Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Puuuh, seriøst nedpress etter at jeg la meg i kveld, og han styrer på!! Mistenker at han har tenkt å sabotere søvna til mamma'n sin grundig i natt... :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-6% vekstavvik er grei størrelse da. Min ble på 3d i uke 28 estimert til -2%, og i uke 32 til -5%(men da sa legen at målene ble bittelitt usikre pga hvordan han lå). Men jeg føler han er stor inni magen. Fyller i hvert fall godt ut plassen sin som jm sa. Jm trodde ikke han ble under snittet. Jeg gleder meg til å finne ut hvem som får rett :)

 

De saboterer vel ikke nattesøvnen vår nie mindre når de kommer ut ;)

 

Indigo - du har vel termin i dag. Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar i dag. I løpet av denne måneden blir jeg mamma. Rart å tenke på! Gjelder jo flere av oss det! :-) Men først avsted til jordmor på en stressfri måte. (Hadde litt høyt blodtrykk i går, håper på bedre måling i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag ja:) Endelig er dagen her, nå er det ikke så lenge igjen heldigvis. Føles veldig bra:)

 

Men, kjenner ingenting på at en fødsel er nært!! Har murring og kraftige kynnere ja, men ikke noe mer. Sov veldig godt inatt, fikk sikkert 10 timer søvn, og er deilig uthvilt. Så passer fint med en fødsel utover dagen, men er nok ikke min tur enda. Jeg tenker tidligst begynnelsen av neste uke, så får vi se;) Er bare å holde ut, knipe tenna sammen og tenke positivt!!

 

Høres ut som m&c er neste siden slimproppen din har gått. Hvis det var blod og greier. Jeg fødte kort tid etter min gikk sist.

 

Har ikke merket noe til slimpropp heller jeg:(

 

Har gått tur, og vasket hus og er veldig aktiv, men til ingen nytte. Vi hadde sex for et par dager siden.. Mannen prøvde seg igår, men føler det er greit å avslå nå på termin. Hodet mitt er ihvertfall ikke der!! Men søte mannen min som fortsatt vil ha meg da:) Ellers så tar jeg jo også akupunktur.. Så babyen kommer når hun er klar... Vente, vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke alle som merker noe til slimproppen. Min gikk i går tidlig, med blod og alt. Øynet et håp utover ettermiddagen/kvelden, hadde en del (jeg velger å kalle de) modningsrier. De var vondere enn kynnere i hvert fall, og jeg måtte puste litt igjennom de. Klarte i hvert fall ikke å føre en normal samtale med mannen mens de holdt på, men de ble jo aldri VONDe, og så slutta de. Sov godt i natt og nå merker jeg bare mensmurringer igjen. Og magen føles litt rar i grunn. Men jeg har bestilt baby i løpet av helgen :P

Har vurdert sex, for å få litt mer fortgang i ting, men det ble med vurderingen her. Frister liksom ingenting! Men det blir vel mange ukene til neste gang, så sånn sett burde man jo utnytta sjansen ;)

 

Nå skal jeg snart ut på lunsj, og jeg skal ha verdens beste kanelbolle som det også er eggekrem i! Må utnytte kravingsa mens jeg fortsatt er gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her går jeg jo å håper på at ting skal skje. Mer slimpropp med mer blod gikk i natt kl 3, og etter det har det vært vonde kynnere som jeg har måttet puste meg gjennom hvert 5 - 10 minutt. Regner iallefall med at det er kynnere, men hva vet vel jeg, aldri vært med på det før. Hehe.. Det har med andre ord vært en laaaang natt! Men jeg er her enda.. :) Har jordmortime kl 14.30, så får vi se hva hun sier.

 

Uke 40 i dag! :)

 

Spennende å følge med her inne nå altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her går jeg jo å håper på at ting skal skje. Mer slimpropp med mer blod gikk i natt kl 3, og etter det har det vært vonde kynnere som jeg har måttet puste meg gjennom hvert 5 - 10 minutt. Regner iallefall med at det er kynnere, men hva vet vel jeg, aldri vært med på det før. Hehe.. Det har med andre ord vært en laaaang natt! Men jeg er her enda.. :) Har jordmortime kl 14.30, så får vi se hva hun sier.

 

 

 

Uke 40 i dag! :)

 

Spennende å følge med her inne nå altså! :)

 

Trodde jeg hadde kynnere jeg også, så når de begynte å bli vonde så fødte jeg 2,5 time etter :P Lykke til! Må inn her flere ganger for dagen for å se hvordan det går med dere jeg :) Spennende! Selv nyter jeg dagen med med lillegutt som er en uke i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har ikke kjent et eneste spark i dag, jeg får så fort angst! Men han var aktiv i natt, så jeg har jo ingen grunn til å være bekymra egentlig.. Men det er jeg da... Også har jeg sv.diabetes, så jeg kan ikke pælme innpå saft heller! Jaja, han våkner nok snart, sikkert sliten etter natta! Jeg har ikke merka noen ting til slimproppen, men søs gjorde ikke det under noen av fødslene sine hun heller, så jeg tror ikke det betyr så mye. Men det er nok heller ikke noe på gang riktig enda, merker ingenting, regner med han venter til neste uke i alle fall! Såååå spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir meg håp Anne S!! :) Det er ca 7,5 minutt mellom nå, og de varer ca 45 sekund. Tjolahoppsansei!

 

Men samtidig så føler jeg jo at det kan være lureri hele veien, har jo hørt om de også, de som går i dagesvis med kynnere og "falske rier".

 

Ele: du får dytte litt i han, kile han litt på ryggen/rumpen, det pleier å hjelpe på min krabat her. :) Han sover sikkert bare veldig godt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ele, pleier han å være våken på denne tiden? Om du ikke kjenner spark fortsatt får du ta litt kald saft likevel for å sjekke. og ring føden for sjekk om du blir skikkelif bekymra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa det var modningsrier, og at de kunne vare i flere dager.. Men at det like godt kunne bli fødsel i løpet av helgen. Har ikke veldig lyst å ha rier hver 5-8 minutt i flere dager, så jeg håper jo selvsagt at det tar seg opp snart!

 

Må bare spise litt middag først..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter det er det jeg har også. Herregud, skal man gå med modningsrier i flere dager kommer man jo til å bli helt utslitt før fødsel, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere med modningsrier: Har babyn festa seg? Ei venninne av meg lå med det i flere dager, var inn til sjekk et par gangen, men nei, ingen åpning. Når hun endelig kom inn viste det seg at han ikke klarte å feste seg, så han hadde ligget og stanget i flere dager. Stakkar, hun var så sliten, og det endte til slutt med et helt uproblematisk keisersnitt, så alt i alt gikk det jo veldig bra! Bare en tanke, men innbiller meg at jeg har fått med meg at de er festa hos dere da... Og man kan vel gå en stund med modningsrier før det setter i gang skikkelig også!

 

Her er det ikke mye modningsrier! Han har endelig rørt litt på seg etter middagen her, men mye mindre enn han bruker, liker det fortsatt ikke, men lurer rett og slett på om han har snudd ryggen dit føttene tidligere var og at jeg ikke kjenner at han rører på seg like godt... Men, han rører jo på seg, bare mindre... Fortsatt usikker på om jeg skal ringe føden...

 

Ellers er det lite på gang altså!! Fikk ganske vondt i magen her når jeg sto å laga middag, og det ville liksom ikke helt gi seg, tror det var bare en kraftig kynner som vara litt lenge, men det har gått over nå og ikke kommet flere... Rare kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye som skjer, men har hatt ganske så vondt fra korsryggen og rundt symfysen i ett sett i nesten to døgn nå.. Aner virkelig ikke hva det er- Men er iallfall ikke hverken rier eller kynnere for dette er konstant vondt.. Kan det være fordi han fester seg nå?? Han har jo ikke vært festet til nå samt at han graver en masse nedi der for tiden! Hehe! Så lurer veldig på om det er derfor.. Er ikke veldig vondt, men er ikke godt heller..

 

Har kommet inn i en rytme der jeg er våken til 03.30 hver dag og sover til 09-09.30. Utrolig irriterende å ikke få sove mer enn det for hjelper virkelig ikke på humøret mitt dette! Pleier å ta en lur på ca en time på dagen og da sover jeg virkelig godt! Håper ikke dette betyr at jeg kommer til å ende opp med en kolikkbaby som skal være oppe hele natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har babyen festet seg. Han festet seg for mellom 2 og 3 uker siden.

 

Det ruller og går med rier her.. Blir en spennende kveld/natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har babyen festet seg. Han festet seg for mellom 2 og 3 uker siden.

 

Det ruller og går med rier her.. Blir en spennende kveld/natt!

 

Speeeennende!! Hold oss gjerne oppdatert da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også babyen festa. Er vel fire uker siden.

 

Spennende m&c! :)

 

Har hatt rier siden ca kl to. De var oppe i et min med 6 min mellomrom. Og jeg begynte å tenke på å ringe føden og høre, men da tok det jo selvsagt plutselig 11 og 13 min, og nå er de stabile på 8-9 min og varer 55-65 sek. Men rieteller jeg bruker regner tiden fra start til start, men det er egentlig mellomrommet man ser på eller, fra slutt til start? Samme faen, vonde er de! Men kan de ikke ta seg skikkelig opp eller gi seg? Vil ikke ha sånne tullegreier! Er nok nå! JEG VIL HA SKIKKELIGSKIKKELIG VONDT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det blir rimelig folketomt på tråden vår i løpet av helgen;)

 

Masse lykke til m&c og tyr82!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLARGH! Klageinnlegg!! De kommer enda sjeldnere nå, og gjør ikke vondt lenger. Nå vil jeg bare definere de som vonde kynnere, ikke modningsrier lenger. Tullekropp!! Nå går jeg snart å legger meg, er trøtt og sliten av det her. Kommer sikkert til å sove godt og våkne uten vondter i morgen, og så har man det gående.. Nei, mye morsommere for dere som det skjer ting med fort! Vannavgang - poff - rier - poff - ungen ute! Eller som Anne S, kynnere, oi, rier gitt, oi, ungen ut. *drømme* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar seg sikkert snart opp igjen tyr! :) Lettere frustrert her, så mye som skulle skje i dag, så det har vært rek med folk inn og ut i hele dag, og det er vanskelig å skjule riene for dem det ikke skulle gjelde! De er vonde, og varer et minutts tid, ser litt rart ut når jeg vugger frem og tilbake og bare svarer med enstavelser... Hehe..

 

Og nå er lillesøs på 17 her, hun må være her i helgen iallefall, så det er jo moro med en å "ta hensyn" til midt oppi dette. Men sånn er det bare noen ganger, men skulle ønske at ting hadde blitt på en annen måte.. Min og min kones opplevelse dette, som blir ganske amputert. Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg!

 

Jenta vår ble født tirsdag 29 januar.

Jeg våknet mandag kl 04.30, og mistenkte at noe var i gang. Hadde litt ukjente murringer i magen. Kl 09.30 begynte jeg å blø litt, og det fortsatte utover dagen. På riefronten var det helt stille, og jeg hadde kanskje 3-4 rier fra kl 18-23.

Kl 23 begynte riene med 15 minutters mellomrom. Prøvde å sove litt, men det var vanskelig. Ringte fødeavdelingen kl 02 - da var det 10 minutter mellom riene, og de varte ca 1 minutt. Ville høre når vi burde reise siden vi har 1 time å kjøre. Skulle ta en dusj, spise litt og reise når det var 5 minutter mellom. Mens jeg sto i dusjen kom riene tett, og jeg lurte på om jeg var gal som ville føde uten epidural :) Fra 02.30 kom riene med 2-3 minutters mellomrom, og det gjorde de til jeg kunne begynne å trykke kl 10.30. Trykket i 1 time og 20 minutter før hun kom. Måtte ha litt hjelp av gynekolog siden hun forsvant litt inn igjen mellom hver ri. Men hun kom til slutt, og vi unngikk sugekopp :)

Jeg forsøkte med litt lystgass, men det hjalp ikke og jeg ble litt stressa av å puste i den maska. Klarte meg også uten epidural.

Måtte sy litt i etterkant, men alt gikk fint, og jenta er verdens nydeligste :wub:

 

Lykke til alle dere som fortsatt venter! (og jeg anbefaler purelan salve til såre brystvorter!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...