Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Skjer ikke masse her heller nei.. 13 dager igjen til termin så syns nå egentlig at han kan komme allerede nå da!! Hehe!

 

Trodde virkelig at kroppen min drev og forberedte seg siden jeg sov bedre og fikk løsere mage, men nå er jeg jammen meg begynt å sove dårligere igjen.. Arg!! Ingen kynnere, igjen tegn til slimpropp.. I det hele tatt innmari lite fødselsrelatert sm skjer her!!

 

Fikk symaskin til jul, men har ingen erfaring med sying så etter å ha prøvd meg på flere prosjekter gav jeg litt opp siden det var så vanskelig.. Men i dag tenkte jeg å prøve meg igjen!! :) Håper jeg får laget en bukse eller noe til lillegutt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal jeg ut og møte noen venner som har ganske nyfødte babyer. Jeg håper at å sniffe litt på babyene gjør at kroppen min skjønner at den vil ha ut sin egen baby ;) Men jeg har ikke helt trua, hehe. 11 dager til termin, men blir vel drøye to uker til han kommer, tenker jeg.. Pappa'n er borte dag 2-4 etter termin, så skjer vel da :P Heldigvis er han "bare" en times tid unna med kjøring, men er på jobbopplegg så jeg har sagt han får bare dra dit så lenge de vet om det og at det er greit om han plutselig må stikke. Og det er det. Derimot var han litt bekymret selv over hvordan jeg i så fall skal komme meg på sykehuset. Da måtte jeg si at det går helt sikkert greit å vente en time hjemme, tar jo litt tid å komme i gang. Jeg får heller si ifra litt tidlig. Hvis ikke så har sykehuset ambulanser om det går riktig for (men har ingen familiehistorie med styrtfødseler, så tviler på den biten). Men jeg synes han var litt søt som bekymret seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg har en drøy uke med venting enda ja. Tar litt på merker jeg. Lettere sagt enn gjort å prøve å la være å vente på en fødsel..

 

I dag skal fødebagen pakkes. Hvor mange dager pakker dere for? Jeg pakker for tre dager. Sist var jeg der knapt et døgn, og første gang i fem døgn, så er litt vanskelig det der da. Hater å pakke med for mye, men greit å ha litt ekstra så mannen slipper å stresse med å hente klær og ting og tang;)

 

Så må det vel pakkes til barna også som skal være hos besteforeldre et par dager etter fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut og møte noen venner som har ganske nyfødte babyer. Jeg håper at å sniffe litt på babyene gjør at kroppen min skjønner at den vil ha ut sin egen baby ;) Men jeg har ikke helt trua, hehe. 11 dager til termin, men blir vel drøye to uker til han kommer, tenker jeg.. Pappa'n er borte dag 2-4 etter termin, så skjer vel da :P Heldigvis er han "bare" en times tid unna med kjøring, men er på jobbopplegg så jeg har sagt han får bare dra dit så lenge de vet om det og at det er greit om han plutselig må stikke. Og det er det. Derimot var han litt bekymret selv over hvordan jeg i så fall skal komme meg på sykehuset. Da måtte jeg si at det går helt sikkert greit å vente en time hjemme, tar jo litt tid å komme i gang. Jeg får heller si ifra litt tidlig. Hvis ikke så har sykehuset ambulanser om det går riktig for (men har ingen familiehistorie med styrtfødseler, så tviler på den biten). Men jeg synes han var litt søt som bekymret seg :)

 

Søtt med mann som bekymrer seg litt da:) Min har planlagt topptur på lørdag siden vi har barnevakt. Men jeg sa til han at det tar jo plutselig mange timer for han å komme seg hjem dersom det skulle skje noe. Nei, det hadde han ikke tenkt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket fødebagen for et par dager, har vært ute innen det har gått et døgn siste gangene så satser på å komme meg hjem innen rimelig tid denne gangen også.

Ellers har jeg fryktelig mye kynnere, har aldri vært borti det før! Men så er alt vondt nå, bekkenet krangler, magen er sprengt og frøkna inni der vrir seg det hun kan. Men nå ligger hun riktig vei, og det er absolutt ikke rom for å snu seg, selv om hun prøver. Nei, får håpe det skjer noe snart! 6 dager igjen til termin, så overlever nok. Godt å få klage litt... Mannen er litt lei av å høre på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg en frue som må på 3 dagers heimevernsøvelse 5 dager før termin.. Fikk sjokk da vi åpnet den konvolutten! Ringte og spurte om fritak, men neida, hun fikk heller bare reise HVIS det skjedde noe mens hun var der. Større ble sjokket da hun et par uker etterpå fikk innkalling til en 7 - SYV - dagersøvelse 12 dager ETTER termin... Så - det blir moro, uansett, så kommer hun til å måtte være borte på minst en av de, om ikke begge.

 

Syns godt de kunne utsatt disse, eller gitt permisjon.. Heldigvis er det "bare" 1 time for henne å kjøre hjem, men likevel, det tar jo litt tid både å pakke og komme seg i bilen osv. Dersom det er i rushtiden, så bruker hun minst 2-3 timer på strekningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe på gang! Har rier med jevne mellomrom, litt korte og sånn passe vonde, men jammen er de der! Kommet til det stadiet at jeg kunne ventet litt til likevel... Er jo 6 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe på gang! Har rier med jevne mellomrom, litt korte og sånn passe vonde, men jammen er de der! Kommet til det stadiet at jeg kunne ventet litt til likevel... Er jo 6 dager til termin.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut og møte noen venner som har ganske nyfødte babyer. Jeg håper at å sniffe litt på babyene gjør at kroppen min skjønner at den vil ha ut sin egen baby ;) Men jeg har ikke helt trua, hehe. 11 dager til termin, men blir vel drøye to uker til han kommer, tenker jeg.. Pappa'n er borte dag 2-4 etter termin, så skjer vel da :P Heldigvis er han "bare" en times tid unna med kjøring, men er på jobbopplegg så jeg har sagt han får bare dra dit så lenge de vet om det og at det er greit om han plutselig må stikke. Og det er det. Derimot var han litt bekymret selv over hvordan jeg i så fall skal komme meg på sykehuset. Da måtte jeg si at det går helt sikkert greit å vente en time hjemme, tar jo litt tid å komme i gang. Jeg får heller si ifra litt tidlig. Hvis ikke så har sykehuset ambulanser om det går riktig for (men har ingen familiehistorie med styrtfødseler, så tviler på den biten). Men jeg synes han var litt søt som bekymret seg :)

 

Søtt med mann som bekymrer seg litt da:) Min har planlagt topptur på lørdag siden vi har barnevakt. Men jeg sa til han at det tar jo plutselig mange timer for han å komme seg hjem dersom det skulle skje noe. Nei, det hadde han ikke tenkt på!

 

Merka i går samboern's bekymring for dette. Startet permisjon i går, kanskje det har noe å si?! Han skulle på fotballtrening og kom med sterke formaninger om at jeg måtte ringe høyt (!) hvis det skjedde noe. Litt søtt!! :-) Jeg fikk roa han ned på at det skjer ikke så kjapt og har enda ikke kjent noe tegn på at ting er i ferd med å skje. Men syntes nå han var veldig søt da! Liker at han er opptatt av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til guttemamma10-11 :)

 

Jeg har vært på svangerskapskontroll i dag- alt var bra. Er 40+5 i dag, og det blir overtidskontroll på sykehuset tirsdag/onsdag hvis ikke det skjer noe før det. De skulle ta kontakt med meg, så vet ikke helt hvilken dag det blir. Hvis ikke jeg hadde hørt noe på mandag skulle jeg ringe dit.

VesleTrollet banker meg mye i rompa. Får håpe det er tegn på at det nærmer seg. Har gjort dette litt tidligere også, men det har vært mer av det de siste dagene. Ser og kjenner også stadig en fot som beveger seg opp og ned på høyre side av magen min. Koser litt på den foten jeg da, og håper at VesleTrollet ikke er kilent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at vi kanskje har en fødende her! Nå kommer vi snart på løpende bånd med oppdatering om de første riene:) hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Au au! Kynnerne har tatt seg opp og begynner å bli litt vonde nå! Skal tro om jeg må gå sånn i et par uker, eller om det tar seg opp til rier om noen dager? Håpe håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne søndag. Mye kan skje da :-)

 

Ja, NOEN av oss må vel reagere på den? :) Jeg har "krysset" den av i boken... Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå ligger jeg her med min nyfødte tulle i armene. En helt fantastisk følelse! Jeg er selvfølgelig lys våken, far og resten av avdelingen sover tungt... Fødselen gikk saaakte i begynnelsen, spiste middag og la unger med litt hjelp. Men idet guttene var i seng brøt det løs, og riene haglet på, og 2 timer etterpå var hun født! Gikk fra 4-10 cm på 40 min, ganske intenst! Var på fødestuen i 20 min før hun kom.

Så lykke, lykke til dere andre!!! Nå skal trebarnsmoren få seg litt søvn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig guttemamma!! Gratulerer så mye :D Jeg har hatt vonde tak med jevne mellomrom siden i gårkveld, men kan være masrier for alt jeg vet.. Håper det utvikler seg til noe i løpet av dagen :) Har hatt en følelse på at jeg føder 26.januar siden i fjor, men tørr ikke håpe på det ;) Vet jo at nummer tre kan være litt tricky :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå ligger jeg her med min nyfødte tulle i armene. En helt fantastisk følelse! Jeg er selvfølgelig lys våken, far og resten av avdelingen sover tungt... Fødselen gikk saaakte i begynnelsen, spiste middag og la unger med litt hjelp. Men idet guttene var i seng brøt det løs, og riene haglet på, og 2 timer etterpå var hun født! Gikk fra 4-10 cm på 40 min, ganske intenst! Var på fødestuen i 20 min før hun kom.

Så lykke, lykke til dere andre!!! Nå skal trebarnsmoren få seg litt søvn;-)

 

Gratulerer så masse!! Høres ut som en fin fødsel:)

 

Hvordan går det med deg AnneS?

 

Ingenting nytt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer guttemamma10-11 :)

 

Her har det ikke skjedd noe siden i går. Venter spent :)

 

Ellers er det fryktelig mange som lurer på hvordan det går. Hyggelig at folk er spente, men mange av de har jeg ikke hørt fra på flere uker og måneder, og NÅ skal de spørre hvordan det går. Alle på en gang! Kjenner at jeg kan bli bittelitt sur og sliten av det. Kunne jo spurt en gang tidligere også hvordan det går, ikke bare nå for å¨sjekke om jeg er hjemme/utålmodig/slimpropp/rier osv. Nok om det :)

 

Sofaen er inntatt sammen med pus, og nå tror jeg vi skal se litt på dvd og strikke. Eller, pus skal nok sove. (jeg har virkelig fått observert hvor mye katter EGENTLIG sover nå når jeg har vært hjemme. Det er MYE!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å følge med dere! Jeg har akkurat en mnd til termin i dag, så jeg må nok bare holde ut å følge med at dere en etter en føder før meg. Jeg krysser fingrene for dere alle og håper alle får flotte fødsler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!!

Føles som om det er en evighet siden jeg har vært her inne jo, skjer jo en hel haug her inne jo!!

 

Gratulerer så masse med bebisen din, Guttemamma!!

 

Og masse, masse lykke til Anne S, måtte fødselen gå fort og fint!! :)

 

Her har jeg vært ganske så opptatt i går! Mesteparten av dagen gikk med til å sy overall til lillegutt!! :) Syns jeg var ganske så flink som fikk det til selv om det tok veldig lang tid da! Men sånn er det når en ikke har noen erfaring med å sy!

 

Lurer på om jeg har modningsrier for tiden?? :) I natt hadde jeg veldig vondt i ryggen (konstant) samtidig som det føltes som om det ble knyttet et belte rundt magen min og strammet til regelmessig! Var ikke veldig vondt, men varte iallfall en times tid i gjevn fart! Håper det skal bli mer og mer etterhvert og til slutt bli noe skikkelig!! :)

 

Jeg har bestilt fødsel på søndag siden det er fullmåne da, så hadde ikke gjort noe om det stemmer!!

 

Min kjære hadde faktisk sagt til sjefen i dag at han sikkert ikke kommer på mandag siden vi har bestilt babyen til å komme i helgen! Hehe!

 

Heldigvis er det ikke noen jobbreiser på han for tiden!! Godt er det!! Han er ofte i møter, men har gitt beskjed om at han har lyden på til enhver tid og det respekterer alle!! Kjekt å vite at han er klar og på vakt!! :)

 

Nei, da va jeg ferdig med syingen, så da får jeg strikke litt mer på genseren til lillegutt!! Hva strikker du, Tante Troll??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...