Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Oh, koke smukker var en bra plan! tror jeg sannelig jeg skal også :)

 

I min verden er det også tre dager til fredag. Men skjønner godt at du vil korte ned dagene, for de siste dagene er laaaange :P

Skal til jm i morgen og håper i grunn på at hun kan sjekke meg eller strippe meg eller noe sånt, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal legge frem det. Jeg vet hun har gjort det med andre før termin, men veldig nærme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Plutselig vann i beina her, oppdaget det da jeg tok av meg sokkene før jeg skulle i dusjen! Og endel murringer og kynnere i dag.. Tar det som gode tegn på at det nærmer seg iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, hver gang jeg lar være å gå inn her så kommer det visst en unge til verden! Hehe!! Gratulerer så masse, TanteTroll!! Hvor lang og tung var bebisen??

 

Hadde nok ingen effekt av fullmånen her nei.. Utrolig kjedelig! Har liksom sett for meg at han skulle komme rundt 27-28.jan helt siden starten, men den gang ei altså..

 

Natt til i dag sov jeg innmari godt og lenge, men i natt er det virkelig motsatt.. Har vondt i korsryggen og tak i magen. Har hatt det i noen timer nå og lillegutt er helt galen inni der samtidig.. Stod opp nå for å ta noen paracet for å se om det her virkning! Kan ikke tenke meg at dette er starten på noe fødsel iallfall for det er ikke mye vondt, men har hørt at om det er kynnere så roer det seg med paracet..

 

Nå er det jo blitt onsdag, så da er det 1 uke igjen til termin!! Ufattelig at det er under 10 dager igjen!! Jeg teller jo til maxdato (siden jeg er litt lei av å tenke fødsel hver eneste dag) så da er det altså max 19 dager til han er her!! :) Yuuhuu!! :) Virkelig klar for han nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd noe her i gården og, men ikke i kategori fødsel da. I går hadde jeg veldig nedtrykk, fra jeg stod opp og utover hele dagen. Føles som at lille krabat har kommet lenger ned i magen, med ubehagelige "stikk-følelse" nedi der. I perioder litt vanskelig å gå fordi det føltes som om noe var i veien. Sparkingen skjer også lenger ned i magen nå. Skal til jm fredag. Kanskje han har festa seg innen den tid.

 

I dag får jeg besøk av en venninne jeg ikke har sett på over et halvt år. Hun har med babyen sin, født i august. Blir stas, og da går nok denne dagen litt fortere! I morgen er det hjertekontroll på riksen og lunsj med søster.

 

Får vel komme meg i dusjen og starte dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt under solen her i Trøndelag heller. Sov rimelig godt i natt (dvs ca 6 timer brutt opp av 5 turer på do... :P) så klar for en dag hos ei venninne! :) Nå ligger jeg i senga og sløver og venter på at Magen skal våkne. Han har visst endra døgnrytme de siste par ukene, har alltid vært våken på natta/kveld/morgen, men han er ikke like aktiv da lenger. Dessuten er han vel trødd ganskeså langt nedi bekkenet nå, han satt i alle fall dypt på mandag når jm sjekka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også litt nysgjerrig på størrelse på bebisene som kommer ;)

 

Igår var jeg på akupunktur, og hun satte alle kluter til siden jeg er så tett opp imot termin. Det ble ikke spart på nåler, og de ble satt dypt, og hun var stadig å vre på de. Kjente en underlig følelse i kroppen, og babyen ble veldig aktiv. Vi satt opp ny time på mandag, tre dager over termin, men håper jeg slipper:) Som hun sa, "er du klar (moden), så får vi napp".

 

Meeeen, jeg kjenner fint lite utover de vanlige murringene som har vært her de siste par ukene.. Og det er greit, belager meg på overtid nå..

 

Plan for idag, kjøpe iPhone! Nå er jeg drittlei HTC en min. Dessuten er det jobb tlf, og personalreglene tilsier at den må leveres inn ved permisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her har det skjedd mye i det siste! Gratulerer til alle nybakte mødre :) (og fedre, for såvidt, men de er vel neppe her og leser...)

 

Her er det enda 29 dager igjen til termin. Var på kontroll hos JM i går, og alt ser bra ut. Men verken hun eller ei anna JM klarte helt å kjenne om babyen lå med hodet ned eller ikke (og jeg blir heller ikke klok på bevegelsene hans), så i morgen skal jeg på ultralyd for å få dette sjekket ut. Blir spennende å høre hvordan han ligger, samt hvor stor han er. Magemålene er ca midt på den grønne delen under snittet, så jeg tviler på at han er så veldig stor.

 

Dere som har vært på UL så seint i svangerskapet; hvordan oppleves det? Ser man ting like godt når babyen er blitt så stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det skjedd mye i det siste! Gratulerer til alle nybakte mødre :) (og fedre, for såvidt, men de er vel neppe her og leser...)

 

Her er det enda 29 dager igjen til termin. Var på kontroll hos JM i går, og alt ser bra ut. Men verken hun eller ei anna JM klarte helt å kjenne om babyen lå med hodet ned eller ikke (og jeg blir heller ikke klok på bevegelsene hans), så i morgen skal jeg på ultralyd for å få dette sjekket ut. Blir spennende å høre hvordan han ligger, samt hvor stor han er. Magemålene er ca midt på den grønne delen under snittet, så jeg tviler på at han er så veldig stor.

 

Dere som har vært på UL så seint i svangerskapet; hvordan oppleves det? Ser man ting like godt når babyen er blitt så stor?

Jeg var på ul i uke 34 og uke 39, og det blir liksom mer kornete nærbilder enn som ul i uke 18-20. Men veldig fint å få sjekka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 32 eller 34 (herregud, husker ikke), pga avflata sf-mål. Så nesten ingenting på ul-skjermen syntes jeg. På oul kunne man jo se hele babyen, nå så man bare bittelitt av gangen,, liksom. Så omrisset av huet og legen fortalte meg hva som var hva av det han kikka på, men var i grunn ikke så spennende. Men kjekt å få en liten estimering på vekt og at alle trivselstegn var tilstede. Så UL sent blir nok mest spennende for deg for å få vite leie og forventet størrelse (+-), men ikke forvent å se så veldig mmye fornuftig. I hvert fall ikke på apparatet de har på sykehuset her :P Var stor forskjell på de 4-6 ukene fra jeg var på 3D, hehe, tror ikke det bare var babyen som hadde vokst, men også utstyret :)

 

5 dager til termin i dag og siste time hos jm. Det var litt rart. På mandag er det legetime og så evnt sjekk på sykehset neste mandag der igjen, sånn ca. Men i dag har jeg hatt masse mensmurringer i korsryggen og nå i kveld ganske gode kynnere, ja. Temmelig regelmessige med 6-7 min siden kl fem til halv ni, har roa seg litt nå :( ÅH, jeg håper de tar seg opp! Gjør vondt! Gjør vondt! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i uke 32 eller 34 (herregud, husker ikke), pga avflata sf-mål. Så nesten ingenting på ul-skjermen syntes jeg. På oul kunne man jo se hele babyen, nå så man bare bittelitt av gangen,, liksom. Så omrisset av huet og legen fortalte meg hva som var hva av det han kikka på, men var i grunn ikke så spennende. Men kjekt å få en liten estimering på vekt og at alle trivselstegn var tilstede. Så UL sent blir nok mest spennende for deg for å få vite leie og forventet størrelse (+-), men ikke forvent å se så veldig mmye fornuftig. I hvert fall ikke på apparatet de har på sykehuset her :P Var stor forskjell på de 4-6 ukene fra jeg var på 3D, hehe, tror ikke det bare var babyen som hadde vokst, men også utstyret :)

 

5 dager til termin i dag og siste time hos jm. Det var litt rart. På mandag er det legetime og så evnt sjekk på sykehset neste mandag der igjen, sånn ca. Men i dag har jeg hatt masse mensmurringer i korsryggen og nå i kveld ganske gode kynnere, ja. Temmelig regelmessige med 6-7 min siden kl fem til halv ni, har roa seg litt nå :( ÅH, jeg håper de tar seg opp! Gjør vondt! Gjør vondt! hehe :)

 

Oioi, høres jo ut som det kan bli noe på gang til deg snart da! :D Her er d 6 dager igjen i dag, men lite kynnere å kjenne altså! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å bli skuffa over at ting ikke gjør mer vondt, haha. Har aldri kjent de så godt før. Vanligvis blir bare magen hard, ikke småvond. Om ikke annet må det vel hjelpe litt på modninga :)

 

Må vel være eneste gangen man håper på mer vondt, hehe :D

 

Så i kveld har jeg øynet ett håp om å ikke gå så mye over, men det er feil å få slike håp, for da lurer vel bare kroppen meg. Men har hørt om folk som aldri har hatt noen vonde kynnere eller modning eller noen ting og plutselig hatt skikkelige rier. Så alt er visst mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg uten nett, tv og telefon her da.. Eller har jo nettet på mobilen, men er ikke det samme som trådløst nett det da!! Samboeren skulle flytte tven opp i 2.etg i ettermiddag og klarte da å ryke en fiberkabel.. Så nå kommer ingen signaler inn i huset! Tar vel en evighet før de kommer og fikser det tenker jeg.. Arg!! Ikke det jeg trengte nå!!

 

Ellers så er jeg oppe i natten for andre dag på rad! Fatter ikke hvorfor jeg har begynt med det igjen for har gått så fint med soving ganske lenge nå syns jeg!! Jeg la meg tidlig i dag fordi jeg var trøtt, lei meg og sliten, men etter en liten dupp var jeg lys våken! Etterhvert begynte jeg å bli litt kvalm og det ble virkelig ikke bedre av at han kom nydusjet inn i rommet! Ikke vet jeg hva han brukte t å vaske seg m, men for meg stinket det noe alà tigerbalsam.. :| Så orket ikke være i rommet engang.. Så nå sitter jeg i stuen og håper jeg snart får sove!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov ganske godt i natt, jeg. Dessverre.(bare litt kortere enn normalt da mannen sto tidlig opp og noen måtte veldig tisse) Var jo ikke sånn jeg ville ha det. Ja, ja, om ikke annet så har kroppen fått "trent" litt, og det må jo ha vært godt for noe modning i hvert fall :) Egentlig passer det best å vente litt, i hvert fall til helgen, er litt kaos på jobben til mannen om dagen, og vil jo ikke ha med en fyr på fødsel som egentlig ikke "er med".

 

Håper du fikk sove litt, Vestlandsprøver!

 

Nå skal jeg straks lage meg kaffe og ha en skikkelig langdryg morgen. Har ingen planer i dag, men er vel meldt ganske bra vær, så får satse på en bitteliten gåtur så man får litt frisk luft og sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dårlig natt. Begynte med murringvondt sterke kynnere fra igår formiddag. Før vi la oss tenktemjeg det var lurt å pakke guttenes bag, så mannen gjorde det. Sovnet tilslutt i ett-tiden, men våknet fire med murring, sterke kynnere og masrier! Måtte ta paracet og døset litt av på nattmorningen. Alt i alt en dårlig natt uten virkelig action. Skuffet, trøtt og sliten. Håpet jeg slipper å gå slik i hele evigheten. Nå murrer det bare, så skjer vel neppe noe i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok natt her, ingen tegn til at magebølla begynner å tenke på å komme seg ut gitt... Sukk... 5 dager til termin i dag, og jeg tror nok ikke han kommer denne uka i alle fall! *Utålmodig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også litt murring og knip med jevne mellomrom, gjør ikke direkte vondt, men dersom det hadde vært mensenmurringer, så hadde jeg tatt paracet for å få det vekk. Er 10-15 min mellom hvert tak.. I tillegg gikk slimproppen i natt, så jeg HÅPER jo at noe skal være i gjære, selv om jeg vet at den kan gå ukesvis før en fødsel! Hrmf..

 

Nå får jeg besøk av venninne med 1 mnd gammel baby, så håper det setter igang litt saker og ting også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til slutt sove i natt og sov forholdsvis greit fra rundt 04 til 10! I Dag var jeg så trøtt at jeg måtte ta meg en liten lur.. den endte på halvannen time!! Hehe!! Nå i kveld har jeg hatt ganske så vondt i symfyseområdet.. Kommer ikke i tak eller noe, bare er sånn.. Aner virkelig ikke hva det skyldes! Har ikke gjort noe spesielt som skal forårsake det heller. Så får bare vente å se om det er et godt tegn eller ikke!! Tenk, nå er det straks bare 5 dager igjen til termin, så nå syns jeg virkelig at kroppen min kan begynne å modnes!! :)

 

Og ja, jeg er allerede på nett igjen!! Altibox var suverene på service - 2 timer etter at vi ringte stod montøren på døren!! Fantastisk!! :)

 

Ønsker dere alle en strålende kveld videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang. ultralyd :)

 

Alt så bra ut med lillegutt :) Han lå med hodet ned, så det var gode nyheter. Han tisset faktisk under ultralyden, så det var jo litt spesielt å se på... hehe...

Han lå an til et vekstavvik på ca -6 %, så da blir det ny UL om tre uker. Det bekymrer meg ikke i det hele tatt, for storebror var akkurat på samme størrelse da han kom til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...