Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg føler endelig at magen har sunket litt jeg også, er jo 41+0 (eller 41+1 etter st. olavs regninga) i dag, men det er mulig det er bare innbilning, jeg har en ganske jevn mage all over liksom. Legger ved link til bilde av dagens vom. :) (Beklager håret, jeg tok bilde når jeg sto opp og hadde lagt meg med vått hår kvelde før... :P )

http://3.bp.blogspot.com/-dkhoDd3YnC4/URfjXXlsXUI/AAAAAAAAEg8/NlTQJkn0nEQ/s1600/bilde-6.JPG

 

For en søt liten mage du har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig me Indigo, du har virkelg en søt, liten mage Ele!! Min mage er gedigen og kan knapt bøye meg fremover uten at det gjør vondt..

 

I dag er jeg 41+0, men lillegutt bryr seg virkelig ikke om det.. Merker at jeg begynner å bli ordentlig lei nå og mistenker at denne lille karen ikke kommer ut før hen blir dradd ut.. Har virkelig lyst på en fin fødselsopplevelse, men etterhvert som dagene går heller det mer mot igangsetting og styr og det har jeg ikke lyst til.. Men på annen siden så merker jeg også at jeg begynner grue meg mer og mer etterhvert som dagene går.. Han er det jeg har ønsket meg såååå lenge og nå vil jeg bare at han skal komme ut til meg så vi kan begynne det neste kapittelet!

 

Kontroll hos fastlegen i morgen så håper hun kan sjekke modning og evt strippe. Ellers skal jeg på kontroll på sykehuset onsdag om han ikke har kommet til da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magebølla her har fortsatt sine svake bevegelser siden fredag, så når jeg ringte sykehuset for å bestille overtidskontroll til i morgen så nevnte jeg det. De ville jeg skulla komme meg en tur for ctg, så det har jeg vært på nå. Han rører grei mengde på seg, men fortsatt svakt til han å være. Også konkluderte de med at siden jeg allerede var her fikk jeg ta overtidskontrollen i dag også, så den blir halv 1, enn så lenge sitter jeg i kantina og slapper av og leser blad. Mannen kommer til 12 for å være med, heldigvis!! Spent på ev modning/stripping...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er da så fikk tatt det mens du først var der!! Mye bedre enn å komme tilbake i morgen! Spent på hva de gjorde og hva de sa!!

 

Min gutt har vært helt vill de siste dagene!! Romsterer så enormt inni der at en sku tro han fremdeles hadde et palass å boltre seg i! Så håper det betyr at han ikke er så stor som jeg frykter han har blitt!! Gjenntatte ganger om dagen sier jeg "UUUUUUT!" til han, men han er visst ikke lysten på å lye.. Lurer på hvordan det skal gå når han senere kommer i trassalder!! Hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igangsetting trenger ikke være negativt;) Hadde en veldig fin opplevelse, gikk bare litt tregt til å begynne med. Var innstilt på full fart med en gang, men når det først begynte gikk det 3 t 40 min:)

 

Fin blogg du har Ele forresten:) Skal se litt på den når jeg får litt bedre fokus. Så krysser vi fingra på godt nytt fra kontrollen!!

 

Akkurat nå klarer jeg ikke tenke på annet enn det jeg opplevde på lørdag, samt prinsessa mi. Klarer ikke vike en meter for henne, må være i nærheten av ho, helst kjenne henne. Sikkert fordi man er så vant til å ha henne i magen:)

 

Håper jeg lander snart, er helt i lykkerus her:)

 

Skal legge ut noen bilder på min blogg fra fødselen, bare jeg finner ut hvordan jeg gjør det;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neiognei, dette ble ikke dagen jeg så for meg! Skulle jo bare inn å lytte jeg! Men nå ligger jeg på pasienthotellet med ballong inni meg og en slange ut av musa teipa til låret!!! Wtf?? Dette var jeg ikke forberedt på! Null modning på kontroll i dag og jeg ble da utrolig nok satt i gang allerede!!

Mannen ble sendt hjem for å ordne med ting og dyr og han er der enda, godt for både han og dyra det. Han kommer hit litt seinere.

Denne ballongen er forferdelig ubehagelig synes jeg, fikk kraftige menssmerter tvert og det holder seg slik! Var virkelig inke innstilt på å ikke få dra hjem da, vi bor jo ikke så langt unna... Også var jeg innom mange i dag, og på slutten sa noen at det var rart jeg ikke fikk dra, de var ikke enig og skulle sjekke om de fikk endra det. Håpet steg!! Og, nei, jeg måtte bli... Bah, fikk ikke sagt hadet til voffen og pusen en gang... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du satt i gang altså?? Fordi du ikke va moden, eller va d noe gale m deg eller bebisen?? Skjønte ikke helt den jeg.. Men tenk, nå er det ikke lenge til du får møte bebisen din!!! Merker jeg er litt misunnelig ja!! :-D

 

Indigo, grunnen til at jeg har noe imot å bli satt i gang er bare fordi jeg har så lyst på en ordentlig fødsel der kroppen gjør jobben selv! Jeg har lyst på en fødsel uten medikamenter og lyst å føde på storken! Men om en blir satt i gang må en være på føden og det er ikke helt min drøm!! Men får bare vente å se hva som skjer!! :-D

 

Forresten, ang strekkmerker så har jeg et lite tips!! Jeg gadd aldri kjøpe sånne dyre kremer, men har smurt meg inn med natusan baby olje med aloe vera etter dusjing (før jeg tørker meg) og har så og si ingen merker! Dette til tross for at magemålet har økt med 26cm og puppene med 3 str!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt i gang på grunn av svangerskapsdiabetesen og at han har vært for rolig i det siste, fostervann var minka veldig mye, men null modning. Såvidt jeg forsto det var det grunnen i alle fall! Men jeg ble jo så paff vettu, kom ikke på noen spm!

 

Jeg har hørt at fødsler som blir satt i gang gjene er tøffere enn de som skjer naturlig?? Er det sant tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte diabetesen din der ja.. Sikkert best å holde den under kontroll! Estimerte de str på baby før du ble satt i gang??

 

Ja, jeg og har hørt at det er tøffere om en blir satt i gang.. Litt det og som skremmer! Men du får fortelle hvordan det går sånn at jeg er litt mer forberedt om jeg ender der selv også!!

 

Magen kjennes virkelig ut som den skal sprenge nå.. Fatter ikke hva det skyldes.. Er steinhard og lillegutt er plutselig blitt rolig.. Ikke for det, når han beveger seg er det veldig ubehagelig pga stivheten.. Veldig merkelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror...(men vet vel egentlig ikke) at det kommer veldig an på hvilke midler de bruker på igangsetting. De starter vel alltid med mildeste inngrep og ser hva som skjer. Kan være det holder med 1 eller 2 ulike virkemidler før kroppen tar over og ordner resten selv :-) Og husk at "vanlige" fødsler som starter av seg selv kan også være tøffe. Uansett så fører det til at ungen kommer ut! :-) Lykke til Ele.

 

Her i gården begynner jeg å lure på om det er en aldri så liten forkjølelse på gang. Hadde jo passet perfekt om jeg går i fødsel denne uka. Med tett nese (eller ihvertfall tettere enn ellers takket være disse deilige gravidhormonene), vondt i halsen og generelt uggen. Sukk. Velger å være optimist litt til, satse på at jeg bare klør i nesen og halsen fordi jeg har vært inne i hele dag :-/ Lenge leve benektelse!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var natta over med rimelig lite søvn men ikke noe særlig murringer eller noe. Ballongen sitter dessverre enda på plass, og vi sitter og venter på å komme inn på føden for å starte neste fase, tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du skal ikke vente til den uansett detter ut altså??

Masse lykke til med neste fase da!! :-D Tenk, snart har du bebisen din!! Ordentlig misunnelig siden min ikke gidder være m meg!! Halvannen time til legekontroll og jeg håper hun har godt nytt!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballongen tatt ut og det viste seg at det var 3-4 cm åpning, harruhørt, ikke merka mye jeg da. Røska i ble jeg også, vondt, mannen ble litt bleik... hehe... Nå er første tablett satt og jeg ligger å ser tv. Mannen jobber rett ved her så han er sendt på jobb en tur. 4 timer til en ev neste tablett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 3-4 cm (hærregud, stakkar underlivet som må sjekkes, mormunnen er visst langt opp og de må nesten oppi med hele arma jo!! Tenkte å spare underlivet til han faktisk skulle ut jeg, aaaau... :P) og ny pille satt. Håper den har effekt nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe deilig ut. Ikke det at fødsler eller noe furbundet med det har rykte på seg for å være deilig heller da. Håper den siste pillen har god effekt! Jeg sitter bare å kjenner etter murringer og andre tegn. 13 dager til termin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaaaa, 2. tablett ser heller ikke ut til ha noen effekt. Slimproppen har kommet ut, men det er jo ikke akkurat rier... :P

Moter meg opp til neste undersøkelse om et par timer... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! :-D Allerede flere cm åpning og slimpropp ute!! Høres bra ut!! Her hadde jeg 140/85 hos legen i dag samt utslag på blod så håper det betyr at det skjer noe snart!! Hatt ganske vondt i magen i hele dag, men er mer konstant enn i tak så ikke helt sikker på hva det er!! Bare timer til kontroll på sykehuset i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuuh, plutselig gikk riene fra null til hundre kl 18, og 23:08 var han ut, 3665 gram og 53 cm! Mamman og pappan er helt utslitt, men lille vil baaaare ha pupp!! :P

Endret av Ele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...