Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og fantastiske babiser dere har ele og indigo! :) Jeg var innom bloggene og titta :)

 

Og hvordan går det med hjertebarn? Blitt baby?

 

Og vestlandsprøver skulle vel ha overtidskontroll i dag? krysser fingra for at ting skjer!

 

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Hjertebarn! Så dumt at pappaen ikke fikk være der første natten. Det er jeg litt redd for også. Jeg har nå kun 5 dager til termin, men prøver å forberede meg på å gå over. Han viser ikke mye tegn til at han vil ut enda iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!!

 

Beklager så inderlig at det har vært stille fra meg i alt for lang tid.. Siste helgen uten bebis forsvant så fort at jeg rakk ikke innom her og fra mandag av har det vært bare styr..

 

Som dere vet sku jeg jo inn på overtidskontroll da og siden de var gått så lang tid over sa de med en gang at de sku sette meg i gang (så slapp den krangelen ialffall)! Jeg fikk satt inn ballongkateter og begynte kjapt å få murringer som utviklet seg til enormt sterke rier. Litt for sterke... Så til slutt sjekket de meg og fant ut at den satt feil (satt bak livmormunnen istedet for i). Så da ble den tatt ut og jeg lagt inn! Etter en stund fikk jeg så første runde med mordningstabletter (ja har glemt å skrive at jeg på forhånd var umoden) hvorpå jeg fikk åpning og 3 cm!! :) Det var litt i grenseland, men for å få fortgang i det ville de ta vannet. Som sagt så gjort!! Jeg var da inne på føden! Fikk litt rieaktivitet etter at vannet var gått, men ikke nok, så de satte på drypp etter en times tid. Da fikk jeg ganske bra med rier, men sjekk etter sjekk viste fremdeles samme åpning. Jeg hadde ganske vondt så prøvde akupunktur som smertelindring, det virket umiddelbart!! Men hadde likevel ingen progresjon. Det ble da bestemt at jeg sku få epidural av to grunnet. For det første fordi de da kunne øke dryppet, men også itilfelle noe skulle skje senere. jeg var allerede da ganske tappet for krefter pga ingen fremgang, så jeg takket ja til det. Etter den var satt forsvant alt av rier... Jeg fikk sove og dryppet ble satt høyere.. På morgenkvisten fant de igjen sammen resultat, 3 cm åpning og ingen fremgang.. Så fikk beskjed om at det såg ut til å kunne bli keisersnitt. Etter en runde med sjekk fra leger og anestesi tok de beslutningen om at det nok var det beste. Sant skal sies, lillegutt hadde det hele veien veldig bra, så det var aldri noen fare med han.

 

Så bar det avgårde til operasjon og kl 1143 tirsdag 19.02 kom "lillegutt" flygende gjennom magen i et høyt hyl mens han tisset på alle i nærheten!! :) Etter bittelitt mammakos forsvant han og pappa på bakrommet hvor vekten viste 4150g og 54cm. Hodet var 37cm!! Så lillegutt var han visst ikke likevel..

 

Jeg forsvant på recovery etterpå og ble der til rundt 1830. Så pappa og gutten fikk masse tid sammen!!

 

De neste dagene har vært preget av smerter, først masse søvn, så lite søvn, amming, enormt såre bryst og etterhvert en masse kos med gutten med navn Lauritz!! <3

 

I dag valgte vi å reise hjem så nå håper jeg det skal gå lettere for hver dag som er. Bruker fremdeles en del smertestillende og har fått enormt mye væske i kroppen, så kan ikke si at denne tiden er den beste. Nå har jeg knapt blundet på snart to døgn, så håper inderlig at gutten vil sove litt i natt så jeg får tatt meg litt inn igjen!! :)

 

Så beklager at jeg ikke har vært så aktiv her i det siste og gleder meg til å følge dere videre på facebook!! :) Og ikke minst, gratulerer så masse til hjertebarn som jo også har fått baby nå!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer vestlandsprøver. Tøff fødsel. Kjenner meg igjen i smerter (ble sydd), masse vann i kroppen og lite søvn. Pappa fikk ikke sove på sykehus i det hele tatt, og jeg delte rom med snorkende barselkvinne. Gråt meg gjennom to netter (og dager) i frustrasjon og slitenhet. Nå er vi hjemme og ting begynner å normalisere seg bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye vestlandsprøver!! Det hørtes ut som et enormt slitsomt fødselsforløp, tar tid å komme seg etter noe slikt! Du må si til gutten med det fiiine navnet at han må sove nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra totalt kaos til enorm harmoni: Herlighet for en forandring et døgn hjemme kan gjøre!! Var super fortvilet over amming, trøtthet og stress, men etter at jeg fant en ammeteknikk som fungerer så er alt så vannvittig mye bedre!! Gutten sover nesten hele siden og jeg har virkelig fått opp melkeproduksjonen!! Utrolig herlig!! Nå begynner det virkelig å være kjekt dette her!! :-D Formen er også mye bedre og har mye mindre vondt!! I går gikk vi tom en liten tur i nabolaget!! Deilig!!

Tanken på besøk av folk er ikke så ille lenger heller!!

 

Hvordan går det med dere andre i helgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vestlandsprøver! :) Godt å høre at alt ble mye bedre da dere kom hjem!

 

Jeg er lei! Vil at babyen skal komme nå! Og enda er jeg ikke på overtid... 4 dager til termin. Var i et bryllup i går, og det var helt greit at lillebror ikke kom før den tid (siden jeg da sannsynligvis ikke hadde kommet meg i bryllupet). Men nå merker jeg at jeg er veldig klar for at han skal komme. Er lei av magen, at ting er tungt, halsbrann, kynnere og nedpress. Samtidig får jeg litt dårlig samvittighet over å være så lei, for formen er egentlig veldig bra, og plagene er ikke store (sånn sammenlignet med folk som VIRKELIG har plager :) ).

Men jeg synes det er trist når to-åringen har lyst på selskap på gulvet, og først ser på mamman sin, men rister på hodet og sier "mamma orker itte", for så å gå å hente pappan/besteforeldre og be de komme å leke med han.... Gleder meg til å bli mer mobil igjen! Og til han får god plass på fanget igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt Adrianne! Jeg har termin i morgen og føler meg i grunn litt ferdig med å være gravid for denne gang. Har hatt kynnere eller milde rier i hele dag med 4-10 min mellomrom. De varer mellom 30 sek og 1 min. De er ikke så vonde at jeg våger å tro at det er noe på gang, men på den annen side er jo terminen i morgen! Første gang dette og da er det ikke godt å vite hva en skal forvente seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt Adrianne! Jeg har termin i morgen og føler meg i grunn litt ferdig med å være gravid for denne gang. Har hatt kynnere eller milde rier i hele dag med 4-10 min mellomrom. De varer mellom 30 sek og 1 min. De er ikke så vonde at jeg våger å tro at det er noe på gang, men på den annen side er jo terminen i morgen! Første gang dette og da er det ikke godt å vite hva en skal forvente seg.

 

spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det kanskje blir en bebis til her snart da!! :)

 

Her her vi hatt nok en fin dag!! Er så flott vær for tiden så må nytes!! Lauritz og Pappa var på langtur mens jeg var hjemme (orker ikke gå så veldig langt enda) og i ettermiddag var vi hos mine foreldre og spiste middag og da gikk vi dit også! (de bor rett i nærheten)

 

Veldig kjekt å kjenne at kroppen stadig begynner å bli bedre igjen!! Har visst hat en veldig kjapp recovery sier folk, så ingenting er jo bedre enn det!! :) Nå spiser jeg ikke så mye smertestillende lenger heller og det er jo veldig kjekt!!

 

Syns det er mer slitsomt med ømme bryst.. Altså utover det at de er ømme når eg ammer. De er ømme hele tiden og spesielt når jeg er ute. Jeg er flink til å pakke de inn, men føles likevel som de er isende kalde.. Veldig merkelig! Men håper det bedrer seg etterhvert som tiden går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på kk med 8 cm åpning, så her blir det baby! Hadde svært intense rier og pga høyt blodtrykk ville de ha meg ned fra Storken til Kk og gi meg epidural. Smertene var helt forferdelig før jeg fikk epiduralen og riene kom Uten stopp. Nå er det en helt annen verden! Nå koser jeg meg i grunn med litt rier her og der. Lillegutt blir nok helt presis født på termindato 25. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bare en halvtime fra 3-7 cm og når jeg endelig fikk epiduralen på 8 cm dabbet ting av, så jeg hadde god tid og var meg selv igjen i noen timer. Da kunne jeg fordrive tiden på ipad bl.a ;) Verdens fineste skatt kom på termin og var 51 cm og 3800 gram. Dagene er hektiske, men du som vi koser oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer forventningsfull med spire!! Godt å være ferdig med fødsel?!? Her koser vi oss masse. Pappa må tilbake på jobb mandag. Blir spennende! Imellomtiden venter jeg på at hutteteita skal gro og slutte å gjøre vondt. Lei av å ikke kunne sitte komfortabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk m&c og hjertebarn! Ja, det er godt å få fødselen overstått! Nå er vi vel hjemme og har tatt fatt på vår nye tilværelse. Jeg har vært ganske heldig og kan stort sett sitte greit, men merker det jo litt såklart. Her har pappaen heldigvis neste uke hjemme også. Synes det er litt skummelt å skulle være alene hjemme med lille skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...