Gå til innhold

Inseminering på Rikshospitalet nå for tiden?

Anbefalte innlegg

Ja ikke sant. Vi kan heligvis gjøre alt selv vi også. Og får god hjelp av familie :) Men ting tar jo tid uansett :P Ja koste gjør det jo, men man sparer MYE på å kunne gjøre ting selv. Det er helt klart! Skal bare bli godt å bli ferdig nå, selvom det er flere uker igjen med arbeid ;)

Fortsetter under...

Ja, blir fort veldig mye dyrere om man må leie inn fagpersoner til alt arbeidet. Mye arbeid med hus, men så utrolig deilig når man er ferdig og kan flytte inn :) Dere får ha lykke til iallfall :)

Nå er det bare 2 dager igjen til testdato ;) Syns ventetiden har blitt lettere de siste dagene. Negativ test i dag også, så er innstilt på ny tur til Riksen.

Venter og lengter:

Så kjedelig at tr dukket opp! :( Men man skal vel ha en god dose flaks for at den sitter på første forsøk. Dere får holde motet oppe også lykkes dere kanskje neste gang! :D

Her har brevet fra Riksen kommet. Fått time til samtale 26 mars, det blir stas!! :D

Ja, hadde jo et lite håp om å kunne lykkes nå, men var så innstilt på at det måtte flere forsøk til så vi ble egentlig ikke så overrasket. Ble ikke ikke den stor nedturen heller siden vi var så forberedt.

Måtte likevel ta hcg-blodprøve i dag, så regner med vi får vite noe i morgen om når vi får neste forsøk.

Så bra at brevet endelig er kommet :) Da er dere jo i gang nå da :D Blir så spennende. Er jo ikke lenge til 26. ;) Håper det går fort mellom samtalen og første forsøk da :)

Men da har dem åpent i påskeuken da, kanskje vi får starte opp nå allerede?

Annonse

Ja det er klart det! Man har jo alltid et håp :) Var nok lurt av dere å ikke sette forventingene for høyt for da blir man bare ekstra skuffa! På første forsøket vårt var vi SÅ sikre på at det hadde gått og når testen da ble negativ og tr etterhvert dukket opp, var vi bare suuuper skuffa og det ble en kjempe nedtur. Men vi lærte mye på det da :) Så neste gang blir nok litt bedre :)

Ja det var kjempe herlig! :D Endelig igang igjen! :D Vi ønsker ikke forsøk før i mai uansett. For vil bli ferdig med husflytting og oppussing før forsøk. Vil ikke være stresset, da er det bare større sjanse for negativt, og det er jo bortkastet :)

Det vet jeg ikke, men vil tru de holder stengt? Heligdagene er jo torsdag til mandag. Så vi fikk sikkert time akkurat før ferien :) Men kan hende jeg tar feil der da, du burde ringe å spørre. Hadde jo vært kjekt om dere kunne begynt igjen allerede nå :)

Ja, er greit å ikke sette alt for høye forventninger. Blir ikke nedturen så alt for stor. Klart vi er skuffet nå, men vi er likevel positive til neste forsøk. DA skal det klaffe ;)

Ja, er greit å kunne ta det litt med ro når man er midt oope i forsøkene. Selv vurderer jeg å prøve få sykemelding av fastlegen ved neste forsøk. Er en del stress på jobb, så er jo verdt et forsøk.

Har pratet med riksen nå. Skal ringe den når jeg får tr neste gang, for å avtale oppstart av medisiner igjen. Regner med tr rundt 8. april.

Nemlig det! :) Ja klart det, skuffet blir man jo uansett, men kanskje litt lettere å kommeseg på beina igjen :)

Det er kanskje ikke så dumt det? Skader iallefall ikke å prøve :)

Så du må vente til neste tr ja. Kanskje like greit eller håpet du å få starte opp nå?

Må nok vente til neste tr ja. Hadde egentlig håpet på å få starte allerede nå, men nå kan jeg iallfall nyte påsken med både fall i skibakkene og litt vin til maten ;) Tiden frem til neste tr kommer nok til å gå fort. Drar på hytta nå på fredag og skal være der hele påsken. Blir deilig med 10 dager der :) Tiden går alltid så fort når vi er der ;)

Det skjønner jeg. Men har hørt mange positive historer om de som venter en mnd før de gjør forsøk. Da er man ikke så stresset, og lettere for at forsøket sitter :) Så kan jo bare være positivt med lang påskeferie og litt tid til å slappe av :) Tiden går alltid fort når man koser seg vet du :)

Ja, tiden går aaalt for fort når man koser deg. Så bra du har hørt positive historier om dem som venter. Tror jo egentlig det kan være bra for kroppen og få en medisinfri mnd også ;)

Her blir det iallfall total avslapping hele påsken. Håper på vær så man får noen skiturer også ;)

Ja det tror jeg også! :) Dere er heldige som fikk påsken i ventetiden. Kos dere masse! :D Skal sende avgårde finværet jeg! :P hehe.. Her blir det husoppussing hele påsken, så blir nok lite avslapping på en stund. Men blir vel verdt det tilslutt :)

Annonse

Ja, godt med påske mens man venter. Kan se ut til å bli mye bra innevær her, men kos skal det bli uansett :)

Er absolutt verdt lite avslapping når dere er ferdige med oppussingen ;) Er bare så deilig å flytte inn i hus hvor alt er etter ens egen smak :) Dere får kose dere med oppussingen da ;)

• 2 uker senere...

Så var man hjemme igjen etter ei flott påske på hytta. Ble stort sett bare innesitting og snømåking, men har virkelig koset oss. Og tiden fløy avgårde ;) Bare ei uke ca igjen til tr nå ;) Er så gira på å komme igang igjen ;)

Hvordan har det gått med dere, Solskinn86 ? Oppussing og forsamtalen?

Så kjedelig at det ble innevær på dere, men jammen kan man kose seg for det! :D Er jo så kos å være på hytta! :) Ja tiden flyr fort når det er ferie, det er det ingen tvil om! Skjønner veldig godt at du er gira nå! :D Er jo så spennende dette her! :D

Jo her går det fint vet du. Vi måtte utsette forsamtalen, for min kjære fikk ikke fri fra jobb, og man må jo komme begge. Så fått ny time 23 april :) Gleder oss til det! :D

Oppussingen går veldig bra, sakte men fremover! :P Ting tar jammen i meg tid asså. Forrige eier har gjort ting så veldig halvveis, så det tar dobbelt så lang tid for oss å gjøre det pent. Men men.. Vi fikk hjelp hele påsken, så det hjalp mye :) Går fremover iallefall! Håper å få flytta inn til 1 mai :)

Hytta er alltid kos, uansett vær ;) Tenker vi tar en ny tur dit nå til helga, og da melder det mye bedre vær :) Kanskje det blir en skitur eller to da :)

Her går mannen rundt å teller ned til tr ;) Hehe. Ikke ofte det skjer ;) Han var til og med å fikk kjøpt medisinene mine i dag :) Som han selv sier, vi må jo ha det klart i tilfelle tr kommer tidligere denne gangen også ;)

Kjedelig å måtte utsette samtalen da, men begge må jo møte. Skjønner godt dere gleder dere. Er så godt å få unna samtalen. Da føler man at man er kommet mer igang :)

Så bra dere har fått hjelp i påsken med huset da :) Hjelper godt på det . Er dessverre ikke alle som gjør like godt arbeid når dem pusser opp, så da blir det mer på neste eier. Var slik her også.

Da er dere iallfall kommet dere i hus før det evt blir oppstart for dere da om dere får flytta inn til 1. mai. Greit å få slikt unna først når det er mulig.

Hehe, morro det når de bryr seg litt! :D Da føler man lissom at man gjør dette sammen, selvom man gjør jo det da. Litt ekstra morro når de tar initiativ selv og gjerne vil ha med seg alt :D Spennende dager forran dere nå og da! :D Du er vel like spent denne gangen regner jeg med :P hehe..

Ja er litt kjedelig, men passa egentlig bra uansett. Vi er jo midt oppi husoppussing, så tiden er knapp om dagen :P Greit å bli ferdig med det til vi skal begynne med forsøk :)

Ja veldig kjedelig, for nå blir det dobbelt jobb på oss. Men men.. Sånn er det bare, når man kjøper hus til en billig penge :) Ja jeg håper virkelig vi har kommet oss i hus til oppstart. Er greit å være ferdig med alt stress før jeg skal ruge baby :P hehe.. Spennende fremover asså! :)

Ja, mannen bryr seg veldig om det som skjer. Spør om alt og vil delta mest mulig. Så føler virkelig vi er to om dette :)

Er veldig spent nå ja, men likevel roligere enn forrige gang. Nå vet jeg jo hva det er jeg skal igjennom.

Ja, litt jobb må man regne med på gamle / billige hus. Men greit å bli ferdig med det før rugingen tar til ;) Er virkelig en spennende tid fremover ja :)

Så ble det ei fantastisk helg på hytta for oss. Nydelig vær, så ble et par skiturer på meg :) Herlig :)

Nå har tr endelig kommet igjen. Har fått pratet med Riksen og det blir oppstart på medisiner igjen nå på onsdag :) Skal bli så godt å komme igang igjen :)

Var hos fastlegen i dag og fikk meg sykemelding de neste 3 ukene. Kjenner det skal bli godt å stresse litt ned. Kanskje kroppen blir mer mottakelig for inseminasjonen neste uke da.

Så deilig! :D Helgen her gikk ut på oppussing og uventet overraskelse. Viste seg at vi må gjøre litt mer enn planlagt. Men sånn er det når man kjøper gammelt hus :) Fint blir det tilslutt iallefall :)

Så bra! Da er du virkelig klar for å ta imot gullegget og ruge de neste ukene! :D Så spennende!! Her er EL rett rundt hjørnet. Forhåpentligvis den siste før forsøk :D Dette kan jo ikke annet enn å bli et bra år :D

Så kjedelig med slike overraskelser da. Men er slikt man må forvente at kan skje når han har gamle hus. Men er helt sikker på at dere vil få det veldig bra tilslutt :)

Nå er jeg virkelig klar for forsøk og ruging :) 2 dager hjemme fra jobb og jeg kan allerede kjenne hvor mye mindre stresset jeg er. Så nå er jeg helt klar for å ta imot gullegget :) Er klar for medisinstart i morgen og ul neste tirsdag :) Har lagt inn huskelapper på telefonen ;) Selv om det egentlig ikke er nødvendig, dette husker jeg lett ;)

Håper dere er like heldige som oss ;) Vi fikk starte opp ved første tr etter samtalen :)

Ja sånt er kjedelig, iallefall for lommeboka! :P Men er jo verdt det tilslutt, blir så fint atte :D

Så bra! Er jo det som er det viktigste :) Blir spennende dager for deg nå da! :D Medisinstart i morgen allerede, synes ikke det er lenge siden vi snakket om forrige forsøk :P hehe.. Morro! :D

Nei det tror jeg ikke er noe problem å huske! :P hihi.. Men er jo greit å være på den sikre siden da :)

Det håper jeg også! Tr skal komme bare 3-4 dager etter samtalen. Så dette blir jammen i meg spennende! :D Usikker på hvordan det blir, siden vi er midt oppi innflytting osv. Redd for at det blir for stressende. Men kanskje like greit å ha noe å drive med mens jeg skal ruge? :P

Ja, nå har jeg startet med medisinene :) (Var i går jeg skrev i morgen ;) ) SÅÅÅÅ deilig å være i gang igjen. Selv mannen syns det ;) Å han fortalte i dag først at jeg hadde vært ganske grinete hele medisinperioden sist. Og jeg som trodde det bare var når jeg tok sprøyter :P Hehe ;)

Syns heller ikke det er så lenge siden vi pratet om forrige forsøk, men det var i februar det ;) Hadde da testdato 14. mars, så er jo ikke så lenge siden ;)

Ja, da blir det virkelig spennende å se når dere får oppstart. Vi fikk ikke vite noe om det på samtalen, men fikk brev om oppstart i posten 2 dager senere.

Er vel greit å ha noe å gjøre i rugetiden, men for meg blir det for mye stress på jobb. Følte meg helt utkjørt hele tiden, ville bare sove. Da er kroppen ikke klar for å ta imot gullegget heller. Nå er jeg hjemme på tredje dagen, og kjenner energien strømme tilbake :) Er så deilig å føle meg kvikk å rask :) Å klar for gullegget ;)

Ja selvfølgelig. Du sa jo onsdag sist, jeg bare glemte å tenke over at du svarte i går :P

Spennende med oppstart igjen! :) Kan tenke meg mannen din er like gira om dagen :D Hehe, ja du var det? :P De fleste blir vel litt grinete av de medisinene :) Godt det ikke er for så lang periode da, med mindre du blir det som gravid :P hihi..

14mars er jo NESTEN en mnd siden da, så synes det er gått fort jeg :) Tiden flyr fort om dagen synes jeg. Dagen rekker jo ikke begynne før den er over :P

Åja. Er det sånn det funker. Stod det i brevet hva slags medisiner du skulle ha og sånt eller fikk dere det på samtalen? Hvis jeg får tr 4 dager etter samtalen mener jeg. Også skal man begynne på dag 3? Da blir det en uke etter samtalen da.. Rekker jeg det tru?? :)

Ja når det er stress på jobb og man blir tom for energi, er det ikke noe gunstig å ruge egg vet du. Godt du var så heldig å kunne få fri :) Deilig det å kjenne at man får energi igjen og blodet bobler, klar for å gjøre klart gullegget! :D Dette blir en bra mnd tror jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...