Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag og hcg var under 5 på mandag så gikk heldigvis fort ut av kroppen og vi er klar til å prøve på nytt! Har heldigvis fått henvisning til gynekolog så håper vi finner ut av det og kan få litt hjelp hvis det er noe gale!

 

Så da ønsker eg dere alle masse lykke til :)

Veldig trist at det ikke gikk denne gangen, ønsker deg masse lykke til på neste forsøk. Krysser fingre for at vi ser deg igjen her inne fort på 1.trimester snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hiver meg også på her, jeg regnet ut i dag at jeg har termin 21 juli:-) Litt morro for mamman min er født 19 juli og søstern min er født 28 juli så her blir det en skikkelig juli fam:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da har jeg fått tatt en CB digital å som viste gravid 1-2 uker ;)

Veit ikke helt om jeg hører til dere her;) men ut ifra graviditetskalkulator så blir den en sen juli mage.!

Har bestilt lege time til uka, så da får jeg jo vite mer heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge terminkalkulatoren har jeg termin 22 juli! :-)

Førstegangsgravid her, så er både spent og redd, men gleder oss masse likevel. Får håpe alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg :) Har funnet ut at jeg er gravid med termin på selveste bursdagen min 20. juli:)

 

Nå er kan jeg godt tenke meg å ha dagen min for meg selv :), men så skal det vel godt gjøres at de kommer på termindagen :)

 

Erfaringsmessig har mine to kommet h. h. v. 4 uker før og 2 uker etter termin så vi får se...

 

Det er uansett et lite sjokk og mannen min kunne nok tenkt seg at vi hadde rukket å ha noen pp først :) han er nok redd det blir tørke på sengekosen

 

Er glad, men det fyker noen tanker gjenom hodet i disse dager:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har begynt å kjenne på symptomer? Jeg plages veldig meg korsryggsmerter om nattan. Ellers får jeg en veldig plagsom hodepine hele dagen. Og føles ut som jeg blir fort dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av symptomer så er tålmodigheten min ikke like god som før, tak i magen, fortere sliten i ryggen og forferdelig trøtt på ettermiddag/tidlig kveld. Ligger som oftest som et slakt på sofaen etter at lille er lagt. Har begynt å kjenne litt kvalme om det går lenge mellom måltidene og litt halsbrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er utrolig sliten og trøtt, livmora jobber veldig, sover utrolig dårlig pga det noen netter, kaffi smaker ikke så godt lengre, magen er utrolig øm og vond, klarer kun gå med joggebukse og tights, er hard rett over skambeinet, og det har blitt mer de siste to ukene, aldri hatt det slik før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er utrolig sliten og trøtt, livmora jobber veldig, sover utrolig dårlig pga det noen netter, kaffi smaker ikke så godt lengre, magen er utrolig øm og vond, klarer kun gå med joggebukse og tights, er hard rett over skambeinet, og det har blitt mer de siste to ukene, aldri hatt det slik før...

Uggen og kvalm til tider, men jamnt over er det ikke så godt med mat lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få symptomene jeg har er: ømme pupper, det er enten i ferd med å gi seg, eller så har jeg vendt meg til det. Jeg er skikkelig trøtt, det er det eneste som plager meg. Får ikke sove så godt om natten for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de symptomene jeg har er ømme pupper, ei livmor som jobber som bare det og er konstant trøtt. Blir kvalm om jeg ikke spiser nok eller ofte nok. Morgen kvalme er ikke kommet, men kveldskvalmen og nattkvalmen er der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å kjenne på symptomer? Jeg plages veldig meg korsryggsmerter om nattan. Ellers får jeg en veldig plagsom hodepine hele dagen. Og føles ut som jeg blir fort dehydrert.

 

livmora jobber hardt. Er litt bedre nå, men fortsatt kommer det noen tak. Jeg som er aktiv tisser fra før har virkelig tatt av. Tisser i hvertfall en gang i halvtime:

Ellers er jeg foreløbig sjokjert over at jeg er rolig og lite hissig... men det kommer vel.

Sover dårlig om natten jeg også og har frykteli ømme bryster. Våkner hvisjeg kommer borti dem når jeg sover.

 

 

Vidriver og diskuterer litt om hvor tidlig vi skal varsle familie osv. Nærmeste venn og søstra mi vet det. Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldre, næreste venner og to av søsknene våre vet det allerede... Fikk vite det rett etter oss da vi har vært åpne om prøverørsbehandlingen.

Skal på ul i uke 7, mulig at flere får vite det da, om ikke blir det nok rundt uke 10-11 for da er det julebord på jobben!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte foreldrene mine i dag. er 5+ 2. er jo utrolig tidlig. fortalte også bestevenninden min idag. (hun er også gravid, så kunne ikke dy meg) :)

 

men går jo rundt å tror at jeg har gitt meg selv ulykke å at dette ikke vil gå bra siden vi sa det så tidlig. det er vel noen prosent med alle svangerskap som ikke går bra, så er vel typisk om jeg ender opp med sa. oookei, litt dramatisk kjenner jeg.. men er veldig uheldig med nesten alt. og kløne. så hadde ikke forundret meg. nei, vi krysser alt vi har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å kjenne på symptomer? Jeg plages veldig meg korsryggsmerter om nattan. Ellers får jeg en veldig plagsom hodepine hele dagen. Og føles ut som jeg blir fort dehydrert.

 

livmora jobber hardt. Er litt bedre nå, men fortsatt kommer det noen tak. Jeg som er aktiv tisser fra før har virkelig tatt av. Tisser i hvertfall en gang i halvtime:

Ellers er jeg foreløbig sjokjert over at jeg er rolig og lite hissig... men det kommer vel.

Sover dårlig om natten jeg også og har frykteli ømme bryster. Våkner hvisjeg kommer borti dem når jeg sover.

 

 

Vidriver og diskuterer litt om hvor tidlig vi skal varsle familie osv. Nærmeste venn og søstra mi vet det. Hva tenker dere om det?

 

Jeg har ikke hatt noen humørsvingninger enda (heldigvis)

 

Jeg har fortalt det til kjæresten såklart ;) og han klarte jo ikke holde munn da vi dro på lunsj hos foreldrene hans. Så nå har jeg dn overlykklig svigerfamilie. Ellers har vi ikke sagt noe til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det akkurat det med at det er veldig tidlig. Skal bestille ul til uke 7-8 for å bekrefte at alt er ok. Får se an formen kanskje ang hvor lenge jeg greier holde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på når vi vil fortelle det denne gangen, Med første så sa vi det på julaften og da var jeg vel ca 6 uker på vei. Det var første barnebarn og jeg hadde allerede mistet en gang så alle ventet på det.

 

Denne gangen er det litt annerledes siden jeg vet at noen i familien syns vi burde klare oss med 2 barn :) Blir derfor litt annerledes å fortelle det denne gangen. Jeg har lyst til å si det til mamma, men vil at hun skal slippe å gå å vite det uten å si noe til noen så vi venter litt i alle fall. Er jo 5+ nå så har jo litt tid til å legge en plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+5 i dag, fått bekreftet på ul at alt er fint så langt :) Symptomene her er ømme bryster, mer tissing, og en goood del kvalme gjennom hele dagen. Vi har ikke sagt noe enda, gleder oss veldig til å gjøre det, men tror vi skal holde oss en stund til. Blir gøy å fortelle når vi "plutselig, allerede" er i 2.tri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre jeg eeer så sulten, sånn var det ikke forrige gang!! Hjeelpes.. Det kan gå max 2 timer mellom hvert måltid, enda jeg spiser meg stappmett hver gang. Kjære vene hvor skal dette ende... Trodde det bare var en myte at gravide var sultne jeg, særlig siden jeg ikke hadde noe matlyst sist svangerskap. 6+4 nå. Konstant sulten + konstant kvalm = fin kombo.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å kjenne på symptomer? Jeg plages veldig meg korsryggsmerter om nattan. Ellers får jeg en veldig plagsom hodepine hele dagen. Og føles ut som jeg blir fort dehydrert.

 

livmora jobber hardt. Er litt bedre nå, men fortsatt kommer det noen tak. Jeg som er aktiv tisser fra før har virkelig tatt av. Tisser i hvertfall en gang i halvtime:

Ellers er jeg foreløbig sjokjert over at jeg er rolig og lite hissig... men det kommer vel.

Sover dårlig om natten jeg også og har frykteli ømme bryster. Våkner hvisjeg kommer borti dem når jeg sover.

 

 

Vidriver og diskuterer litt om hvor tidlig vi skal varsle familie osv. Nærmeste venn og søstra mi vet det. Hva tenker dere om det?

 

Jeg er 6 uker + 2 dager, og i dag har jeg allerede sluppet "bomben" på facebook!!! :) Snakk om å ikke klare å holde seg da :D Vi var usikre på om vi skulle vente til 12. uke, men har kommet fram til at vi vil dele lykken med omverdenen. Har en veldig god følelse, og har bestemt at lykken ikke skal snu. Uansett vil vi ikke være alene om følelsene. Vi er alle ulike, og alle ønsker ikke oppmerksomhet på lykke eller ei. Vi valgte å dele vår situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se at flere allerede er godt i gang med symptomer. Jeg er konstant sulten og er bare 4+3... begynt å bli litt småkvald av og til, og vil ikke ha søtt som jeg vanligvis vil. Helst salt mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se at flere allerede er godt i gang med symptomer. Jeg er konstant sulten og er bare 4+3... begynt å bli litt småkvald av og til, og vil ikke ha søtt som jeg vanligvis vil. Helst salt mat:)

 

Jeg har ikke så veldig matlyst egentlig. :/ jeg får derimot ikke sove godt. Jeg er ganske slank og det er allerede ubehagelig å sove på magen. Det klemmer veldig.

 

Morsomste er at faren min er toegged tvilling. Og jeg er enegged tvilling. Samt det er tvillinger i kjærestens familie. Så kan være en mulighet for å få tvillinger selv tydeligvis. Men uansett så Er jeg veldig glad- ikke helt gått opp for meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har ganske vanelige symptomer, kvalm, trøtt, ømme bryster, gråter let og aktiv livmor, men ikke noe av det er ekstremt, så så lenge jeg tar det med ro klarer jeg å gå på jobb og gjøre det som er viktig at jeg gjør. Jeg føler virkelig med alle som er skikkelig dårlie og er lenket til soffaen, jeg har hatt noen soffadager selv og må si at jeg ble ganske lei.. Alle på jobb vet at jeg er gravid siden jeg jobber sammen med mennesker jeg kjenner godt, vi har også fortalt fam og noen nærmeste

venner, selv om jeg er bare er 5+1 så syns jeg det er greit å være ærlig når jeg ikke er i så god form:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23. juli i følge menstruasjon, men har bare rukket å ha to menstruasjoner siden siste fødsel (dødfødsel i uke 33).

 

Jeg er selvsagt nervøs som et lite h...... og føler meg rent nevrotisk. Håper alt går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...