Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Var på tidlig ul i går vi også! ;) vi tok bare lille med oss. Helt greit for gyn så da slapp vi å stresse med å finne barnevakt eller at jeg måtte gå alene. Glad er jeg for det, for på skjermen viste det seg ikke bare å være en inni magen min, men to! Herlighet for en sjokkbeskjed! Eneggede tvillinger som deler fostersekk! Heldigvis ikke siamesiske og alt var bra med begge. Men pga at de deler fostersekk blir dette et høyrisikosvangerskap og jeg må på hyppige kontroller på sykehuset. Ble henvist til Haukeland av gyn i går og han regnet med at vi kom til å få time tidlig i januar. Mst sannsynlig kommer jeg også til å bli sykemeldt deler av sv.skapet og begge to må forløses med planlagt ks. Dette siden de deler fostersekk og det er lett for at de da kan henge fast i hverandres navlestreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow Lollo83 for et sjokk da :) Godt du ikke var alene:)

Litt skremmende mtp at du har fått beskjed om høyrisikosvangerskap, men så gøy med to!

 

Fikk du vite hva som var risikoen? utover at det er to?

Alle jeg kjenner med tvillinger har fått god oppfølging .

Gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det bare under 3 uker til jeg hopper over til 2 trimester :D aahh gleder meg så mye

 

Ja det gledes. Har fortalt slekt og noen venner nå og gleder meg til ul for å se en sprellene baby. Er vel ikke før uke 18kanskje... Er klar for 2.trimester. Begynner å bli vant til mange turer om natten og mindre søvn. Kvalmen virker å ha stabilisert seg litt og etter jul håper jeg den er helt borte. Magen rr flat om morgenen og stor som ei kule på kvelden. Gleder meg til den blir fylt av baby og ikke bare luft;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Lollo83 for et sjokk da :) Godt du ikke var alene:)

Litt skremmende mtp at du har fått beskjed om høyrisikosvangerskap, men så gøy med to!

 

Fikk du vite hva som var risikoen? utover at det er to?

Alle jeg kjenner med tvillinger har fått god oppfølging .

Gratulerer

 

Ja, utrolig glad for at jeg ikke var alene! De små deler morkake i tillegg til fostersekk, så faren er at de kan vikle seg inn i hverandres navlestreng i tillegg til at det kan være de deler noen blodårer i morkaken. Det kan føre til at de deler på næringen og blodet og at den ene får mye mer enn den andre. Dermed kan den ene få for mye blod og ende med hjerneskade og den andre dør av underernæring. Kalles tvilling til tvilling transfusjonssyndrom. Men gyn hadde stor sto på at dette skulle gå bra. Og det må jo nesten bare vi også ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enegged tvilling som delte fostersekk med søsteren min. Og det gikk veldig fint altså. De var redd søsteren min skulle ta all næringen, og for dn liten periode gjorde hun også dette. Men jeg ble bare 3-400 gram mindre en søsteren. Og vi begge er friske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, Lollo83 <3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! For en kjempenyhet!!!!!!! Det skal gå bra, når du får så tett oppfølging, men for et sjokk det må være!!! Jeg har en nær venninne som fikk to store og velskapte tvillinger, tett etter nummer 1, på samme "vilkårene" som deg. Alt gikk helt strålende, selv om det var et risikosvangerskap. Mye jobb de første månedene etter at de kom til verdenen selvfølgelig, men til de grader mer glede!!! :) Gratulerer så mye, og ha en super jul!!! Varme klemmer herifra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei

Er nå 10+5 Å har har vondt i magen de to

Siste dagene:( noen andre som har opplevd det? Er både kvalm

Og murring og smerter;( bare håper alt er bra ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ei lita: Er det murringer som ligner på menssmerter? Det har jeg hatt masse av og jordmor sa det var helt normalt. Livmoren som vokser. Hvordan går det med dere alle? Bare tre dager til jeg er i 2.trimester nå:) Woop woop:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det supert :) det er 5 dager til jeg kommer over til 2 trimester.

Formen er på topp, og jeg føler meg ikke akkurat gravid, bare voldsomt med tissing og litt ømme bryster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL i dag og fikk se en liten tass med to bein og én arm ;) Tror jo at den har to, men gjemte den andre godt bak morkaka. Verken legen eller jeg ble bekymra. Og har den bare én arm så har den det. Ingen krise. Og så et lite hjerte som slo så fint :) Er 11+2 i dag, så snart 2. trim her og! På mandag får svigers vite, og på lørdag mine foreldre. Vi reiser på liten besøksrunde siden vi vil fortelle dem det ansikt til ansikt. Øver på at kommende storesøster skal peke på magen min og si "baby", men foreløpig ikke suksess. Hun peker bare på sin mage i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det supert :) det er 5 dager til jeg kommer over til 2 trimester.

Formen er på topp, og jeg føler meg ikke akkurat gravid, bare voldsomt med tissing og litt ømme bryster..

 

Heldig er du :) Bare nyt at du er i god form! Håper det fortsetter sånn for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å endelig kjenne at kvalmen begynner å avta....er fortsatt trøtt og sover ikke så godt om natten. og værre blir det jo hehe. vi venter vårt første barn sammen. har et barn hver fra før. gleder meg til ordinær ul 8 februar. jeg har termin 14 juli foreløpig i følge tidlig ul som stemmer helt med min mens termin. men jeg lurer på en ting. der jeg bor blir ikke andregangsfødende proritert pga liten kapasitet på helsestasjon. har man ikke egentlig rett på å komme til jordmor? hadde vært greit å få komme til et par ganger hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tror man har rett, men noen kommuner har ikke engang jm så alle får ikke der tilbudet man har krav på dessverre. Ber du og sier set et viktig for deg så kanskje du blir prioritert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å føle "bobler som sprakk" allerede i uke 14 hver dag, etter uke 15 så har jeg følt det som jeg har en slørhalefisk som svømmer rundt :) Er førstegang, så er veldig tidlig ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei!

Bare titter innom, da jeg måtte forlate gruppen i uke 6. Nå er jeg tilbake, men termin i novemeber. Lykke til med de voksende magene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...