Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Må nesten le litt av venninnen min. Hun er litt eldre enn meg og har to nydelig barn. Hun var en av de første, bortsett fra mannen min dom fikk vite at jeg var gravid.

 

Hun ringte med i dag og fortalte meg at hun hadde vært på Sandvika senteret og begynt p sett på babyklær å greier allerede. Hun er virkelig noe for seg selv, for hun gleder seg så mye på mine vegne at hun så at, hun nesten skulle tro hun var gravid selv ;) mens jeg har mer is i magen og ikke har vært å sett på noen verdens ting enda..

 

Så koselig da! Kjenner meg litt igjen for jeg har en venninne som har slitt sånn og endelig er gravid. og jeg tenker på henne hvergang jeg ser babytøy og har så lyst til å shoppe, mens jeg selv venter nr 3 og har jo alt :)

 

 

Bor du forresten i nærheten av Sandvika? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, blir fort sånn! Jeg bor på Skøyen, så tar meg bare Max 15 min med tog. Så er jeg i Sandvika. Har familie fra Bærum så for meg er det uansett ingen lang tur å ta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja :) venninnen min bor på Kolsås. Familien til faren min bor på Kirkeveien i Haslum. Er født og bodde der selv 5-7 år før vi flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor jeg ikke langt unna dine venner og familie da :)

 

Jeg har sluppet katta ut av sekken i dag !

Pappa tok nyheten akkurat som jeg ventet, litt som en strek i regningen, men barna gleder seg og mormoren er veldig glad heldigvis. :)

Deilig å ha sagt det, nå kan jeg slappe mer av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til jordmor og på min første skikkelig svangeskapskontroll med utfylling av helsekort etc :D Masse sommerfugler i magen og håper det blir et positivt møte :)

Endret av Liljeduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14. desember 2012: 2. trimester

 

Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet.

Endelig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig julispire11+julispire13. Jeg er vel også der da, med 11+4 :)

 

Lykke til hos jordmor Liljeduft, tipper det blir en koselig opplevelse. Er det første barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg datt så det smalt på glatta i går, landet heldigvis på hofta, men er så vond i dag at jeg ikke klarer å gå uten å støtte meg til noe eller noen...

Ble skikkelig skremt, men trøster meg med at jeg ikke har veldige smerter i livmora eller blødninger, som må bety at den lille har det godt...?

Er 10+4 i dag...

Endret av Håperpåønskebaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke noe godt ut håperpåønskebaby. Men heldigvid ligger fosteret så godt beskyttet inni magen din at det gikk nok fint.

 

Julispire og Bumblebee, det betyr at dere snart forsvinner fra 1.trimester. See you on the other side;) Jeg kommer etter den 27.des :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor og jordmorstudenten som var til stede var kjempe koselige! Og ikke fordomsfulle pga min overvekt som jeg har vært veldig bekymra for.. Så det ble et kjempe positivt møte! :)

 

Fikk ikke høre etter hjerteslag siden jeg er bare 11+6 og det passet meg fint :)

 

Siden dette er et høyrisikosvangeskap, så fikk jeg vite at jeg kunne kanskje få føde allikevel på lokalsykehuset, hvis svangerskapet fortsetter fint og ikke får flere tilleggssymptomer/sykdommer underveis :D Så nå krysser jeg fingrene for det! :D

 

Vil gjeeeerne slippe å føde i Bergen midt i ferietida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig julispire11+julispire13. Jeg er vel også der da, med 11+4 :)

 

Lykke til hos jordmor Liljeduft, tipper det blir en koselig opplevelse. Er det første barnet?

 

Rart å tenke at jeg er uke 12 i morgen! :o Blir stas! :D

Dette blir mitt første barn, mens det blir samboerens nr to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammaijuli

Da heiv jeg meg å inn her :) Termin 20.juli!! Vi bestemte oss for å prøve nå på sensommeren, og på tredje forsøket satt det :) Er utrolig spennende å endelig få oppleve å være gravid. Både søstra mi og begge svigerinnene mine har barn, og jeg har flere venninner som har barn og de prater jo mye om dem.. Så nå kan jeg endelig delta i disse samtalene sammen med dem :) MORRO!

Jeg har enda noen dager å gå før det blir helt offentlig (vi forteller det til verden på nyttårsaften, da er jeg 11+ 4), så får nyte hemmeligheten vår litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da heiv jeg meg å inn her :) Termin 20.juli!! Vi bestemte oss for å prøve nå på sensommeren, og på tredje forsøket satt det :) Er utrolig spennende å endelig få oppleve å være gravid. Både søstra mi og begge svigerinnene mine har barn, og jeg har flere venninner som har barn og de prater jo mye om dem.. Så nå kan jeg endelig delta i disse samtalene sammen med dem :) MORRO!

Jeg har enda noen dager å gå før det blir helt offentlig (vi forteller det til verden på nyttårsaften, da er jeg 11+ 4), så får nyte hemmeligheten vår litt til :)

gratulere med graviditeten. Tipper familie og venner bli glad på deres vegne :)

 

jeg skal fortelle det offentlig 27.12. Da er jeg over i 2.trimester. Gleder meg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammaijuli

Tusen takk :) Vi har allerede fortalt det til nærmeste familie. Vi klarte rett og slett ikke å vente :P og for min del er det godt å ha noen å kunne prate med om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Vi har allerede fortalt det til nærmeste familie. Vi klarte rett og slett ikke å vente :P og for min del er det godt å ha noen å kunne prate med om det.

 

Ja, det er jeg enig i :D greit å lette tanker og bekymringer til de nærmeste. Det hjelper av og til det. Selvom mannen er super til å lytte og holde humøret mitt oppe når jeg er både trøtt, oppblåst og dundrende hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig ul på torsdag 8+0 fikk se to små som vokser i magen <3 skikkelig sjokk. Men så vanvittig morro. Tenkt jenta vår på 6 skal bli storesøster til to små søsken :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammaijuli

Tusen takk :) Vi har allerede fortalt det til nærmeste familie. Vi klarte rett og slett ikke å vente :P og for min del er det godt å ha noen å kunne prate med om det.

 

Ja, det er jeg enig i :D greit å lette tanker og bekymringer til de nærmeste. Det hjelper av og til det. Selvom mannen er super til å lytte og holde humøret mitt oppe når jeg er både trøtt, oppblåst og dundrende hodepine.

 

Er noe med å kunne snakke med noen som har gått gjennom det før, og som kan berolige når man blir nervøs osv. Mannen min er også flott å prate med, men han går jo også gjennom dette for første gang.. Så blir ikke helt det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig ul på torsdag 8+0 fikk se to små som vokser i magen <3 skikkelig sjokk. Men så vanvittig morro. Tenkt jenta vår på 6 skal bli storesøster til to små søsken :))

 

Gratulerer så mye! Så spennende med to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må syte litt... får ikke i meg noe middagsmat.. er sulten hele tiden, har lyst på alt av biff, lasagne, suppe,osv.. i går lagde jeg biff med salat og bakt potet.. gledet meg sånn... så skulle vi spise.. å jeg ble kvalm igjen.. endte opp med to knekkebrød istede... vært slik i 3uker.. begynner å bli litt lei... magen lurer meg..

 

men så tenker vi på grunnen til dette, så har det ikke så mye å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer mammaijuli, da har vi samme termin :)

 

Gratulerer med to mammantiltrulte!

 

Vi har fortalt familie og noen til om det nå, men vi får se om ikke det blir offisielt nå i løpet av julen tenker jeg.

 

Kjedelig med formen TLK særlig når du faktisk har lyst på maten!

 

Selv spiser jeg ok. blir uggen om jeg er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk håperpåønskebaby. Er kjempe spennende ja. Håper bare se klamrer seg fast. Klarer ikke å slappe av før vi har vært på ny ul og sett to friske igjen i januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle julimager! Jeg hører til her jeg også (herregud så mange vi er!), termin 26. juli. 8+5 i dag og ganske kvalm, ellers fin form. Har ikke sniktitta på UL, blir nok ikke før ordinær i uke 18-20 tenker jeg.

Er det en terminliste et sted forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...