Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Var nettopp hos gynekolog for andre gang. Sist uke anslo han at jeg bare var tre uker på vei (fredag). Hcg var på 123 og jeg tok en CB digital m ukeindikator som sa 1-2. Mandag tok jeg en ny som sa 2-3. Så hcg har steget ihvertfall.

 

Vel... Gynekologen så INGENTING i dag heller og graviditeten har fortsatt status "uavklart". Fortykkede slimhinner som tilsier graviditet, men ingenting mer. Han mente også at ofte så man NOE hvis jeg er 4 uker. Skal dit om en uke igjen.

 

Er full av hat og bitterhet akkurat nå og er sikker på at alt har gått til helvete.

 

Jeg har ikke fått helt oversikt over hvor langt du er på vei jeg. Men vil bare fortelle deg at jeg var til gynekologen dagen før jeg testet (var da 3+6). Har lettblødelige slimhinner, så jeg blødde. Men den erfarne gynekologen sa at tr var på vei. Jeg spurte uansett om ikke det var mulig for henne å se om jeg var gravid hvis jeg skulle være så heldig. Hun svarte at pga slike tynne slimhinner (3mm tror jeg det var hun sa) og at hun ikke så noe mer, så var jeg nok ikke gravid. Jeg trodde selvfølgelig på henne. Men dagen etter testet jeg likevel og testen var positiv, viste gravid 1-2. Var en tur til lege 5 dager senere som bekreftet graviditeten av en urinprøve jeg leverte. Konklusjonen min her er vel at det er for tidlig å se noe på ul. Håper du får et positivt svar fra lege/gyn snart, at alt er i orden :) Skjønner uken nå blir lang, men håper det går bra med deg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig gøy å se at vi er så mange her og at det er god aktivitet! :) Har alle skrevet seg opp på terminlisten for juli 2013 (inne i Terminklubben for Juli 2013 :) ) ??? ;) Synes vi er så mange fler her enn vi er på listen.. ;)

 

 

Prøver å finne terminlisten, men det ser ut til at jeg bare roter meg bort... Er det mulig å legge ut en link til siden?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen nervepirrende dager. Begynte med noen blødninger sent på lørdag kveld. Det stoppet av seg selv, men ingen god følelse...

Var hos legen idag for å sjekke med ul. Og her er det liv sa han :-) Så nå skal jeg prøve å ta det litt med ro, og komme tilbake for en ny sjekk om ei uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen nervepirrende dager. Begynte med noen blødninger sent på lørdag kveld. Det stoppet av seg selv, men ingen god følelse...

Var hos legen idag for å sjekke med ul. Og her er det liv sa han :-) Så nå skal jeg prøve å ta det litt med ro, og komme tilbake for en ny sjekk om ei uke :-)

 

 

Ai ja det er så nervepirrende med blødninger, men så bra at legen så liv! Du får ha lykke til og slappe av så godt du kan denne uken da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos fastlegen pga ekstremt trøtt i dag. Er så fornøyd med henne :) hadde egentlig bestilt kontroll 27 desember. Men hun synes det var sent, så booket om time til 19 istede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Thie88:) her gleder vi oss til ul den 10.des. Tiden går fort!! Håper alt er ok og skal da fortelle det tol begge foreldre:)

 

Ja;) synes tiden står stille jeg altså. Har ul 17 desember. Ja, gleder meg masse til ul jeg også. Så en får konstatert ett bittelite liv inni der, og ikke bare, trøtthet, kvalmeog svimmelhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9 uker på vei i dag. Var på ultralyd i går, og der så jeg et bankende hjerte. Fikk bilde og den målte ca 2,5 cm. Kom hjem fra jobb i dag, går på toalettet og ut kommer et eller anna som likner forferdelig mye på et foster. Jeg kjører som en gal opp på Haukeland, hvor legen romstrerer veldig inni meg før ho finner et bankende hjerte og bein som vifter. Satte inn 2 egg, så det som kom ut var nok barn nr 2....

Snakk om berg- og dalbane. Gikk fra gråt fordi eg var knust til gråt av glede. No er jeg totalt utmattet og ødelagt, så går og legger meg. Med et smil om munnen. Takk og lov.

PHU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9 uker på vei i dag. Var på ultralyd i går, og der så jeg et bankende hjerte. Fikk bilde og den målte ca 2,5 cm. Kom hjem fra jobb i dag, går på toalettet og ut kommer et eller anna som likner forferdelig mye på et foster. Jeg kjører som en gal opp på Haukeland, hvor legen romstrerer veldig inni meg før ho finner et bankende hjerte og bein som vifter. Satte inn 2 egg, så det som kom ut var nok barn nr 2....

Snakk om berg- og dalbane. Gikk fra gråt fordi eg var knust til gråt av glede. No er jeg totalt utmattet og ødelagt, så går og legger meg. Med et smil om munnen. Takk og lov.

PHU

 

Huff ja, det hørtes ut som en forferdelig berg&dalbanetur.. :( Men godt at alt var bra me den lille tross alt. Fikk du beskjed på ul at det var to eller en? Håper uansett at det går bra med deg. Lykke til framover :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9 uker på vei i dag. Var på ultralyd i går, og der så jeg et bankende hjerte. Fikk bilde og den målte ca 2,5 cm. Kom hjem fra jobb i dag, går på toalettet og ut kommer et eller anna som likner forferdelig mye på et foster. Jeg kjører som en gal opp på Haukeland, hvor legen romstrerer veldig inni meg før ho finner et bankende hjerte og bein som vifter. Satte inn 2 egg, så det som kom ut var nok barn nr 2....

Snakk om berg- og dalbane. Gikk fra gråt fordi eg var knust til gråt av glede. No er jeg totalt utmattet og ødelagt, så går og legger meg. Med et smil om munnen. Takk og lov.

PHU

 

For en dag!! gratulerer og kondolrer på samme gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 9 uker på vei i dag. Var på ultralyd i går, og der så jeg et bankende hjerte. Fikk bilde og den målte ca 2,5 cm. Kom hjem fra jobb i dag, går på toalettet og ut kommer et eller anna som likner forferdelig mye på et foster. Jeg kjører som en gal opp på Haukeland, hvor legen romstrerer veldig inni meg før ho finner et bankende hjerte og bein som vifter. Satte inn 2 egg, så det som kom ut var nok barn nr 2....

Snakk om berg- og dalbane. Gikk fra gråt fordi eg var knust til gråt av glede. No er jeg totalt utmattet og ødelagt, så går og legger meg. Med et smil om munnen. Takk og lov.

PHU

 

For en dag!! gratulerer og kondolrer på samme gang.

 

 

 

Det må ha vært en skremmende opplevelse. Så godt du har en sprell levende baby i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomer?

 

går på do i ett sett? check!

hodepine? check!

ømme bryster? check!

diare? check!

krampe i mageregion? Litt, så check på den også ;)

vondt i rygg? Samme som over :)

neseblod?? Ja så pokker skjedde ikke det rett forann sjefen min i dag! Han så bare rart på meg... Check! ;)

 

Men jeg er fremdeles VELDIG bekymret for at det ikke skal holde, jeg vil så ekstremt mye at det skal klaffe denne gangen!

 

Sånn, da kan jeg prøve meg på litt optimisme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen i dag. Morgenkvalme, tissing og generell sult gjorde at jeg følte det var på tide. Greit så han ikke tror det har klikka for meg. Jeg er slank, trener og spiser sunt og kjent for det så er kanskje litt spesielt når jeg plutselig spiser kjeks hele dagen:-P

 

Forsåvidt har noen allerede begynt å prate. Lettere å legge merke til at en sprek person plutselig får litt oppblåst mage.... Er jo kun i ike 6 straks:-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Da tør jeg senke skuldrene. Var på (min tredje) UL i dag, og nå kunne vi se både fostersekk og plommesekk. Gynekologen mener jeg ikke er mer enn fire uker på vei, men jeg mener da vitterlig at jeg har lest at noen ikke ser plommesekk før fem uker?

Han ba meg nå å ikke fokusere så mye på hva han sa om uker. Ikke google mer om hcg osv. For hva han hadde sett på ultralyd og hvordan hcg-stigningen var på målingene så se alt veldig lovende ut *puster lettet ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte slutte helt og lese på google om alt og ingenting. Man blir jo tussete av mindre. Etter UL ble jeg mye mer rolig, og slapper mer av. Gleder meg over min to små inni magen min.

 

Håper det går bra med alle andre rugere. :)

 

Ha en fin og bekymringsLØS dag alle. Les hyggelige ting, og ikke engste seg for mye. Det går bra for de fleste skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 26 juli;)

Gikk mye raskere enn planlagt! Tok ut p stav 12 oktober å når er jeg 6+2

Er allerede utålmodig, 9 måneder er veldig lenge ! Sliter med svært oppblåst mage og stor Apetitt;( dårlig kombo, hva er deres symptomer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 26 juli;)

Gikk mye raskere enn planlagt! Tok ut p stav 12 oktober å når er jeg 6+2

Er allerede utålmodig, 9 måneder er veldig lenge ! Sliter med svært oppblåst mage og stor Apetitt;( dårlig kombo, hva er deres symptomer? :)

 

Hei, og gratulerer:-) Hiver meg på denne tråden jeg også - foreløpig termin 23 juli, men skal på tidlig UL for å se om jeg er lenger på vei; var hos gynekolog 3 dager før jeg fikk det jeg tror var mensen (varte kun to dager), og da så han en skygge på livmoren som kunne tyde på en begynnende graviditet. Uansett, mine symptomer er:

Kvalme døgnet rundt, må spise nesten en gang i timen for å holde den i sjakk.

Kjempeømme pupper

Svimmel (regner med dette er pga lavt blodtrykk, som jeg har hatt i de to tidligere graviditetene)

Dårlig hår og hud - ser jo ikke ut lenger!

Utmattet og trett

Håper alt ovenfor er gode tegn på liv, og at jeg vil få se et bankende hjerte på tidlig UL:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle sammen? :)

 

Har mer eller mindre holdt meg vekke ifra BIM de to siste ukene, så har ikke fått med meg egentlig hva som har skjedd i denne tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg tryggere for hver dag som går. Har vel også fått kvalme/sult for alvor. Huff. Fridag i dag og superkvalm. Måtte bare innta sofan... Er også oppblåst og allerede "mage" nå i 6.uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke så mange symptomer. Er i uke 6 + 2 bare litt ømme bryster og brystvorter. Har hatt litt vond korsrygg. Men ellers er jeg i fin form, nesten skremmende bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...