Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Har også vært på tidlig ul, hvor alt var bra:) 7 uker. Så godt.. Kan slappe litt ekstra av nå! Håper det går bra med resten, begynner å bli en del julimager nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellom uke 8 og 12 sa de på legekontoret til meg :)

Forstod det slik at det er ulik praksis fra plass til plass om en da går til lege eller jordmor, her er det jordmor på første kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) termin 17juli, foreløpig. Og er 5+1 idag:)

Bor i Oslo, men flytter til Horten nærmere termin.

 

Hei:) termin 17juli, foreløpig. Og er 5+1 idag:)

Bor i Oslo, men flytter til Horten nærmere termin.

Og er mamma til en gutt på snart 4år:)

 

Har en utrolig oppblåst mage, og litt vondt nederst i magen og korsryggen.

Og kvalm.. Blah.. Hehe..

 

Gleder meg:)

Endret av mammamø2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul i dag (6+2), pga blødninger. Har da blødd hver dag i 3 uker, og det var slimhinna som var lettblødlig. Så et bankende hjerte..Hærlig!!! :)

 

Kor mye har du blødd? Hvis det går fint at eg spør? Eg begynte å blø på lørdag var da 4+5 så har no tenkt at det var det.. Men kjente eg fikk et lite stikk av håp fra deg no :) hadde du noe smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal på tidlig UL for å bekrefte liv, sist gang fikk jeg ikke høre hjertelyd eller noen verdens ting før ordinær UL som var på 19+0, og viste seg å være 20+1! Litt veeeel lenge å vente synes jeg, jeg orker ikke den uvissheten en gang til.

 

Men nå hører jeg rykter om at angelsound'en fanger opp hjertelyd allerede i uke 10, så hvis jeg finner hjertelyd selv bruker jeg ikke 1200,- på privat ul tror jeg :-)

 

om du får en henvisning fra legen din koster det bare 100 kr å gå til privat for tidlig ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ingen egenandel på mine ul. Jeg har kun betalt hvis jeg har bestilt time selv uten henvisning.

 

Tror ikke jordmor tar imot besøk før uke 12, men det er kanskje forskjellig fra jordmor til jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul i dag (6+2), pga blødninger. Har da blødd hver dag i 3 uker, og det var slimhinna som var lettblødlig. Så et bankende hjerte..Hærlig!!! :)

 

Kor mye har du blødd? Hvis det går fint at eg spør? Eg begynte å blø på lørdag var da 4+5 så har no tenkt at det var det.. Men kjente eg fikk et lite stikk av håp fra deg no :) hadde du noe smerter?

 

Det går helt fint at du spør. Jeg har blødd i trusa hver gang jeg har vært på og i tillegg blod på papiret, noen ganger har det dryppet blod i doet ved besøk der. Så har blitt en del blod. Har vært alt fra lyst,til brunt til ferskt blod. Hadde ikke noen smerter, bare murringer av og til i magen. Men er faktisk første dagen i dag jeg ikke har blødd:) Så her fikk detaljer fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul i dag (6+2), pga blødninger. Har da blødd hver dag i 3 uker, og det var slimhinna som var lettblødlig. Så et bankende hjerte..Hærlig!!! :)

 

Kor mye har du blødd? Hvis det går fint at eg spør? Eg begynte å blø på lørdag var da 4+5 så har no tenkt at det var det.. Men kjente eg fikk et lite stikk av håp fra deg no :) hadde du noe smerter?

 

Det går helt fint at du spør. Jeg har blødd i trusa hver gang jeg har vært på do og i tillegg blod på papiret, noen ganger har det dryppet blod i doet ved besøk der. Så har blitt en del blod. Har vært alt fra lyst,til brunt til ferskt blod. Hadde ikke noen smerter, bare murringer av og til i magen. Men er faktisk første dagen i dag jeg ikke har blødd:) Så her fikk du detaljer fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som går eller har tenkt å gå til jordmor? Hvor tidlig vil hun ta i mot besøk? :)

 

Jeg vil helst gå til jordmor. Ringte henne i går, men hun hadde ikke satt opp timene sine lengre enn 4.januar, så da må jeg ringe tilbake om ca en mnd. I min kommune må man til lege på første besøk og om ikke det er noe spesielt får man komme til jordmor i uke 15-16. Forrige gang var det så stor pågang at jeg ikke fikk time før i uke 34 eller noe sånt. Sånn er det når man bor på et lite sted med bare en jordmor i 60% stilling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeh hører vel hjemme her. Testet svak positiv i går og i dag igjen. Ca 10DPO. skulle ønske testen var strrkere i dag, men skal kjøpe meg CB etterpå. Etter 11pp sitter jubelen langt inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanken, jeg testet svaaakt positivt 11dpo, testet 12 og 13 dpo, fremdeles svakt, på ikm med cb digital viste den gravid 1-2. Men, tok en test i forgårs 17dpo som var KNALLpositiv, så tar nok bare litt tid før hcgnivået er sterkt nok til å slå skikkelig ut:) dobling fra 15 til 30f.eks gjør sikkert ikke mye utslag, men fra 100 til 200, da begynner det jo å synes:) hvis du forstår tankegangen min. En strek er en strek, uansett;)

Og gratulerer så masse med positiv test, kan tenke meg det føles uvirkelig etter 11pp. Håper formen er bra, så satser jeg på at vi raser gjennom 1trimesteret rasende fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ingen egenandel på mine ul. Jeg har kun betalt hvis jeg har bestilt time selv uten henvisning.

 

Tror ikke jordmor tar imot besøk før uke 12, men det er kanskje forskjellig fra jordmor til jordmor :)

Jordmor kommer vel ikke inn før uke 24????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ingen egenandel på mine ul. Jeg har kun betalt hvis jeg har bestilt time selv uten henvisning.

 

Tror ikke jordmor tar imot besøk før uke 12, men det er kanskje forskjellig fra jordmor til jordmor :)

Jordmor kommer vel ikke inn før uke 24????

Jeg skal til jordmor om 14 dager. Er da 7+4. Jeg kommer til å gå til jodmor og lege annenhver gang. Dette får man bestemme selv. Føler jordmor er bedre enn vanlig lege da de ofte kan mer på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg ut herfra igjen, blir nok ikke noe julibarn på meg :(

Lykke til videre alle sammen <3

 

Så utrolig trist å høre Mademoiselle :( Håper det går bra med deg. Klemmer til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som går eller har tenkt å gå til jordmor? Hvor tidlig vil hun ta i mot besøk? :)

 

I kommunen her er det vanlig å gå til jordmor på første kontroll, så det skal jeg :) Hun er en dag i uka på legesenteret her, men kan få time de dagene hun er på de to andre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg hadde tidlig ultralyd på tirsdag, var da 5+6. Viste seg at det hadde vært tvillinger, men at det ene egget hadde gått til grunne. Jeg går til privat gynekolog, og får ekstra tett oppfølging denne gangen pga tidligere SA og en sen missed abortion. Skal tilbake om 2 uker for ultralyd og kontroll, også blir det en litt mer omfattende ultralyd i uke 12. Har termin 11 juli, om alt går den rette veien denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag og hcg var under 5 på mandag så gikk heldigvis fort ut av kroppen og vi er klar til å prøve på nytt! Har heldigvis fått henvisning til gynekolog så håper vi finner ut av det og kan få litt hjelp hvis det er noe gale!

 

Så da ønsker eg dere alle masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...