Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn til dere en tur. Er veldig lite aktiv på bim for tiden, men skal prøve å holde meg litt oppdatert. På rugeren med nr.2 og foreløpig termin er 14.juli! :) Holder til i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei til alle julimager!

Jeg er strengt talt, muligens en senjunimage, men siden jeg fikk vite i går at jeg også har en liten sjøhest i magen føler jeg meg mer i samme situasjon som dere som nettopp har sjekket CB og nylig fått den gledelige nyheten =)

 

Dette er første gang for meg og det hele kom veldig raskt på første forsøk, men for all del ikke uønsket. Jeg fikk antageligvis en festeblødning akkurat på menstrasjonsdagen som varte i 5 dager så jeg har gått nå en hel måned og vært gravid uten å vite det.. Har ikke merket noen symptomer ellers. Faktisk ble min mistanke basert på en helt kontraintuitiv indikasjon. Godt vi har CB i disse dager. Skulle ha tatt graviditetstest for en tid tilbake, og ikke bare stolt på indikasjon for menstruasjon eller ei, men bedre sent enn aldri.

 

Akkurat nå følger jeg spent med på hva som har foregått i disse ukene i min mage ved å se på BBC-programmet "in womb" og "from conception to birth". Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Menstermin 11 juli...( altså 4+4)

Men testet ikke positivt før etter IKM. Og da slo CB digitalen ut 1-2 uker... Dette stemmer jo ikke?....

 

Min slo ikke ut 2-3 før jeg var 4+6 :) Så prøv om et par dager så vil du se at den blir 2-3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff og uff.., da kom kvalmen for fullt.... Måtte gå hjem fra jobb dag :( da er det bare og lade opp litt før jeg skal hente de to andre barna mine i barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blødd i 14 dager, var til legen i dag fikk målt hcg og blodprosent,tilbake på onsdagen og måle igjen. Fikk henvisning til ul på førstkommende mandag. Spent!!!! Forrige svangerskap blødde jeg også, så og si hele svangerskapet, fikk beskjed at jeg hadde lettblødende livmor. Så håper det er grunnen denne gangen også til blødningen. Krysser fingrer, og håper uka går fooort!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har også kvalmen steget..huff, håper bare den ikke blir verre! Har ikke tid til slikt.

 

Ah, skjønner godt at du er spent ja, mov! Håper det er samme grunn og at alt er fint :)

 

Jeg går og venter på innkalling til ul. Ukene fram til nå har gått overraskende greit - har ikke merka at jeg plutselig er 6+0, og sliter ikke noe med å holde det hemmelig enda. Det er så ulikt meg, må være mye travlere enn hva jeg selv innser :P Den der innkallinga tar derimot en evighet da, den skulle helst kommet samtidig som befruktningen - jeg er så spent på tidlig ul!

 

Hvordan går det ellers med dere? Øker det på med symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører visst til her jeg.... :) Har termin 07.07.13 iflg terminkalkulatoren....

Har nok ikke helt gått opp for meg enda... jeg har kun hatt en mens etter jeg fjernet spiralen.... så dette gikk hakket fortere enn jeg hadde trodd... Går litt rundt i tåka om dagen, men formen er heldigvis bra.

Dette blir trollunge nr 3 og jeg trodde vel jeg var ferdig for lenge siden... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har også kvalmen steget..huff, håper bare den ikke blir verre! Har ikke tid til slikt.

 

Ah, skjønner godt at du er spent ja, mov! Håper det er samme grunn og at alt er fint :)

 

Jeg går og venter på innkalling til ul. Ukene fram til nå har gått overraskende greit - har ikke merka at jeg plutselig er 6+0, og sliter ikke noe med å holde det hemmelig enda. Det er så ulikt meg, må være mye travlere enn hva jeg selv innser :P Den der innkallinga tar derimot en evighet da, den skulle helst kommet samtidig som befruktningen - jeg er så spent på tidlig ul!

 

Hvordan går det ellers med dere? Øker det på med symptomer?

I natt hadde jeg ligamentsmerter på høyre side nederst...stakk til da jeg snudde meg i sengen ved et par anledninger... Brystene er tunge... Jaja..da er vel alt i orden! Selvom jeg synes ligamementsmertene kunne drøye i noen uker til!!!! Har dere ligamentsmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er ligamentsmerter, men det hender at det liksom river inni der når jeg snur meg.

 

Ellers er jeg kvalm, men det skyldes nok spysjuka. Håper iallefall det, har ikke mye lyst å gå slik i ukesvis :) hehe. Aldri vært kvalm i tidligere svangerskap, og spya herjet i barnehagen der jeg jobber i forrige uke, så det er nok noe som går fort over dette.

 

6+0 nå, og begynner å tro at dette kan gå bra. Tidlig UL neste onsdag, satser på å kunne senke skuldrene litt etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Sniker meg inn her, ser det ut som... Hadde første dag i siste mens 7 oktober, og i følge terminkalkulatoren termin 14 juli ;) Det er for godt til å være sant enda, men i følge 3 graviditetstester (to digitale) siden fredag, er jeg gravid. 4 uker + 3 dager. Så tidlig, så glad og så bekymret!!! Håper det går bra for oss alle her inne!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan er formen deres da?

Merker ikke så mye til dette enda jeg da.

Er trøtt og hormonell, emn merker ikke stort annet...

 

Sammenlignet med mitt forrige svangerskap, føler jeg meg mye tidligere gravid denne gangen. Det strekker på to sider nederst i magen, særlig i den venstre siden. Har halsbrann (tok meg selv i å drikke melk?!? mot halsbrann i natt, og jeg som ikke liker melk....) Luktesansen er ekstremt god, noe som også gjør meg følsom på lukter, er litt kvalm. Kjempeoppblåst i hele mageregionen, magen står rett ut...Det gjør puppene også :P Derimot, det jeg misliker litt (men er forhåpentligvis ingen grunn til bekymring), er et par kvelder med litt brun utflod. Ikke mye, såvidt noe på papiret. + mensmurringer, det svir nederst i magen, men er ikke akkurat som menssmerter heller. Er et tankekjør om dagen, og lite med søvn. Er så redd for at alt ikke skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk bestilt time til ultralyd onsdag 21.november og fytti rakkeren som vi gleder oss!

Merker at formen er noe synkende, er veldig trett og sliten, og det er utrolig vanskelig å ta hensyn til...

Sovnet kl 18 i går og sov til kl 6 i dag tidlig, utenom tannpuss og noe dogåing da...

Mye vond nederst i magen når jeg er mye fysisk aktiv, så blir lite aktivitet når jeg kommer hjem fra jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at jeg er sykt trøtt, mye mensmurring nederst i magen og stikkinger.

Men det jeg merker mest er hvor følsom jeg er blitt. Har vanlligvis ikke vært av den følsomme typen, men nå overreagere jeg på alt, og er utrolig bekymret. Mest på lille spiren. Er så redd for å miste.

 

Skal på UL den 27, da er jeg 7+4 så håper å se et lite hjerte som slår, kansje det vil roe meg ned ;)

Endret av jentene på haugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke så mye jeg heller, men innbiller meg at jeg merker ting mye tidligere nå enn sist. Men sist visste jeg ikke at jeg var gravid på denne tida engang da, hehe... (fant ut det 5+1) Hormonell og såre pupper, og har hatt mye mer murringer enn sist, også i korsryggen. 4+5 i dag.

 

Sist gang slo kvalmen ut rundt 6+2, jeg har absolutt ikke tid til det denne gangen, de neste 4 ukene er de mest travle i hele året mitt på jobb. Akk. Så nå sitter jeg på jobb og gjør unna så mye som mulig før jeg blir kvalm, har tatt med meg jobb hjem og. Få mest mulig ferdig før uke 7! ;-) Og vil IKKE bli sykmeldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen i dag for å bestille første kontroll (er 5+5 i dag), men sekretæren som svarte sa omtrent at de ikke ville ha noe med meg å gjøre før uke 12 for de kunne ikke se noe på blodprøvene før da (?). Fikk under sterk tvil time om et par uker for å bestille fødeplass. Er det noe poeng å bestille kontroll privat før uke 12? Vet at det kanskje ikke er så mye man får vite, men jeg vil jo så gjerne vite om alt står bra til der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter. da har jeg fått (svakt) positiv på cb pluss... har ikm på torsdag. så hvis denne stemmer blir jeg gjerne med i julimagene. da blir mens-termin 18juli :D sitter med alle slags følelser her nå. vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg... første pp for vår del. hadde absolutt ikke ventet at det skulle gå så tidlig.. hjelp/jippi... hehe...

 

må vel løøøøpe til apoteket på torsdag og prøve en cb digital.. tror det liksom ikke før jeg ser ordene komme frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk komme inn til fastlegen, for å ta hCG test og andre vitaminer etc. Ellers fikk jeg generelle råd. Hun sa jo at det ikke er vanlig med første kontroll før i uke 8-12 :)

 

Idag fikk jeg bestilt time hos jordmoren, da er jeg 8+6. Så jeg tror det er lurt å ringe og bestille timer allerede nå for dere som vil ha tidlig kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 14. juli foreløpig. Dette er vårt tredje barn (hvis alt går bra..) Ble gravid i 1 pp, så er nok veldig fruktbare vi to... Testet onsdag sist uke og fikk svak positiv test,og nå kommer kvalmen krypende så det er nok ingen tvil.. Gidder derfor ikke bruke mere penger på flere tester!

 

Aldri mistet eller noe før, så er veldig rolig og satser på at dette går bra. (men man vet jo aldri..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen i dag for å bestille første kontroll (er 5+5 i dag), men sekretæren som svarte sa omtrent at de ikke ville ha noe med meg å gjøre før uke 12 for de kunne ikke se noe på blodprøvene før da (?). Fikk under sterk tvil time om et par uker for å bestille fødeplass. Er det noe poeng å bestille kontroll privat før uke 12? Vet at det kanskje ikke er så mye man får vite, men jeg vil jo så gjerne vite om alt står bra til der inne..

 

Syes det høres veldigrart ut. Jeg har fått beskjed av min lege å bestille første time til mellom uke 8 og 10. Er jo ikke vanlig å gjøre så mye mer enn å skrive helsekortet og snakkepå første kontroll. Evt doppler om det er litt senere. Men rart at de ikke mente de kunne se noe på en blodprøve. Hcg kan jo måles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke se noe på blodprøvene før i uke 12? Det er jo rett og slett bare feil. De kan jo måle hcg-nivået med en gang, det er jo dette nivået som måles på g-tester også. De fleste måler vel hcg for å sjekke at det er stigning, tenker jeg? Det er i allefall derfor jeg har gjort det. Og en gang for å få et sikrere svar enn graviditetstesten. Og dessverre en gang for å se at nivået synker (spontanabort.)

 

Ikke fulgt helt med i timen den sekretæren der, nei.. :)

 

Jeg har forresten også fått beskjed om å bestille time rundt ukene 8-10 (nå har jeg krav på tidlig ul, så det kan jo være litt derfor, men også som en "vanlig, første kontroll".) Du kan jo evt bestille time hos jordmor? Så får du høre hjertelyd, om du ikke har slik dings hjemme hvor du kan høre den selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...