Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Gratulerer så masse med graviditetene. Jeg prøver for harde livet for tiden fordi jeg har lyst på en julibaby. Krysser fingrene for at jeg er gravid. Venter mensen i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, da klaffet det endelig for oss etter å prøvet i noen mnd, og vi venter nummer to, 2 juli <3 <3<3

 

Førstefødte er født 12 juli 2011, så det blir ganske nøyaktig to år mellom dem :) Oktober er vist vår mest fruktbare mnd ;)

 

Gleder meg veldig. Er begynt å føle meg litt ekstra trøtt, også er jeg varm og kald om hverandre hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet opp med kraftige kramper i magen og var vel egentlig sikker på at det ble en ny SA på meg..

Men heldigvis har det ikke kommet noe blod eller noe.. så det er virkelig en kampsterk spire jeg har denne gangen! :D

 

CB m/ ukesindikatoren som jeg hadde tenkt å ta i morgen ble heller tatt i dag og det viste en økning!! :D 2-3!

Godt å vite at den har det bra der inne tydeligvis :)

 

post-848814-0-11893700-1351248441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Jeg våknet opp med kraftige kramper i magen og var vel egentlig sikker på at det ble en ny SA på meg..

Men heldigvis har det ikke kommet noe blod eller noe.. så det er virkelig en kampsterk spire jeg har denne gangen! :D

 

CB m/ ukesindikatoren som jeg hadde tenkt å ta i morgen ble heller tatt i dag og det viste en økning!! :D 2-3!

Godt å vite at den har det bra der inne tydeligvis :)

 

post-848814-0-11893700-1351248441_thumb.jpg

 

Hvor lenge etter testen med 1-2 fikk du 2-3? Jeg vil også få 2-3 på min, men testet 1-2 på tirsdag, så sikkert litt tidlig? Bør en la det gå en uke mellom? Kommer også til å teste til jeg får 3+. Får sponse CB litt da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet opp med kraftige kramper i magen og var vel egentlig sikker på at det ble en ny SA på meg..

Men heldigvis har det ikke kommet noe blod eller noe.. så det er virkelig en kampsterk spire jeg har denne gangen! :D

 

CB m/ ukesindikatoren som jeg hadde tenkt å ta i morgen ble heller tatt i dag og det viste en økning!! :D 2-3!

Godt å vite at den har det bra der inne tydeligvis :)

 

post-848814-0-11893700-1351248441_thumb.jpg

 

Hvor lenge etter testen med 1-2 fikk du 2-3? Jeg vil også få 2-3 på min, men testet 1-2 på tirsdag, så sikkert litt tidlig? Bør en la det gå en uke mellom? Kommer også til å teste til jeg får 3+. Får sponse CB litt da, hehe

 

Lørdag 20.10 så fikk jeg 1-2 på CB.. og ifølge mine beregninger så skulle jeg passert uke 4 men tirsdagen 23.10 tok jeg ny CB før legetimen og den jobbet leeenge før den slo ut som 1-2.

Men i dag fikk jeg 2-3 :)

 

Dette svangerskapet kommer jeg til å støtte CB 4 ganger totalt :P så neste jeg skal ta blir neste fredag/lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet opp med kraftige kramper i magen og var vel egentlig sikker på at det ble en ny SA på meg..

Men heldigvis har det ikke kommet noe blod eller noe.. så det er virkelig en kampsterk spire jeg har denne gangen! :D

 

CB m/ ukesindikatoren som jeg hadde tenkt å ta i morgen ble heller tatt i dag og det viste en økning!! :D 2-3!

Godt å vite at den har det bra der inne tydeligvis :)

 

post-848814-0-11893700-1351248441_thumb.jpg

 

HURRA!!! :)

Gode nyheter.

Kjøpte en CB selv istad, så blir en på meg imorgen også gitt ;) Bare Mååååå sjekke. Da tok jeg forrige CB ukeindikator forrige søndag så håper den nå blir 2-3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer alle sammen!

 

Hiver meg på her jeg også. Tok 5 tester hehe. Er nå i uke 4+3.

Har termin 3-4 juli :)

 

Gått gjennom IVF behandling, og er nå ganske overstimulert. Ser ut som om jeg er 5 måneder på vei allerede, og er vanskelig å skjule det. Men har jo ikke lyst at noen skal vite noe enda! Faren er stor for graviditet utenfor livmora med IVF, men må bare krysse fingrene og tærne for at det går bra :)

Tok HcG i går som viste 764. Så er noe på gang i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har foreløpig termin 6. juli, men er neimen ikke helt sikker. Har hatt en ganske uregelmessig syklus etter fjerning av spiral. Fra før har vi to gutter, og dette blir sistemann! Håper bare det går bra denne gangen også...

Mistet i uke 6 for tre år siden, så jeg er ganske nervøs. Skal vi være så heldige å få tre friske barn...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i ca samme uke for et par måneder siden. Virker som det er mange av oss som har hatt sa/ma og/eller holdt på med prøving, ivf osv en stund. Masse nerver her også, grugleder meg til tidlig ul. Prøver å tenke så positivt som mulig, men samtidig være realistisk og forberedt på det verste - masse tanker! Nå beveger vi oss vel snart inn i 6. uke, så da er vi i det minste snart halvveis inn i 1. tri!

 

Krysser fingrene for at alle de små spirene våre klamrer seg godt fast der inne!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet til 5+0 dager :) Bærre 8 uker igjen før det blir tryggere..

Blødde masse i går men i dag så har jeg fortsatt ømme bryst, trøtthet, stikkinger i magen så jeg håper det er fortsatt håp :)

Endret av Liljeduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut til at jeg hører hjemme her :) Testet positivt imorrest, så er fortsatt i en liten boble!

 

Termin er beregnet den 9.juli, og jeg er visst inne i min 5. svangerskapsuke.

 

Fortsatt veldig tidlig, men: Jiiippiiiii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurkikker innom....har ikke testet enda, men skulle hatt mensen i går og har svært ømme pupper og "det mørke feltet" er snart på størrelse med jupiter, så det er håp.

Skal teste etter helga, for jeg ønsker at far skal være hjemme når jeg tester.

Evt. termin er da 6.juli, og det blir vårt tredje barn....hvis alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Sniker meg inn her nå som jeg er gravid for aller første gang.

 

Ut fra egen beregning er termin den 5.juli. Kjenner foreløpig få symptomer, bare litt småkvalm utover dagen.

 

Gleder meg til å følge resten av dere også, og håper det går bra for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle julimager!

Gratulerer til alle som endelig har testet positivt! Vi har vært prøvere i ca 6mnd. Og endelig klaffet det!

Jeg har termin 7.juli! Det blir mitt/vårt første barn, og barnet er så ønsket som det kan være!! Men jeg skal ærlig innrømme at frykten for SA er veldig stor. Hvordan er det med dere andre?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tenke positivt, men det ligger i min natur å forvente det verste. Fryktelig dårlig egenskap.

 

Er det noen andre her inne som har slitt med depresjoner i tidligere svangerskap? De første 3-4 mnd i hvert svangerskap har jeg vært alvorlig deprimert. Har kommet fram til at jeg ikke takler store forandringer i livet, selv når det er positive og ønskede ting.

 

Håper virkelig jeg kan nyte dette svangerskapet fra første stund, og ikke når jeg har kommet til uke 14-15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :-D Med foreløbig termin 9.juli! Ingen symptomer så langt. Hadde ikke det med gutta heller :-) Jeg er 27 år og dette blir vår siste. Eldste mann er 6 år og minste er 4 1/2 år

Må si vi har vært veldig heldige, hatt to el hvor sykdom eller jobb (nattevakt) har "klaffet", men på den tredje så satt spira :-)

 

Er det noen fler her som jobber turnus? Eller bare natt?

Krysser fingrene for oss alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let's hear it for the boys!:

Jeg har slitt veldig med depresjoner(både når jeg har vært gravid og ikke) det siste året, men etter jeg ble gravid denne gangen så har den kommet seg veldig.

 

Som gjør at jeg er enda mer redd for SA igjen denne gangen, for hver gang jeg har opplevd det i år så har det trykket meg litt lengre ned enn i utgangspunktet.

 

Så jeg har ikke hatt det på samme måte som deg, men jeg forstår hvor tøft det er!

Jeg har dessverre ikke noe annet råd enn å gi; ta en dag av gangen :)

Dette høres kanskje teit ut meeeen... :)

Det har funket godt for meg er å ha mål at 3 timer iløpet av en dag skal være positive(enten følelser, aktiviteter etc). Så øke dette når du kjenner når du mestrer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle julimager!

Gratulerer til alle som endelig har testet positivt! Vi har vært prøvere i ca 6mnd. Og endelig klaffet det!

Jeg har termin 7.juli! Det blir mitt/vårt første barn, og barnet er så ønsket som det kan være!! Men jeg skal ærlig innrømme at frykten for SA er veldig stor. Hvordan er det med dere andre?

Klem

 

Jeg har en enorm frykt for SA denne gangen også, men for første gang så klarer jeg å slappe litt av alikevel med at jeg har lyst å få hjem alt til kommende babyen, om det blir denne spiren(som jeg håper virkelig!) eller den neste om uhellet er ute. :)

 

Er det første gang du er gravid så er ikke sjansene så store for å oppleve SA :) Det sies at det er normalt å oppleve det en gang iløpet av et liv, men de fleste jeg kjenner har aldri opplevd en SA og har flere barn :) Lucky bastards! som jeg sier til de :P:D

 

Men det er lett å få en stor frykt for SA når en er inne på slike forum, siden det er som oftest her en hører om de og de som har opplevd samler seg :)

 

Så denne er til dere alle som ikke har opplevd SA før og er gravide:

 

Pust ut! Prøv å slappe av! :)

Mest sannsynligvis vil det gå bra med dere! :)

 

For jeg vet hvor ille det er å være engstelig over det og jeg unner ingen verken til å oppleve det eller frykte det. Så prøv heller å nyte disse dagene med spenningen og forventningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå tusen takk for noen positive ord :-) det er så fort å tenke i feil bane. Bedre å fokusere på det negative, så slipper man å bli så skuffet om det går galt. Denne lille spiren er så utrolig høyt ønsket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så jeg at den forrige fort kan misforståes :-) jeg går ikke rundt og tenker negativt hele tiden, men når man blir redde for SA så kan det være lettere å gjøre det. Nettopp for å skåne seg selv. Men her skal det ikke henges med hodet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...