Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Hørte nettopp verdens vakreste lyd, fant hjertelyden til lillevenn med angelsound :)

 

WOOOW :D det må ha vært supert altså :) hvor langt er du i graviditeten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er angelsound?

 

Det er doppler, en hører hjertelyd :)

 

hvor tidlig kan man høre lyd med doppler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tidligste jeg har hørt var 9+0, men leger pleier ikke ville prøve så tidlig pga uroen til den gravide hvis man ikke hører noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tidligste jeg har hørt var 9+0, men leger pleier ikke ville prøve så tidlig pga uroen til den gravide hvis man ikke hører noe.

 

ok. Har en veninne som har doppler, så skal låne de. Er nå 8+1 med tvillinger og hørte hjertelyden til dem begge på tirsdag 7+4 så da skal jeg prøve meg frem rundt neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig dere er som har fått høre hjertelyden! :)

Skulle kanskje få høre hos jordmor om 2 uker.. Men får se om vi må vente enda en uka til neste kontroll på sykehuset. *Vil også høre!* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 8+4, og akkurtt på dagen 8+0 begynte ryggen og bekkenet å krangle!

Er skikkelig vond, trappa opp på kvelden tar tid!

Føler meg ikke så tøff som førstegangsgravid og 24 år med et bekken som har begynt så tidlig... :(

Kiropraktoren vil ikke røre meg så tidlig i svangerskapet, så har fått henvisning til fysioterapi, men hva hjelper det når man bare blir satt på venteliste?

Endret av Håperpåønskebaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje flere som driver med uroligheter på natten? Jeg drømmer så mye. Stort sett om graviditeten min. I natt drømte jeg at jeg fikk se babyen min... Altså som nyfødt. Jeg er mørk litt spansk av utseende og mannen min fra korea så jeg er så spent på hvordan den vil se ut!! Jeg ble forelska i drømmen min<3 og jeg har på følelsen at det blir jente, så det var selvfølgelig en jente i drømnen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde første jordmortime når jeg var 7+3 og skal til legen når jeg er 10+4.

 

Har et inntrykk av at jordmortimer er veldig avhengig av hvor man bor. JOrdmor her ville ha oss inn tidlig for å bli kjent med oss, men har hørt at det er mange som ikke får time før langt ut i 2.tri.

Vi får ekstra oppfølging nå siden det er to spirer som bestemte seg for å bo i hula mi. ;)

 

Men ring jordmor/lege og hør hva de anbefaler deg, og er du nervøs for svangerskapet sier du bare det. Da får du tidlig time :)

Endret av jentene på haugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere deres første lege/jordmortime ?;)

 

Jordmor 9+1, egentlig ikke legetime her men har hatt en hastetime pga rygg og bekken, fikk henvisning til fysioterapi og nå er det å stå på venteliste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos legen pga blødning, men har ikke første svangerskapskntr før uke 13. Har ikke kontaktet jordmor enda, synes det er litt tidlig, ikke så lang ventetid her tror jeg. Er også litt usikker på om jeg orker å gå til jordmor, vet det kommer til å bli veldig mange kontroller hos lege, på lokalsykehuset og Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen pga blødning, men har ikke første svangerskapskntr før uke 13. Har ikke kontaktet jordmor enda, synes det er litt tidlig, ikke så lang ventetid her tror jeg. Er også litt usikker på om jeg orker å gå til jordmor, vet det kommer til å bli veldig mange kontroller hos lege, på lokalsykehuset og Riksen.

 

Ja, jeg tror jeg også skal ha ekstra oppfølging. Vet at risken har spesialpoliklinikk, men har Ullevål det? Det blir interessant og se hvordan svangerskapet kommer til å gå ihvertfall, må jo først komme over 1 trimester "kneika" først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urk... sitter alene hjemme og vrir hjernen.

Ingen andre enn min lege vet at jeg er gravid. Jeg har på et vis veldig lyst å fortelle det til min beste venninne, men samtidig har jeg i grunn mest lyst å fortelle det til henne etter ultralys om 1,5uker... eller kanskje enda mer lyst å vente til 12 uker er i havn(14januar)

Hvorfor jeg er så usikker på å fortelle det?

Forventninger... Hun kommer til å bli så glad for at jeg er gravid, noe som selvsagt er helt fantastisk, men jeg har mistet en gang før og det fører til at jeg prøver å holde litt igjen på gleden.. Vet ikke om dere forstår, men jeg kommer til å bli totalt knust om jeg mister denne gangen også. Jeg inbiller meg at jeg vil på tross av det takle det bedre dersom det bare er mine egne forventninger som blir lagt i grus.

Noen som har noen tanker rundt dette? Kjempeglad for tilbakemeldinger, og tar med meg det som passer meg ;)

 

Og til alle som skal på svangerskapskontroll, jordmor, ultralyd, venter på blodprøve osv; lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til jordmor egentlig når jeg var 8+6 men pga alt som skjedde så avbestilte jeg den timen. Så nå har jeg fått ny time når jeg er 11+6.

Det er minst 2 ukers ventetid her om det haster, ellers er det opptil 1 mnd ventetid.

 

Jeg kommer til å bli fulgt opp på sykehuset i denne graviditeten men jeg tenker jeg kommer å benytte meg av jordmor iallefall et par ganger pga på sykehuset så virker de alltid så stresset så da er det vanskelig å få spurt om alt jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thie88: da jeg fikk snuppa for 4,5 år siden gikk jeg til kontroller på svangerskapspoliklinikk på Ullevål. Vet ikke hvordan det er nå etter sammenslåingen, men det er mange fødende i Oslo så de har sikkert begge steder.

 

Jeg er også mye mer tilbakeholden med å fortelle denne gangen. Mange vet det nå, men jeg har ikke sagt noe til mine foreldre. De blir vel de siste som får vite, håper ikke de blir fornærmet for det, men har så lyst å overraske dem på julaften. Får se om jeg klarer å holde meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har legetime i uke 8 men jordmor ikke før i april! Dette er min første gang, noen som kan komme med tips om hva som

Skjer da???

 

Er grusomt og holde på hemmeligheten har så lyst fortelle, så er det så mange tilsettinger med alkohol nå fremover! Måtte fortelle en på jobben det på julebordet, hun var gravid selv og lå merke til at jeg ikke drakk he he men var veldig deilig å få det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har legetime i uke 8 men jordmor ikke før i april! Dette er min første gang, noen som kan komme med tips om hva som

Skjer da???

 

Er grusomt og holde på hemmeligheten har så lyst fortelle, så er det så mange tilsettinger med alkohol nå fremover! Måtte fortelle en på jobben det på julebordet, hun var gravid selv og lå merke til at jeg ikke drakk he he men var veldig deilig å få det ut ;)

 

første legetime vet jeg ikke, men jeg var hos jordmor da jeg var 7+3.

Da var det bare snakk og fortelle om hva som skjer fremover. Vi bestilte fødeplass og snakket om hva som skjer med kroppen , humør og tiden fremover.

Jeg hadde også med urinprøver for å sjekke at alt er bra med den + for et grunnlag for senere prøver.

Jeg skal til legen når jeg er 10+3 da er det blodprøver og sjekk at alt står bra til.

 

Når det gjelder å fortelle, så har jeg fotalt ganske mange allerede. Synes det er godt å vite at jeg kan snakke med folk rundt meg. Om noe skulle gå galt, noe som jeg krysser fingre og tær for at det ikke gjør, så skjønner folk noe om hvorfor jeg blir som jeg blir tenker jeg.

Men nå tenker jeg bare positivt at dette kommer til å gå så bra atte. Er nå 8+3 og håper og lever som om dette går min vei. Gleder meg over å være gravid og elsker å dele nyheten med venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk bumblebee ;) har lest litt om hvert av fødeplassene, og klarer liksom ikke se for meg hvem jeg vil velge :/ var på kvinneklinikken på Ullevål pga. Jeg hadde skikkelig smerte i den ene eggstokken i august engang. Og jeg synes alt ser så gammelt ut osv. Nå jobber jeg på Ahus, så blir jo litt vant til nytt sykehus. Men får vel spørre jordmor om dette :) hun vet sikkert sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født både på Ullevål og Ahus, og ville nok holdt en knapp på Ahus. Nytt og fint, og best av alt: lystgass! Føder ikke uten det jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det litt action her :)

Jeg var hos legen min da jeg var 5 uker på vei for noe annet, Han gratulerte med graviditeten og ba meg bestille time om 8 uker til kontroll.

Jeg skal uansett til legen før det så jeg satser på en legetime med 1.sv.kontroll før jul ca 10,5 uker påvei.

Jeg er 3.gangs så det er vel muligens derfor det er så lite stress. Skal ringe JM til uken å høre når jeg får time der.

JM er skikkelig streng og følger den anbefalte svangerskapsoppfølgingsplanen slavisk. Der er det noe sånt som jm i uke 16 tror jeg.

 

Jeg har mistet en gang og da viste alle det. Svangerskapet etter sa jeg det tidlig, både fordi alle ventet på at jeg skulle bli gravid og fordi at det føltes godt. Jeg viste fallhøyden ville bli høyere om jeg sa det, men bestemte meg for at dette skulle gå bra og bekymret meg ikke sååå mye.

 

Nå satser jeg å si det nå til uken tenker jeg. :) da er jeg 8 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å bestille ul den 21 desember istede. På familie-klinikken. Ettersom jeg da er 9+2 og da blir en utvendig ul istedenfor en innvendig på Majorstuen klinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...