Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Jeg var så trøtt i første svangerskap, husker jeg, men har heldigvis sluppet det denne gangen :) er deilig å ha overskudd til litamor som snart fyller 1 år :) er litt kvalm innimellom, og VELDIG sulten! Tror kanskje det blir en kjøttsulten liten baby, om jeg skal dømme etter matbehovet mitt ;) magen er temmelig oppblåst, men tror ikke at noen mistenker noe enda :) tenker å fortelle det til familien min neste helg, da er jeg nesten 10 uker på vei. Har kjøpt inn ei t- skjorte som det står "storesøster" på, til litamor som jeg skal kle på henne, blir gøy å se hvordan de reagerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen startet bra.. Spise varme rundstykker med smør og ost, og kastet meg ut på storrengjøring som jeg gjør hver helg. Da jeg ble ferdig. Fikk jeg da mega hodepine, og med hodepine kommer selvfølgelig kvalmen. Nå vagler jeg mellom om jeg orker å spise noe, og hva jeg egentlig har lyst på. Som er ingenting.. Æsj og dagen er ikke over enda. Heldigvis har jeg unnagjort alt før kl 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kost meg i hele dag jeg.

 

Har ikke gjort noe annet enn noe smårydding og så sov jeg til kl nesten var11.

Tok et langt og varmt bad før jeg kjørte mannen på julebord

 

Så nå sitter jeg her og koser meg i sofaen

 

Deilig å ha en slik dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trøtt, merker at jeg er uggen også og har ikke lyst på alt av mat.

 

Har noen helvetes dager på jobb og gruer meg til å gå på jobb rett og slett.

Lurer egentlig på hvor mye psykisk press jeg tåler/skal tåle når jeg er gravid..

Får nyte helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, samme her. Kaster ikke opp, men fyttirakkern hvor kvalm det går an å bli uten å spy. Kjenner det spesielt godt når jeg er trøtt og sliten, men er jo trøtt og sliten hele tiden! Huff, gleder meg til vi kommer til 2 trimester, kviknet kjapt til i sist svangerskap når jeg hadde rundet 12 uker, så håper på det samme denne gangen.

Meeeeen, vi nærmer oss med stormskritt, er 8+2 idag, og dagene går jo faktisk. Heldigvis, vil heller ha bekkenløsning og kynnere enn null energi, minimalt med matlyst og fraværende overskudd. Lei av å være kvalm og trøtt:(

Men heldigvis, det er så sinnsykt verdt det til slutt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 7 uker på vei,jeg har vært mye trøtt,men energien av og på.jeg har vært en del småkvalm,men siden jeg går på p-sprøyte og har spiseforstyrrelse tenkte jeg ikke på at jeg kunne være gravid....men kjennte igjen noen symtomer i d siste.....men som sagt trudde ikke det gikk ant,fordi jeg går på p-sprøyte.men er glad for lilleggullet i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=babyloveisagirl :)' timestamp='1355046439' post='144815531]

jeg er 7 uker på vei,jeg har vært mye trøtt,men energien av og på.jeg har vært en del småkvalm,men siden jeg går på p-sprøyte og har spiseforstyrrelse tenkte jeg ikke på at jeg kunne være gravid....men kjennte igjen noen symtomer i d siste.....men som sagt trudde ikke det gikk ant,fordi jeg går på p-sprøyte.men er glad for lilleggullet i magen <3

 

Gratulerer så mye:)

Har dere barn fra tidliger eller er det første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=babyloveisagirl :)' timestamp='1355046439' post='144815531]

jeg er 7 uker på vei,jeg har vært mye trøtt,men energien av og på.jeg har vært en del småkvalm,men siden jeg går på p-sprøyte og har spiseforstyrrelse tenkte jeg ikke på at jeg kunne være gravid....men kjennte igjen noen symtomer i d siste.....men som sagt trudde ikke det gikk ant,fordi jeg går på p-sprøyte.men er glad for lilleggullet i magen <3

 

Gratulerer så mye:)

Har dere barn fra tidliger eller er det første?

hei :) ha barn fra før av,denne var langt fra planlagt....men er hjertelig velkommen til verden denne også <3

jeg kjennte kjempe tidlig at jeg var gravid md di først,men ikke denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en spennende tid dere går i møte... :)

Vi venter min første og min manns fjerde barn, er 10 uker i morgen:)

Tenåringene bor fast hos oss, og merker at det både er greit og ekstra utfordrende å ha så store barn i hus...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fikk jeg høre verdenst beste lys IGJEN. Vi var på UL i uke 7+4 og fikk se og høre hjertelyden til smitt og smule som ligger i magen min.

I går 9+3 fant vi endelig hjertelyden med dopler på tvilling 1, tvilling 2 ligger mer gjemt så vanskelig å finne selv. MEN for en fantastisk lyd. Kunne hørt på den i timesvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fikk jeg høre verdenst beste lys IGJEN. Vi var på UL i uke 7+4 og fikk se og høre hjertelyden til smitt og smule som ligger i magen min.

I går 9+3 fant vi endelig hjertelyden med dopler på tvilling 1, tvilling 2 ligger mer gjemt så vanskelig å finne selv. MEN for en fantastisk lyd. Kunne hørt på den i timesvis..

I går kveld fikk jeg høre verdenst beste lys IGJEN. Vi var på UL i uke 7+4 og fikk se og høre hjertelyden til smitt og smule som ligger i magen min.

I går 9+3 fant vi endelig hjertelyden med dopler på tvilling 1, tvilling 2 ligger mer gjemt så vanskelig å finne selv. MEN for en fantastisk lyd. Kunne hørt på den i timesvis..

ååå kjempe koselig å høre :) gratulere <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå angrer jeg på at jeg fant frem doppleren. Hørte lett hjertelyd fra 9+4, og etter noen dager la jeg den vekk. Prøvde for moro skyld igjen i helga, og sitter nå med angsten i meg...hører ingenting :( Har prøvd flere dager, mange ganger om dagen, men hører kun min egen puls. Skal ringe jordmor og høre om det er mulig å fremskynde ul fra neste tirsdag til i morgen. Regner ikke med at jeg får det, men må prøve. Ikke bare bare med doppler nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj da.. Kan tenke det er frustrerende følelse. men alt er sikkert i orden.! Skal til legen i dag, og bare få en legesjekk og sånt etterpå. Har egentlig veldig lyst til å ta en sånn hsg blodprøve for å se egentlig. Alltid gjort det før, men greit å vite hvirdan nivået er, så kan jo spørre å se om jeg får det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå angrer jeg på at jeg fant frem doppleren. Hørte lett hjertelyd fra 9+4, og etter noen dager la jeg den vekk. Prøvde for moro skyld igjen i helga, og sitter nå med angsten i meg...hører ingenting :( Har prøvd flere dager, mange ganger om dagen, men hører kun min egen puls. Skal ringe jordmor og høre om det er mulig å fremskynde ul fra neste tirsdag til i morgen. Regner ikke med at jeg får det, men må prøve. Ikke bare bare med doppler nei.

 

Husk at barnet flytter seg oppover, og at det kan være grunnen til at du ikke finner.

Mellom uke 9+0-11+0 flytter deg seg opp over, der er det mer hud og ikke så enkelt å finne hjertelyden.

Alt er helt sikkert ok med den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett. Prøvde å ringe ul-dama, men fikk ikke svar. Sendte en sms til samme nr men har ikke hørt noe.

 

Får vel prøve å roe meg. Hadde jeg ikke hatt doppler hadde jeg heller ikke bekymret meg for dette.

 

Babyen har nok kommet litt lenger opp, er 11+1 i dag, så forhåpentligvis er det bare litt mye fett og hud i veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Bumblebee. Er trolig ikke noe galt, men til og med jordmødre finner ikke hjertelyden med en gang. Hadde lyst å skaffe meg en dopler, men tror jeg skal la være etter jeg hører alle bekymringene knyttet til den her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, JM vil jo ofte ikke lytte så tidlig så alt er sikkert bra! Du har jo rett i at det er lett å bekymre seg. Håper du klarer å slappe av.

 

Jeg var på UL i dag ! for en herlig følelse! Se lillenurket, syns det så ut som en bollete liten tass :) Utrolig nok så viste ul at jeg var akkurat så langt på vei som jeg er :) 8 +6

 

Hadde ikke trodd jeg skulle bli så glad og lettet for jeg har jo ikke bekymret meg, men satt bare å smilte når jeg så på ulskjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både fordeler og ulemper med dopler. MEN om jeg kunne gått tilbake, så hadde jeg ikke lånt dopler maskinen. Nå som jeg har den her er det alt for fristenede og jeg klarer ikke la være, men blir utrolig bekymret når jeg ikke hører lyd med engang.

 

Jeg hørte den igjen i dag, men måtte lete lenge. Tvillingene har flyttet seg lengre opp så måtte litt leting til + har jo mer fett høyere på magen så ikke helt enkelt der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min doppler skal nå pakkes vekk. I de to andre svangerskapene har det bare vært trygghet, men nå ser jeg også ulempen. Jordmor ringte meg tilbake og flyttet 12-ukers ul'en min frem til i dag, så jeg fikk komme å se et herlig nurk med viftende armer og bankende hjerte. H*n tok til og med en liten salto for mamma'n sin før h*n la seg for å hvile igjen. *smelt*

 

Kjekt å høre at det går bra med dere jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre Bumblebee. Lille nurket danset faktisk for deg, bare for å fortelle deg at den har det helt topp :)

Jeg skal også levere dopelen tilbake til sin eier. Jeg finner hjertelyden, men blir jo gal av å lete.

Vi må bare slappe av og være trygge på at alt er ok med våre små.

 

Når har du termin BUmblebee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i dagtidlig våknet jeg og følte meg rett å slett ikke gravid. Tok ikke lang tid før jeg kom meg ut døra (samtale med sjefen min) før jeg fikk tilbake graviditetsfølelsen. Ihvertfall opp i all den frustrasjonen min så klarte jeg å få bestilt en ul senere i dag :)

 

Angrer ikke på det. For jeg har veldig lyst til å se hvem som er passasjer i magen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le litt av venninnen min. Hun er litt eldre enn meg og har to nydelig barn. Hun var en av de første, bortsett fra mannen min dom fikk vite at jeg var gravid.

 

Hun ringte med i dag og fortalte meg at hun hadde vært på Sandvika senteret og begynt p sett på babyklær å greier allerede. Hun er virkelig noe for seg selv, for hun gleder seg så mye på mine vegne at hun så at, hun nesten skulle tro hun var gravid selv ;) mens jeg har mer is i magen og ikke har vært å sett på noen verdens ting enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...