Gå til innhold

~ ¤ ~ IKM Uke 43 ~ ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Nå er jeg spent på hvordan det går med oss den neste uken.

 

Jeg har hatt myyye å gjøre denne måneden, så har ikke hatt tid til å tenke noe særlig på om jeg kan være gravid eller ikke. Det er i grunnen like greit, så slipper jeg at ventetiden blir uutholdelig. Det passer også veldig lite å bli dårlig de neste ukene, så jeg tar det som det kommer denne måneden. Men har samtidig håpet...

Vi får besøk i helgen, og da blir det sikkert litt vin. Så jeg tar en test fredag for sikkerhets skyld.

 

Klem til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykketroll: skulle ønske jeg var som deg som kunne "glemme" hele prosessen! Fikk akkurat positiv CB EL test nå så da var vel hele forrige økt til ingen nytte:-( Men, da får vi sette i gang igjen IDAG he he. Håper bare at egget oppfører seg denne runden og ikke bøller igjen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la inn aksjer mer eller mindre hver dag vi og :) Så håper det har holdt, for nå for i helgen ble det bråstopp :P

 

Krysser også fingrene for deg Alt-er-mulig!

 

Jeg begynner å bli spent jeg nå, Vurderer å svi av en på fredag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi la inn aksjer et par ganger før mulig el kom (fikk aldri max på monitoren så hadde kanskje ikke el i det hele tatt) så får se om det holdt.

Denne pp'en gidder jeg ikke teste engang for er rimelig sikker på at det absolutt ikke klaffet :(

Men neste pp er det sex annenhver dag fra mens er slutt til el har vært!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to! Håpet er ikke over enda men hadde jo gledet meg til Ikm som nå ikke var langt unna for å se hva som skjedde:-) Nå føler jeg eggene bare bøller og gjør som de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde EL-tester for første gang denne perioden, ble sånne billige strimler.

 

Testet negativt på torsdag, og lørdag var den sterkt positiv (teststrek sterkere enn referansestreken). Så med sex annenhver dag i dagene før EL og humping i helga håper jeg det går bra!

 

FertilityFriend mente tydeligvis at jeg skulle ha fortsatt enda noen dager... men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex hver dag fra onsdag til søndag. El var på lørdag. Positiv test var torsdag og fredag. Denne gangen vet jeg at vi har truffet el, så nå er jeg spent.

 

Dessuten har jeg fått beskjed fra gynekologen at jeg er helt normal i dag! Hehe.. :P Vi har prøvd i 7 måneder og jeg er uregelmessig, så jeg trengte å ta en samtale for å få senket skuldrene litt.. Hun kunne se at eggløsningen hadde vært nå nylig. Men jeg fikk med en respet på enkel pergo for å hjelpe i gang egglederne, sikkert greit siden jeg kan være veldig uregelmessig. Nå venter jeg på ikm og jeg håper indelig at jeg kan kaste hele resepten rett i søpla! Og det håper nok mannen min på også, for er jeg ikke gravid nå, så må han levere en prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange vi er på lista forresten! Jeg ser at flere planlegger neste års ferietur til fødestua? Jeg håper det blir mange positive tester denne uka, men jeg håper ikke alle skal føde der jeg skal! :P

Endret av Bittelittstor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, her er et dumt spm.: Hvis min syklus er på 28 dager, da skal jeg regne fra første dag i siste mens, 28 dager fram, så er det datoen for ikm, ikke sant? :P Jeg har aldri satt meg inn i dette, fordi jeg har vært så redd for høye forhåpninger. Mens har liksom alltid vært ca samme dato hver mnd, et par dager +/-, så da stemmer vel syklus på 28 sånn nogenlunde.. Men da har jeg vel ikm 23., og ikke 25., siden sist mens var 25.sept.. Hadde sa før sist mens også, så vet liksom ikke om syklusen vil være helt à jour eller ei. Tror jeg bare står under 25. likevel, hvis ikke blir jeg helt rar i helga og må teste ;) Med 25. som ikm klarer jeg kanskje å holde meg til 23. :P Har også vært veldig travel denne tida, men det hjelper ikke her, tenker konstant på ikm og testing... jeg blir gaaaal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer mibella :)

 

Men, mens idag liksom?!?!?! Tror jeg har festeblødning.... :-O Var sånn med forrige mann og, bare litt nærmere ikm så jeg trodde det var tanta (samboeren min "tvang" meg til å ta en test fordi jeg oppførte meg rart :P). *ikketenk* *ikkehåpeformye*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Får håpe det er festeblødning da! :)

 

Her er det masse murringer, tretthet og kvalme.. Men kan ikke tro at det kommer så tidlig.. signerer de to siste der jeg - *ikketenk* og *ikkehåpeformye*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter. Idag er jeg etter mine beregninger ca 10 dpo, har ikke tatt el-test men har stortsett regelmessig syklus på 30 dager.

sist gang jeg ble gravid testet jeg positivt 10 dpo. Nå er vi i vår 2 pp på nr 2.

Plutselig tok testetrangen litt over her, Jeg vet ikke helt om jeg faktisk tror det jeg ser men jeg lurer virkelig på om jeg ser en strek, den er svak men den er der! testet på wondfo billigstav. Jeg håååperhåper virkelig at dette stemmer. jeg må kjøpe en digital test. åå herregud jeg går rundt meg selv, ska tru om denne testen stemmer, jeg er helt i tåke her med alle tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkena :) SÅ spennende....weee....løp ut og kjøp en test og sÅ skal du se at den slÅr ut positivt ogsÅ ;)

Krysser alt for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det mibella! Men men men... Kan jo være tidlig tidlig tante.

 

Å, så spennende frkena!!! Løp og kjøp og test! ;) *krysse fingre*

Endret av Nurk er velkommen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er så spennende at jeg går helt rundt meg selv. ska dra å kjøpe et par digitale tester. å jeg som spiste en brødskive me salami nettopp!! alle tankene svirrer! skal oppdatere når jeg har tatt en digital test:)

Nurk er velkommen: jeg hadde også festeblødning i mitt forrige svangerskap, så det er absolutt spennende:) masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er så spennende at jeg går helt rundt meg selv. ska dra å kjøpe et par digitale tester. å jeg som spiste en brødskive me salami nettopp!! alle tankene svirrer! skal oppdatere når jeg har tatt en digital test:)

Nurk er velkommen: jeg hadde også festeblødning i mitt forrige svangerskap, så det er absolutt spennende:) masse lykke til :)

 

Tror en celleklump overlever en salami ;) Jeg spiste fetaost langt ut i første svangerskap fordi den var pasturisert, det likte ikke jordmor :P Men det gikk fint :) Skjønner at tankene svirrer hos deg nå! Det gjør de hos meg og :P Takktakk! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jenter er jeg akkorat kommen hjem fra byen, kjørte faktisk ens ærend dit for å kjøpe en digital test. Og etter 3-5 uendelige laaange minutter strålte ordene GRAVID mot meg!!!!!!!! nå svimler det for meg, begynte faktisk å gråte litt så gla ble jeg.

nå håper jeg av hele meg at denne spiren får være i magen fram mot juni/juli til neste år:):) det er enda veldig tidlig så tørr ikke slippe gleden helt løst.

men dere har dere en god idee på hvordan jeg kan overraske mannen min med dette idag når han kommer hjem fra jobben??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jenter er jeg akkorat kommen hjem fra byen, kjørte faktisk ens ærend dit for å kjøpe en digital test. Og etter 3-5 uendelige laaange minutter strålte ordene GRAVID mot meg!!!!!!!! nå svimler det for meg, begynte faktisk å gråte litt så gla ble jeg.

nå håper jeg av hele meg at denne spiren får være i magen fram mot juni/juli til neste år:):) det er enda veldig tidlig så tørr ikke slippe gleden helt løst.

men dere har dere en god idee på hvordan jeg kan overraske mannen min med dette idag når han kommer hjem fra jobben??:)

 

Gratulerer, gratulerer, GRATULERER!!!!! :D :D Sååå morsomt!! :D Håper den klamrer seg fast :)

Og at vi andre snart følger etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkena :) Gatulerer så masse :D :D For en deilig følelse det må være å se det svart på hvitt at du har en spire i magen din *jey*

Kos deg masse i tida fremover og tenk positivt at dette skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkena SÅ FANTASTISK!!!! Grattis og for en gladnyhet. Tenker det kribler over av spenning og ikke minst til å fortelle det til mannen:-) Kan du pakke inn et par babysokker til han? Henge en post-it lapp et sted du VET han går og henter noe? Legge testen et sted du ber han om å hente noe? Uansett, LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...