Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlig følelse, Dakota! Er et styr med alle medisinene, men så verdt det for å få det en ønsker så høyt! Men godt klinikken ser det som trygt å slutte med de nå! :) Lykke til hos legen :)

 

Så fantastisk, Metti!!! :D Nå blir det spennende om det er en eller to som har flyttet inn i magen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et greit besøk hos legen idag. Helsekort utfylt, henvisning til ordinær UL sendt og alle blodprøver tatt. Men han ville absolutt sette meg tilbak en uke! Mn han ga seg etter at vi kom frem til at ved ivf begynner man på uke 1 og ikke uke 0. Da blir det samme dato tilslutt :D

 

Imorgen er det time til genetisk veiledning på sykehuset. Blir jo spennende, det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fine damer:)

Först og fremst: GRATULERER til dere som har blitt gravide!!!! Tenk at det er flere allerede på tråden våres som har blitt det:) Kanskje man skal oppdatere listen med det også?

 

Jeg har ligget litt i dvale i noen uker, men begynner nå å krabbe meg fram til lyset. Har IKM på söndag og kjenner ingen symptomer - som vanlig. Ikke öm i brystene, men det kan likesågodt väre for liten stigning av progesteron og det er jo ikke bra. Om 1 uke skal vi på sykehuset og da håper jeg det blir noen klarheter:)

 

Jeg Må tipse om et fantastisk rörende inslag i svensk P1 om en forfatter som forteller om mange års venting og lengting og barnlöshetsproblematikken med alt hva det innebärer! Det varer ca 30 minutter tror jeg, og vil du ha noe å tenke på som löfter deg - da burde du sette av denne halvtimen! Sitter her helt rört, med gåsehud og med et deilig smil rundt munnen, OG med et större håp enn hva jeg har hatt på lenge! *gosj* for at det finnes så vakkre historier :)

Det er altså linken nedenfor og bla ned til

söndag 01 juli 2012, Klara Zimmergren

http://sverigesradio.se/sida/laddaner.aspx?programid=2071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle flotte damer der ute! :)

Jeg håper det er plass til enda en her inne :)

Er ei dame på 31 år...dame,og dame... :) Ja,en UNG dame da ;)

Trodde egentlig ikke jeg kom til å måtte håve inn noe særlig info om IVF,med det må jeg visst! :(

Mannen min kan ikke få barn,så vi mååå bruke donor.

Har vært i Danmark 5 ganger,og riksen 3 ganger til AIH3

Uten noe godt resultat! :(

Så,flere år,penger,svette og tårer senere,får vi nå IVF!

Er jo selvsagt verdt det,men er en tøff runde og gå!

 

Gratulerer såå mye til dere alle her som gar fått det til!! :) Lykke til videre :)

Endret av Bare meg123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle sammen, Her er plass til alle :) Ja det er noen tøffe runder vi må igjennom uansett hva årsaken måtte være. Men det klarer vi :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkt IVF, venter brev fra sykehuset

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

*EnG+1?*

19pp

prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Nytt frys i sept. 2012.

 

*Neferet*

- Skal prøve på nr. 1

- 31 år gammel

- Henvist Riksen og venter på behandling (og forhåpentligvis) godkjenning

- Lesbisk, så ingen naturlige pp her i gården

- Må trolig vente lenge på donor

- Har ingen formening om hvordan kroppen etterhvert vil reagere på en prøveprosess, men erfaringer rundt meg tilsier at det kan ta litt tid før spiren sitter

 

mm<3

- Prøver på nr 1

- 29 år

- Endometriose grad III-IV funnet på lap men eggledere og eggstokker ser ok ut.

- Samboer med kun 6% raskt motile sperm

- Sendt søknad og venter på forsamtale ICSI hos Rikshospitalet

- Stabil syklus på 26/27 dager med 11 dager lutealfase

- Trist og lei om dagen og har lite håp om at vi skal lykkes med dette prosjektet:(

 

 

"Bare meg123"

*Prøver på nr 1

*31 år

*Mannen min er intertil,så derfor må vi bruke donor.

Meg er det ingenting galt med... uforklarlig barnløs kaller de meg.

*Tok laparaskopi i 2010 -intet negativt funnet!

*Inseminert 6 ganger,og 2 ganger avbrutt forsøk...

*Blir IVF,som neste forsøk.Må ringe neste mens,for å bli innkalt til info-møte.

Syklusene mine er på annenhver gang, 4 og 5 uker. Mens 14 dager etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det poteta :)

Jada,dette skal vi klare!! :)

 

Jeg er overproduktiv (som legene kaller meg) Gullhøna (som JEG kaller meg :) ), så derfor avbrutte forsøk... Produserer altfor mange egg til en enkel inseminasjon. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, Gullhøna ;) Velkommen til oss, håper vi kan være til hjelp og støtte for deg og du for oss!

 

Javel ja, så hos dere er det han som er infertil.. Det er en side av saken som sjeldent blir pratet om. Men det er kanskje ikke så uvanlig som man skulle tro? Jeg tenker nesten utelukkende at det er vi jentene det som regel er no' galt med, for de fleste menn kan nok ta ibruk ICSI hvis de har lave tall osv.

 

Det blir nok bra når dere får IVF, selv om det sikkert er veldig spesielt med donor. Kanskje tenker dere ikke så tungt på akkurat den biten? Alternativet å være barnløse er nok verre :) Det blir kjempespennende å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello tøffeste damene på BIM! :D

 

Går det bra med dere? Åssen henger'n? Hehe! Alt vel her. Er syyyykt premenstruell og venter tr i morgen faktisk, så håper humørsvingningene slipper taket i morgen. Jeg sykler en time på ergometersykkel hver dag for å få ned fettprosenten min før operasjonen. Har aldri trent så svetten renner før, men har faktisk håndduk på sykkelstyret for det renner store dråper overalt! Det må vel være et bra fettforbrenningstegn? Jeg er 173 og 74 kg. Har tenkt meg ned på 68 som er matchvekta mi før jeg fikk påvist aneurysmet.

 

Jeg må inn og justere teksten min på lista vår! Vi begynner å bli mange så det er fint om alle kan skrive seg på og justere tekst etter hvor langt dere har kommet på veien mot målet :D På den måten blir det mye enklere å holde oversikten og ikke blandee sammen, personlig er jeg surrehue de luxe. Alle som er gravid og som blir gravid heretter kan med fordel skrive GRAVID med store bokstaver og jazze opp ordet så mye dere vil, det er så vakkert å se!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke "den" som henger, men "dem". :P Joda dem henger og slenge godt her... såre og ømme... så vi får se. Håper jeg er gravid, men vet ikke noe ennå. idealvekta kan bare gå å legge seg. Men prøver å spise forholdsvis sundt og være litt aktiv. er litt som deg 170 høy og 72-73 kg. skulle helst sett det sto 65, men nå kan det være det samme. viktigste er å ha det bra, og prøve å spise sundt og være aktiv, så får vekta være der den passer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkt IVF, venter brev fra sykehuset

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

*EnG+1?*

19pp

prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Nytt frys i sept. 2012.

 

*Neferet*

- Skal prøve på nr. 1

- 31 år gammel

- Henvist Riksen og venter på behandling (og forhåpentligvis) godkjenning

- Lesbisk, så ingen naturlige pp her i gården

- Må trolig vente lenge på donor

- Har ingen formening om hvordan kroppen etterhvert vil reagere på en prøveprosess, men erfaringer rundt meg tilsier at det kan ta litt tid før spiren sitter

 

mm<3

- Prøver på nr 1

- 29 år

- Endometriose grad III-IV funnet på lap men eggledere og eggstokker ser ok ut.

- Samboer med kun 6% raskt motile sperm

- Sendt søknad og venter på forsamtale ICSI hos Rikshospitalet

- Stabil syklus på 26/27 dager med 11 dager lutealfase

- Trist og lei om dagen og har lite håp om at vi skal lykkes med dette prosjektet:(

 

 

"Bare meg123"

*Prøver på nr 1

*31 år

*Mannen min er intertil,så derfor må vi bruke donor.

Meg er det ingenting galt med... uforklarlig barnløs kaller de meg.

*Tok laparaskopi i 2010 -intet negativt funnet!

*Inseminert 6 ganger,og 2 ganger avbrutt forsøk...

*Blir IVF,som neste forsøk.Må ringe neste mens,for å bli innkalt til info-møte.

Syklusene mine er på annenhver gang, 4 og 5 uker. Mens 14 dager etter EL.

 

*dakota25

*Gravid med nr 2

*40 år

*mannen hadde kreft som 17åring og fikk den gang ikke tilbud om å fryse ned sæd. Han en testikkel, men så lite produskjon at han ikke kan produsere på egenhånd. Løsningen ble icsi.

*fikk satt inn gullegget på første forsøk og datter født i juni 2010. Fikk 8 egg på frys.

*juni 2011:første fryseforsøk, gravid men SA mellom uke 4-6

*august 2011: andre fryseforsøk, gravid men SA mellom uke 4-6

*februar 2012: tredje (og siste) fryseforsøk, gravid men SA med utskraping i uke 6

*april-juni 2012: startet med lang protokoll og uttak i juni. De to eneste eggene som var gode nok, ble satt inn 5.juni.

*GRAVID med termin 28.mars, det ser ut til å gå veien denne gang!!

Alt tyder på at de nedfryste eggene ble skade i nedfrysing-/opptiningsprosessen og at det var naturens egen måte å "rydde" på. Dermed er det ingenting som nå tyder på at det ikke skal gå bra når jeg har kommet Så langt (uke10 i skrivende stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred for en historie dakota :o

 

Du er steintøff som har hatt styrke til å holde på med alt det der! Er så sykt velfortjent :wub: Må ha værrt fælt for mannen din å være så syk når han var ung! Uff så mye dritt man kan oppleve i løpet av livet altså..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkt IVF, venter brev fra sykehuset

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

*EnG+1?*

19pp

prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Skulle hatt nytt fryseforøk i sept. 2012, men fikk plutselig tanta igjen i normal syklus etter SA. Kroppen har tydeligvis ordnet opp i en giga hormonforstyrrelse etter spiralen og ble GRAVID på neste syklus <3 Tydelig at påførte hormoner i form av prevansjon ikke er noe for kroppen min om vi planlegger flere barn :)

 

*Neferet*

- Skal prøve på nr. 1

- 31 år gammel

- Henvist Riksen og venter på behandling (og forhåpentligvis) godkjenning

- Lesbisk, så ingen naturlige pp her i gården

- Må trolig vente lenge på donor

- Har ingen formening om hvordan kroppen etterhvert vil reagere på en prøveprosess, men erfaringer rundt meg tilsier at det kan ta litt tid før spiren sitter

 

mm<3

- Prøver på nr 1

- 29 år

- Endometriose grad III-IV funnet på lap men eggledere og eggstokker ser ok ut.

- Samboer med kun 6% raskt motile sperm

- Sendt søknad og venter på forsamtale ICSI hos Rikshospitalet

- Stabil syklus på 26/27 dager med 11 dager lutealfase

- Trist og lei om dagen og har lite håp om at vi skal lykkes med dette prosjektet:(

 

 

"Bare meg123"

*Prøver på nr 1

*31 år

*Mannen min er intertil,så derfor må vi bruke donor.

Meg er det ingenting galt med... uforklarlig barnløs kaller de meg.

*Tok laparaskopi i 2010 -intet negativt funnet!

*Inseminert 6 ganger,og 2 ganger avbrutt forsøk...

*Blir IVF,som neste forsøk.Må ringe neste mens,for å bli innkalt til info-møte.

Syklusene mine er på annenhver gang, 4 og 5 uker. Mens 14 dager etter EL.

 

*dakota25

*Gravid med nr 2

*40 år

*mannen hadde kreft som 17åring og fikk den gang ikke tilbud om å fryse ned sæd. Han en testikkel, men så lite produskjon at han ikke kan produsere på egenhånd. Løsningen ble icsi.

*fikk satt inn gullegget på første forsøk og datter født i juni 2010. Fikk 8 egg på frys.

*juni 2011:første fryseforsøk, gravid men SA mellom uke 4-6

*august 2011: andre fryseforsøk, gravid men SA mellom uke 4-6

*februar 2012: tredje (og siste) fryseforsøk, gravid men SA med utskraping i uke 6

*april-juni 2012: startet med lang protokoll og uttak i juni. De to eneste eggene som var gode nok, ble satt inn 5.juni.

*GRAVID med termin 28.mars, det ser ut til å gå veien denne gang!!

Alt tyder på at de nedfryste eggene ble skade i nedfrysing-/opptiningsprosessen og at det var naturens egen måte å "rydde" på. Dermed er det ingenting som nå tyder på at det ikke skal gå bra når jeg har kommet Så langt (uke10 i skrivende stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Gullhøna ja.. Herlig :) IVF er veldig greit :)

Hehe,ja ;) Burde egentlig bytta nick jeg :)

Er det,det? Fortelle gjerne litt om det :) Jeg vet altfor lite,og jeg gruer meg veeeldig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, Gullhøna ;) Velkommen til oss, håper vi kan være til hjelp og støtte for deg og du for oss! Javel ja, så hos dere er det han som er infertil.. Det er en side av saken som sjeldent blir pratet om. Men det er kanskje ikke så uvanlig som man skulle tro? Jeg tenker nesten utelukkende at det er vi jentene det som regel er no' galt med, for de fleste menn kan nok ta ibruk ICSI hvis de har lave tall osv. Det blir nok bra når dere får IVF, selv om det sikkert er veldig spesielt med donor. Kanskje tenker dere ikke så tungt på akkurat den biten? Alternativet å være barnløse er nok verre :) Det blir kjempespennende å følge deg!

 

Hehe,ja man må jo ha litt galgenhumor oppi detta! :)

Takk for det :) Ja,håper jeg kan bidra med noen smil og klapsk på skuldra :) Og at jeg kan tømme hodet mitt her hos dere :D

 

Ja,her hos oss,er det han som er infertil...Han visste det før han traff meg,så han har vært gjennom "den runden" med tanker osv. Da jeg fikk servert det,ble jeg tankefull,og vurderte hva jeg skulle gjøre.Men jeg kunne ikke la han gå forbi,ville jo ha han som mannen min! :) Så da får man heller finne alternativer,istedenfor problemer,så nå går det kjempefint! :)

Jeg sleit litt i begynnelsen med "hva tenker HAN om at jeg bærer et barn,fra en donor"! Men etter å ha pratet mye om det,og generelt om alt dette,så har jeg ingen sånne tanker lenger :) Jeg VET at han blir verdens beste pappa uansett! :)

 

Vet ikke om det er vanlig at mannen er infertil,men jeg vet det er flere av oss :)

 

Tusen takk for det :) Blir spennende å følge deg også.Håper for guds skyld,at dere får klarsignalet snart! :) Lykke til :)

Endret av Bare meg123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred for en historie dakota :o

 

Du er steintøff som har hatt styrke til å holde på med alt det der! Er så sykt velfortjent :wub: Må ha værrt fælt for mannen din å være så syk når han var ung! Uff så mye dritt man kan oppleve i løpet av livet altså..

 

Joda, det var tøft fra juni til februar, men jeg tenker at man ikke kan eller bør gå inn i IVF-gamet uten at man har et realistisk syn på det. Man VET at oddsen er dårlig ved første forsøk, og at oddsen blir bedre for hvert forøk. Man vet også at fryseforsøk er en stor risiko. Så for oss var det så klart forferdelig når det sto på, men man må tenke at naturen ordner opp selv og er det ikke ment å bli en baby av det, så blir det ikke det :)

 

Vi hadde ikke fortsatt hvis det ikke hadde gått bra denne gangen. Men vi MÅTTE bare prøve et ferskforsøk før vi ga oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Gullhøna ja.. Herlig :) IVF er veldig greit :)

Hehe,ja ;) Burde egentlig bytta nick jeg :)

Er det,det? Fortelle gjerne litt om det :) Jeg vet altfor lite,og jeg gruer meg veeeldig! :(

 

Jeg skrev blogg da vi startet på denne galleien, du kn jo kikke på den hvis du vil? Jeg har skrevet temmlig detaljert om MIN opplevelse av IVF. http://prosjektproveror.blogg.no/

 

Ingen kn si at det å gå gjennom prøverørsforsøk er en dans på roser, man kan bli temmelig utslitt av alle de kunstige hormonene man må gå på i forkant, og det hele er en nervepirrende prosess med venting og venting og venting.. Men prøv å tenk at det kun står på i en kort periode av livet ditt og fokuser på premien! Dessuten er opplegget forskjellig fra kvinne til kvinne, alt etter hva som er årsaken til barnløsheten.

 

Jg anbefaler deg å bruke oss "erfarne" her inne, og også kikke innm forumet til Ønskebarn. Og SPØR!! Spør oss om alt du lurer på så svarer vi hvis vi kan ;) Og husk at så mye som hvert 5. barn som blir født er unnfanget ved hjelp av IVF, så oftest går det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Gullhøna ja.. Herlig :) IVF er veldig greit :)

Hehe,ja ;) Burde egentlig bytta nick jeg :)

Er det,det? Fortelle gjerne litt om det :) Jeg vet altfor lite,og jeg gruer meg veeeldig! :(

 

Tilbake på nett igjen :) når jeg skrev at Ivf er veldig greit, mente jeg ikke at det er bare morro og lett som en plett, men at det er et veldig greit alternativ somøker sjansene ift inseminerig feks osv.

 

Her er min erfaring; Da jeg var klar for mitt første prøverrør forsøk skulle jeg bare inn å ha rutine Ul av livmor og eggstokker først. Der viste det seg at jeg hadde en cyste på 10 cm som måtte opereres bort først. Ble henvist til sykehuset her i byen, og fikk ingen dato, men at jeg skulle få operasjon, men var ikke prioritert. Flott tenkte jeg. Gikk inn på fritt sykehusvalg.no og fikk operasjon en annen plass 5 uker senere. Ble liggende 2 dager ekstra på sykehuset pga komplikasjoner, men kom meg tilslutt på beina igjen :) så var jeg klar for første forsøk 1,5 mnd senere. Var veldig innstilt på at det gikk som det gikk. Lyktes vi ikke på første forsøk, så hadde vi enda 2 forsøk igjen, men magefølelsen var veldig god. Hadde forresten lite bivirkninger av medisinene, bare litt vondt i hodet. Fikk ut 7 egg. 4 ble befruktet, og kun ett egg var bra for tilbakesett.. Spiren satt, og jeg var gravid. Hurra. Ble skikkelig kvalm og uvel fra uke 7. Hadde en arbeidsgiver som ikke var veldig flink til å støtte meg, så det ble mye dårlig samvittighet og stress. Mistet i MA i uke 12. Fosteret hadde dødd i uke 9. Haddde et helvetes døgn på sykehuset der jeg måtte gå igjennom en fødsel. Fikk reaksjonen 5 dager senere, også var det å se frmover igjen. Dette var i februar 2012.

 

I mai hadde vi et nytt forsøk. Fikk litt sterkere medisiner og fikk ut 16 egg, 12 befruktet, og 4 gode til tilbakesett. Ett egg ble satt tilbake og 3 på frys. Enda mer stress rundt arbeidsgiver og jeg var langt nede. Mislykket forsøk.

Har sagt opp jobben nå, for jeg kan ikke ha det på den måten. Søker jobber nå, men har et lite vikariat. Hadde litt kortere regime denne siste gangen. Fikk ut 5 egg og kun ett som ble befruketet. Had fått innvilget å sette tilbake 2 så det var litt kjedelig, men men. Uttaket denne siste gangen var veldigsmertefult. Tror ikke smertestillende i forkant virka helt som de skulle. Mendet var mye bedre etter et par dager. Nå er jeg på rd 5 og er skikkelig klar for å begynne å teste igjen.

 

Ivf er masse venting, men prøv å nyte livet innimellom.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke til her, men vær så snill å ikke oppfatte meg som respektløs eller upassende på noe vis. Det har seg nemlig slik at min ektemann (som er healer) og jeg jobber nå med en bok om hans arbeid med å hjelpe folk å bli gravide. Han har jobbet mye med dette de siste fire årene, med veldig gode resultater, og skal nå forsøke å gjøre det mer kjent som et hjelpemiddel til å unnfange. Derfor skriver vi altså en bok. Og til den trenger jeg flere "caser". Derfor tilbyr vi en gratisbehandling til dem som vil la seg intervjue (annonymt) etter behandlingen. Det eneste vi krever er at dere kan komme til ham for den første timen, som må skje ansikt til ansikt. De to neste timene kan han gjøre over avstand.

 

Healing er helt ufarlig, kødder ikke med noen av de andre behandlingene eller medisinene dere tar og har, som nevnt, hatt veldig gode resultater på alt fra å fjerne cyster, få egg til å feste seg, modne eggene og balansere hormonene, gjøre livmor mer "gjestmild"/klar osv.

 

Gi meg et vink om noen er interessert!

 

Og lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke til her, men vær så snill å ikke oppfatte meg som respektløs eller upassende på noe vis. Det har seg nemlig slik at min ektemann (som er healer) og jeg jobber nå med en bok om hans arbeid med å hjelpe folk å bli gravide. Han har jobbet mye med dette de siste fire årene, med veldig gode resultater, og skal nå forsøke å gjøre det mer kjent som et hjelpemiddel til å unnfange. Derfor skriver vi altså en bok. Og til den trenger jeg flere "caser". Derfor tilbyr vi en gratisbehandling til dem som vil la seg intervjue (annonymt) etter behandlingen. Det eneste vi krever er at dere kan komme til ham for den første timen, som må skje ansikt til ansikt. De to neste timene kan han gjøre over avstand.

 

Healing er helt ufarlig, kødder ikke med noen av de andre behandlingene eller medisinene dere tar og har, som nevnt, hatt veldig gode resultater på alt fra å fjerne cyster, få egg til å feste seg, modne eggene og balansere hormonene, gjøre livmor mer "gjestmild"/klar osv.

 

Gi meg et vink om noen er interessert!

 

Og lykke til, alle sammen!

 

OH, spennende! Dette ville jeg blitt med på, hadde det ikke vært for at jeg allerede er godt på vei i min graviditet. Jeg brukte både fotsoneterapi med akupunktur + at min mann gjorde litt healing på meg.

 

Håper du får noen til å stille i prosjektet deres! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dakota. Høres veldig spennende ut, men er også ferdig med behandlig og ruger for harde livet :) Lykke til med spennende prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...