Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Takk, damer! Vi er veldig oppglødd over dette, selv, men det er kanskje bare fordi vi er i den fasen med små barn og babyprøving selv at vi blir litt ekstra medrevet;-)

Lykke til, dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dakota25:

 

Vært innom bloggen din nå,og takk for tipset! :) Fikk mye god info der :) Men tror nok mye av den vennligheten,og gode tiden,du forteller om,er individuelt for stedet.Jeg har ikke inntrykk av at riksen tar seg mer tid enn nødvendig,for å si det sånn.... :( Da vi var på privatklinikk,fikk vi den gode servicen! Jeg følte at vi ble tatt godt vare på!! Men det har jeg ikke følt èn gang på riksen... :( Er noe med offentlig sykehus...

Men vi tar med oss den gode erfaringen vi hadde "i sekken", og tenker tilbake på det,som noe mer hyggelig! :)

 

Enda godt at behandlingen er individuell! For det har den ikke vært i forbindelse med inseminasjon...der har de kun fulgt boken,og det har resultert i at det ikke ble fullført,pga JEG produserer mye egg på sååå lite medisiner.Men neste runde,fikk jeg AKKURAT samme dose,men da var jeg sta og sa nei! Klarte å trumfe gjennom èn sprøytedag mindre,men det hjalp ikke det...

Så kjempefint,om dem behandler hver og en,hver for seg! :)

 

Har skjønt at det er en tøff prosess. Men et fint alternativ,for oss som sliter :)

 

Jeg er medlem av ønskebarn,men takk for tipset :) Mye fin info der ja. Og ja takk,jeg spør dere mer enn gjerne èn gang for mye ;) Er så fint å ha noen å snakke med! :) Evig takknemlig for det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, Gullhøna ja.. Herlig :) IVF er veldig greit :)
Hehe,ja ;) Burde egentlig bytta nick jeg :) Er det,det? Fortelle gjerne litt om det :) Jeg vet altfor lite,og jeg gruer meg veeeldig! :(
Tilbake på nett igjen :) når jeg skrev at Ivf er veldig greit, mente jeg ikke at det er bare morro og lett som en plett, men at det er et veldig greit alternativ somøker sjansene ift inseminerig feks osv. Her er min erfaring; Da jeg var klar for mitt første prøverrør forsøk skulle jeg bare inn å ha rutine Ul av livmor og eggstokker først. Der viste det seg at jeg hadde en cyste på 10 cm som måtte opereres bort først. Ble henvist til sykehuset her i byen, og fikk ingen dato, men at jeg skulle få operasjon, men var ikke prioritert. Flott tenkte jeg. Gikk inn på fritt sykehusvalg.no og fikk operasjon en annen plass 5 uker senere. Ble liggende 2 dager ekstra på sykehuset pga komplikasjoner, men kom meg tilslutt på beina igjen :) så var jeg klar for første forsøk 1,5 mnd senere. Var veldig innstilt på at det gikk som det gikk. Lyktes vi ikke på første forsøk, så hadde vi enda 2 forsøk igjen, men magefølelsen var veldig god. Hadde forresten lite bivirkninger av medisinene, bare litt vondt i hodet. Fikk ut 7 egg. 4 ble befruktet, og kun ett egg var bra for tilbakesett.. Spiren satt, og jeg var gravid. Hurra. Ble skikkelig kvalm og uvel fra uke 7. Hadde en arbeidsgiver som ikke var veldig flink til å støtte meg, så det ble mye dårlig samvittighet og stress. Mistet i MA i uke 12. Fosteret hadde dødd i uke 9. Haddde et helvetes døgn på sykehuset der jeg måtte gå igjennom en fødsel. Fikk reaksjonen 5 dager senere, også var det å se frmover igjen. Dette var i februar 2012. I mai hadde vi et nytt forsøk. Fikk litt sterkere medisiner og fikk ut 16 egg, 12 befruktet, og 4 gode til tilbakesett. Ett egg ble satt tilbake og 3 på frys. Enda mer stress rundt arbeidsgiver og jeg var langt nede. Mislykket forsøk. Har sagt opp jobben nå, for jeg kan ikke ha det på den måten. Søker jobber nå, men har et lite vikariat. Hadde litt kortere regime denne siste gangen. Fikk ut 5 egg og kun ett som ble befruketet. Had fått innvilget å sette tilbake 2 så det var litt kjedelig, men men. Uttaket denne siste gangen var veldigsmertefult. Tror ikke smertestillende i forkant virka helt som de skulle. Mendet var mye bedre etter et par dager. Nå er jeg på rd 5 og er skikkelig klar for å begynne å teste igjen. Ivf er masse venting, men prøv å nyte livet innimellom.... :)

 

Tusen takk for info :) Jeg skjønte at du ikke mente at IVF var "greit" greit! Men et fint alternativ :) Og det er fint å høre andres erfaringer i forbindelse med det! :)

Takk for infoen,det hjelper meg å roe meg litt på den "være-redd-greia"!

 

Du har hatt en liten historie du og ja...uff...Men nå ser det ut som det kan gå bra da,og det hadde vært hyggelig! :) Det med umenneskelig sjef,er ikke å tulle med!!! :( Enda godt du kom deg vekk derfra!!! Min sjef,er gudskjelov ikke sånn!!! :)

 

Rd 5 ja,guuuud så spennende!!! :) Sukk,skulle ønske jeg var så langt i prosessen og! Men jeg får bare smøre meg med ENDA mer tålmodighet,og veeenteeeee :) Er myyy venting ja.DET har jeg fått med meg!

Kan ikke være utålmodig i denne prosessen har jeg skjønt.

 

Håper jeg er like heldig som deg,og får lite bivirkninger! :)

 

Goood luck da mor.Hååååper spira klorer seg fast inni der!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Hvordan går det med dere?

 

Jeg har helt crappy internett for tiden så jeg har vært litt borte :)

 

Er bare 12 dager til operasjon nå :D

 

Er på cd5 og har hatt tidenes merkeligste mens. Sparsom og lite vond, og den kom 3 dager for seint. Jaja, håper den blir sånn etter operasjonen og, minus forsinkelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har lagt inn en presentasjon av meg selv på assistert befruktning jeg, så dere får inn der å lese om dere har lyst til å vite mer om meg og mine forsøk, still gjerne spørsmål om det noe dere lurer på så skal jeg svare etter beste evne, nå venter jeg på menstruasjon etter en sa i august uke ni, vi holder på med søskenforsøk på St.olav. Føler tiden raser fra meg og har så lyst på søsken til min lille på 3,5 år. Noe hun også selv snakker mye om. Så litt ekstra sårt å ikke kunne gi henne et svar på om hun får det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefie, ikke lenge igjen nå!! Juhuu!! :D

 

Velkommen inn hit, Maranwe :) Håper de klaffer snart for dere igjen og at spira sitter denne gang :) Hadde selv en SA i juni etter fryseforsøk, det var kjempetungt!! Men heldige oss ble gravid på egenhånd plutselig to mnd senere <3

 

Masse lykke til :)

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen jenter :)

Igår mottokk vi brev fra riksen.Vi var velkommen til IVF behandling :) :) Og så stod det at jeg måtte ta noen prøver osv.men stod ikke noe om HVILKE prøver,så jeg ringte idag :)

Og vettu hva?De sa det var en feil da,for jeg skulle ha motatt et blodprøve ark også,så de skulle sende det idag :) Og så.................jeg kunne komme igang så fort som mulig etter ferien,så hun regnet med at jeg skulle gå på medisiner i hele oktober,og egguttak uke 44! HJELP :-O Oh,shitt!!! Hehe,jeg ble liiiitt stresset da hun sa det,for nå er det liksom en REALITET!!!!!!!!!!! :D

Hjelpe meg.Her går det unna Gunnar! :P

Men det jeg syns var litt kjipt,var at jeg skal gå på nesesprayen da :( Isj,den har jeg liskom håpet på at jeg kunne slippe...men den gang ei!

Trodde de bestemte medisineringen osv.ETTER samtalen jeg men...Noen som har erfaringer med dette?

Så neste mens nå,skal jeg ringe inn,og da får jeg beskjed om hendelsesforløpet osv. Jeg spurte om dette info-møtet jeg skal i da,og da sa hun det var i forbindelse med neste gang jeg skal innover! Trodde det var noe som ble gjort føøør alt annet jeg,men neida!Så nå har jeg liksom fått et tidsperspektiv på dette da,og KANSKJE vi har en spire i magen til jul! DET hadde vært koselig det! :) Meeeen,jeg VEET det ikke behøver fungere,selvom vi får IVF nå,så jeg har det litt i bakhodet,at det er INGEN garanti!

En liten update fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

Igår mottokk vi brev fra riksen.Vi var velkommen til IVF behandling :) :) Og så stod det at jeg måtte ta noen prøver osv.men stod ikke noe om HVILKE prøver,så jeg ringte idag :)

Og vettu hva?De sa det var en feil da,for jeg skulle ha motatt et blodprøve ark også,så de skulle sende det idag :) Og så.................jeg kunne komme igang så fort som mulig etter ferien,så hun regnet med at jeg skulle gå på medisiner i hele oktober,og egguttak uke 44! HJELP :-O Oh,shitt!!! Hehe,jeg ble liiiitt stresset da hun sa det,for nå er det liksom en REALITET!!!!!!!!!!! :D

Hjelpe meg.Her går det unna Gunnar! :P

Men det jeg syns var litt kjipt,var at jeg skal gå på nesesprayen da :( Isj,den har jeg liskom håpet på at jeg kunne slippe...men den gang ei!

Trodde de bestemte medisineringen osv.ETTER samtalen jeg men...Noen som har erfaringer med dette?

Så neste mens nå,skal jeg ringe inn,og da får jeg beskjed om hendelsesforløpet osv. Jeg spurte om dette info-møtet jeg skal i da,og da sa hun det var i forbindelse med neste gang jeg skal innover! Trodde det var noe som ble gjort føøør alt annet jeg,men neida!Så nå har jeg liksom fått et tidsperspektiv på dette da,og KANSKJE vi har en spire i magen til jul! DET hadde vært koselig det! :) Meeeen,jeg VEET det ikke behøver fungere,selvom vi får IVF nå,så jeg har det litt i bakhodet,at det er INGEN garanti!

En liten update fra meg :)

 

Hurra så spennende. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse spennende sin skjer ser jeg :D Så bra :D

Jeg går å venter på når jeg skal bestemme meg for å avbestille timen min på St.Olavs den 13. Er bare 11 dager til, og den 14. er jeg 12 uker !! Hvem hadde trodd det?? Er det for lenge å vente til den 10. for da har jeg ul, og vil se at alt er i orden før jeg avbestille timen. Hodet bare spinner for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Bare meg123!! :) Gleder meg til å høre med om hvordan det går!

 

Og Eng+1, jeg vet ingenting om frister for avbestilling på sånt, men må bare heie litt for at du snart er 12 uker! Dette ser jo ut til å gå veien! :D

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt det går på fra Bare meg123!! Herlig med en plan!! :)

 

Og Eng+1; herlighet, snart 12 uker!! Heldiggris!! Dette ser jo absolutt ut til å gå veien!! :D Jeg er 7 uker i morgen, dagene snegler seg avgårde. Er henvist UL på sykehuset, mulig jeg kunne få time i morgen om den ble definert som haster av legen som vurderer den. Håper, håper, håper!! Viss ikke har jeg bestilt privat UL til torsdag, ikke sååå lenge til, men lenge til uansett...

 

Poteta, hvordan går det med deg?? Og alle dere andre? :) Noen som er i gang med regime nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven.... Jeg er smelt på tjukka.... hahaha. 4+3 i dag. Men klarer ikke slappe helt av ennå. Litt sånn at jeg ikke tenker så mye på det, men gjør det likevel. Spira har fått kallenavnet "Påsan", så krysser vi fingrene for at påsan sitter godt fast denne gangen og vokser seg stor og sterk :)

 

åssen går det ed deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Poteta :D :D Fantastisk å lese! Påsan er nok ikke klar over hvor stor h*n skal bli enda :P

 

Det er så fint å se at dere får det til jenter, det gir håp til et slitent prøvehjerte uten tro :)

 

Nå er det bare ei uke igjen til jeg legges inn.. Gruer meg litt til hva kirurgen kommer og sier etterpå.. Har bedd om nåde og håper jeg kan få litt FLAKS for en gangs skyld! El blir midt i operasjonsdagene, så her er det ikke håp denne pp heller. Men pp'n ETTER operasjon blir skrekkelig spennende dersom egglederen er hel!

Endret av LilleFie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hehe.. Da har vi lagt aksjer for første gang på 6-8 uker et sted.. Liten vits når jeg skal spyles om ei uke, men det var litt hyggelig likevel. Føler at jeg er med igjen på en måte :) Så innbiler jeg meg at innsiden har godt av de fremmede trollene før vi begynner å prøve igjen (hvis jeg har hel eggleder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Poteta! :) Håper Påsan klamrer seg fast!!

 

Jeg fikk telefon fra Riksen i dag, ble litt skjelven faktisk! De ringte bare for å si at de ikke hadde fått svar på hormonprøvene mine, og at de må foreligge før legen kan se på søknaden. Hun som ringte gikk gjennom søknader som hadde blitt liggende etter sommeren, og ville ordne opp så vi fikk litt fortgang i det. Så da skal jeg sende kopi av svarene i posten i morgen, så går søknaden inn til vurderende lege. Hun sa det var ca en måneds ventetid på samtale når legen har vurdert saken, og jeg fikk sagt fra at vi snart reiser på ferie og er tilbake fra 6 oktober. Hun noterte det, og sa de nok ventet med å sende brev til vi var tilbake så det ikke ble liggende i postkassa. Kanskje vi kommer i gang på senhøsten!! :) Litt skummelt å tenke på, men moro også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig lesning, Poteta!! Gratulerer så uendelig mye!!! :D Gleder meg til å høre hvordan det går med deg og Påsan etterhvert! :)

 

Neferet, spennede ting som skjer!! God de passer på så det blir fortgang i sakene!! Plutselig er dere i gang!!! Hurra!! :D

 

LilleFie det nærmer seg med stormskritt!!! :D Superspennede!!

 

I dag har jeg vært på Ul, og jeg fikk se et lite nurk i perfekt størrelse og med et lite bankende hjerte <3 Det var deilig!! Slapper ikke 100% av enda, men det er nå iallefall et steg i riktig retning :) Sannsynligvis er det morkakenn som ligger forann livmormunnen som skaper blødningene.

Skal forresten på Ul i morgen også :P Haha! Legen min sendte henvisning til sykehuset sist onsdag, og jeg tenkte at det tar sikkert vinter og vår før jeg får time, så jeg bestilte meg likeså godt en time hos gyn jeg pleier å gå til. Den timen var i dag, og timen på sykehuset får jeg allerede i morgen. Den er jo den viktigste, så jeg kan jo ikke avbestille den, men jeg klarte ikke vente en ekstra dag, så da tar jeg ul to dager på rad! :P

 

Kvalmen begynner å bli ganske intens og kroppen er sliten, så det blir mye sofa for tiden, men det hører med:) Svangerskapet til nå er ganske annerledes enn da jeg gikk med guttene jeg har, så det er spennende om det er han eller hun som bor inni magehuset:)

 

Ha en strålende kveld alle sammen!! :)

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir sånn Nefret, men det var en to tre som har sett baknende hjerte. Litt tidlig for meg ennå, men satser på at det blir det om 2,5 uke her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lykke :)

NÅ skal jeg begynne med nesespray 11 september :)

 

Er det virkelig sÅ ille som folk sier, det jeg skal begi meg ut pÅ nÅ?

Samboeren min er jo livredd hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her har det gått litt i surr for meg i dag morges ser jeg... *flau* Skylder på veldig trøtte øyne....

 

Prøver igjen: Fantastisk med et bankende hjerte En og to og tre! :) Og Poteta, jeg krysser fingrene for at det er akkurat det du får se om 2,5 uke!

 

Lykke til ønskerBIM87! :)

 

Jeg har akkurat postet brev til Rikshospitalet med hormonprøvene mine, så nå er det bare å håpe at vi blir kalt inn kjapt etter at vi er tilbake fra ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her har det gått litt i surr for meg i dag morges ser jeg... *flau* Skylder på veldig trøtte øyne.... Prøver igjen: Fantastisk med et bankende hjerte En og to og tre! :) Og Poteta, jeg krysser fingrene for at det er akkurat det du får se om 2,5 uke! Lykke til ønskerBIM87! :) Jeg har akkurat postet brev til Rikshospitalet med hormonprøvene mine, så nå er det bare å håpe at vi blir kalt inn kjapt etter at vi er tilbake fra ferie!

 

Takk :)

 

jeg er også på riksen. Hører de skal stenge IVF klinikken i nov eller des...! Håper ting klaffer for alle før det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, skal de stenge?? For godt? Er det ikke rart at de tar inn nye søknader da? Jeg sa fra på telefon på torsdag at vi ikke kan komme til samtale før etter 6. oktober og det ble ikke nevnt da... Nå ble jeg veldig forvirra her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...