Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Har verdens beste fastlege :D Var der i dag pga sykmelding og han lurte mer på hvordan det gikk med <3 magen <3 enn å snakke om sykemeldinga, og lurte på om han skulle sende henvisning til tidlig ul for meg :D Må bare like den mannen, skal sies han har vært legen min i over 20 år da :D Tok og en ny hcg bare for moro skyld ;-)

 

 

 

Er spennende å lese om dere damer, gleder meg masse til det klaffer for dere og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes kul ut legen din ja :) Hiihiii :wub:

 

Hey, strø om deg med babystøv i gruppa vår heldigsnuppa :D

 

Her kommer menssmertene og ryggvondtet snikende, så med litt flaks får jeg mensen i rett tid denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strør det jeg har med å gni iPad'n mot magen ;) Hadde 1712 i hcg i går så nå begynner jeg å senke skuldrene litt :D

 

 

Huff lilleFie, ikke gøy når en kjenner den kommer nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herremin jeg fÅr frysninger :D SÅ herlig EnG+1 :D

 

I dag har jeg de typiske luftsmertestikkene jeg fÅr før mensen. Det stikker til som en lang strikkepinne pÅ tvers inni underlivet fra skambeinet til endetarmen :( Har noen andre det sÅnn før og under tr? Det stikker til nÅr jeg tisser og reiser meg fort f.eks.

 

Lurer pÅ om det er en typisk endo-ting nemlig.. akkurat som jeg har noe oppi tarmen og blæra der inne. Ekstra vondt nÅr jeg sitter fremoverbøyd i sofaen og legger vekten pÅ underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herremin jeg fÅr frysninger :D SÅ herlig EnG+1 :D I dag har jeg de typiske luftsmertestikkene jeg fÅr før mensen. Det stikker til som en lang strikkepinne pÅ tvers inni underlivet fra skambeinet til endetarmen :( Har noen andre det sÅnn før og under tr? Det stikker til nÅr jeg tisser og reiser meg fort f.eks. Lurer pÅ om det er en typisk endo-ting nemlig.. akkurat som jeg har noe oppi tarmen og blæra der inne. Ekstra vondt nÅr jeg sitter fremoverbøyd i sofaen og legger vekten pÅ underlivet.

 

Jeg har det hver gang sÅ er ikke noe tegn pÅ noe her, nysgjerrig pÅ om det bare er meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, er fortsatt ikke sikker på at det er sant :D

Har det innimellom helt tilfeldige tidspunkt, så aner ikke hva det er. Har egentlig aldrig hatt mensmurringer før mens, bare intense smerter samme dag, litt i magen men mest i korsryggen og ståling nedover lårene. Kjente og riene best der sist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! :) Hyggelig å komme fra ferie og lese her inne, spesielt at det fortsatt går bra med deg EnG+1!! :D

 

Og så må jeg bare si at det hørtes veldig dramatisk ut det som skjedde med deg LilleFie, unner ingen noe sånt! Håper du får klarsignal fra legen og kan gå i gang etterhvert!!

 

Jeg har de samme stikkende smertene innimellom, men gjerne når mensen har satt i gang. Kjennes ut som noe revner... :S Er plaget med store blødninger og mye smerter, men gynekologen kunne ikke se noen tegn til endometriose hos meg. Så det er nok bare en familieting det at vi skal slite med mye smerter. Er den heldige vinner av dem i dag, mensen kom i går. Egentlig akkurat som bestilt, for da fikk jeg tatt turen innom Fürst på vei fra ferietur i dag og tatt blodprøve for å sjekke hormonnivåer. Resultatet på den skal jeg ha med når vi etterhvert kalles inn til Riksen. Spent på når det blir! Det er vel ferieavvikling der i et par uker til, så ingen grunn til å vente på postmannen helt ennå (selv om jeg selvfølgelig gjør det likevel...)

 

Håper dere har en fin fredagskveld alle sammen her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og frem :D

 

Måtte bare dytte opp tråden vår her jeg ligger på hytta med dårlig og dyrt nett. Den var så langt ned at jeg fant den på side 3, nei og nei, det kaan vi ikke ha noe av :) Skriver mer når jeg kommer hjem jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! :) Kos deg på hytta Lille-Fie og god helg alle dere andre!! :) Her har jeg allerede hatt helg på forhånd, jobbehelg kaller om noen få timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på ferie elle jobbehelg damer :D Synes nå det er lenge å vente til neste fredag på UL.... Det lille jeg hadde av tålmod før har visst forsvunnet som dugg for solen de siste ukene.... Jaja, spennende blir det uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Hvordan går det med deg nå?? Hva skjer? Liker IKKE at blodet kommer i følge med smerter :( Det er jo normalt å blø litt fra delikate slimhinner f.eks, eller en tvilling som ikke ble.. Huff jeg krysser alt jeg har for at det går bra! Ordene mine virker så fattige, tenker på deg her på hytta :wub: Klem!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Hvordan går det med deg nå?? Hva skjer? Liker IKKE at blodet kommer i følge med smerter :( Det er jo normalt å blø litt fra delikate slimhinner f.eks, eller en tvilling som ikke ble.. Huff jeg krysser alt jeg har for at det går bra! Ordene mine virker så fattige, tenker på deg her på hytta :wub: Klem!!

 

Tusen takk lilleFie. Er mest murring og litt spotting, men så urolig at jeg har tussa rundt i byen på matmessa i dag i håp å finne noe annet å tenke på. Har alle andre symptomer, så er fryktelig usikker på hva som skjer. Blødde bittelitt etter sex forrige uke, men det stoppet fort. Veldig øm på magen. Skal på UL neste uke, men har lyst å dra nå.... Hjelper sikkert ingenting... Er bare 6+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Skjønner at du trenger noe annet å tenke på OGSÅ, for det er sikkert umulig å la vær å tenke på det helt Sålenge det er spotting og ikke masse masse blod som kommer med levringer osv. så har jeg sterk tro på at det går seg til, eller er en liten ufarlig kortvarig greie som kanskje vil komme noen ganger på og av.. De det går ille for vet jeg blør kraftig og har veldig vondt i mage og korsrygg. Positivt at resten er som det skal med symptomer. Masse lykke til nå og ta vare på deg selv. Kanskje det er fornuftig å ligge endel i ro og slappe av mye? Få avlastning og hvil så mye det går. De med uforklarlige blødninger får ofte dette som tips og råd har jeg lest. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Skjønner at du trenger noe annet å tenke på OGSÅ, for det er sikkert umulig å la vær å tenke på det helt Sålenge det er spotting og ikke masse masse blod som kommer med levringer osv. så har jeg sterk tro på at det går seg til, eller er en liten ufarlig kortvarig greie som kanskje vil komme noen ganger på og av.. De det går ille for vet jeg blør kraftig og har veldig vondt i mage og korsrygg. Positivt at resten er som det skal med symptomer. Masse lykke til nå og ta vare på deg selv. Kanskje det er fornuftig å ligge endel i ro og slappe av mye? Få avlastning og hvil så mye det går. De med uforklarlige blødninger får ofte dette som tips og råd har jeg lest. <3

 

Tusen takk :D <3

 

Har tatt det veldig med ro, bare ikke klart å sitte helt stille. Ser ikke ut som det øker i mengde, men tar det veldig med ro ja. Skulle egentlig gå tur i morgen, men den hopper jeg lett over, da jeg lett får kynnere når jeg blir sliten. Hadde det tidlig sist og, så ikke urolig for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare ønske dere alle lykke til i prosessen!! håper jeg snart kan hive meg på igjen...jeg har skrevet meg gjennom vår prosess på bloggen min om dere vil lese:) husk at de aller fleste lykkes tilslutt så ikke gi opp!:)

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt det heeeeeelt med ro i dag, så lite som har skjedd :D Skal uansett ringe Medicus i morgen bare for høre hva de sier. Håper jeg alldrig trenger å være sengeliggende..... Er lat som et dovendyr, men å ta det med ro fordi jeg MÅ er noe helt annet.... Hadde en bitteliten mørkere spotting i dag da jeg sto opp, men ikke noe etter det heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :) Tyder på gamlere blod når det er mørkere i fargen, så kanskje det stopper nå ;) Håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kan slenge meg med her jeg og:) får mensen i morgen eller tirsdag og begynner med hormoner da. Mistet i ma i uke 12 i februar i år etter ivf på medicus. Hadde nytt forsøk i mai, men det var mislykket, og krysser fingrene for at gullegget blir lagt denne gangen :)

Utrolig spennende å høre hvordan det går med dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herremin jeg fÅr frysninger :D SÅ herlig EnG+1 :D I dag har jeg de typiske luftsmertestikkene jeg fÅr før mensen. Det stikker til som en lang strikkepinne pÅ tvers inni underlivet fra skambeinet til endetarmen :( Har noen andre det sÅnn før og under tr? Det stikker til nÅr jeg tisser og reiser meg fort f.eks. Lurer pÅ om det er en typisk endo-ting nemlig.. akkurat som jeg har noe oppi tarmen og blæra der inne. Ekstra vondt nÅr jeg sitter fremoverbøyd i sofaen og legger vekten pÅ underlivet.

Det höres ikke godt ut LilleFie:( Jeg synes det er veldig viktig at du snakker med legen din om sÅnne smerter. Spesiellt smerter du ikke har kjent för til eksempel. Vet om en som gikk for lenge uten hjelp og jeg törr ikke skrive hva som skjedde henne i fare for Å gjöre deg redd. Men jeg synes iallefall att det er bedre Å ringe en gang for mye enn en gang for lite:) Klem til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten svipptur innom her:) Håper alt går bra med deg EnG+1 :) Og alle andre:)

Her skjer det ikke mye, mensen kommer og går og antal dager til vi skal på sykehuset synker i takt med minkende antal varme sommernetter. I sommer har jeg ikke orket alt stress med hva man skal drikke/spise og ikke. Jeg har til og med droppet noen av mine mange vitaminer ol innimellom. Det henger vel i sammenheng med at vi endelig har fått tid på sykehuset og forsöker og tenke at om det ikke skjer för vi har värt der, så skjer det sikkert etter - med eller uten dems hjelp. Er såå lei.

Men ja, nå er det ikke lenge igjen:)

Hvordan står det til med dere andre damer da? Ingen som har kommet over en vidunderkur for å bli gravid i löpet av sommeren? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg EnG+1, krysser fingrene for at alt er som det skal!! :)

 

Og håper det står bra til med alle dere andre her inne også! Jeg har prøvd EL-tester for første gang i helga, men må si at jeg føler meg litt lost. Gjør det bare for å få oversikt over syklusen min, men ble ikke noe klokere. Lørdag hadde jeg svak teststrek (=negativ står det), i går var det nok noe feil med testen, for den bare fløt ut, og i dag var det verken kontrollstrek eller teststrek. Så enten er disse billigtestene ikke gode, eller så har jeg bommet. Jaja, godt det ikke er viktig ennå.

 

Ellers er det visst mer normal drift på Riksen fra i dag hvis jeg har forstått det riktig, så kanskje det er på tide å begynne å vente på brev snart?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alle velkommen :) Egentlig synd at vi har denne tråden egentlig, for det skulle helst ha vært sånn at vi slapp å slite sånn med å bli mødre, men når det er sagt er det deilig å vite at man ikke er alene, glad for å kunne følge hver og en av dere og dele gleder og sorger :)

 

Har vært på topptur på Bessakerfjellet i dag og kom nettopp hjem på hytta. Er vindmøllepark der oppe med 25 turbiner, mektige konstruksjoner altså!! Strålende sol og flekkvis MASSE deilige multer :) Har el på fredag eller i helgen, men spørs hvor mye akssjer vi får lagt når vi ligger i hovedhytta med svigermor..

 

micke: jeg vet hva som er galt, heldigvis! Er full av endometriose i magen. Venstre eggstokk har grdd fast i livmor nå i vår/sommer. Står på prioritert operasjonskø på St. Olavs og venter bare på ddato nå. Mulig vi må fjerne hele eggstokken, og er nok hardt rammet ut fra UL bildene å bedømme sa fertilitetslegen.. Smertehelvete hele tiden. Har bare en uke per mnd der jeg ikke kjenner spesielt mye. Har begynt å få menssmerter når jeg er på do for å kvitte meg med nr.2 nå, så er redd tarmen er angrepet og.. Vi får se hvor ille det er under operasjonen :)

 

Hvoordan går det i dag Eng?

 

Husker ikke mer fra de nye innleggene for bruker mobilversjonen, hehe, men alt bra her, og håper det er bra med dere andre og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...