Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Er 4dpo, på Crinone og i Kjøbenhavn på plutseligtur:-) (bestilte alt i (går) morgest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt el-smerter i flere dager pluss pos test for to tre dager siden...nå begynner jeg å lure på om den var pos da jeg har el-slim nå...pergoen som spiller meg ett puss! Håper vi treffer el da uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går på pergo kan du få litt elsmeter når egga vokse så kan være du har el nå. Men den testen forvirre jo litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eng+1; så herlig det hörtes ut! Vi var der i april og da var det nesten som sommer der, <3 Köben:)

Jeg er på CD6 i dag og tyvstartet i går med litt kos;) CBFM viste lav idag, men det får bli kos i 7 dager i strekk nå, minus 1 dag. Greit som LilleFie sier, da har man iallefall gjort sitt. Regner med å få el på dag 12.

 

Arytal: Jeg har dessverre ingen erfarenhet med pergo, men som jeg forstår så gir det endel symptomer. Men det er jo bare å hoppe i höyet en ekstra gang, så har dere gjort det dere kan iallefall:)

 

Tenkte på en ting. Hvor gamle er dere? Kjenner meg så veldig gammel for tiden, så det hadde värt litt koselig på noe vis og se at jeg ikke er den eneste over 30 her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

27.. og jeg føler meg også gammel, særlig her inne på "bli gravid" og når jeg ser alle disse ungjentene prøver på nr. 3 osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vet hvordan du har det lövemusen, og da er jeg 7 år eldre enn deg:(.. Jeg tror jeg kjenner meg gammel fordi jeg ikke har barn. Jeg ligger liksom etter min tid på noe vis. Og blir jeg gravid, tror jeg at jeg kommer kjenne meg mer asjure med tiden. Höres kanskje litt negativt ut, men når facebook er full av gamle klassekamerater som venter både 2, 3 og 4 barn, så kjenner man seg jo litt utenfor. Men men, ingenting å gjöre noe med, jeg mötte jo min store kjärlighet når jeg var 31, og kan ikke skru tilbake tiden heller:)

 

Gleder meg til jeg skal på sykehuset og får litt fortgang i babylagingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arytal : Pergo kan gi smerter mens det vokser ja, bruk billigtester til du får to like sterke streker, så dobbelsjekket du med CB sin, så slipper egget 12-36 timer etter positiv test:-)

 

Micke78: Takk, koser oss masse, er trøndervær, men det går fint:-)

 

 

Jeg blir 32 i september

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 28 i mai :) Føler også at jeg henger etter "alle de andre". Men det har sin forklaring i at helsehistorien min har vært skikkelig dødsalvorlig, og da blir det automatisk sånn. Men jeg personlig synes ikke det har vært noe å trakte etter å være ferdig med barn og godt gift når jeg er 24 heller jeg da, så det er virkelig deilig å ha så mye å se frem til og glede seg til :)

 

Er glad jeg har sovet til kl 12 i helgene og det å gjøre akkurat hva jeg vil lengst mulig også :) Men nå kjenner jeg at jeg er villig til å bytte det bort med en tidkrevende ny generasjon i familien, så da får vi se hva vi får til etterhvert nå :) Har jo fått greit med skjønnhetssøvn når jeg har passert 28 :P *knis*

 

Arytai: eggstokkene mine føltes som blylodd frem til el når jeg brukte pergo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Håper jeg kan slenge meg på...

Snart 29 år, såvidt jeg vet ingenting "feil" med meg, men traff min kjære, som er 16 år eldre enn meg sent, og han er sterilisert. Mulighet for at jeg skal kunne bli mamma blir derfor icsi / Tesa (?). Han har tre barn fra før. Ønsker alle lykke til - satser på å starte privat om 6-12 mnd, men følger gjerne med her og "lærer" før det er min tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillefie! Jeg spionerer fortsatt på deg og synes det er en flott tråd du har laget:) Jeg håper du og alle vennene dine på tråden får ønskene sine oppfylt! Vil bare fortelle deg på at mine eggstokker også var grodd fast (begge), men de klarte å skjære de løs uten at de ble ødelagt og skylte de med saltvann og de var åpne (flaks). Jeg fikk 5 kikkhull, men de sa også til meg at de trodde jeg måtte åpne med bikinisnitt. Det slapp jeg, og som du vet venter jeg nr 3 på "naturlig vis"-Hurra! Håper du har like flaks og sender deg lastebillass med babystøv og lykkeønskninger:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26, blir 27 i slutten av året..

 

Godt å se at det er flere som er nærmere 30, enn 20...

 

Jeg er nettopp ferdig med mens etter negativt icsi forsøk, så denne måneden blir det rolig. Sykehuset sa jeg trolig ikke kom til å el denne syklusen, så ingen plikt sex denne måneden :) kun når vi selv vil ha :)

 

Håper dere flotte damer klarer å nyte resten av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lillefie! Jeg spionerer fortsatt på deg og synes det er en flott tråd du har laget:) Jeg håper du og alle vennene dine på tråden får ønskene sine oppfylt! Vil bare fortelle deg på at mine eggstokker også var grodd fast (begge), men de klarte å skjære de løs uten at de ble ødelagt og skylte de med saltvann og de var åpne (flaks). Jeg fikk 5 kikkhull, men de sa også til meg at de trodde jeg måtte åpne med bikinisnitt. Det slapp jeg, og som du vet venter jeg nr 3 på "naturlig vis"-Hurra! Håper du har like flaks og sender deg lastebillass med babystøv og lykkeønskninger:) Klem

 

Aawwiii pusekatta miii :wub: Endelig et pip fra deg! Har tenkt så mye på deg de siste månedene du aner ikke! Har prøvd å etterlyse deg her inne og, hehe :) Ja, håper inderlig jeg slipper bikinissnitt og fjerning. Har et lite håp om at det er en ''sjokoladecyste'' de kan tømme og fjerne fra eggstokken og at det er fine anlegg for egg under (endometriosen der er ca. 5 mnd gammel så har et håp om at den ikke har ødelagt for mye. Er kjemperedd for egglederne enda og legen min så mørkt på at de fremdeles funker, men alt dette er bare spekulasjoner. Fikk du skjemmende arr? Vet ikke om jeg har spurt om arrene før.. Skal sette ionelys på mine arr så gror det finere :) Jeg er så glad for at du er her og følger med, du er mitt store lyspunkt når det er som mørkest. Hvordan går det med babyen i magen? Kommet langt nå? Sender en stor klem tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Håper jeg kan slenge meg på...

Snart 29 år, såvidt jeg vet ingenting "feil" med meg, men traff min kjære, som er 16 år eldre enn meg sent, og han er sterilisert. Mulighet for at jeg skal kunne bli mamma blir derfor icsi / Tesa (?). Han har tre barn fra før. Ønsker alle lykke til - satser på å starte privat om 6-12 mnd, men følger gjerne med her og "lærer" før det er min tur !

 

Velkommen hit Scarpa, selvsagt er det plass til fler :) Er så kjekt å ha noen i samme situasjon å snakke med når spørsmålene blir mange og bekymringene store.. Har litt lite greie på hvilke. Metoder dere kan bruke, vet bare at det går an å reversere steriliseringen, men det er kanskje ikke noe han ønsker på lang sikt? Er jo fullt mulig å hente ut småtroll :) Spennende igrunn! I teorien burde det gå an å gjøre dette på flere måter.. Jeg tenker inseminering, ICSI og faktisk også vanlig IVF her. Med fare for at jeg er heeeelt på viddene nå. Er nok en eller annen behandling som har større odds enn andre selv om egg i prinsippet kan bli befruktet på alle de måtene..

 

Er det ikke HERLIG at vi kan få hjelp? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Håper jeg kan slenge meg på...

Snart 29 år, såvidt jeg vet ingenting "feil" med meg, men traff min kjære, som er 16 år eldre enn meg sent, og han er sterilisert. Mulighet for at jeg skal kunne bli mamma blir derfor icsi / Tesa (?). Han har tre barn fra før. Ønsker alle lykke til - satser på å starte privat om 6-12 mnd, men følger gjerne med her og "lærer" før det er min tur !

 

Velkommen hit Scarpa, selvsagt er det plass til fler :) Er så kjekt å ha noen i samme situasjon å snakke med når spørsmålene blir mange og bekymringene store.. Har litt lite greie på hvilke. Metoder dere kan bruke, vet bare at det går an å reversere steriliseringen, men det er kanskje ikke noe han ønsker på lang sikt? Er jo fullt mulig å hente ut småtroll :) Spennende igrunn! I teorien burde det gå an å gjøre dette på flere måter.. Jeg tenker inseminering, ICSI og faktisk også vanlig IVF her. Med fare for at jeg er heeeelt på viddene nå. Er nok en eller annen behandling som har større odds enn andre selv om egg i prinsippet kan bli befruktet på alle de måtene..

 

Er det ikke HERLIG at vi kan få hjelp? :D

 

Takk :) etter hva jeg har lest/pratet med Hausken er det beste å hente ut sperm fra bitestikkel/testikler og icsi. Er jo litt i tenkeboksen i fht hormonbehandlinger, egguttak osv. Føler på en måte at jeg er litt "kravstor" som skal gjennomgå dette, bruke mye penger på det, bare fordi mitt ønske om barn er så stort, når han frivillig har valgt å "frasi" seg muligheter for flere barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :)

 

Skjønner at du får tanker rundt det når han har valgt å avslutte sin naturlige mulighet for å få flere barn. Men det er jo en prevensjonsmetode som likevel kan føre til barn dersom han går med på det og gjennomfører det. Har han ssagt at han vil gjennomføre da? Isåfall tror jeg nok han har tenkt nøye igjennom det og vil ha en til.

 

Jeg gruer meg for hormonene osv. jeg også! Det er litt av en prosess tror jeg.. Men hva gjør man ikke!? Håper jeg en dag kan få to streker, stor mage og holde min egen arving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillefie! Jeg spionerer fortsatt på deg og synes det er en flott tråd du har laget:) Jeg håper du og alle vennene dine på tråden får ønskene sine oppfylt! Vil bare fortelle deg på at mine eggstokker også var grodd fast (begge), men de klarte å skjære de løs uten at de ble ødelagt og skylte de med saltvann og de var åpne (flaks). Jeg fikk 5 kikkhull, men de sa også til meg at de trodde jeg måtte åpne med bikinisnitt. Det slapp jeg, og som du vet venter jeg nr 3 på "naturlig vis"-Hurra! Håper du har like flaks og sender deg lastebillass med babystøv og lykkeønskninger:) Klem
Aawwiii pusekatta miii :wub: Endelig et pip fra deg! Har tenkt så mye på deg de siste månedene du aner ikke! Har prøvd å etterlyse deg her inne og, hehe :) Ja, håper inderlig jeg slipper bikinissnitt og fjerning. Har et lite håp om at det er en ''sjokoladecyste'' de kan tømme og fjerne fra eggstokken og at det er fine anlegg for egg under (endometriosen der er ca. 5 mnd gammel så har et håp om at den ikke har ødelagt for mye. Er kjemperedd for egglederne enda og legen min så mørkt på at de fremdeles funker, men alt dette er bare spekulasjoner. Fikk du skjemmende arr? Vet ikke om jeg har spurt om arrene før.. Skal sette ionelys på mine arr så gror det finere :) Jeg er så glad for at du er her og følger med, du er mitt store lyspunkt når det er som mørkest. Hvordan går det med babyen i magen? Kommet langt nå? Sender en stor klem tilbake :)

 

Hei! Du er forstatt med god mot og vært ute en vinternatt før som jeg leste tidligere. Har tro på at dette ender med en graviditet uansett med eller uten IVF:) Arrene mine synes nesten ikke, en i navel + 4 stk på 1 cm. Ikke noe å snakke om, bleke og fine, ingen som ser de hvis de ikke vet om de. Og de går inn i samme arrene hvis du trenger flere operasjoner, det gjorde de på meg. Har to bikinisnitt etter to hastekesisersnitt i tillegg, de er også fine,skåret på samme sted. Og de er det ingen som ser;) Arrene skjemmer ikke meg hvertfall!

 

Det går bra med meg, venter en jente i novmber. Har to gutter fra før, så regnet liksom med at det var en gutt til og ble veldig overrasket på UL. Hadde liksom sett for meg at jeg skulle være en guttemamma, så nå blir det omstilling. Formen er nå på topp etter å ha ligget nede for telling med oppkast noen mnd. Så søt du er som har tenkt på meg:) Masse lykke til med operasjonen. Har du fått dato? ååååå, som jeg håper at alt går bra med deg! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig villig til det og forstår godt mitt "behov" for å oppleve det han allerede har opplevd tre ganger :) men kjenner at eg "gruer" meg til å sette i gang en prosess og veldig bevist gå inn for dette. Lettere å bare slutte på p-piller liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg "babyklister" i dag:-)

Skal ikke si vi ikke prøver nei!!

Fant det på første helsekost ved hotellet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har sneket litt her siste tiden, men ikke skrevet noe... dere virker som en veldig fin og koselig gjeng :) Håper det er plass til en til...

 

Jeg er 31 år og føler meg veldig heldig og ydmyk som allerede har fått to gull... Hadde ivf med førstemann og har eskimoer etter det som forhåpentligvis en som skal inn i september :) Vi hadde et forsøk i mai som gav full klaff, men ente i SA uke 6. Dette blir vårt siste forsøk, nr tre er sykt etterlengtet, men om dette ikke går veien blir det sannsynligvis ikke nye ferskforsøk, da får vi være veldig glade for de vi allerede har.

 

Husker veldig godt da vi strevede og ikke hadde noen barn, det var helt forferdelig.. Tenk om det ikke går liksom, hva da? Kjenner jeg er litt roligere nå, men synes allikevel det er en tøff prosess.

 

Ha en strålende sommmerkveld alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkes IVF i august om ikke gravid før det

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

 

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

 

*EnG+1?*

 

19pp prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

 

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Nytt frys i sept. 2012.

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Er det plass til en til her inne? Vi er i oppstartsfasen med søknad om inseminering, fikk brev om at den var mottatt i går!! Så hadde vært stas å ha noen å følge her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen begge to:) Kjekt å ha flere å snakke med i samme situasjon, det føles som ''alle'' klarer å bli gravid her inne på de første pp'ene så det er godt å få et litt mer realistisk bilde av hvordan det egentlig foregår, selv om jeg ikke unner noen å måtte streve sånn :)

 

Jeg får skrive mer når jeg kommer hjem fra ferie (svar til kattungen bl.a). Blir ute i havgapet i 10 dager på sommerhuset vårt og reiser om få timer :) Ønsker dere alle ei fin uke og fortsatt god sommer! Hold litt liv i tråden VÅR da jenter :wub:

 

Klem til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og koooos deg mass LilleFie!

 

Alle i den "evige runddansen" med testing etter EL og HCG er hjertlig velkommen her. Her er det alle mulige "diagnoser", så vi sitter på mye forskjellig informasjon mange av oss. god støtte er det og alle disse flotte damene her.

 

(har kjøpt tastatur til ipaden min, og må visst velge mellom å ha æøå og muligheten for smilefjes.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...