Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Endometriode er ikke noe særlig. Har det jeg og, men er heldigvis ikke så hardt rammetvsom deg. Forferdelig å ha vondt hele tia da... Nr 2 kan man liksom ikke la være for å slippe smerter heller. Har bare fjerna ei cyste på 10 cm. Men får stadig nye cyster. Tømt to ganger etter operasjon i høst. Så det blir spennende å se på dette forsøket hvor stor cysta er nå....

Men hva skjer hvis du skulle bli gravid før operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endometriode er ikke noe særlig. Har det jeg og, men er heldigvis ikke så hardt rammetvsom deg. Forferdelig å ha vondt hele tia da... Nr 2 kan man liksom ikke la være for å slippe smerter heller. Har bare fjerna ei cyste på 10 cm. Men får stadig nye cyster. Tømt to ganger etter operasjon i høst. Så det blir spennende å se på dette forsøket hvor stor cysta er nå....

Men hva skjer hvis du skulle bli gravid før operasjon?

 

Uff, for en drittsykdom :( Høres ut som du har nok du også da! Er det på samme sted du får cyste? Tror neppe jeg blir gravid før op. Vi har knapt sex og legen mente at sjansen for at egglederne er åpne er liten. Aldri blitt gravid og alddri brukt prevensjon som virket. Helt sykt at jeg ikke har blitt gravid sånn som jeg har slurvet med prevensjon hele livet, noe er riv ruskende galt der nede.. Tror de avlyser operasjonen dersom folk har flaks og blir gravid innen da.. Man må sikkert ta rutinemessig g-test under klargjøringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det som det går greit. Ikke mer blødninger og kvalm så det holder. Sliter med mat nå. Kjenner jeg er fryktelig spent på UL på fredag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går bra med deg ENG + 1!! Kvalme er et godt tegn!:) Lykke til på UL, gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

 

Smerter ved nr 2 er noe jeg også har. Har aldri fått noen diagnose på endo, men nå ser jeg at det kan da ikke være noe annet? Kun smerter ved mens og de kommer også innimellom ilende og helt j..... smerter av og til når jeg sitter. Har syntes det har vært litt flaut og spurte gyn om det en gang for lenge siden, han sa det sikkert bare var kramper... men dog jeg har ingen andre problemer enn vanskelig for å bli gravid, dessuten har det blitt noe bedre etter graviditetene jeg har hatt.

 

Håper de får en ordning på endoen din, LilleFie (søtt nick forresten:) og at alt snart ligger tilrette for at det kan gro et lite frø inni der :) Når skal du inn?

 

Jeg fortalte tidligere at jeg spontant fikk tanta tilbake på dag 27 etter SA i juni, hadde ikke hatt den på normalt vis på ett år! Har hatt en god følelse denne mnd, og i dag testet jeg klart postitivt, streken er svak men det er ingen tvil, halleluhja!! :D

Meeen blør litt, noen ganger fersk og andre ganger brunt, har gjort dette alle de gangene jeg har vært gravid, og to ganger har jeg gått graviditen fullt ut, så jeg vet det er håp. Får bare krysse fingrene...:) Men nervøsiteten er fullt til stede, selvfølgelig...:/ Skulle bruke klexane mot SA ved neste forsøk, skal jeg begynne i dag tror dere????????? Hjelp! Skal egentlig på hysteroskopi neste torsag på klinikken, og vet ikke om jeg tørr og avlyse for ut i neste uke evt viss dette ikke går veien...

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse forsiktig En To og Tre :-) Skal nok si fra her hvordan det går på UL i dag..

 

Takk for det <3

 

Skjønner veldig godt "spenningen" din før UL, masse lykke til igjen, krysser fingrene for at alt er perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg blitt ruger. Så nå ruger eg på to embryo så det blir spennende å se koss det ender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig da, Eng +1!!! Nå kan helgen virkelig nytes, ja!!! Kos dere!! :)

 

Gratulerer Metti, kjempespennende, da!!! Nyt hegen og ruuuug!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen rugere her som har tatt kvalmen min? Den forsvant plutselig fredag etter UL..... Den har dessverre blitt erstattet av kløe på hele kroppen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer EnG+1 :) Og lykke til deg også Metti :)

Jeg er på sprøyta om dagen.... 3 sprøyter hver morra. Skal på UL i dag og telle eggposer, så blir det vel uttak i slutten av uka eller begynnelsen av neste uke. Håper på å få satt i 2 denne gangen jeg og, siden det er siste forsøket. Men vi får se hva sjefen sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Poteta :D Synes derer er så flinke med alle disse sprøytene og alt annet dere må ta. Og krysser det jeg har for at jeg ikke trenger timen min i september. Masse lykke til på UL i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallsterk strek i dag :) men med 3 SA bak meg og små blødninger må jeg si jeg er veldig nervøs....:/ Blødningene er stabile og jeg begynner å bli veldig kvalm, så det er jo positivt...!

 

Har brukt egenmelding i tre dager nå, har ikke orket å involvere jobb mer enn det om det ikke skulle gå veien (var sm i 5 uker i forvbindelse med forsøk og påfølgende graviditet med blødn. i juni og syntes det va r vanskelig), men blir sykemelding i morgen om det holder seg stabilt.

 

Krysser armer og bein!

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd mye i løpet av de dagene jeg har vært bortreist!!

 

Gratulerer med positiv test En to og tre! Håper det går veien for deg! :)

Og så hyggelig å høre at dere har fått sett reka Eng+1, dette virker jo veldig lovende!! :)

Lykke til med ruging Metti, håper dagene går fort og at du tester positivt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) Har brukt superlim denne gangen, så håper håper på det :)

 

Når skal du i gang med forsøk, Neferet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, her har det skjedd en del!

 

Gratulerer En to og tre!! :D :D :D :D :D Det er så fortjent så fortjent!!! Nå må vi andre komme etter en etter en sånn at hele gruppa til slutt har fått drømmen oppfylt! :D Fantastisk å lese og inspirerende at dere jenter får det til!

 

Jeg har ennå ikke fått innkalling til operasjon som jeg ble lovt i august. Ringte derfor inntakskontoret i går for å høre hva de driver med. Jeg er ikke ført opp hverken i august eller september (og halve september er full allerede). Ble så sint at det bobla i hjertet! Jeg står nå på ei ny liste der jeg blir oppringt hvis det kommer avbestillinger. Skjønner ikke hvordan det er mulig å drite seg så jævlig ut som de der nede. I Norge må man virkelig være frisk for å være syk, ellers blir man krypende i enorme smerter til man blir totalt helseløs, ufør og ødelagt for livet! SYKT!!!

 

Sommeren kom til slutt, så i dag skal jeg på fjorden og seile med fattern, kjærest, bruttern og dama hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Fie: Gå inn på fritt sykehusvalg og sjekk hvor det er kortest ventetid. Jeg gjorde det i fjor da jeg mått fjerne ei cyste. ble 5 uker å vente istedet for bakerst i køen her i byen.

 

En to tre: Hurra for deg. Gratulerer så utrolig mye. håper jeg lykkes denne gangen jeg og nå sånn at vi kan ruge sammen igjen :)

 

UL gikk fint. 7-8 eggposer og ei cyste på 5 cm. alt er som det pleier med andre ord... hehe. Skal få sette inn to egg, og skal bruke en annen olje dennen gangen, så håper virkelig det går bra. skal tilbake på ul i morra tidlig for å få vite om det blir uttak på fredag eller mandag. Fikk streng beskjed om å ikke spille fotball, pga fare for at eggstokken kan tvinne seg hvis jeg får et slag i magen, så da blir det å sykle i stedet.... Er ganske ny ift til bruk av sykkelsko, og klarte å tryne rett i gata der jeg bor da kjedet hoppet av i oppoverbakke... Godt ingen så meg... heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror jeg slenger meg på denne tråden her, mye for å dele det som bare kan deles av oss som har vært - og er - på prøverørsgalleien!

 

Jeg er gravid med mitt andre prøverørsbarn, er i uke 8+4. Datteren min er 2 og vi fikk henne på første forsøk. Hadde tre fryseforsøk fra juni ifjor til februar i år og alle endte i SA mellom uke 4 og 6. Vi bestemte oss for å gjøre ett forsøk til, men da ferskforsøk. Og nå ser det jammen ut som spiren sitter igjen! Var på UL igår og fikk se det lille hjertet, så nå merker jeg at jeg begynner å slappe mer av og tro på at dette faktisk kan gå veien.

 

Skal til fastlegen min neste uke for første svangerskapskontroll, og til jordmor i desember. Vi skal også på UL i uke 12.

 

Jeg har egentlig lite symptomer, er litt trøtt på ettermiddagene og korte perioder med litt kvalme utover dagen. Men magen er kjempestor og jeg har problemer med å skjule den allerede!!

 

Jeg er inne i den siste uken med Lutinus - HELDIGVIS - men står også på Klexane. Jeg skal visst bruke det ganske lenge. Kunne godt tenkt meg å sluttet med alt nå, men gjør jo selvfølgelig som legen anbefaler :) Har forøvrig gått hos Klinikk Hausken i Haugesund.

 

Skal bli spennende å følge med dere andre her inne! Lykke til dere som er i innsettingsfasen! Og til dere som er midt i spray- og sprøyte"helvete" - hold ut!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig LilleFie! Håper du finner et sted med kortere ventetid!

 

Poteta: Det blir spennende å følge deg de nærmeste ukene! Håper alt går bra!

 

En og to og tre: Jeg vet ikke når vi får starte ennå, venter på konsultasjon hos Riksen. Håper vi får startet i løpet av høsten, men aner ikke hvor lenge vi må vente på donor når konsultasjonen er gjennomført...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, her har det skjedd en del! Gratulerer En to og tre!! :D :D :D :D :D Det er så fortjent så fortjent!!! Nå må vi andre komme etter en etter en sånn at hele gruppa til slutt har fått drømmen oppfylt! :D Fantastisk å lese og inspirerende at dere jenter får det til! Jeg har ennå ikke fått innkalling til operasjon som jeg ble lovt i august. Ringte derfor inntakskontoret i går for å høre hva de driver med. Jeg er ikke ført opp hverken i august eller september (og halve september er full allerede). Ble så sint at det bobla i hjertet! Jeg står nå på ei ny liste der jeg blir oppringt hvis det kommer avbestillinger. Skjønner ikke hvordan det er mulig å drite seg så jævlig ut som de der nede. I Norge må man virkelig være frisk for å være syk, ellers blir man krypende i enorme smerter til man blir totalt helseløs, ufør og ødelagt for livet! SYKT!!! Sommeren kom til slutt, så i dag skal jeg på fjorden og seile med fattern, kjærest, bruttern og dama hans :)

 

Takk for det, Lillefie <3 Alle fortjener det, håper gjengen her inne følger etter snart :)

 

Men halledussan for et opplegg med at de ikke har ordnet time til deg da!! Håper de ringer deg inn til en avbestilt time litt fort!!! Må få deg inn i gamet her så det kan bli en baby på dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Fie: Gå inn på fritt sykehusvalg og sjekk hvor det er kortest ventetid. Jeg gjorde det i fjor da jeg mått fjerne ei cyste. ble 5 uker å vente istedet for bakerst i køen her i byen. En to tre: Hurra for deg. Gratulerer så utrolig mye. håper jeg lykkes denne gangen jeg og nå sånn at vi kan ruge sammen igjen :) UL gikk fint. 7-8 eggposer og ei cyste på 5 cm. alt er som det pleier med andre ord... hehe. Skal få sette inn to egg, og skal bruke en annen olje dennen gangen, så håper virkelig det går bra. skal tilbake på ul i morra tidlig for å få vite om det blir uttak på fredag eller mandag. Fikk streng beskjed om å ikke spille fotball, pga fare for at eggstokken kan tvinne seg hvis jeg får et slag i magen, så da blir det å sykle i stedet.... Er ganske ny ift til bruk av sykkelsko, og klarte å tryne rett i gata der jeg bor da kjedet hoppet av i oppoverbakke... Godt ingen så meg... heheh

 

Takk takk :)

 

To egg inn, så spennende!! Hadde vært kjekt å ruge sammen med deg igjen!! :D Sender over litt babystøv! ;) Gleder meg til å høre fortsettelsen!

 

Haha, ser det for meg!! Godt du ikke skadet deg!! :)

 

Lykke til på neste UL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...