Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Lille Fie: Gå inn på fritt sykehusvalg og sjekk hvor det er kortest ventetid. Jeg gjorde det i fjor da jeg mått fjerne ei cyste. ble 5 uker å vente istedet for bakerst i køen her i byen. En to tre: Hurra for deg. Gratulerer så utrolig mye. håper jeg lykkes denne gangen jeg og nå sånn at vi kan ruge sammen igjen :) UL gikk fint. 7-8 eggposer og ei cyste på 5 cm. alt er som det pleier med andre ord... hehe. Skal få sette inn to egg, og skal bruke en annen olje dennen gangen, så håper virkelig det går bra. skal tilbake på ul i morra tidlig for å få vite om det blir uttak på fredag eller mandag. Fikk streng beskjed om å ikke spille fotball, pga fare for at eggstokken kan tvinne seg hvis jeg får et slag i magen, så da blir det å sykle i stedet.... Er ganske ny ift til bruk av sykkelsko, og klarte å tryne rett i gata der jeg bor da kjedet hoppet av i oppoverbakke... Godt ingen så meg... heheh

 

Takk takk :)

 

To egg inn, så spennende!! Hadde vært kjekt å ruge sammen med deg igjen!! :D Sender over litt babystøv! ;) Gleder meg til å høre fortsettelsen!

 

Haha, ser det for meg!! Godt du ikke skadet deg!! :)

 

Lykke til på neste UL! :)

 

Tusen takk for det. Kanskje det blir tvillinger på begge to :) merker at dagene går fort nå frem til uttak, spørs åssen det blir etter uttak å da... Heheh hvor langt på vei er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dakota25, gratulerer så mye! Herlig! :)

 

Neferet: Håper dere slipper å vente så lenge, både med samtale og vente på donor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Fie: Gå inn på fritt sykehusvalg og sjekk hvor det er kortest ventetid. Jeg gjorde det i fjor da jeg mått fjerne ei cyste. ble 5 uker å vente istedet for bakerst i køen her i byen. En to tre: Hurra for deg. Gratulerer så utrolig mye. håper jeg lykkes denne gangen jeg og nå sånn at vi kan ruge sammen igjen :) UL gikk fint. 7-8 eggposer og ei cyste på 5 cm. alt er som det pleier med andre ord... hehe. Skal få sette inn to egg, og skal bruke en annen olje dennen gangen, så håper virkelig det går bra. skal tilbake på ul i morra tidlig for å få vite om det blir uttak på fredag eller mandag. Fikk streng beskjed om å ikke spille fotball, pga fare for at eggstokken kan tvinne seg hvis jeg får et slag i magen, så da blir det å sykle i stedet.... Er ganske ny ift til bruk av sykkelsko, og klarte å tryne rett i gata der jeg bor da kjedet hoppet av i oppoverbakke... Godt ingen så meg... heheh
Takk takk :) To egg inn, så spennende!! Hadde vært kjekt å ruge sammen med deg igjen!! :D Sender over litt babystøv! ;) Gleder meg til å høre fortsettelsen! Haha, ser det for meg!! Godt du ikke skadet deg!! :) Lykke til på neste UL! :)
Tusen takk for det. Kanskje det blir tvillinger på begge to :) merker at dagene går fort nå frem til uttak, spørs åssen det blir etter uttak å da... Heheh hvor langt på vei er du nå?

 

4 uker i dag...! Hjelpes, tiden kan ikke gå fort nok frem til uke 14 (har blødd så lenge i de svangerskapene det har gått bra). Testet tidlig for jeg hadde en sterk mistanke og siden vi skulle ut i helgen, var det greit å vite :)

Merker det er en berg og dalbane gjennom hele dagen, men jeg overlever, sånn får det bare være, så kommer vi forhåpentligvis lykkelige utav det om en del ukers tid! :) Godt de har UL apparat hos fastlegen, gjett om at jeg skal benytte meg av det da!! ;)

 

Er kjempespent på dine vegne, Poteta, håper det er deres tur nå! Nygifte og greier! :) Ordnet seg ift jobben forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Fie: Gå inn på fritt sykehusvalg og sjekk hvor det er kortest ventetid. Jeg gjorde det i fjor da jeg mått fjerne ei cyste. ble 5 uker å vente istedet for bakerst i køen her i byen. En to tre: Hurra for deg. Gratulerer så utrolig mye. håper jeg lykkes denne gangen jeg og nå sånn at vi kan ruge sammen igjen :) UL gikk fint. 7-8 eggposer og ei cyste på 5 cm. alt er som det pleier med andre ord... hehe. Skal få sette inn to egg, og skal bruke en annen olje dennen gangen, så håper virkelig det går bra. skal tilbake på ul i morra tidlig for å få vite om det blir uttak på fredag eller mandag. Fikk streng beskjed om å ikke spille fotball, pga fare for at eggstokken kan tvinne seg hvis jeg får et slag i magen, så da blir det å sykle i stedet.... Er ganske ny ift til bruk av sykkelsko, og klarte å tryne rett i gata der jeg bor da kjedet hoppet av i oppoverbakke... Godt ingen så meg... heheh
Takk takk :) To egg inn, så spennende!! Hadde vært kjekt å ruge sammen med deg igjen!! :D Sender over litt babystøv! ;) Gleder meg til å høre fortsettelsen! Haha, ser det for meg!! Godt du ikke skadet deg!! :) Lykke til på neste UL! :)
Tusen takk for det. Kanskje det blir tvillinger på begge to :) merker at dagene går fort nå frem til uttak, spørs åssen det blir etter uttak å da... Heheh hvor langt på vei er du nå?

 

4 uker i dag...! Hjelpes, tiden kan ikke gå fort nok frem til uke 14 (har blødd så lenge i de svangerskapene det har gått bra). Testet tidlig for jeg hadde en sterk mistanke og siden vi skulle ut i helgen, var det greit å vite :)

Merker det er en berg og dalbane gjennom hele dagen, men jeg overlever, sånn får det bare være, så kommer vi forhåpentligvis lykkelige utav det om en del ukers tid! :) Godt de har UL apparat hos fastlegen, gjett om at jeg skal benytte meg av det da!! ;)

 

Er kjempespent på dine vegne, Poteta, håper det er deres tur nå! Nygifte og greier! :) Ordnet seg ift jobben forresten?

 

Skjønner følelsene er i sving da ja. Krysser virkelig fingrene for at det går bra med deg denne gangen :) jeg har sagt opp jobben. Og jobber litt på en kjøreskole for ei som er syk. Så har jobb til begynnelsen av september hvertfall. Har flere søknader ute så vi får se :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Fie: Gå inn på fritt sykehusvalg og sjekk hvor det er kortest ventetid. Jeg gjorde det i fjor da jeg mått fjerne ei cyste. ble 5 uker å vente istedet for bakerst i køen her i byen. En to tre: Hurra for deg. Gratulerer så utrolig mye. håper jeg lykkes denne gangen jeg og nå sånn at vi kan ruge sammen igjen :) UL gikk fint. 7-8 eggposer og ei cyste på 5 cm. alt er som det pleier med andre ord... hehe. Skal få sette inn to egg, og skal bruke en annen olje dennen gangen, så håper virkelig det går bra. skal tilbake på ul i morra tidlig for å få vite om det blir uttak på fredag eller mandag. Fikk streng beskjed om å ikke spille fotball, pga fare for at eggstokken kan tvinne seg hvis jeg får et slag i magen, så da blir det å sykle i stedet.... Er ganske ny ift til bruk av sykkelsko, og klarte å tryne rett i gata der jeg bor da kjedet hoppet av i oppoverbakke... Godt ingen så meg... heheh
Takk takk :) To egg inn, så spennende!! Hadde vært kjekt å ruge sammen med deg igjen!! :D Sender over litt babystøv! ;) Gleder meg til å høre fortsettelsen! Haha, ser det for meg!! Godt du ikke skadet deg!! :) Lykke til på neste UL! :)
Tusen takk for det. Kanskje det blir tvillinger på begge to :) merker at dagene går fort nå frem til uttak, spørs åssen det blir etter uttak å da... Heheh hvor langt på vei er du nå?
4 uker i dag...! Hjelpes, tiden kan ikke gå fort nok frem til uke 14 (har blødd så lenge i de svangerskapene det har gått bra). Testet tidlig for jeg hadde en sterk mistanke og siden vi skulle ut i helgen, var det greit å vite :) Merker det er en berg og dalbane gjennom hele dagen, men jeg overlever, sånn får det bare være, så kommer vi forhåpentligvis lykkelige utav det om en del ukers tid! :) Godt de har UL apparat hos fastlegen, gjett om at jeg skal benytte meg av det da!! ;) Er kjempespent på dine vegne, Poteta, håper det er deres tur nå! Nygifte og greier! :) Ordnet seg ift jobben forresten?
Skjønner følelsene er i sving da ja. Krysser virkelig fingrene for at det går bra med deg denne gangen :) jeg har sagt opp jobben. Og jobber litt på en kjøreskole for ei som er syk. Så har jobb til begynnelsen av september hvertfall. Har flere søknader ute så vi får se :)

 

Takk, føler jeg trenger det :)

 

Det ordner seg alltid for snille jenter, og du virker jo veldig hyggelig, så det går nok bra! :)

 

Forresten, ser at noe kan misforstås lenger oppe her :P vi har ikke satt inn to egg, det var myntet på deg! Haha, sorry, var litt uklar her, ja! Vi har faktisk fått til et lite hjemmelaget mirakel nå, helt utrolig!!! <3

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Fie: Gå inn på fritt sykehusvalg og sjekk hvor det er kortest ventetid. Jeg gjorde det i fjor da jeg mått fjerne ei cyste. ble 5 uker å vente istedet for bakerst i køen her i byen. En to tre: Hurra for deg. Gratulerer så utrolig mye. håper jeg lykkes denne gangen jeg og nå sånn at vi kan ruge sammen igjen :) UL gikk fint. 7-8 eggposer og ei cyste på 5 cm. alt er som det pleier med andre ord... hehe. Skal få sette inn to egg, og skal bruke en annen olje dennen gangen, så håper virkelig det går bra. skal tilbake på ul i morra tidlig for å få vite om det blir uttak på fredag eller mandag. Fikk streng beskjed om å ikke spille fotball, pga fare for at eggstokken kan tvinne seg hvis jeg får et slag i magen, så da blir det å sykle i stedet.... Er ganske ny ift til bruk av sykkelsko, og klarte å tryne rett i gata der jeg bor da kjedet hoppet av i oppoverbakke... Godt ingen så meg... heheh
Takk takk :) To egg inn, så spennende!! Hadde vært kjekt å ruge sammen med deg igjen!! :D Sender over litt babystøv! ;) Gleder meg til å høre fortsettelsen! Haha, ser det for meg!! Godt du ikke skadet deg!! :) Lykke til på neste UL! :)
Tusen takk for det. Kanskje det blir tvillinger på begge to :) merker at dagene går fort nå frem til uttak, spørs åssen det blir etter uttak å da... Heheh hvor langt på vei er du nå?
4 uker i dag...! Hjelpes, tiden kan ikke gå fort nok frem til uke 14 (har blødd så lenge i de svangerskapene det har gått bra). Testet tidlig for jeg hadde en sterk mistanke og siden vi skulle ut i helgen, var det greit å vite :) Merker det er en berg og dalbane gjennom hele dagen, men jeg overlever, sånn får det bare være, så kommer vi forhåpentligvis lykkelige utav det om en del ukers tid! :) Godt de har UL apparat hos fastlegen, gjett om at jeg skal benytte meg av det da!! ;) Er kjempespent på dine vegne, Poteta, håper det er deres tur nå! Nygifte og greier! :) Ordnet seg ift jobben forresten?
Skjønner følelsene er i sving da ja. Krysser virkelig fingrene for at det går bra med deg denne gangen :) jeg har sagt opp jobben. Og jobber litt på en kjøreskole for ei som er syk. Så har jobb til begynnelsen av september hvertfall. Har flere søknader ute så vi får se :)

 

Takk, føler jeg trenger det :)

 

Det ordner seg alltid for snille jenter, og du virker jo veldig hyggelig, så det går nok bra! :)

 

Forresten, ser at noe kan misforstås lenger oppe her :P vi har ikke satt inn to egg, det var myntet på deg! Haha, sorry, var litt uklar her, ja! Vi har faktisk fått til et lite hjemmelaget mirakel nå, helt utrolig!!! <3

 

 

Oi så spennende. Kan jo bli to likevel da :) er så spent på hva de sier på ul i morra. Klarer nesten ikke sove... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det 4 god egg så langt og 4 små egg. Så da blir det uttak på fredag :) Dette blir utrolig spennende. Eggløsingssprøyte i dag :)

 

åssen går det med dere andre her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig Poteta!! :D Krysser alt for deg nå!!!!

 

Jeg har fått operasjonsdato 11.september i dag, superdeilig å ha noe håndfast å tenke på!! Håper bare jeg slipper å bli liggende der for lenge. Står i brevet at det er vanlig å ligge i opptil en uke ved bikinisnitt. Det kan jo hende jeg kommer inn før pga. avbestilling, men uansett ikke lenge til 11.sept da! :)

 

Fint vær i Trondheim. Jeg gjør husarbeid for her var det rett og slett BOMBA etter all fartingen vår frem og tilbake i sommer. Har knapt vært hjemme med skittentøy før vi fyller baggene med annet ræl og drar videre igjen :P

 

Hvordan er formen deres dere gravide? Spesielle symptomer?

 

Synes tiden går sakte jeg også Metti, for jeg ruger med deg i tankene! Skulle helst ha sovet i ei uke fra nå vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe lilleFie, tok ett raid i dag vi og, da det har blitt mange bager på div turer. Bruker nå hele balkongen til å tørke klærne dette merkelige flotte været i Trondheim, maskin nr 4 i dag ble akkurat satt på.... Har sikkert 6 igjen på badet... Jaja, sover dupp mellom slagene og spiser nå stort sett bare brødmat og frukt da middag er en heftig utfordring. Blir nok avslørt i bryllup neste helg....

Så bra du fikk dato, du får nyte det flott været mens du venter.

Ruger for alle kjennes det ut som i dag og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Poteta!!! Om ikke lenge er du ruger du også!! :D

 

Metti: Når skal du teste? Heier på deg!!! :)

 

LilleFie: så utrolig bra at du endelig har en dato å forholde deg til!! Og det er jo ikke lenge til heller! Satser på at finværet varer, så går tiden om enn litt fortere iallefall! ;)

 

Eng+1: Godt du har masse sympt! :) Bare pitteliiitt misuneslig på deg som har vært på UL og fått sett et bankende hjerte :) Gleder meg (og gruer meg og håper..) til jeg også kommer så langt :)

 

Jeg har vært hos legen i dag og er sykemeldt i to uker pga blødningene, følte meg veldig ivaretatt hos henne... forskjell fra den forrige fastlegen jeg hadde, ja, for han var ikke noe å samle på! :P hun skulle sende henvisning til UL neste gang:)

 

Begynner å bli skikkelig kvalm, så jeg måtte trekke inn i skyggen innimellom i varmen i dag (og jeg eeeelsker sol og varmen!!) men jeg klager ikke; sol fra nydelig blå himmel og fregner i huden må jo nytes, og kvalme er jo et positivt tegn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har testdag 23 august så i morgen er det en uke til... Lure på kor lenge eg klare holde meg fra å teste men satse på at eg klare det te mandag hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere har rett for selv har jeg ikke godfølelsen... men må jo bare jåpe på det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å følge dere alle, krysser alt jeg har for at det går veien for oss :D

 

Imorgen går jeg inn i uke 9!! Føles litt fjernt at jeg har kommet så langt denne gang, men kjenner jeg slapper mer og mer av for hver gang jeg ikke ser blod på Lutinus-pinnen (noen som kjenner følelsen...?) Jeg er usigelig trøtt noen timer på ettermiddagen og fremdeles av og på-kvalm hele dagen. Men for meg hjelper det å spise lite og ofte, så lavkarbo er ikke fokuset nå om dagen :)

 

Fortalte det til sjefen idag, men venter med de andre i noen uker til. Skal jo på UL i uke 12, så hvis jeg klarer å skjule det frem til det er det bra.

 

Forresten noen som vet om man kan se kjønnet i uke 12?

 

Lykke til videre dere som driver å stikker dere og sprayet og skal hente ut og sette inn og dere som ruger og dere som står helt i startgropen!L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og hunden hviler middag på akterdekket ombord i seilbåten til fatter'n nå :) Mannen min kommer hit med bil i morgen. Sol fra skyfri himmel her. Fikk satt genoaen (rullefokk) et lite stykke, men er så lite vind at vi bare rulla det inn igjen. Ligger og tenker på operasjonen, herreskaper så deilig det skal bli etterpå!! :D

 

Håper det er fint vær hos dere også rundt om i det ganske land, klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å se kjønnet i uke 12, men det er vanskelig å se helt sikkert. Pleier å være lett å se i uke 18. :) Håper du har en grei sjef og, som syntes det var koselig :)

 

Seilbåt i dette været høres jo helt nydelig ut. Jeg jobber om dagen, men heldigvis bare til 15.00 så er jo endel igjen av dagen og tid til å nyte været litt innimellom. Er veldig spent på verpinga i morra, og kjenner at magen er full av egg.. hehe Eller krysser hvertfall fingra for 7-8 fine egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann å se kjønnet i uke 12, men det er vanskelig å se helt sikkert. Pleier å være lett å se i uke 18. :) Håper du har en grei sjef og, som syntes det var koselig :)

 

Joda, sjefen var glad på mine vegne. Men med en gang jeg sa det, sank han liksom litt sammen og sa "det var nå faen" :D Men han sa rett etterpå at selvfølgelig synes han det er kjekt, men han hadde jo så klart foretrukket å ha meg i jobb. Han har så store planer for meg fremover og var så glad når jeg kom tilbake etter forrige permisjon i mai ifjor. Men nå er det sagt og det føles godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare sniktitte på tråden deres damer!!

Hold motet oppe, jeg heier på dere alle sammen ♥

 

Klem fra ei som etter tre år og fire aborter endelig fikk det til måneden før vi skulle inn til AIH forberedelser.

11uker i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, har hatt en lengre bim-pause nå etter nedtur på nedtur men kom inn og fant denne tråden som passer midt i blinken for meg. Det er så utrolig moro å se at flere her inne har lykkes allerede:)

 

Selv er jeg 29, sambo 31. Tok lap på mandag hvor det ble funnet mye endometriose (grad III-IV) som de ikke fikk fjernet alt av og sambo har redusert spermkvalitet med kun 6% motile svømmere. Ingen god mach med andre ord... Var hos gyn i dag og fikk sendt avgårde søknad til ICSI. Noen som kjenner til ventetid for å komme inn i varmen hos Rikshospitalet? Jeg renger med det kommer til å bli flust av spørsmål fremover og helt sikkert en del erfarnger å dele.

 

Er det noen av dere som kan dele FSH og AMH-verdier med meg? Jeg har ikke tatt AMH enda men er nervøs for svaret. FSH hadde jeg 11 som er under resferanseverdi men ikke så bra som jeg hadde håpet... Jeg er litt usikker på hva disse verdiene har å si for søknaden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg melder meg inn her.

Helt enig med at det er litt tregt inne på assistert forumet :P

 

Jeg skal inn til legen 06.09 og da skal vi ha en konsultasjonstime.

Gleder meg så innmari!!!

 

Vi har prøvd i snart 1 år og 3 mnd.

Hvor lenge har dere prøvd?

 

Hos meg er det min "skyld" at vi ikke bli gravide... Hadde en operasjon i mai for å sjekke egglederene og den ene var helt tett. Etter den operasjonen har min menstrasjon ikke vært det samme. Går mange dager over tiden. Noen av dere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd siden Mai/Juni 11. Så ca like lenge som dere:) Tror vi er flere her som ligger på ca samme tid. Finnes en oversiktsliste lenger bak i tråden her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...