Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg gått på nesesprayen i over 1 uke.

Etter å ha hørt mange "horror" historier om hvor "kjerring" man bli så var jeg ganske bekymret.... på samboerns vegne, MEN jeg har visst vært blidere enn jeg pleier å være, og jeg er ikke kjent for å være sur for å si det sånn.

 

I tillegg har jeg kun hatt 1 hetetokt :)

MEN jeg har slitet litt med halsbrann og det tror jeg kommer av nesesprayen da jeg ikke har slitet med det før og NEI jeg sprayer den ikke inn i munnen som flere kolleger har spurt om :P hehe..

 

Men nå venter jeg bare på mensen så skal jeg etter papirene begynne på sprøytene 26/9 :)

 

Veldig spennende dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da :) Jeg ble superhappy av pergo så jeg håper jeg reagerer likt som det på IVF medisinene sjøl :) Hvor mye måtte du ut med for medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :) Håper det ikke blir noe dyrere her og :) Krysser alt jeg har for deg :wub:

 

 

Jeg er oppe i kr 7000.- nå , og det er uten eggløsningsprøyta - og viten om hva som skjer ved første ul.....øke dose - forlenge tiden kommer jo i tillegg....blir jo minst 2400.-evt.

.

 

Det beste hadde vært å få beskjed om å sette eggløsningsprøyta med engang - men det blir vel kanskje som å tro på julenissen...hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay :) Håper det ikke blir noe dyrere her og :) Krysser alt jeg har for deg :wub:
Jeg er oppe i kr 7000.- nå , og det er uten egglØsningsprØyta - og viten om hva som skjer ved fØrste ul.....Øke dose - forlenge tiden kommer jo i tillegg....blir jo minst 2400.-evt. . Det beste hadde vært å få beskjed om å sette egglØsningsprØyta med engang - men det blir vel kanskje som å tro på julenissen...hihi

 

Ja tror det blir mye dyrere. Ringte i dag og hun sa at jeg kunne få mye mer. Men vi får se 2 okt. når jeg skal inn.

Hadde jo vært veldig hyggelig å få egglØsningssprØyten med en gang :)

jeg tror forsåvidt på julenissen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på julenissen jeg og ;)

 

Er nå på CD3, fikk mensen noen døgn for tidlig denne gang, men det er helt greit for da kan vi legge aksjer kjappere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine søte damer, da er jeg 14 uker på vei og har startet 2. termin!! Enn det! Det hadde jeg ikke trodd. Er fortsatt uvirkelig men fantastisk. Jeg tror på julenissen og krysser det jeg har for alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle hive meg på her.

 

Vi har prøvd naturmetoden i over to år, før vi fikk beskjed om at mannen er infertil.

Syns det var veldig artig å se at Bare meg123 også skal bruke donor, har så langt ikke møtt eller fått kontakt med noen andre som skal bruke donor.

 

Vi håper iallefall at det blir inseminasjon på oss i november, og at det kan bli et juli-mirakel neste år :)

 

Vi skal og prøve med donorsæd. Har hatt 4 misslykkede icsi. Venter på positiv EL-test nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Har hatt en laaaaang pause fra BIM, og vært inne og lest litt igjen i det siste på denne tråden. Og ser at flere av dere endelig har lykkes, og det er så gøy å lese :) Så smyger meg inn her...

 

Kort oppsummering:

Prøvere i 2 1/2 år nå, og ppèr ble sluttet å telle for lenge siden. Ble gravid på naturlig måte for snart 1 år siden, like etter en lap-operasjon, men mistet i uke 11.

Det siste halvåret har vi hatt 3 mislykkede AIH forsøk, og går nå over på IVF, og skal etter planen ha egguttak i uke 49 (1.uke i desember), og håper å få den beste 35 -års gaven i midten av desember... *drømme*

Humøret svinger opp og ned, er drittlei til tider, men jeg nekter å gi opp :-) Vi skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det skjedd mye ser jeg, lenge siden sist jeg var her på BIM. Jeg venter mensen 12 oktober, og da skal jeg ringe til klinikken. Blir sprøytestat i slutten av mnd og uttak i slutten av november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Cornflake :) Da kjører vi nesten parallellt.. Er det første forsøket ditt?

Jeg regner med å starte på spray første uken i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Evigoptimisten! Og takk for at du gjorde meg litt optimistisk med din historie! Er på første pp etter lap og håper spira sitter hos meg og :) Trist at du mista :( Vi skal bare bli fler og fler som får det til her nå :D

 

Herlige nyheter Cornflakesnuppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til dere som snart skal i gang med forsøk!! Krysser fingrene for at dere får herlige nyheter i førjulspresang!! :)

 

Og du, LilleFie, happy humping!! ;) Krysser fingrene for at det var lap'en som skulle til!! ;)

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt til på Riksen, men i.o.m at de stenger i 2 måneder var vi så heldige å slippe til på Ullevål på vårt neste forsøk. Hvor hører du til Cornflake?

 

LilleFie; ja, det viser seg jo at mange blir gravide like etter en Lap, så jeg skal krysse alt jeg har for deg :-)

Like etter lapen var vi på startsamtale på Riksen, og 5 dager før jeg testet positivt. Hadde lenge troa på at det skulle ordne seg igjen, men nå har 1 år til gått, og ikke hatt en eneste positiv test... Håper at IVF som smeller til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har vært på første time hos fertilitetsklinikken i porsgrunn idag sammen med mannen. Vi skal ca inn i slutten av november for og ta ut egg, befrukte og sette inn.

Kjenner det hadde vært deilig å snakket med andre i denne ventetiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt til på Riksen, men i.o.m at de stenger i 2 måneder var vi så heldige å slippe til på Ullevål på vårt neste forsøk. Hvor hører du til Cornflake?

 

LilleFie; ja, det viser seg jo at mange blir gravide like etter en Lap, så jeg skal krysse alt jeg har for deg :-)

Like etter lapen var vi på startsamtale på Riksen, og 5 dager før jeg testet positivt. Hadde lenge troa på at det skulle ordne seg igjen, men nå har 1 år til gått, og ikke hatt en eneste positiv test... Håper at IVF som smeller til ;-)

 

Jeg hører til St.Olav :) Nå er det bare 10 dager til mensen...teller dager her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende Cornflake :D Heier på deg!

 

åssen går det med dere andre da damer?

 

Jeg fikk positiv el test i dag på dag 13, og vi har lagt aksjer hver dag siden søndag, blir å holde på ut uken for å ikke misse! Tror tiden mot IKM går fort fordi vi flytter til småbruk ved sjøen i ukene som kommer :) Blir mye å holde på med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er EL overstått denne uken, og den kom på ca dag 14 som normalt... Jeg temper, og kjenner syklusene rimelig godt etterhvert ;-)

Dette blir vårt siste forsøk på å klare det selv, før det neste syklus startes med IVF. Så det er jo lov å håpe ;-) Tviler jo på at det går, og jobber opp psyken mot forsøket...

 

Så deilig med småbruk ved sjøen, LilleFie :-) Deilig når man har andre ting å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...