Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Det er litt mer action inne på Bli gravid enn på Assistert befruktning, og vi er en gruppe som skal igang med IVF til høsten. Her kan man snakke om alt som har med prosessen å gjøre, poste bilde av deilige fine tester og dele det man vil :) Det er fritt frem å melde seg inn på tråden for alle som skal ha assistert befruktning i 2012 eller 2013!

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg kan godt være med :)

Har hatt to insemineringen en ivf og et frys så har vert i gamet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg blir med. Skal søkes IVF til høsten. Vet litt om det av en venninne som har vært gjennom det. Vet laaaangt fra nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :D

 

Jeg skal selv inn på operasjon i august og fjerne venstre eggstokk som er totalt ødelagt. Har endometriose og eggstokken er grodd fast til livmor. Høyre eggstokk ser fin ut og vi kunne telle over 11 eggposer på den (HURRA), så vi skal prøve å få ut egg og bli foreldre med IVF da jeg mest sannsynlig er steril (med ødelagte eggledere).

 

Vet ikke helt når vi blir søkt inn enda, helsa og operasjon kommer i første rekke. Vi kan ikke gjøre annet enn å ta en ting av gangen. Har et aneurysme i hjernen med restsirkulasjon etter klipsligatur i 2009, så det spørs om vi kanskje ikke kan få IVF i Norge pga. risikoen blir for stor. Men vi krysser fingrene! Hvis det går greit å gå gravid, men ikke er forsvarlig å la meg føde vaginalt så kan jeg vel få planlagt KS. Har lest at det er lettere å komme inn til IVF behandling i Danmark hvis myndighetene mener det er for stor risiko med alvorlig sykdom hos kvinnen i Norge, vet dere om det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Jeg er med! :) Henger aldri inne på "bli gravid" men sikkert mange koselige jenter her!

 

Har som det står i signaturen min vært gjennom et negativt aih, et negativt icsi, venter nå på fryseinnsett i august :)

 

Det var en tøff historie Lillefie, du er en sterk jente du! Stå på, håper dette året her vil bringe deg din etterlengtede graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, velkommen hit :) Her er det bare koselige jenter :)

 

Uff, ting skal ikke være lett for deg heller ser jeg. Men vi kan ikke gi opp! Det er bare ytterst få som aldri får det til, det har jeg hele tiden i bakhodet :) Vi skal få spirer alle sammen tilslutt! Er så deilig at det finnes hjelp å få!

 

Ja, har liksom fått min dose føler jeg. Får håpe uflaksen tar slutt, er ganske strevsomt å leve et normalt liv når absolutt alt butter imot med helsa, men jeg lever, og det er det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle:) Jeg vil også väre med:) Vi söker også IVF i slutten av august ser det ut til:) Kan ingen ting om det her, så det er godt at vi er fler og kan skravle litt rundt alt:) Får se hvordan det blir - om det blir at vi gjör det privat eller tar det på staten. Bor i Sverige og jeg hörer rykter om at det kan ta 2 år (!!!) för man får IVF på statens regning her. Er man 34 år som meg og gjerne vil ha flere enn 1 barn, så blir det for lenge å vente kjenner jeg. Höyst sansynlig så behöver man flere enn 1 forsök også for å klare det. Jaja, tiden vil vise hva som skjer;)

 

Vi er ikke ferdig utredet, men så langt ser alt bra ut. Jeg vet ikke om det er positivt eller negativt jeg... Jeg måtte ta bort venstre eggstokk i vinter pga en tvillingcyste, men det skal visst ikke gå ut over fertiliteten i det hele tatt.

 

Veldig töff historie LilleFie. Men dagen din vil komme og du vil bli mor, det vet jeg:) Og kan man ikke föde selv, kan man alltid adoptere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med jeg også, hadde et negativt forsøk i mars og skal til med nytt i september-:) håper på bedre lykke da-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med jeg også :) Vi får begynne med behandling i september, da blir det forhåpentligvis uttak og innsett i oktober. Gleder meg, men gruer meg også. Jeg er så redd for at vi ikke skal lykkes :( Må nok bare ta en dag om gangen gitt. Glad jeg har dere jenter jeg kan "snakke" med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil berre ønska tillykke med tråden dekas. Her er fleire eg er glad i. Eg krysser fingrane for dykk alle, og håpar av heile hjerta at det blir dekas tur i 2012/2013! Stå på, de er jammen sterke! De har all min beundring og respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, slenger meg inn på tråden jeg og.

Er på runde "alt for mange ganger" med femar. (husker ikke hvilket nr dette er) Men har elendige egg, alt for mange, men elendige..... Er egentlig utredet fra Medicus men St.Olavs vil visst starte hele bøtteballeten med oss i september. Dette er 19pp denne gangen, sist brukte vi ca 36pp. Uten hjelp.... Bruker mest assistert befruktning forumet da det er det jeg holder på med. Gløtter innom PCOS innimellom og, da jeg har det. Men tråd med trivelige damer som er i samme situasjon er ikke så nøye hvor den er:-)

Ønsker alle lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Fin gjeng dette blir, og ja du har rett Lillefie vi blir gravid alle sammen her! :)

 

Spørsmålet er bare når.....!! ønsker dere alle lykke til! Er det noen som skal i ilden før august her?? Kjedelig at sykehusene tar ferie, hva er det for en ting å gjøre :P

 

Jeg forstår ikke åssen jeg skal klare ventetiden. Men denne tiden er ingenting sammenlignet med rugedagene!! De er aller verst, og de gruer jeg meg veldig til. Heldigvis sommer jenter, husk å nyte den og livet i ventetiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg med overalt jeg.

skal ha uttak nr 2 i august, lei av å vente...verdensmester i det snart:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅjj sÅ koselig det var Å komme inn her i kveld, velkommen til alle sammen :D

 

Jeg skriver litt mer til dere etterpÅ, har vært ute pÅ powerwalk og trenger sÅrt en dusj, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

micke78: WOW; 2 års ventetid :o Det er umenneskelig lenge! Dere må få det til før det! Enn i det private? Koster gjerne en del mer, men der er det neppe ventetid :) Hvordan var det å fjerne eggstokken? Gjorde de det med bikinisnitt eller kikkhull hos deg? Vondt etterpå? Gruer meg ikke (har vært på verre operasjon før, hehe), men lurer på hvordan det blir etterpå. Er ute og trener om kveldene for å få ned fettprosenten på magen, er så redd arret skal bli stygt. :/ Blir nok bikinisnitt her sa legen, siden eggstokken er grodd fast i livmor osv. Litt artig at begge snart mangler venstre eggstokk, hehe :D Men som du sier, det går lite elle ringenting utover fertiliteten med bare en. Min gjenværende er kjempeflott og flink :)

 

Skyttejente: Det blir spennende å følge deg, denne gangen går det! :)

 

Cornflake: Skjønner deg godt, er redd det ikke skal gå jeg også, men det er nok liten sjans for at vi ikke skal få det til, sann mine ord :)

 

Lilla: Wiii :) Tusen takk, send babystøv over oss når lillen kommer :wub:

 

Eng+1: huff, er det ikke rart hvor skeivfordelt dette med fruktbarhet er? Det virker som at enten får man det til i 1-9 pp, eller man bruker et år +, eller man bruker MANGE år, masse penger, blod, svette, tårer, hormonbehandlinger, vonde undersøkelser osv. Og alt dette i den mest sårbare prosessen som finnes for et menneske som inderlig ønsker seg barn. Skjønner ikke hvordan enkelte kan være så uheldig. Vi har jo fått dobbelt opp med eggstokker så det er jo så sprengt at det aldri går likevel. Føler med deg, aldri gi opp!

 

Har dere sjekket ut fertilitetsmassasje for magen forresten? Jeg satt og gløtta på det på youtube i går, magemassasje man kan utføre på seg selv! Mange har faktisk åpnet egglederne sine med massasje! Det er videoer med demonstrasjon om hvordan man gjør det :)

 

Har dere prøvd andre alternative metoder? Jeg spiser bidronninggele denne mnd. Ellers har jeg drukket grapefruktjuice, vært forkjølt(!), slappet av, stresset, hatt sex annenhver dag, hatt sex hver dag, ligget med rumpa høyt, akupunktur, Ambrotose.. Føler alt er prøvd snart! Har sikkert glemt noe og.. Har slutta med folat etter å ha spist det i 8 mnd.. Er vel ikke bra i lengden så slutta når jeg innså at det ikke går på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et lang svar og så kräsja maskina:p Men pröver igjen:)

Vi får se hva sykehuset sier, men blir det for lenge så går vi privat. Koster noen og 50 tusen for 3 forsök...

De tok kikkhull på meg. Jeg dro til legen for jeg hadde noen diffuse smerter på höyre side (INGEN andre symptomer). De trodde det var blindtarmen, og hasteopererte meg. Våknet med en eggstokk mindre:/ De fant ingen problemer med blindtarmen, men siden det var en del blod i buken, ringte de gynlegen. Hun fant en tvillingcyste og masse arrvev som den hadde lagd i livmoren og rundt omkring. Hun tok bort det og nesten hele eggstokken.

Jeg hadde vondt i magen pga at de pumper inn luft når dem gjör kikkhull, men ikke noe vondt utenom det. Mensen var 3 dager forsinket den måneden, ingen ting annet.

2 uker etter dro jeg tilbake pga samme diffuse smerter. De tok 2 MR og ultralyd, men fant ingen ting. Vet fortsatt ikke hvorfor jeg har den "smerten" i magen...

Jeg har ihvertfall lärt at det er viktig å gå til legen om det er noe som ikke kjennes rett!! Scary at jeg ikke har merkt det i det hele tatt liksom...

Viktig at man ikke bärer etter operationen. Så du får sitte med beina opp et par uker mens gubben gjör alt arbeide;) Jeg fikk ikke bäre en melk engang.

 

Så bra at din andre eggstokk er bra :) :) Kirurgen sa til meg at alt så perfekt ut inni der og det kjennes jo bra:) Ingen tegn til endometriose eller noen ting:)

 

Jeeg har også prövd mye. Tar Vitex, hostesaft, bidronningskapsler, wild yam og andre vitaminer. Ligger etter sex, bruker preseed, drukket grapefruktjuice. Har BMI på 23 (normalvektig mao), röyker ikke og tar ingen medisiner. Har perfekt syklus, med el 14 dager för TR (bruker clearblue fertilitetsmonitor). Kan liksom ikke forstå hvorfor jeg ikke blir gravid... Mannen skal ta spermiepröven i august, så det er liksom det som gjenstår i spörsmålstegnet nå. (hater at sykehuset har sommerferie altså!!) Så på det viset er det jo ingen garanti for at det i det hele tatt blir IVF, selv om sykehuset antydet at det var det vi skulle gjöre. Jaja, håper på et positivt svar i august iallefall:)

 

Jeg har ikke prövd den massagen, men vil gjerne :) Har du link?

 

Fikk forresten TR i går, så nå går jeg inn i min 13 pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Si at du vil ha kvalmestillende når du skal ta narkose. Jeg sa nei og spydde som en gris etterpå, og det er ikke så godt etter man er mageoperert.. Jeg fikk også morfin etterpå som jeg spydde av, så tenk på det også. Pga morfinen kunne jeg ikke tisse, så de måtte tömme meg manuelt. Du kan også få stopp i nr 2, så morfin er ikke å anbefale egentlig. Hadde jeg visst hva jeg vet nå, hadde jeg bedt om en annen smertestillende. Folk er jo ulike, men det er min erfaring med morfin ihvertfall.

Det er forresten veldig bra at du skal inn og ta bort eggstokken om den er full av endo, så det ikke sprer seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg var på vg topp 20 i gå sammen me mine tre nieser. Etterpå ville de sove over hos meg så nå har de nettopp dratt. Veldig koselig ;)

 

Jeg skal ha frys forsøk i august. På onsdag bestillte vi en tyrkia tur som en ferie før jeg begynner på neste forsøk. Får sikkert mensen der nede eller rett etter vi komme hjem.

 

Jeg går på silicea gel , multivitaminer , sink og babyklister. Håper det snart gir resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, Metti:)

En Tyrkiatur hörtes ikke så dumt ut nei:) Håper dere får en kjempetur og kan slippe alle babylaging-problem-tankene en stund :) Skulle gitt mye for å slippe og tenke på det alltså..

 

Jeg har også kjöpt babyklister. Hvordan er det du tar det og når begynner du? Jeg har bare tatt det 1 måned og da tok jeg 3x10 dråper fra dag 7, men er litt usikker på bruken kjenner jeg så jeg droppa det denne måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt babyklister, tok det fra den dagen jeg fikk eggløsning, 3x10 dråper. Men så endte det med at jeg begynte å spotte to dager før mensen, noe som jeg ellers aldri gjør. Har da bare prøvd en runde. Ellers har jeg også prøvd det meste, bidronninggele, wild yam, preseed, grapefruktjuice, hostesaft etc. Men er dessverre ikke gravid ennå :( Denne mnd kommer vi også til å misse el, mannen reiser om to dager. Så jeg skal rett og slett bare nyte livet denne mnd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene
Heisann Jeg var på vg topp 20 i gå sammen me mine tre nieser. Etterpå ville de sove over hos meg så nå har de nettopp dratt. Veldig koselig ;) Jeg skal ha frys forsøk i august. På onsdag bestillte vi en tyrkia tur som en ferie før jeg begynner på neste forsøk. Får sikkert mensen der nede eller rett etter vi komme hjem. Jeg går på silicea gel , multivitaminer , sink og babyklister. Håper det snart gir resultater

 

Hei Metti!

 

Hvor får du tak i babyklister?? Det vil jeg og ha hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt babyklister, tok det fra den dagen jeg fikk eggløsning, 3x10 dråper. Men så endte det med at jeg begynte å spotte to dager før mensen, noe som jeg ellers aldri gjør. Har da bare prøvd en runde. Ellers har jeg også prøvd det meste, bidronninggele, wild yam, preseed, grapefruktjuice, hostesaft etc. Men er dessverre ikke gravid ennå :( Denne mnd kommer vi også til å misse el, mannen reiser om to dager. Så jeg skal rett og slett bare nyte livet denne mnd :D

 

Ok, jeg tok det fra dpo 7, kanskje jeg skal pröve fra el da. Synd du begynte spotte, for det vil man jo ikke. Tror jeg skal pröve igjen denne pp, spotter jeg så tar jeg ikke det mer iallefall.

 

Du får kose deg uten mannen:) Jeg er gressenke jeg også:) Gubben er på hytta og jeg er hjemme og er sykemeldt. Har fått lymfebetennelse og går på antibiotika, fikk det pga masse myggstikk, så da er det jo bare å sitte hjemme i en myggfri leilighet da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg går ikkje på det vanlige babyklisteret men en blandig jeg fikk hos soneterapeuten min. Men jeg tar 10 dråper tre ganger til dagen og hele tiden.

 

Jeg misser ikke el men sjansen er så liten at jeg slapper av så det er faktisk deilig.. Har 8 egg på frys så håper jeg slipper nytt ivf

 

Nå har jeg hatt mormor, morfar , mor og far på middagsbesøkk så nå er det deilig å sitte å slappe av i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Vært mye å gjøre i dag pluss har trent to ganger! *puh* Har slitne føtter så de er dynket i spenol, påtredd plastposer og sokker utenpå :P

 

micke: O hoi..! Litt av noen opplevelser.. Ja, jeg synes å huske at jeg hørte at jeg ikke tåler morfin mens jeg lå neddopet forrige gang, så må vel kanskje si fra til legen at jeg tror jeg fikk beskjed om det. Jeg fikk noe annet istedet med samme virkning. Huff, jaja, det hjelper at du har gjort det samme, man blir jo alltids litt engstelig for hvordan det kjennes ut etterpå, men gruer meg ikke til selve operasjonen, har vært med på langt verre stikk enn veneflon og :) Har ikke noen link til massasjen, bare søk "fertility massage" eller noe sånt :)

 

Tror ikke det er så mye vits i å prøve preseed for oss (enda), legen tror egglederne er tette. Vi får prøve det hvis de er åpne, eller får til å åpne dem etter op :) Men hvordan er det å bruke babyklister i en IVF prosess? Får vi lov?

 

8 eskimoer er så vakkert tall det Mettimin :D Håper jeg og får ut egg som går an å fryse. Blir de fryst uten fertilisering først, eller blir blastocysten fryst etter befruktning? Gruer litt til egguttak, gjør det veeeldig vondt?

 

Har litt teflonhjerne etter en lang dag, men håper alle har det bra :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...