Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkes IVF i august om ikke gravid før det

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

*EnG+1?*

19pp

prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Nytt frys i sept. 2012.

 

*Neferet*

- Skal prøve på nr. 1

- 31 år gammel

- Henvist Riksen og venter på behandling (og forhåpentligvis) godkjenning

- Lesbisk, så ingen naturlige pp her i gården

- Må trolig vente lenge på donor

- Har ingen formening om hvordan kroppen etterhvert vil reagere på en prøveprosess, men erfaringer rundt meg tilsier at det kan ta litt tid før spiren sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er glad for å kunne følge med dere alle sammen, ser at det er nesten like mange grunner til at vi er i gruppa som vi er medlemmer, forhåpentligvis er alle mulige å overvinne! Jeg gleder meg ihvertfall til å være her inne sammen med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen begge to

 

I morgen reise eg te Tyrkia så da blir eg vekke i en uke :) men jeg har dere i tankene. Men planen er å slappe så mye av som mulig uten å tenke på prøving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere dere som skal på tur!! Nyyt sommeren! :D En pause fra hverdagen gjør godt for kropp og sjel! :)

 

God helg til alle dere søte, snille damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag i fikk jeg svak positiv:D Har tatt HCG blodprøvce i dag, etter diskusjon med legekontoret så klart..... (hvorfor kan de ikke bare høre på oss uten diskusjon???) Venter på svar, lenge til i morgen.....Skal prøve CB ukeindikator etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende EnG+1!! :) Godt du vant fram i diskusjonen med legekontoret! Spent på oppdateringer fra deg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :-D

Ukeindikatoren svarte Gravid 1-2:D

Blir vel å ta ny hCG på torsdag uansett, da jeg ikke eier tålmod!!

:D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh!!!!! GRATULERER!!! SÅ utrolig koselig:):) Du er den förste av oss... vi andre fölger etter etterhvert;)

Kos deg og nyt det kommende:):) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk!!! Gratulerer!!!! :D

 

Jeg har desverre ikke noen erfaring med det, Scarpa.

 

Jeg har for første gang fått tanta på besøk etter en tilnærmet normal sykluslengde på 26 dager. Første gang siden jeg fjernet spiralen for ett år siden, kroppen min har vært heeelt på tyttebærtur siden...:P Så den kortvarige graviditenten min i mai/juni var da ikke helt bortkasta iallefall. Helt normalt merker jeg det ikke er enda, men håper det går seg mer til nå, er i vartfall håp :)

 

Spennende høst vi går i møte, jenter! I september er det forhåpentligvis nytt innsett her i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HCG på 32 i dag, spent på svaret på fredag, sterkere test også. Veldig vanskelig å fatte at det er sant. Venter veldig på at Medicus skal åpne igjen så jeg får bestilt UL :-) Så håper jeg får i uke 7. Masse tanker i hodet hele tiden, og veldig få som vet det enda, kjenner mer og mer at jeg vil holde det hemmelig denne gangen så lenge som mulig egentlig. Gubben vil si det til foreldrene sine snart. Og det er greit, de farer ikke med sladder:-)

Håper spiren sitter, men bar ikke mistet før vi vidt jeg vet, så sjansene er vel gode.

 

Tenker og masse dere og damer, og håper det (og vet ) det er flere som får se de vakre vakre strekene snart.

 

Oi, ble langt dette, jaja, krysse alt for alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer, en liten oppdatering for de som vil vite, Hcg på 66 i dag!!

Dette ser jo faktisk ut som det går rette veien. Men er fortsatt livredd for at det bare er en drøm, gleder meg til Medicus åpner så jeg får bestilt meg UL. Synes stigningen er så lav at jeg er redd det ikke går bra. Har alrdig mistet før, og visste ikke om slike ting som måling av hcg sist..... Masse tanker, mest om mat som ikke skal gjøre meg kvalm...

Håper og tror at dere og får kjenne dette snart :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen!! Så herlig og vel unt!!! Gratulerer!!! Nyt det!!! :D Dette går så fint skal du se! Det er jo en dobling i hcg, er det ikke det det skal være på ett par dager da??? :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D Forsatt fryktelig kvalm og har ikke fått tr så begynner nesten å tro på det selv :-)

 

 

Hvor i løypa ligger resten av dere damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ HELDIGRIS EnG+1 :D :D :D

 

Gratulerer sÅ mye!! Det er sÅnn det skal være, vi skal alle fÅ det til en dag, og lista er herved kortere med GOD hjelp fra deg :D

 

StrÅlende nyheter Å lese nÅr jeg nÅ har kommet hjem igjen! Har hatt det helt magisk btw :)

 

Tror jeg skal ha tr rett før helgen som kommer. Vi har bare hatt sex 1 gang pÅ en mnd sÅ her er det pausemnd mao :) Ingen vits i Å hÅpe pÅ noe :)

 

Hvordan har dere det jenter? Har savnet trÅden vÅr altsÅ. Ble glad nÅr jeg sÅ den ligger pÅ side 1 pÅ bli gravid :D

 

Stor klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillefie! Jeg spionerer fortsatt på deg og synes det er en flott tråd du har laget:) Jeg håper du og alle vennene dine på tråden får ønskene sine oppfylt! Vil bare fortelle deg på at mine eggstokker også var grodd fast (begge), men de klarte å skjære de løs uten at de ble ødelagt og skylte de med saltvann og de var åpne (flaks). Jeg fikk 5 kikkhull, men de sa også til meg at de trodde jeg måtte åpne med bikinisnitt. Det slapp jeg, og som du vet venter jeg nr 3 på "naturlig vis"-Hurra! Håper du har like flaks og sender deg lastebillass med babystøv og lykkeønskninger:) Klem
Aawwiii pusekatta miii :wub: Endelig et pip fra deg! Har tenkt så mye på deg de siste månedene du aner ikke! Har prøvd å etterlyse deg her inne og, hehe :) Ja, håper inderlig jeg slipper bikinissnitt og fjerning. Har et lite håp om at det er en ''sjokoladecyste'' de kan tømme og fjerne fra eggstokken og at det er fine anlegg for egg under (endometriosen der er ca. 5 mnd gammel så har et håp om at den ikke har ødelagt for mye. Er kjemperedd for egglederne enda og legen min så mørkt på at de fremdeles funker, men alt dette er bare spekulasjoner. Fikk du skjemmende arr? Vet ikke om jeg har spurt om arrene før.. Skal sette ionelys på mine arr så gror det finere :) Jeg er så glad for at du er her og følger med, du er mitt store lyspunkt når det er som mørkest. Hvordan går det med babyen i magen? Kommet langt nå? Sender en stor klem tilbake :)
Hei! Du er forstatt med god mot og vært ute en vinternatt før som jeg leste tidligere. Har tro på at dette ender med en graviditet uansett med eller uten IVF:) Arrene mine synes nesten ikke, en i navel + 4 stk på 1 cm. Ikke noe å snakke om, bleke og fine, ingen som ser de hvis de ikke vet om de. Og de går inn i samme arrene hvis du trenger flere operasjoner, det gjorde de på meg. Har to bikinisnitt etter to hastekesisersnitt i tillegg, de er også fine,skåret på samme sted. Og de er det ingen som ser;) Arrene skjemmer ikke meg hvertfall! Det går bra med meg, venter en jente i novmber. Har to gutter fra før, så regnet liksom med at det var en gutt til og ble veldig overrasket på UL. Hadde liksom sett for meg at jeg skulle være en guttemamma, så nå blir det omstilling. Formen er nå på topp etter å ha ligget nede for telling med oppkast noen mnd. Så søt du er som har tenkt på meg:) Masse lykke til med operasjonen. Har du fått dato? ååååå, som jeg håper at alt går bra med deg! Klem

 

Heia kattungen :D

 

Så fint å lese om arr og de greiene der, er ikke så redd for å få skjemmende arr sånn sett, men har sett bilder av noen med fæææle arr, men de vet nok hva de driver med disse kirurgene :)

 

Nææææ så søtt, ei jente blant guttene ;) Helt perfekt blanding det spør du meg :D Håper jeg kan følge i dine fotspor snart! Jeg har ikke fått dato enda nei.

 

Fint at du føler deg bedre, kan bare tenke meg til hvordan svangerskapskvalme er. Jeg lå og var skikkelig dårlig i natt med kvalme og krigersk mage etter overdose med chili i bacalao! Føsj jeg haaaater å være kvalm!

 

Stor klem til deg og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at alt fortsatt ser bra ut Eng+1!! Dobling av hcg er vel helt strålende såvidt jeg har skjønt... :D

 

Jeg har en ukes ferie nå, så blir ikke mye nett på meg. Gleder meg til å kikke innom her igjen når jeg er tilbake! Ha en fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang med fryseforsøk.. tar progynova tre ganger te dagen. Må ta de ekstra lenge pga at klinikken er stengt tre dager. Ul 3 aug og insett 9 aug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang med fryseforsøk.. tar progynova tre ganger te dagen. Må ta de ekstra lenge pga at klinikken er stengt tre dager. Ul 3 aug og insett 9 aug

 

Ååååh, så spennende Metti :D Det er ikke mange dagene det nå og da skal du se den sitter :D

 

Neferet: Dobbling er bra ja, men akk så redd en er hele tiden for at det skal gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nyte dine siste uker før svangerskapet Cornflake, for om en liten stund sitter du der med en rar liten celleklump i magen som vokser og vokser og blir en baby :D Da blir det slutt på tilværelsen som du kjenner den, vin byttes ut med vann, og alle bekymringer om å aldri bli mor forsvinner. Er helt sikker på at det blir full klaff med en gang hos deg :) Spis vitaminer og forbered deg godt nå, snart er det din tur <3

 

Jeg har 3 års hjernebursdag på søndag som kommer, så da blir det feiring tradisjonen tro med mine beste venner :) Husker alt som om det var i går, og 29.juli er en tøff dag for meg. Det kommer mange tanker og en ydmykhet over å fremdeles få lov til å leve som gjør meg tårevåt og sår den dagen. Alle trodde jeg kom til å dø, de ville ikke operere engang for det var mest sannsynlig den sikre død. Dårlige blodårer i hjernen er ikke å spøke med. Håper bare den holder slik at jeg får klarsignal om at jeg tåler et svangerskap! Dere får krysse fingrene for meg jenter, er så spent på hva hjernekirurgen sier om den saken, magen vrenger seg inside out bare jeg tenker på det..

 

Dagens hjertesukk fra meg :) LEV I NUET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nyte dine siste uker før svangerskapet Cornflake, for om en liten stund sitter du der med en rar liten celleklump i magen som vokser og vokser og blir en baby :D Da blir det slutt på tilværelsen som du kjenner den, vin byttes ut med vann, og alle bekymringer om å aldri bli mor forsvinner. Er helt sikker på at det blir full klaff med en gang hos deg :) Spis vitaminer og forbered deg godt nå, snart er det din tur <3 Jeg har 3 års hjernebursdag på søndag som kommer, så da blir det feiring tradisjonen tro med mine beste venner :) Husker alt som om det var i går, og 29.juli er en tøff dag for meg. Det kommer mange tanker og en ydmykhet over å fremdeles få lov til å leve som gjør meg tårevåt og sår den dagen. Alle trodde jeg kom til å dø, de ville ikke operere engang for det var mest sannsynlig den sikre død. Dårlige blodårer i hjernen er ikke å spøke med. Håper bare den holder slik at jeg får klarsignal om at jeg tåler et svangerskap! Dere får krysse fingrene for meg jenter, er så spent på hva hjernekirurgen sier om den saken, magen vrenger seg inside out bare jeg tenker på det.. Dagens hjertesukk fra meg :) LEV I NUET!

 

Oi! Det høres ut som en sterk historie, Lillefie.. Godt du vet å feire livet, det burde vi andre gjøre oftere også...! Krysser fingrene for at alt går din vei og at hjernekirurgene sier "kjør på" :)

 

Good luck, Cornflake! Litt sommer nå så er det plutselig neste syklus!! :D

 

God tur, Neferet!! Kooos deg og nyt sommer og ferie!! :D

 

Metti, dette blir spennende!! Førstemann ut du da!! Jeeeiii!!! Masse lykke til!!! :D

 

Håper jeg får starte neste syklus jeg også, om jeg får noen syklus da :P Fikk iallefall tanta på dag 27 etter SA, ikke hatt den på ett år uten medisiner, så det er håp :) Viss ikke blir det primolut for å få den i gang etter 16. aug, da skal jeg på hysteroskopi..:) spent!

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...