Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkes IVF i august om ikke gravid før det

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

*EnG+1?*

19pp

prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Nytt frys i sept. 2012.

 

*Neferet*

- Skal prøve på nr. 1

- 31 år gammel

- Henvist Riksen og venter på behandling (og forhåpentligvis) godkjenning

- Lesbisk, så ingen naturlige pp her i gården

- Må trolig vente lenge på donor

- Har ingen formening om hvordan kroppen etterhvert vil reagere på en prøveprosess, men erfaringer rundt meg tilsier at det kan ta litt tid før spiren sitter

 

mm<3

- Prøver på nr 1

- 29 år

- Endometriose grad III-IV funnet på lap men eggledere og eggstokker ser ok ut.

- Samboer med kun 6% raskt motile sperm

- Sendt søknad og venter på forsamtale ICSI hos Rikshospitalet

- Stabil syklus på 26/27 dager med 11 dager lutealfase

- Trist og lei om dagen og har lite håp om at vi skal lykkes med dette prosjektet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan o feks bruke tesa eller tese metode i kombinasjon med ivf. Sjekk sidene til medicus.no. Det ligger du ute masse informasjon, og filmsnutter somforklarer ting på en grei måte. Skal se håpet bedrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan o feks bruke tesa eller tese metode i kombinasjon med ivf. Sjekk sidene til medicus.no. Det ligger du ute masse informasjon, og filmsnutter somforklarer ting på en grei måte. Skal se håpet bedrer seg :)

 

Var denne til meg? Jeg tror ikke vi trenger det faktisk ettersom vi har 6% bra celler i prøven og volum er veldig bra. Det er ikke veldig ille vistnok og burde være bra nok til å kunne bli gravid på egen hånd, det vil bare kunne ta litt lenger tid. Hadde det ikke vært for at jeg også har trøbbel som gjør at sjansen minker nok en gang ville ikke oddsen vært så ille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteta, hvordan gikk det med deg i dag?? :) Og velkommen skal dere være alle dere nye!! :)

Fikk ut 5 egg i dag. Ikke så veldig mange, men håper de er av super kvalitet. Uttaket i dag var smertefullt, og jeg har hatt endel vondt etterpå, men tømte ei cyste på 5cm og, så har sikkert litt med det å gjøre og. Så nå er det bare å vente i spenning på telefon i morra :) Krysser fingrene for at hvertfall 2 egg blir bra og blir satt inn på mandag :)

 

åssen er det med deg i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men fem er jo bra, de ønsker jo ikke for manger heller :) Satser på at de er av superduper kvalitet og at du ruger på to gullegg mandag! :) Venter spent på oppdatering :)

 

Jo takk, ikke så verst :) Kvalmen har gått litt over i å være ekstremt sulten hele tiden, samtidig som det ikke er noe som frister. Spennende hvordan det kommer til å utvikle seg, kastet opp til jeg var over 20 uker sist, og har aldri vært kvalm så tidlig som nå. Men akkurat nå er det godt å kjenne på symptomer, og jeg vet det er symptomer på graviditet og trenger ikke tolke om det er pga medisiner eller hva :)

Blødningene e blitt mye roligere og streken på testen jeg tok i går var like sterk som kontrollstreken. Er ikke kjemisk iallefall :) Har en godfølelse i dag faktisk, men den kan jo plutselig snu i morgen :P Satser på det holder.

 

God bedring og nå håper jeg du følger etter :)

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fem er jo bra, de ønsker jo ikke for manger heller :) Satser på at de er av superduper kvalitet og at du ruger på to gullegg mandag! :) Venter spent på oppdatering :)

 

Jo takk, ikke så verst :) Kvalmen har gått litt over i å være ekstremt sulten hele tiden, samtidig som det ikke er noe som frister. Spennende hvordan det kommer til å utvikle seg, kastet opp til jeg var over 20 uker sist, og har aldri vært kvalm så tidlig som nå. Men akkurat nå er det godt å kjenne på symptomer, og jeg vet det er symptomer på graviditet og trenger ikke tolke om det er pga medisiner eller hva :)

Blødningene e blitt mye roligere og streken på testen jeg tok i går var like sterk som kontrollstreken. Er ikke kjemisk iallefall :) Har en godfølelse i dag faktisk, men den kan jo plutselig snu i morgen :P Satser på det holder.

 

God bedring og nå håper jeg du følger etter :)

Oppdatering :) fikk tlf i dag og det er bare ett egg som er befruktet. Ett av eggene var bare et tomt skall, 2 av eggene var misslykka. Og det siste er ikke befrukta ennå. Men kan kanskje bli de i løpet av dagen. Så hu på laben sku ringe meg igjen i morra, så får vi se. Må nok innrømme at håpet sank en smule... Litt typisk når man har blitt lovet at to egg kan settes inn, så blir det kanskje ikke ett en gang.... Men herlighet, det er da flere muligheter hvis det ikke går denne gangen heller :) heldigvis så er sommeren fremdeles her i trøndelag, og livet er i grunnen spennende likevel... Helst litt for spennende :)

 

Åssen er det med dere andre i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det ble litt nedtur da, synes du er flink som klarer å tenke positivt oppi alt likevel:) håper du får en kjekk telefon i morgen! Uansett, du trenger bare et gullegg :) (selv om det sikkert er en mager trøst akkurat nå..) tenker på deg!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble positiv test på meg i dag :) nå må eg bare se at det utvikle seg bra pg ikkje blir kjemisk , sa eller ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkt IVF, venter brev fra sykehuset

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

*EnG+1?*

19pp

prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Nytt frys i sept. 2012.

 

*Neferet*

- Skal prøve på nr. 1

- 31 år gammel

- Henvist Riksen og venter på behandling (og forhåpentligvis) godkjenning

- Lesbisk, så ingen naturlige pp her i gården

- Må trolig vente lenge på donor

- Har ingen formening om hvordan kroppen etterhvert vil reagere på en prøveprosess, men erfaringer rundt meg tilsier at det kan ta litt tid før spiren sitter

 

mm<3

- Prøver på nr 1

- 29 år

- Endometriose grad III-IV funnet på lap men eggledere og eggstokker ser ok ut.

- Samboer med kun 6% raskt motile sperm

- Sendt søknad og venter på forsamtale ICSI hos Rikshospitalet

- Stabil syklus på 26/27 dager med 11 dager lutealfase

- Trist og lei om dagen og har lite håp om at vi skal lykkes med dette prosjektet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde vi vårt 2 forsøk med inseminasjon tirsdag 14 august! :) Så venter spent på å kunne teste om ca 10 dager. Håper alle her inne kan krysse fingrene :)

 

Foreløpig ingen symptomer, men det er ikke så rart kanskje. hehe. Hadde masse "symptomer" etter forrige forsøk, som nok var mest i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å heeeei, her har det vært liv i helga ser jeg :) Så koselig å måtte bla seg en side frem fordi det er så mye å lese!

 

Velkommen til dere nye :) Vi får vel oppdatere prosjektlista vår eller hur? Jeg må inn og justere dato for operasjon sjøl. Kjekt at tråden ble en suksess, og at mange føler seg velkommen her. Det er så fascinerende og moro å følge dere alle sammen, det virker som alle har ulike problemer som stikker kjepper i hjulene, jeg lærer mye :)

 

Har kommet hjem fra seiltur og døser på sofaen, blir helt skutt av sjølufta. Nå har vi bestilt pizza og skal kose oss med det.

 

Jeg har forresten en orkide som jeg har stelt med i et år nå for å få til å produsere ny blomsterstengel. For et par uker siden revna det et sted og ut har det kommet en blomsterstengel som vokser raskt! Den har vokst 2 cm på bare 4 dager :D Jeg håper den signaliserer fruktbarhet og spirer som gror for alle i tråden, vet iallefall at jeg aldri skal gi opp noe for det spirer til slutt.....

 

Håper du får satt inn to perfekte egg Poteta, mye kan skje nede på laben ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bar du har hatt en fin tur LilleFie :D

 

Velkommen til alle nye :D

 

Klarer ikke heeeelt å slippe disse sidene selv om alle indikasjoner er alt dette går fint. Må passe på trådsnellene mine og ;)

 

 

Men, en ting lurer jeg på damer, hvordan få all den flotte infoen nederst under streken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 INFO OG PLANLEGGINGSLISTE FOR PROSJEKT BABY <3

 

*LilleFie*

-14 pp, prøver på nr.1

- 4 doble kurer Pergotime

- har endometriose

- operasjon med fjerning av eggstokk + endometriose i august

- sykluslengde ca. 28-31 dager

- positiv el-test ca. syklusdag 14 hver syklus

- venter på klarsignal fra hjernekirurg om jeg tåler en graviditet, søkes inn til IVF etter operasjon isåfall.

 

*micke78*

- 13 pp, pröver på nr. 1

- fjernet eggstokk nov.11 pga tvillingcyste

- sykluslengde 26/28 dager

- alltid el 14 dager för TR

- utredes i Sverige, söknad om IVF sendes i aug håper jeg, sålangt "uforklarlig barnlös"

 

*arytai*

- ca 24 pp, prøver på nr 1

- 2 pp pergo (har el)

- koagulasjonssykdom som de mener er grunnen til 3xSA

- blir ikke lett gravid!

- sykluslengde 28-32 dager

- el mellom 14-16 dager før TR

- søkt IVF, venter brev fra sykehuset

 

*metti*

- 25 pp så er kommet over 2 år som prøver

- PCOS

- 2 AIH , 1FRYS og 1 IVF

- Prøver på første barn

- Spotter fra 5 dpo

- Ellers stabil syklus

- 1 MA

- 8 embryo på frys

- Venter på frys i August

 

*Cornflake*

- 16pp

- sykluslengde 28 dager

- eggløsning på cd 14 eller 15

- uforklarlig barnløs

- starte med ivf behandling i september

 

*håpefull 2012*

- 39pp, over 3år som prøver (ingen barn fra før)

- uforklarlig barnløs (mannen har få svømmere, men skulle kunne bli gravid allikavel)

- hatt 3runder med pergotime (to kjemiske)

- sykluslengde 30-31dager

- vært igjennom et icsi i juni/juli

- venter på fryseforsøk i september

 

*EnG+1?*

19pp

prøver på nr 2.(nr1 var flaks etter 36pp)

PCOS

Starter IVF i september

1runde pergo( tålte IKKE den)

4el5 runder Femar og ovitrelle og Crinone

Har snedig syklus uten medisiner, så går runder med femar mens vi venter på å komme inn på St.Olavs. Dette blir vel nest siste før oppstart med IVF .

 

*En to og tre:*

- Prøver nå på nr 3. (Første kom etter 1. ivf og nesten to års prøving, andremann ble et hjemmelaget mirakel).

- Hatt totalt 3 SA og blir ikke lett gravid.

- Uforklarlig infertilitet.

- Har ikke hatt eggløsning etter fjernet spiralen for ett år siden. Lange sykluser og uregelmessige blødninger.

- Hysteroskopi i aug og klexane ved neste forsøk.

- Hatt to avbrutte fryseforsøk, første gjennomførte frys i mai (pos. men sa uke 6) Nytt frys i sept. 2012.

 

*Neferet*

- Skal prøve på nr. 1

- 31 år gammel

- Henvist Riksen og venter på behandling (og forhåpentligvis) godkjenning

- Lesbisk, så ingen naturlige pp her i gården

- Må trolig vente lenge på donor

- Har ingen formening om hvordan kroppen etterhvert vil reagere på en prøveprosess, men erfaringer rundt meg tilsier at det kan ta litt tid før spiren sitter

 

mm<3

- Prøver på nr 1

- 29 år

- Endometriose grad III-IV funnet på lap men eggledere og eggstokker ser ok ut.

- Samboer med kun 6% raskt motile sperm

- Sendt søknad og venter på forsamtale ICSI hos Rikshospitalet

- Stabil syklus på 26/27 dager med 11 dager lutealfase

- Trist og lei om dagen og har lite håp om at vi skal lykkes med dette prosjektet:(

 

Poteta

 

- prøver på nr 1

- gift med en dame

- endometriose.

-ivf forsøk nr 3

- fjernet cyste på 10 cm okt.-11

-ivf forsøk des. -11. Gravid. mistet i MA uke 12

- ivf forsøk mai. -12, negativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten uppdate fra meg. :) Bare ett av eggene som har blitt befruktet denne gangen. Men det skulle visst være optimalt så langt. så krysser fingrene. Så forhåpentligvis blir det ett egg som settes tilbake i morra. Hvis ikke blir det ny runde med sprøyter og hormoner... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøluft gjør en trett, ja! Det er deilig, nesten ingenting som slår det!! :) Og så gøy med en orkide som spirer og gror! Det må jo bety fruktbarhet og være et godt tegn, og ikke minst at den kommer opp akkurat nå ;)

 

Eng +1: Jeg klarer heller ikke slippe tråden i frykt om at jeg "må tilbake.." om du skjønner, og så er det så spennende og følge med på hva som skjer her inne med alle de søte damene :)

 

Signaturen kan du legge inn under "rediger min profil" og endre signatur :)

 

Poteta: Gullegget ligger på laben og vokser seg stort og sterkt, klar til at du kommer i morgen :) Masse lykke til da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag Poteta!! :)

 

Ikke så mye å melde fra min side, venter fortsatt på behandling av søknad på Riksen. Kommer nok sterkere tilbake etterhvert, og enn så lenge er det stas å følge dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag Poteta!! :) Ikke så mye å melde fra min side, venter fortsatt på behandling av søknad på Riksen. Kommer nok sterkere tilbake etterhvert, og enn så lenge er det stas å følge dere andre! :)

 

Tusen takk for det. Ringte å sjekka i dag og da er egget 6 delt så langt hvertfall, så det var bra. Skal inn i halv tre tia, så krysser fingrene for at det fester seg og det blir en baby av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt, Poteta! Dette høres lovende ut!! :) Masse lykke til i dag, gleder meg til å følge deg videre!!! :)

 

Neferet: SPennende, håper dere kommer i gang snart!! :)

 

Hehe, ser ikke ut som jeg har noe liv, er jo her innpå støtt! Sykemeldt og sitter her og henger! :P Må jo ha noe å gjøre på :)

Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag Poteta!! :) Ikke så mye å melde fra min side, venter fortsatt på behandling av søknad på Riksen. Kommer nok sterkere tilbake etterhvert, og enn så lenge er det stas å følge dere andre! :)
Tusen takk for det. Ringte å sjekka i dag og da er egget 6 delt så langt hvertfall, så det var bra. Skal inn i halv tre tia, så krysser fingrene for at det fester seg og det blir en baby av det :)

 

LYKKE TIL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med klinikken idag og fikk beskjed om at jeg nå kan slutte med sprøytene også (satte min siste Lutinus igår)!! Skal sette min siste Klexane sprøyte imorgen, det skal bli utrolig deilig å slippe begge deler. Dessuten betyr jo dette at de anser med som "trygg"nå og det er så deilig! :D (Pluss at jeg slipper å gå rundt med magen full av blåmerker når jeg drar til Kreta om halvanne uke :) )

 

Neste post på programmet er første time hos fastlegen imorgen. På onsdag er det inn til Haukeland for gen-samtale og så skal vi på UL i uke 12.

Endret av dakota25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...