Gå til innhold

~~~~ Tråd for IVF'ere (og annen assistert) ~~~~


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Jeg er 9+2 i dag og fryktelig hormonell. Dag. Spydd daglig i 2,5 uke, men krysser fingrene for at det er verdt det denne gangen. Skal på ny ul i morra. Var like langt sist da fosteret døde i ma. Fant de ut i uke 12. Men håper virkelig det går bra nå. Men kjenner jeg er redd. Lykke til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalme er jo positivt Poteta, men skjønner at det er slitsomt da :) Jeg ønsker deg masse lykke til på ul, denne spira sitter hele veien sier magefølelsen min (og den er skummelt presis) :D Husk å oppdater om hvordan det gikk, vi må holde liv i tråden vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er jo positivt Poteta, men skjønner at det er slitsomt da :) Jeg ønsker deg masse lykke til på ul, denne spira sitter hele veien sier magefølelsen min (og den er skummelt presis) :D Husk å oppdater om hvordan det gikk, vi må holde liv i tråden vår!

 

Takk for det lillefie. Oppdatering kommer :) hvordan er det med deg om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her er det masse spennende i vente damer :D Flytting, UL og venting (som vanlig).

 

Krysser det jeg har damer, og venter i spenning med dere :D

 

Er så snedig å tenke å at vi skulle startes nettopp startet med ivf. Jeg tok jo bare rundene med Femar for å være sikker på at jeg hadde en viss syklus frem til vi skulle starte. Er jo så klart glad for det, bare vanskelig å skjønne det er sant.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er jo positivt Poteta, men skjønner at det er slitsomt da :) Jeg ønsker deg masse lykke til på ul, denne spira sitter hele veien sier magefølelsen min (og den er skummelt presis) :D Husk å oppdater om hvordan det gikk, vi må holde liv i tråden vår!

 

Takk for det lillefie. Oppdatering kommer :) hvordan er det med deg om dagen da?

 

Jo her går det strålende vet du :) Formen er helt utrolig mye annerledes enn før! Har null vondt, ikke hodepine, ikke kvalm, og alt som har med mensen å gjøre er halvert, smerter, mengde blod og varighet! Fikk ømme bryst før mens for første gang på ett år denne gang! Nå er jeg i dpo-land og begynner allerede å bli gretten. Har revet kjeft til et personer de siste dagene fordi jeg ikke tåler oppførselen dems, men hadde latt det gå hvis det ikke var for hormontrollet! Er bare noen få dager dpo, hadde pos el-test på torsdag og har lagt aksjer i ei uke nå:)

 

Jeg føler det nok som å få ei dør i trynet hvis det ikke klaffa denne mnd. Har så store forhåpninger og også forventninger siden jeg har nyspylte eggledere! Jeg vet jo at sjansen for at jeg blir dårligere for hver mens igjen er ganske stor, så jeg vil klare dette kjapt.

 

Ellers kom vi jo over en mulighet i forrige uke som vi ikke kunne gå glipp av, så nå flytter vi altså inn i kårbolig på småbruk da :) Der er det to etasjer og to soverom ;) Gården ligger idyllisk til i fjærasteinene. Hat god plass til en baby nå da :) Vi er sjøfolk begge to da mannen er oppvokst ved sjøen og jeg er oppvoksst på sjøen med seilbåt :D Vi er kjempelykkelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med boligkjøp. Det høres jo superidyllisk ut :)

Krysser fingrene for at det klaffer for dere denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på UL igjen. Grua meg veldig, siden det var denne uka et gikk galt sist. Men alt sto flott til med mini. Vokst seg "stor" og var 2,7 cm :) hjertelyden var perfekt, og det så ut som mini kosa seg :) Prøver å senke skuldrene nå :) ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt stod bra til, Poteta :) Nå får du bare nyte tiden fremover...

 

Hvordan går det med LilleFie og dere andre??

IKM torsdag den 18.okt her i gården. Da skal det ringes inn til Riksen og vi er i gang.. johoo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteta, vi leier huset :)

 

Evigoptimist: Joda, jeg henger med jeg! Er 8 dpo. Fryser fryktelig om kveldene og 6 dpo fikk jeg akutte smerter i livmor som varte i 5 minutt. Det er noe av det vondeste jeg har kjent. Fikk panikk og hylskrek mens jeg hang over fanget til mannen min og klamra meg fast i låret hans.. Var like før jeg begynte å tenke på ambulanse. Ble drittforbanna, skuffa og redd på samme tid. Trakk slutninger mot endoen med en gang :( Dette skal være min "reneste" syklus siden det bare er 1 mnd siden operasjonen, så det kan ikke være endo som er årsak. Livmoren min var dessuten helt fin og uberørt av endo.

 

Oj, spennende, jeg har ikm 19.okt selv :) Skal x alt jeg har for deg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes da ikke bra ut!!! Vi satser på at det bare var lille spire som gravde seg inn i livmoren din. :-)

Jeg krysser alt jeg har, og hadde jo vært moro om vi klinket til begge to til uken..

Jeg har liksom alltid et lite håp om at nå går det... samtidig som jeg har gitt opp! Denne syklusen har jeg gitt veldig blanke i å leve så "sunt". Dvs jeg har trappet litt ned på treningen til ca 2-3 ganger per uke, drikker mer vin og kaffe, og faktisk røyket litt til vinen, og gir rett og slett litt f. Da jeg har vært på fest de siste årene, så har jeg tenkt at "jaja, nå er det nok siste gang på lenge jeg kan drikke", men den gang ei.. ;)

Det blir jo slutt på dette når IVF behandlingen starter, så litt utskeielser må man unne seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pp fikk jeg faktisk svakt positiv test (på mandag). Hadde IKM i morgen eller lørdag egentlig, men mensen kom i dag. Velger å tolke det som en biokjemisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag skal jeg inn å ta blodprøve og håper den har festet seg.

Hittill har jeg ømme bryster :) Så det må jo være bra.

En venninn e har vært igjennom dette flere ganger dessverre og hun sier at hun mistet følelsen i puppene etter 8-9 dager etter innsettingen hver gang hun mistet. Jeg er på min tiende dag og fortsatt ømme.

Ser på det som et godt tegn.

Krysser alt jeg har for at blodprøven på onsdag er positiv, selvom graviditetstesten i dag var negativ.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pp fikk jeg faktisk svakt positiv test (på mandag). Hadde IKM i morgen eller lørdag egentlig, men mensen kom i dag. Velger å tolke det som en biokjemisk..

 

Så kjedelig. Neste gang sitter spiren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På onsdag skal jeg inn å ta blodprøve og håper den har festet seg.

Hittill har jeg ømme bryster :) Så det må jo være bra.

En venninn e har vært igjennom dette flere ganger dessverre og

 

hun sier at hun mistet følelsen i puppene etter 8-9 dager etter innsettingen hver gang hun mistet. Jeg er på min tiende dag og fortsatt ømme.

Ser på det som et godt tegn.

Krysser alt jeg har for at blodprøven på onsdag er positiv, selvom graviditetstesten i dag var negativ.. :(

. Masse lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått brev om forsamtale til IVF :) Har time 15.november.. Delte følelser, begynner å bli drittlei, motløs, og vet ikke lenger hva jeg vil. Håper jeg blir mer gira etter den timen.. Kan man ta innvendig UL av eggstokker og livmor med mensen? Har IKM 14.nov nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resultate 24/10....

jeg var ikke gravid :'(

 

Neste forsøk blir ikke før i februar da klinikken er stengt + jeg må ta vaksinen på rødehunder.

 

Lenge å vente :S

 

Jeg trodde faktisk ikke det kom til å gjøre så vondt med et negativt svar men det var sykt vondt...

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resultate 24/10....

jeg var ikke gravid :'(

 

Neste forsøk blir ikke før i februar da klinikken er stengt + jeg må ta vaksinen på rødehunder.

 

Lenge å vente :S

 

Jeg trodde faktisk ikke det kom til å gjøre så vondt med et negativt svar men det var sykt vondt...

 

:(

 

Huff :( Sender deg en lang klem {=(")=}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resultate 24/10....

jeg var ikke gravid :'(

 

Neste forsØk blir ikke fØr i februar da klinikken er stengt + jeg må ta vaksinen på rØdehunder.

 

Lenge å vente :S

 

Jeg trodde faktisk ikke det kom til å gjØre så vondt med et negativt svar men det var sykt vondt...

 

:(

 

Huff :( Sender deg en lang klem {=(")=}

 

takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gratulerer LilleFie. Går fort dit.

 

Jeg begynner selv i februar. Da skal jeg sette inn det siste egget mitt. Hvis ikke det fester seg må jeg igjennom hele greia på nytt så håper denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 17 uker på vei i morra, og det begynner så smått å gå opp for meg at dette kan gå bra denne gangen. Kjente de første sparkene forrige helg og alt begynner å bli mer virkelig. Kvalmen begynner å trekke seg tilbake, og jeg begynner å glede meg til jul. Spennende å følge med på hvordan det går med dere her inne.

 

Jeg synes dere alle er utrolig tøffe. Er ikke bare bare denne prosessen vi går igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee så flott ØnskerBIM :D Tenker dette er gullegget jeg! Skal sende masse god karma din vei og krysse alt jeg har! Jeg håper på et selvlagd mirakel innen februar siden jeg hadd en kjemisk som vistes på hcg-test, og legen min på fertilitetsseksjonen mente det burde være en sjans der også.

 

Så bra Poteta! Kan tenke meg det er deilig å begynne å få tilbake seg selv igjen avløst med å kjenne liv ja! Man blir nok litt mindre bekymret for akkurat dette med at om babyen lever da :) Gleder meg til adventstiden nå, har fulllpakket skjema for desember med bare koselige ting :) Hadde pos el test i går, så er straks i dpo land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tøffinger!! :)

 

Heier på at dere får en positiv test i adventspresang i år, LilleFie!! Det hadde jeg virkerlig ønsket dere alle sammen! :) Spennnede tider dere går i møte, dere også ønskerBIM87 :)

 

Godt å høre at det går så fint med deg også, Poteta og at kvalmen begynner å slippe taket! :)

 

Jeg er halvveis i dag!! <3 Herlig å endelig ha kommet så langt! :) Det har vært en tøff tid der jeg hele tiden har vært redd for at det skal gå galt, men nå når jeg kjenner spark mange ganger daglig begynner skuldrene å senke seg :)

 

Ønsker dere alle masse lykke til og en fin adventtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååjj så artig da En to og tre :D Blir sikkert mer virkelig når man kjenner liv!

 

Jeg er 3 dpo nå. Tror søren jeg har dratt på meg uvi med begynnende nyrebekkenbetennelse . Har vondt i ene siden bak i ryggen og har definitivt uvi for det svir ved vannlating, jeg må tisse uten at det kommer noe, og fryser. Skal se det litt an før jeg møter på legevakta. Var ikke så lurt å ha sex og så være ute halve natta og sitte på iskaldt stallgulv..

 

Baah...

 

Har tent adventslysene i dag her :) Ha en fin advent!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...