Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Hmmm... Så flink var jeg... Jeg skulle ABSOLUTT ikke teste før jeg evt var over ikm. Men hva har jeg gjort nå? Joda, bestilt hypersensitive tester på nett! 2 x 5 tester, får de om 2-3 dager. Gjett hva jeg kommer til å gjøretorsdag morgen da? Irriterer meg grønn! Samtidig skulle jeg jo visst at intuisjonen min prøver å fortelle meg at det er negativt denne gangen også siden jeg presterte å betille 10 stk! Og samtidig har jeg 10 stk vanlige billigtester liggende.. Jeg er uforbederlig :( Ja, ja. Torsdag morgen er jeg 9 eller 10 dpo, så om de hypersensitive er negative da, så har jeg ihvertfall fått svaret mitt og slipper å tolke og vente lengre. Får prøve å se det positive i det :)

 

Kan aldri vite om dei faktisk blir positive, og DET må me håpe på! Når det er sagt, så testa eg negativt 9dpo, så ikkje avskriv noko før IKM! Dessuten er det jo fleire her inne som ikkje har fått pos test før langt over IKM! Hold håpet, du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så mye kjipt du har vært gjennom, Selma07 :(

 

Krysser fingrene for at det klaffer snart, og alt går bra denne gangen! :)

 

Tusen takk for omtanken:) ja, det må vel bli vår tur snart nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Browneyes :) Men jeg regner med at alle mine symptomer denne måneden er inbilte. Jeg har vondt i brystene, men når jeg klemmer på de er det ikke det minste vondt. Har stikkninger i livmoren og stikninger i brystene. Jeg finner ingen hovne kjertler, brystene har ikke vokst, og ikke blitt tyngre.

Ergo, jeg får de symptomene som man KAN innbille seg, men man ikke kan bevise at er ekte.

Dette er noe hærk! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Helt ny her jeg.. Jeg er 25 år og har en datter på 5 år.

Jeg er i min første prøveperiode, men det følels som den 12 :P fikk PCOS påvist for ett år siden, og jeg har vært på sykehus en del, mange prøver og MR før de turte å la oss prøve..

Er vel bare fordi jeg er så ung at det er en mulighet at det sitter bare ved hjelp av dobbel pergo.

 

Fikk min første positive EL test i dag! :D Og det er vel ett sikkert tegn på at egge har løsnet ? Eller kan den bli positiv uten om at egget har løsnet ? ( jeg vet jeg har 2 egg som er på vei ned, var på UL på onsdag. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! en aldri så liten skravleside!

 

Er 28 år og skal nå prøve å skape en ny verdensborger sammen med samboer. Blir spennende og sitter og fabulerer på om jeg skal vente til etter sommeferien er over med å kutte ut Cerazett eller om jeg skal slutte på den NUH! Vet hvor gærn jeg blir med vanlig menstruasjon og med seiltur som årets feriehappening om 3 uker så vet jeg ikke om jeg tør å slutte før ETTER den ukesseilasen er over. Er jo ikke Så moro å ligge i en lugar med menskramper, vondt i hele kroppen og samtldig skal skape fantastiske ferieminner sammen med den andre halvdelen....!

 

Noen inspirasjon fra dere andre?!

Dette blir begges første så er ganske spent om jeg blir gravid før jeg nesten forstår det eller om det blir noen mnd/år med prøving. hvem vet!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

AGmor- jeg forstår godt at du ikke vil ha tr den uka, men samtidig så tar det ofte litt tid før hormonene er ute av kroppen. Jeg angrer nå på at jeg ikke sluttet før slik at kroppen kunne stabilisert seg tidligere.

 

Uansett er det jo ikke snakk om så lang tid, så hva med å slutte med en gang du kommer hjem?

 

Hva skjer a- hva slags tester er disse hypersensitive? Ikke det at jeg har behov akkurat nå i og med det er trolig ma på gang hos meg, men når det er ferdig, så er det jo lov å håpe på mer flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen dere nye. Vi begynner å bli en bra gjeng her nå.

Sjekker ut for en uke ( usikker på om det er nett på hotellet vårt i Hellas ) håper jeg sjekker inn igjen med pos test.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle Høygir: Så trist å høre :( Får håpe du får ordnet kjapt opp i det så du kan starte på nytt ganske snart..

 

Jeg har bestilt fra babyornot. Skal visst være en sensitivitet på 10 mlU i forhold til f.eks cb som har 25 mlU. Samme sensitivitet som docmorris :)

 

Her har jeg en merkelig utflod for tiden. Det pleier å være ganske tørt mellom el og mens, men jeg har en slags hvit grøtete sak.. Noen andre som har det sånn, og evt vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å bli veldig mange =) Håper det blir noen positive tester på oss etter vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Moro at vi er så mange, men det blir vanskelig å få kommentert alle innlegg når man svarer gitt!

 

Etter å ha lest litt over får jeg veldig lyst til å bestille disse hypersensitive testene du skriver om Hva skjera bagera! uhelbredelig testoman som jeg er.... Hvor tidlig kan man teste positivt da tror du?

Jeg og mannen la inn aksjer i går, fikk sneket oss unna på ferien vår.. Litt tidlig synes jeg, venter el i morgen. MEN, så er all eltester helt blendahvite! Rart, hos meg har de pleid å øke gradvis mot el..Håper ikke dette er en syklus uten noe el!! Skal fortsette å teste og se om vi kan få sneket oss unna en gang til når de forhåpentligvis blir positive..

 

Og Hva skjera: er vel vanlig m mer utflod når man er gravid...? Synes du har hatt så mye rare symtpomer og tegn og ikke minst tester i det siste, hadde vært gøy om det endte m en sikker pos test! Jeg hadde mye utflod i starten da jeg var gravid sist i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersnusken: Det synes jeg også jeg har hatt! Siste sjans nå, så nå BØR det klaffe ;)

 

Jeg vet ikke helt når man kan teste med de, men det er ihvertfall tidligere enn med andre tester. Håper den blir positiv når jeg skal teste. Tenkte å ta det morgenen etter jeg har fått de i hus, så får vi se.

 

Overforbruker på tester her nå, for jeg vil ikke ha noe sånt i hus når jeg er ferdig med prØvingen for nå.

Da tror jeg det blir lett for å bare snike seg til en måned til og en måned til osv..

Best å ikke ha noe sånt i hus da, og så slette helle bim fra hukommelsen ;)

 

Tror vi hadde oss dagen fØr el denne gangen, og ingenting etterpå. PrØvde dagen etterpå, men da ble vi nesten tatt på fersken av eldstemann så vi ga opp... Derfor tror jeg ikke at vi har klart den denne måneden heller :(

 

Men men, time will show..

 

Lykke til til alle her inne, det trenger vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Var på ny hcg måling idag og klarte det uten å grine hehe :) dog med en solid dose emla, men likevel!

 

De første prøvene var negative for hcg, så jeg vet ikke helt hva greia er - kan man ha en ma med neg hcg? Uansett er jeg henvist til ul på sykehuset, så venter bare på innkalling.

 

Alt var normalt med de andre prøvene; hormoner, stoffskifte osv. Dvs jeg skjønner ikke helt hvorfor tr ikke kommer og hvorfor jeg har hetetokter. Med mindre alt tilfaller kategorien bøllete kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg også på her, jeg, som helt ny bruker. Det bare så ut som en fantastisk tråd å henge seg på og dele tanker,frustrasjon og glede med.

 

Jeg og samboer er å inne i vår 7. pp uten noen resultater :(. Jeg er 33 og han er 37 år, så vi ønsker oss så veldig å få en liten en, for å gjøre familieidyllen vår komplett :). Forrige måned trodde jeg virkelig den satt, var egentlig overbevist, så ble utrolig trist da tanta kom på besøk :(. Og tenker derfor nå at jeg ikke skal tenke over det så masse denne gangen, men hvordan klarer man egentlig å slutte å tenke på det når man ønsker det så sterkt? Og skylder på meg selv når det ikke skjer noe, nettopp fordi jeg tror jeg har tenkt og stresset for mye med det. :(

 

Har denne gangen tenkt å ikke ta EL-test heller, men bare prøve en måned med aktive annen hver dag i håp om at det klaffer.. tjihi.. for å se om det hjelper oss.. Håper det ;)

 

Ble laaang post det her, men godt å dele tanker med noen, ettersom vi ikke har fortalt noen at vi er prøvere.. Er så mange som spør oss, men orker ikke at noen skal følge med på magen min hver måned for å se om det skjer noe der.. Er litt for sårt det. Venner som venter selv er spesielt opptatt av når vi skal få barn, som om det er så lett, for de ønsker at vi skal dele få oppleve det de gjør. Og jeg er så glad for de, og ser hvor lykkelige de er, at jeg orker da ikke være en liten "sutrekopp" :S hver måned vi ikke får det til. Så da føles det bedre å holde det for seg selv.. Eller nå, så får jeg dele det med dere søte jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Jeg vil også veldig gjerne være med å skravle litt om disse graviditetstingene! Spennende å bli kjent med andre i samme situasjon! Det er bare jeg og mannen som vet om prøvinga, og som jeg ser flere av dere skriver: mannen får litt nok av denne dpo og ikm masingen..:)

 

Først en liten presentasjon:

Jeg og mannen har vært sammen i 5 år. Begge er i midten av 20-årene, og dette er vår første pp, spennende! :)

 

Har aldri holdt noen oversikt over eggløsning, så vår prøving blir litt sjansespill! Men jeg har alltid et sikkert tegn på at jeg har hatt eggløsning: såre brystvorter. Og det kan se ut til at vi har truffet godt denne gang, etter mine vurderinger skal jeg være mellom 9 og 11 dpo. Når er det vanlig å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg også vil være med :) Slutter på p-piller om en uke - så da håper jeg det går fort. Men første PP er ikke før etter første mensen etter p-pille slutt eller? Hva er deres erfaringer ved slutt på p-piller.Tok det lang tid før syklusen var stabil? Har gått på p-piller i 7 år...

 

Gleder meg masse til å sette igang, men er også litt skremt av det hele :) Bare oss som skal vite om prøvingen her også - litt rart å ha en sånn hemmelighet egentlig. Blir nok litt vanskelig også - mamma spør hele tiden om ikke vi også skal gi dem et barnebarn.. :)

 

Jeg er 25, min samboer 32 og vi har vært sammen i 3 år, bodd sammen i 2 år. Har hus og stasjonsbil og hund, men savner da altså et lite knøtt for å gjøre familien komplett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til meg og? Er i pp 17 nå ca. Er jammen ikke sikker. Så håper det kommer en liten spire snart. Er 26 år og samboer 31. Vært sammen i 11 år. Er fint å ha et sted å kunne snakke med andre om prøving og sånn. Bruker cbfm, så vet hvertfall når el inntreffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen =)

 

Vær86: Uff så kjedelig når spiren lar vente på seg! Håper spiren sitter snart for dere =) Har du brukt cbfm lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen =)

 

Vær86: Uff så kjedelig når spiren lar vente på seg! Håper spiren sitter snart for dere =) Har du brukt cbfm lenge?

 

Siden september. Kjekt å slippe å tolke el tester og sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! er så enig =) Vi skaffet også en sånn og er veldig fornøyd med den.

 

Hvor lenge har du brukt den? Bommet stadig på el før jeg begynte med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Bettisen; det tok omtrent 6 mnd før junior var på plass og da hadde jeg brukt p-piller i 7 år som deg. Jeg sluttet omtrent for 6 mnd siden nå og foreløpig er min tr 3 uker forsinket - veldig variende sykluser foreløpig.

Men for å gjøre det lett så er det jo slik at det varierer fra person til person :)

 

Forøvrig har jeg jo ikke presentert meg; 32 år, har en gutt på 4 år, gift med den beste (såklart) og prøver nå å ordne en bror eller søster til junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! er så enig =) Vi skaffet også en sånn og er veldig fornøyd med den.
Hvor lenge har du brukt den? Bommet stadig på el før jeg begynte med den.

 

Har brukt den i 3 pp. kjøpte den når vi begynte prøvingen, veldig glad for det. Skulle jo helst blitt gravid i går, selv om jeg vet det kan ta tid. Det vet vel du alt om! Så skal ikke klage jeg altså. Har dere fått noe annen hjelp, siden dere har prøvd en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettisen; det tok omtrent 6 mnd før junior var på plass og da hadde jeg brukt p-piller i 7 år som deg. Jeg sluttet omtrent for 6 mnd siden nå og foreløpig er min tr 3 uker forsinket - veldig variende sykluser foreløpig.

Men for å gjøre det lett så er det jo slik at det varierer fra person til person :)

 

Forøvrig har jeg jo ikke presentert meg; 32 år, har en gutt på 4 år, gift med den beste (såklart) og prøver nå å ordne en bror eller søster til junior.

 

Ja, er fullt klar over at alle er forskjellige.. Sånn er det med alt her i livet ;-) håper at alt klaffer snart for deg :+) tror jeg har så store forhåpninger om at det kommer til å klaffe på første forsøk her, så må nok belage meg på noen skuffelser underveis.. Utålmodig - ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til meg og? Er i pp 17 nå ca. Er jammen ikke sikker. Så håper det kommer en liten spire snart. Er 26 år og samboer 31. Vært sammen i 11 år. Er fint å ha et sted å kunne snakke med andre om prøving og sånn. Bruker cbfm, så vet hvertfall når el inntreffer :)

 

Hvor kjøpte du cbfm? Sjekket på nettet, men tenkte jeg skulle høre om du fant et sted med en god pris :). Ikke at det er så farlig, ettersom det viktigste er at den fungerer. Og høres jo ut som du er fornøyd med den..

 

Jeg har brukt vanlige EL-tester, og har jo sett når jeg har EL da - men spiren har latt vente på seg likevel. Så kan jo teste ut cbfm for å se om det hjelper å vite mer nøyaktig hele den fruktbare perioden og ikke kun de to dagene rundt EL.

 

Hadde egentlig tenkt å droppe all slik måling denne perioden, og gå for sengekos (o.O) annen hver dag for å se om det tok forventningspress og stress ned.. Men er litt for glad i å teste og sjekke likevel, kjenner jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Bettisen - jeg har hørt at man er ekstra fruktbar rett etter p-pille slutt, så kanskje det er lurt med solid innsats nå fremover :)

 

Håper det klaffer fort for dere også - eneste fordelen er at det er jo en hyggelig aktivitet å bedrive for å oppnå resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...