Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Prøver å tenke at vi har god tid, og la være å stresse med det, men det er jammen vanskligere sagt enn gjort...

 

eller hvertfall lettere sagt enn gjort hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helle_Høygir

Noen få dager borte og det er full fest med flere positive tester! Hurra :) venter nå bare på torsdag og tur til ul for å se hva som er greia med denne kroppen min. Har hatt en uke med mye murringer, stikk, vondter og slikt, men ikke noe mer.

Selv om det skal bli greit med litt info, så gruer jeg meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klapp på skuldra til meg selv i dag* Klarte å la testen ligge, så nå har jeg kanskje fått selvkontrollen tilbake;p hehe Hvor tidlig kan jeg teste med docmorris da tro? Er 10 dpo i dag

 

Jeg fikk svake svake streker i går, da var jeg 10 dpo og i dag som er min IKM dag lyste det gravid i feltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ikm før på søndag jeg, så er alikevel redd for at det er tidlig. Men har jo en hypersensitiv test, så kanskje sjansene er større da.

Spørs om jeg hiver meg på den i morgen alikevel da;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Joiner inn her jeg =) Er helt ny i dette, tok siste p-pille på søndag. Så jeg vet ikke noe om syklus eller el eller ikm ennå.. Blir en spennende tid fremover iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få dager borte og det er full fest med flere positive tester! Hurra :) venter nå bare på torsdag og tur til ul for å se hva som er greia med denne kroppen min. Har hatt en uke med mye murringer, stikk, vondter og slikt, men ikke noe mer.

Selv om det skal bli greit med litt info, så gruer jeg meg:(

 

Ååååå!!! Gratulerer!!! Kroppen er merkelig asså, men deilig å endelig fåsvar og at det er positivt! Håper spira sitter og at alt er bra på ul!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teste, teste ikke, teste, teste ikke? Hmmm

Den ligger liksom der å roper på meg, meeen..

 

Nei, nå er det nåkk tull for i dag. God natt damer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg tisse i en pappkopp likså godt som en plastkopp når jeg skal teste, eller har det noe å si for utslaget? :P *grønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hiver meg på her. Sluttet på pillen i begynnelsen av mai for å prøve på andre mann, har allerede ei lita jente på 3 år.

Først startet det selvfølgelig med pillemens som vart i 4-5 dager, og rundt 30 dager senere kom vanlig mensen. Så regnet med at jeg skulle få mensen igjen 4. juli. Men så kommer problemet, fikk ikke mensen, og heller enda ikke sett noe til den heller. Tatt masse graviditetstester som alle viser negativ, så er tydeligvis ikke gravid. Men hvor lenge kan jeg forvente å måtte vente på denne mensen?! Kjenner det begynner å gå på humøret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir
Noen få dager borte og det er full fest med flere positive tester! Hurra :) venter nå bare på torsdag og tur til ul for å se hva som er greia med denne kroppen min. Har hatt en uke med mye murringer, stikk, vondter og slikt, men ikke noe mer. Selv om det skal bli greit med litt info, så gruer jeg meg:(
ååååå!!! Gratulerer!!! Kroppen er merkelig asså, men deilig å endelig fåsvar og at det er positivt! Håper spira sitter og at alt er bra på ul!! Klem fra meg

 

Det er nok ikke noe hurra for meg Bettisen - jeg har hatt positiv test, men så negativ - endel rot. Har tatt både uprøve og hcg test hos lege som var negative - dvs enten har jeg hatt en falsk postiv eller en ma. Det er derfor jeg skal på sykehuset imorgen for å få sjekket det ut med innvendig ul. Håper på en falsk positiv siden det er så himla mye styr med en ma..

 

Men tusen takk for gode ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen få dager borte og det er full fest med flere positive tester! Hurra :) venter nå bare på torsdag og tur til ul for å se hva som er greia med denne kroppen min. Har hatt en uke med mye murringer, stikk, vondter og slikt, men ikke noe mer. Selv om det skal bli greit med litt info, så gruer jeg meg:(
ååååå!!! Gratulerer!!! Kroppen er merkelig asså, men deilig å endelig fåsvar og at det er positivt! Håper spira sitter og at alt er bra på ul!! Klem fra meg

 

Det er nok ikke noe hurra for meg Bettisen - jeg har hatt positiv test, men så negativ - endel rot. Har tatt både uprøve og hcg test hos lege som var negative - dvs enten har jeg hatt en falsk postiv eller en ma. Det er derfor jeg skal på sykehuset imorgen for å få sjekket det ut med innvendig ul. Håper på en falsk positiv siden det er så himla mye styr med en ma..

 

Men tusen takk for gode ord :)

 

Æsj.. Trodde kanskje det viste deg at det ikke var krøll og tull likevel jeg! Håper det kun var fslsk positiv ig at du kan gjenoppta prøvingen uten utskraping eller lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Da ble det hvertfall ikke en hurradag; legen ringte med oppdaterte prøvesvar - de indikerte tidlig overgangsalder... Jeg har så vidt bikka 30..

 

Får se hva legen sier på ul imorgen, men akkurat nå er alt bare trist. Forbanna møkkakropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke plager har du hatt siden du har sjekket deg om jeg kan spørre? Og hva slags prøver har du tatt som kan vise tidlig overgangsalder? Uansett, må være leit å få en sånn beskjed:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hvilke plager har du hatt siden du har sjekket deg om jeg kan spørre? Og hva slags prøver har du tatt som kan vise tidlig overgangsalder? Uansett, må være leit å få en sånn beskjed:(

 

Det begynte med en positiv test, tok så en ny fordi jeg glemte å ta bilde av den :) men den var negativ. Ventet en stund, var vel 3 uker over tiden, så jeg ringte legen. Hun mistenkte en ma, ville ta hcg tester og tok da utvidete prøver fordi jeg nevnte at jeg har hatt hetetokter.

Disse prøvene viste hormonnivåer som tilsier en tidlig overgangsalder.

 

Skal til ul imorgen, kan hende jeg får noe mer svar der. Legen sa jeg kunne komme inn til uka for å ta nye prøver og hvis jeg ville gå videre med utredning og evt ivf.

 

Det tok 4 år før jeg var klar for et nytt svangerskap og så denne beskjeden - litt mer enn jeg var klar for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke plager har du hatt siden du har sjekket deg om jeg kan spørre? Og hva slags prøver har du tatt som kan vise tidlig overgangsalder? Uansett, må være leit å få en sånn beskjed:(

 

Det begynte med en positiv test, tok så en ny fordi jeg glemte å ta bilde av den :) men den var negativ. Ventet en stund, var vel 3 uker over tiden, så jeg ringte legen. Hun mistenkte en ma, ville ta hcg tester og tok da utvidete prøver fordi jeg nevnte at jeg har hatt hetetokter.

Disse prøvene viste hormonnivåer som tilsier en tidlig overgangsalder.

 

Skal til ul imorgen, kan hende jeg får noe mer svar der. Legen sa jeg kunne komme inn til uka for å ta nye prøver og hvis jeg ville gå videre med utredning og evt ivf.

 

Det tok 4 år før jeg var klar for et nytt svangerskap og så denne beskjeden - litt mer enn jeg var klar for..

 

Off - for en kjip beskjed! Hvordan er prognosene da? Får du behandling som kan gjøre at du likevel kan få flere barn! Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Foreløpig vet jeg ikke mer enn det legen sa idag, vil tro de kan si noe mer på sykehuset imorgen.

Slik det er nå, så er ivf utelukket. Lar det seg justere/ordne med piller, så er det ok, men det er begrenset hva jeg vil utsette meg selv og familien for.

 

Så nå gjelder det å få info, ordnet på kroppen og så ta det derfra.

Jeg klarer stort sett alltid å se den lyse siden av saken, men akkurat nå er det ikke mye godt å si.

 

Uansett godt å kunne lufte seg litt her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke plager har du hatt siden du har sjekket deg om jeg kan spørre? Og hva slags prøver har du tatt som kan vise tidlig overgangsalder? Uansett, må være leit å få en sånn beskjed:(
Det begynte med en positiv test, tok så en ny fordi jeg glemte å ta bilde av den :) men den var negativ. Ventet en stund, var vel 3 uker over tiden, så jeg ringte legen. Hun mistenkte en ma, ville ta hcg tester og tok da utvidete prøver fordi jeg nevnte at jeg har hatt hetetokter. Disse prøvene viste hormonnivåer som tilsier en tidlig overgangsalder. Skal til ul imorgen, kan hende jeg får noe mer svar der. Legen sa jeg kunne komme inn til uka for å ta nye prøver og hvis jeg ville gå videre med utredning og evt ivf. Det tok 4 år før jeg var klar for et nytt svangerskap og så denne beskjeden - litt mer enn jeg var klar for..

åå akkurat, håper det går bra på ul i morgen og at det går i orden med ivf! Når man ønsker barn er det lite man lar ligge i veien! :) lykke lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til legen og tatt ny hcg blodprøve og får svaret imorgen! Har mange symptomer, men er jo ikke så lenge siden SA så var i tvil, trodde ikke man kunne bli gravid så fort. Hadde legetime idag uansett grunnet andre ting men spurte han heller om hva han trodde og han sa det var mulig jeg var gravid igjen allerede!

 

Har fått mørk ring rundt brystvortene, ømme pupper, faktisk så ømme at å få dusjstrålen på var ondt :o

I tillegg blir jeg bilsyk av bare en liten kjøretur. Så nå er jeg spent på resultatet. Om den er negativ så må jeg inn til videre undersøkelse. Vet ikke hva det går utpå men.

 

Håper alle har en fin sommer og slipper å bruke ull som vi oppi nord må :P Hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snart 23 år og samboeren er 26. Har ei jente fra før som blir 2 år i oktober. Jeg venter mensen i dag eller morgen, vi begynner prøvingen denne måneden:)

 

Har vært gravid en gang tidligere(før jenta vår ble født), men da ble det MA i uke 17.

 

Begge de gangene ble vi gravide på 3-4pp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinea: Har du testet? Veldig spent på resultatet, håper du oppdaterer oss snart! Eller har du klart å holde deg...?

 

Blå: Det høres jo veldig lovende ut med alle disse symptomene? Når jeg hadde en SA i år sa gynekologen at det var vanlig å bli raskt gravid igjen (noe jeg også ble, men bare en kjemisk dessverre).. Håper inderlig at det gjelder for deg!!

 

Selv er jeg 8 dager dpo i dag og grugleder meg til å starte testingen neste uke (hvis jeg ikke ryker på en test i helgen da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Lite referat fra ul; jeg har hatt en falsk positiv test - han fant ingenting som tydet på en ma. Så det er jo veldig godt å slippe alt styret rundt det. Ellers så det fint ut med unntak av at han ikke fant min venstre eggstokk.

 

Han mente også at hormonprøvene var tatt på feil tidspunkt; de skal tas mellom dag 3-5 under en mens. Så han la ikke så stor vekt på de. Ny undersøkelse og prøver om 2 mnd. Kunne fint prøve så mye vi ville i mellomtiden. Så da hadde det jo vært kjekt om tr kunne kommet siden jeg nå er på dag 61!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Helle! Men det er jo utrolig gode nyheter! Syntes det var skummelt med overgangsalder allerede nå...

 

Blå2010: Håper så inderlig for deg! Høres jo veldig lovende ut da :) Jeg har ikke ømme brystvorter denne gang,men hadde det med første. Denne gangen har jeg bare stikninger i brystene. Kanskje jeg endelig skal få et svangerskap uten myyye plager?

 

Supersnusken: Spennende, jeg følger med på dere her inne! Håper så mange som mulig følger etter inn på 1. tri om ikke så lenge :)

 

Og sist, men ikke minst: Stinea, hvordan går det med deg? Jeg er så spent, håper inderlig du kan joine snart i mars klubben!

 

Her er det på tide å sprekke boblen, vi klarer visst ikke å holde oss. Og med en mage som synes allerede (legen mener jeg er lengre på vei enn jeg tror), så må det fortelles etterhvert..

 

Nå kommer en kompis av mannen på besøk og vi skal fortelle. Grugleder meg, vi har fortalt det til en venn hver, sånn at vi ikke maser hull i hodet på hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...