Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Da ringte legen og prøven var negativ :-( men om ikke mensen kommer iløpet av neste uke så skulle jeg komme tilbake for å ta mer prøver, både hormoner og vitamin mangler!

Våknet inatt av at puppene var så ømme og tunge så skjønner ingenting! Men håper mensen kommer snart da sånn at vi kan prøve skikkelig igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så trist å høre blå! Kan hende kroppen trenger litt mer tid for å komme seg etter en SA også. Bra med litt bredere utredning da i alle fall! Men høres veldig rart ut med alle de symptomene da? Hmm..disse kroppene våre kan sannelig lure oss når man går og drømmer og lengter og kjenner godt etter... ;) Lykke til videre da, håper det klaffer igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ny her inne og slenger meg på her:)

Jeg er ei jente på 28 år, er forlovet(han er 33) og vi har to gutter på 4 og 2 år:) Og vi har akkurat begynt å prøve på en baby til:) Det er ingen som veit at vi er prøvere nå. og det er helt greit:) Mye mer morsomt å overraske de seinere.. Akkurat nå går jeg å venter på å teste! Ikm er i morgen. Håper det har klaffet:)

Endret av snorkfrøken84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:)

Nå har jeg vært borte i noen dager å ser det skjer mye.

Har enda ikke testet her, ikm i dag, tr er ikke kommet men har igjen fått gammelt brunt tidvis når jeg går på do på papiret, så har absolutt ikke troa denne gangen.

Glemt testen hjemme i all fart når vi pakket, så får bare vente å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over tålmodigheten din Stinea!! Tester du i morgen da?

Jeg var så dum at jeg røk på en test i går kveld, sanns 9 dager dpo....blendahvit, også etter mange timer.. Vet jo at det var idiotisk å teste så tidlig, også på kvelden i tilllegg, skulle jo mye til for at den skulle blitt positiv! Likevel er det jo en nedtur.... Ja,ja, venter til tirsdag i alle fall før neste test, og den må være på morgenurin i alle fall! Hvis ikke tr kommer meg i forskudd sånn som sist.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Supersnusken - jeg håper tr holder seg milevis unna jeg! Kanskje hun heller kunne kommet til meg :)

 

Jeg er også imponert Stinea - håpet er det ingen som kan ta fra oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev et eget innlegg i forumet, men skriver det inn her også. Dere er så søte, har lest de siste delene av tråden deres:) Jeg er klar for å prøve på nr 2! Er spent og litt redd faktisk. gruer meg på forskudd for suffelser og frustrasjoner.

 

Er på første runde med min nyinnkjøpte cb fertilitetsmonitor. (dette avsnittet er vel bare interessant for de som er "inne" i cb-monitoren) Har en liten skatt på 16 mnd, og har bare hatt en eggløsning og mens siden jeg fikk ham. Vet jeg ikke burde bruke monitoren før jeg har hatt minst to regelmessige sykluser, derfor har jeg ikke kjempestore forhåpninger. Men prøver likevel:) Er på dag 10 (etter første dag i siste mens) i dag. Den har vist høy siden jeg begynte å teste, dag 6. Litt rart. Rett på høy. Men ser det står at det kan skjer første syklus man bruker den. Føler ingen el-tegn på kroppen enda, som slim, stølhet etc. Tappen er lukket og tørr. Regner med jeg forblir på høy iallefall noen dager til. Men hadde vært stas om jeg kommer til max før de 20 pinnene er brukt opp. Men altså. Har ingen grunn til å syte hvis ikke. Følger som sagt ikke cb´s instruksjon om å ha hatt minst to sykluser før bruk.

 

Før jeg ble gravid sist hadde jeg også trøbbel med å få igang syklus etter pillebruk. Og nå har det tatt herlig lang tid etter amming. Så, er vel bare min kropp som er treig med å komme i gang igjen når den har vært utsatt for enten amming eller p-piller. Har ikke brukt p-piller siden fødsel. Visste jeg kom til å være treig med å få eggløsning tilbake;)

 

Skal begynne med akupunktur til høsten (august). For syklushjelp. Håper dte funker. Har så indelig lyst til å bli gravid før jul!

 

Er litt skummelt å gå igang med prøving. Gruer meg til skuffelser og frustrasjoner. Akk.

Vi skal gifte oss 4.august. Og vi har kjøpt et gammelt hus som min mann (snart min mann!) pusser opp nå i sommer. Han er megasliten. I det siste har han ikke orket sex. Det er jo helt forståelig, men frustrerende! Håper dte gir seg Det blir jo iallefall ingen søsken av sliten sær, eller null sæd! Akk;)

 

Ellers er jeg 26 år. Han er 34. Kjekt med noen å prate med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, slenger meg med her. Snart 31 år, prøver på nummer en. Begynner å bli en smule lei nå, etter ett år / 15 pp uten resultat. Fint å ha noen å skravle med som ikke er mannfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Slenger meg på her jeg også.

Er 30, og vi prøver på nr 1. Veldig spent for jeg vet jo ikke hva jeg går til. Har gått på pillen kontunierlig i 13 år, så regner med at det kommer til å ta tid. Selvom vi ikke skal stresse tar jeg meg selv i å telle dager osv. Har gått av pillen i 15 dager nå, så er spent på hvordan kroppen reagerer og om syklusen setter seg.

Vi har valgt å ikke si noe til noen. Orker ikke alle spørsmål fra de rundt. Jeg føler det bare som stress når andre vet, og det trenger jeg ikke. Så greit å lufte tanker her, da min man ikke er videre interessert i å høre veldig mange detaljer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle sammen :) Håper det er greit at jeg slenger meg med her :) Som dere sier godt å ha noen å prate med. Jeg er 33 år, (om ca 2 uker :) ) og mannen min blir 34 i år. Ingen av oss har barn fra før.. Synes dette er veldig spennende, og spesielt siden vi er enige om ikke å fortelle noen om at vi prøver.. Vi har egentlig prøvd ganske lenge, men hadde ett opphold siden jeg måtte begynne med medisiner som er dårlig utprøvd i fht graviditet, (har revmatisme), men fikk klar signal til å begynne å prøve av spesialist. Før jeg begynte på medisinene hadde jeg en lang samtale med lege om hvor vidt det var nødvendig å begynne med prevensjon, siden vi hadde prøvd leeenge uten å bli gravide ( ikke brukt noen form for el tester eller noe), han mente jeeg antglig vis ikke kunne bli gravid pga, lav folat i blodet.. Knasker folat og tester med El tester nå, Begynte med prevensjon ved oppstart av medisiner men sluttet igjen fort. Nå venter vi bare på at spiren skal sitte, og begynne å gro. Dette ble jammen meg langt gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et eget innlegg i forumet, men skriver det inn her også. Dere er så søte, har lest de siste delene av tråden deres:) Jeg er klar for å prøve på nr 2! Er spent og litt redd faktisk. gruer meg på forskudd for suffelser og frustrasjoner. Er på første runde med min nyinnkjøpte cb fertilitetsmonitor. (dette avsnittet er vel bare interessant for de som er "inne" i cb-monitoren) Har en liten skatt på 16 mnd, og har bare hatt en eggløsning og mens siden jeg fikk ham. Vet jeg ikke burde bruke monitoren før jeg har hatt minst to regelmessige sykluser, derfor har jeg ikke kjempestore forhåpninger. Men prøver likevel:) Er på dag 10 (etter første dag i siste mens) i dag. Den har vist høy siden jeg begynte å teste, dag 6. Litt rart. Rett på høy. Men ser det står at det kan skjer første syklus man bruker den. Føler ingen el-tegn på kroppen enda, som slim, stølhet etc. Tappen er lukket og tørr. Regner med jeg forblir på høy iallefall noen dager til. Men hadde vært stas om jeg kommer til max før de 20 pinnene er brukt opp. Men altså. Har ingen grunn til å syte hvis ikke. Følger som sagt ikke cb´s instruksjon om å ha hatt minst to sykluser før bruk. Før jeg ble gravid sist hadde jeg også trøbbel med å få igang syklus etter pillebruk. Og nå har det tatt herlig lang tid etter amming. Så, er vel bare min kropp som er treig med å komme i gang igjen når den har vært utsatt for enten amming eller p-piller. Har ikke brukt p-piller siden fødsel. Visste jeg kom til å være treig med å få eggløsning tilbake;) Skal begynne med akupunktur til høsten (august). For syklushjelp. Håper dte funker. Har så indelig lyst til å bli gravid før jul! Er litt skummelt å gå igang med prøving. Gruer meg til skuffelser og frustrasjoner. Akk. Vi skal gifte oss 4.august. Og vi har kjøpt et gammelt hus som min mann (snart min mann!) pusser opp nå i sommer. Han er megasliten. I det siste har han ikke orket sex. Det er jo helt forståelig, men frustrerende! Håper dte gir seg Det blir jo iallefall ingen søsken av sliten sær, eller null sæd! Akk;) Ellers er jeg 26 år. Han er 34. Kjekt med noen å prate med:)
Sikker på at det ikke har klaffet alt? Kjenner ei som opplevde det der, og hun var gravid... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har hengt her siden 2007. Men er prøver igjen! Starter med pergo i morgen. Har et pergotroll fra før på snart året. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk: Ja, sikker på at dte ikke har klaffet. FORDI MANNEN IKKE HAR KOMMET INNI MED SIDEN MENS! ååååå, må bare hyle ut frustrasjonen et sted. Hehe. Uff. Jeg tenker BARE på syklus og baby. Og mannen har gått hen og fått seg prestasjonsangst. Vi har vært gjennom det før. Det går over. Men tar litt tid. Blir sånn ond sirkel. Han blir engstelig for at den "faller sammen" under akten. Og så er det nettopp det som skjer. Snork, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hørttes jeg ut som en veldig usympatisk dame. Jeg stresser ikke min kjære med el-tester, tidspunkt eller noe. Jeg blir ikke sint osv. Men klart dte er megafrustrerende. Når alt jeg trenger er en dose sær eller ti;) Av erfaring vet jeg at det går over. Men må nok smøre meg med tålmodighet. Og jeg må prøve å ikke vise skuffelse (vanskelig). Da tar det lengre tid før vi kommer ut av denne kjekke onde sirkelen. Er mye om dagen. Han jobber 16timersdager på huste for å få det ferdig. Og bryllupet ligger vel og småstresser begge to. Om er par uker er han nok tilbake. Ser at min el ikke har planer om å komme riktig end. Håper det klaffer med el og særtømming om noen dager eller uker, alt ettersom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tr kom desverre dagen etter ikm, så da er det bare å nyte ferien med dobbel 70 års dag og masse vin:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørttes jeg ut som en veldig usympatisk dame. Jeg stresser ikke min kjære med el-tester, tidspunkt eller noe. Jeg blir ikke sint osv. Men klart dte er megafrustrerende. Når alt jeg trenger er en dose sær eller ti;) Av erfaring vet jeg at det går over. Men må nok smøre meg med tålmodighet. Og jeg må prøve å ikke vise skuffelse (vanskelig). Da tar det lengre tid før vi kommer ut av denne kjekke onde sirkelen. Er mye om dagen. Han jobber 16timersdager på huste for å få det ferdig. Og bryllupet ligger vel og småstresser begge to. Om er par uker er han nok tilbake. Ser at min el ikke har planer om å komme riktig end. Håper det klaffer med el og særtømming om noen dager eller uker, alt ettersom;)

 

Skjønner deg godt! Min kjære ville ha fri på fredag og jeg måtte bite tennene sammen og godta det. Det var frustrerende når jeg visste at el var rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinea : Vin skal visst være kjempe fint har jeg hørt :) Nyere forskning viser at Franske kvinner er mere fruktbare siden de drikker vin ofte... Kanskje det er det vi skal begynne med.. ett glass vin hver kveld.. Tror gubben hadde trudd jeg hadde blitt gal da i hvertfall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg sier hurra jeg nå for endelig etter noen og seksti dager kom tr!!! Ringte sykehuset for å sjekke om jeg må flytte prøvetaking til nå, men han sa det trengte jeg ikke tenke på. Jeg skulle bare ha ferie, slappe av og så ville han se meg som avtalt i september som gravert:)

 

Har fått låne en cb monitor av en venninne, så det blir litt lettere for meg å følge kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Tok en test i dag morges, og den var klart positiv gitt! Nesten litt uvirkelig! Er bortreist og treffer ikke mannen før fredag, då må nok holde på hemmeligheten alene litt.. Skal prøve å ikke planlegge for mye, sist mistet jeg jo etter et par uker, så puster ikke lettet ut før etter de magiske 12 ukene! Håper flere av dere følger etter til 1 trim snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!!!!!!!!!!!

 

Hvor mange pp ble det? Jeg er i gang med første pp. Men har vært klar lenge. Bare venta på mensen (og eggløsningen altså) etter fødsel i 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cybele: nr 2 her også! Ble vel 3.pp det klaffet på, gikk fortere nå enn første gang! Ble gravid også før vi prøvde, hadde ikke fått mens tilbake så regnet sjansen for det som liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...