Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Ser jo at det er flere skravletråder her på forumet, men virker som om de som er der kjenner hverandre så godt der, så føles litt vanskelig å "komme inn i".... Håper derfor at noen kanskje har lyst til å bli m på en ny en? Som jeg skrev i en annen tråd her så forteller jeg ingen om at vi er prøvere, har derfor et stort behov for å "snakke" om dette m andre prøvere! Mannen er litt lei dette, foretrekker å ikke snakke og spekulere hele tiden..Tror det stresser ham litt.. Så går jo og tenker og kverner på dette dagen lang ;)

 

Man bør kanskje presentere seg litt da..Jeg er i midten av 30-årene og prøver på nr 2. Satser på 2 ganske tette, datteren min er litt over året nå. Tok ca et halvt år å bli gravid sist. Nå har vi blitt gravide 2 gganger uten å prøve, begge skjedde før jeg hadde fått mens tilbake etter amming. Mistet begge dessverre :( Nå har vi prøvd aktivt en liten stund, er nå i 3pp, og er hmmm..skal vi se.. 8 dager dpo! Klør skikkelig etter å teste men prøver å holde ut litt til!

 

Håper noen vil skravle med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Supersnusken :)

 

Vi forteller heller ingen at vi prøver, er vår første.

Vi er i 20årene, og satser på full klaff i løpet av sommer/tidlig høst så det blir vår baby :)

 

Vi ha vært aktive prøvere i ca 6 mnd, men pga av litt ubalansert stoffskifte osv, så går det tregt.

Skal til min første akupunktur time neste onsdag, så håper kanksje hun kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Jeg er med :)

 

Hmm.. Hva skal man si da? Nærmer meg de fryktede 30, og prøver på nr 4.

Dette vil vel bli en attpåklatt, og jeg tror og håper at alle storesøskene vil like tanken på en liten i huset :)

 

Har bare prøvd en måned, sluttet på pillen i mai. Nå har jeg tr på besøk, og klør i fingrene etter å begynne aktivt på en ny pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg gjerne med. Er så enig. At det er godt å ha et sted og lufte seg litt så sambo får litt fred. Ingen som vet at vi prøver, men er nok mange som venter på gode nyheter ;)

 

Om oss. Nærmer oss de tretti, og prøver på første mann. Vært sammen i litt over et år, så tidlig i gang vil vel noe si, men vi er klare, og som sagt snart 30, så vil ikke vente lenger. Ser ut til at det tar tid før spiren sitter og.

 

TR på besøk her og, siste dag i dag tenker jeg, så er vi klare for 4 pp. EL neste helg og ikm ca 15 juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikm i dag, mensmurringer hele tiden (men som sagt i en annen tråd så plages jeg med dette stortsett hele mnd:s)

Ingen spotting enda, å ingen tegn på tr. men har vært noe uregelmessig til tider, så venter bare å ser:)

 

Mangler noen vanlige tegn på tr, som ømme bryster ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med keg også. Jeg har fortalt at vi prøver til en venninne, men ingen andre vet det.

 

Vi er begge i midten av 20 årene og har vært ilag en god stund, hvor jeg har vært klar for barn lenge og samboer ble klar for litt siden. Er i 3 på nå, og jeg skulle hatt ikm på onsdag, men pga sen el antar jeg at den ikke kommer før midt/slutten av neste uke. Håper jo selvfølgelig at tr ikke kommer i det hele tatt! Spesielt siden jeg og samboer ikke har mulighet til å prøve i sommer og om det ikke klaffer nå tror jeg det er best å vente mtp jobb/skole situasjon:/ menmen.. Det positive er jo at samboer føler seg klar(endelig) og har sagt at han er med om jeg er med:D

 

Ble litt langt, men godt å lufte tankene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig m noen å skravle med da!

 

Stinea: alltid spennende m ikm! Har du testet eller? Spennende m akupunktur! Er det mot stoffskiftet eller for å bli gravid?

 

Hva skjer´ra bagera: hvordan kom du på det nicket da? ;)

Nr 4, ja, og før 30, det er ikke verst! Og ikke frykt de 30, jeg har endel erfaring der og det er ingenting å være redd for! ;)

 

Mmbaby: Spennede m nr 1! Ting skjer jo ofte litt fortere når man nærmer seg 30, her begynte folk å hinte om barn i det jeg fortalte at jeg hadde fått kjæreste (da var jeg 32..) Mye press rundt dette, litt derfor vi ikke har fortalt noen om prøving.

 

Jeg driver jo og kjenner etter symptomer...og merker at jeg er så sulten disse dager! Sånn hadde jeg det hele 1.trimester forrige gang, spiste som en hest og ble aldri mett..;) Men har jo egentlig ikke troen denne pp (sier i alle fall det til meg selv for ikke å bli så skuffet..). Lurer på om jeg skal innvilge meg en test over helgen hvis denne sulten fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og velkommen til deg også kat87, så deg ikke før nå! Hvor mange dager dpo er du da, har du testet noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) ja testet på onsdag, men det var jo veeeldig tidlig, er bare 7 dpo i dag:p så fikk jo såklart negativt.. Er første månde med el og g-tester, og de må jo prøves. Men har ingen følelse av verken det ene eller det andre, så venter i spenning. Skal ikke teste før tidligst mandag, og forhåpentligvis klarer jeg å vente til onsdag! Dette er forresten første barn vi prøver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig m noen å skravle med da! Stinea: alltid spennende m ikm! Har du testet eller? Spennende m akupunktur! Er det mot stoffskiftet eller for å bli gravid? Hva skjer´ra bagera: hvordan kom du på det nicket da? ;) Nr 4, ja, og før 30, det er ikke verst! Og ikke frykt de 30, jeg har endel erfaring der og det er ingenting å være redd for! ;) Mmbaby: Spennede m nr 1! Ting skjer jo ofte litt fortere når man nærmer seg 30, her begynte folk å hinte om barn i det jeg fortalte at jeg hadde fått kjæreste (da var jeg 32..) Mye press rundt dette, litt derfor vi ikke har fortalt noen om prøving. Jeg driver jo og kjenner etter symptomer...og merker at jeg er så sulten disse dager! Sånn hadde jeg det hele 1.trimester forrige gang, spiste som en hest og ble aldri mett..;) Men har jo egentlig ikke troen denne pp (sier i alle fall det til meg selv for ikke å bli så skuffet..). Lurer på om jeg skal innvilge meg en test over helgen hvis denne sulten fortsetter!

 

Akupunkturen er i hovedsak mot menssmertene og søvnproblemene, men hun jeg skal til, er spesialist på ufrivillig barnløshet mm, så skal snakke med hanne om alt når jeg kommer dit :)

Kanskje det blir fortgang i sakene :P hehe

 

Nei, har ikke testet, blitt lurt så mange ganger før, å mine sykluser kan variere litt fra 30-35 dager, så venter i det lengste :)

Er ikke noe problem å vente lengere, for jeg har blitt skuffet så mange ganger før, at jeg har omstilt meg helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersnusken: Nicket har jeg hatt en stund, siden jeg var gravid med nr tre. Husker rett og slett ikke hvordan jeg kom på det :)

 

Er litt skremmende å begynne på nytt, men samtidig kjempespennende :)

 

Hvilken i rekken var det du prøvde på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersnusken: Nicket har jeg hatt en stund, siden jeg var gravid med nr tre. Husker rett og slett ikke hvordan jeg kom på det :) Er litt skremmende å begynne på nytt, men samtidig kjempespennende :) Hvilken i rekken var det du prøvde på?

 

Jeg prøver på nr 2, og det blir nok sistemann også! Kom litt for sent i gang til å kunne tenke på 4... ;)

Er det gutter eller jenter du har, eller blanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld bestilte jeg el tester og termometer fra billigstester.no, så håper de kommer i posten i morgen :)

Neste pp, blir det full sjekk av alt med disse ;) hehe

Nå skal bare fri helga nytes til det fulle, med godt vær og hærlig varme ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supersnusken: Nr 2 ja, det er så kjekt :) Er 9 år siden jeg fikk nr to, men husker det fortsatt veldig godt. Helt fantastisk :) (Det var det jo selvsagt også med de andre:))

 

Jeg har en gutt og to jenter, hadde vært kjekt med en gutt til nå, men alt tas imot med takk ;) Hva har du fra før?

 

Stinea*2013z3: Jeg har også mange sånne liggende. Har ikke el-tester da, men vurderer å kjøpe det også. Skal bruke hostesaft denne måneden, så da håper vi det sitter :)

 

Om bare den j**** tanta kan få vasket ut etter seg, så er vi igang igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Stinea*2013<3, jeg leste litt feil, trodde det sto el og g- tester :) Merkelig å svare at jeg har mange el-tester, men ikke el-tester. He he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Jeg hiver meg på!

Jeg er 33 og samboer noen år yngre. Vi prøver på nr 1 og det ser ut til at det tar litt lenger tid enn planlagt... derfor har jeg tatt pergo denne syklus og skal teste mandag på IKM dag! Ser fram til det! Ellers om det ikke klaffer denne måneden skal vi vente til august/september med å prøve på nytt. Eller rett og slett ta det som det kommer. Jeg trenger å få fokus over på noe annet da jeg føler jeg stresser voldsomt...

Har en venninne som ikke ble gravid. Hun og samboer har vært sammen over 3 år og prøvd rundt 2 år å få barn. Nå har de nettopp kjøpt hus og planlegger bryllup til neste år. Tror dere ikke hun ble gravid nå?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger meg også på! Er 26 år og er gift. Har to barn på 6 og 4 1/2 år. Har prøvd å bli gravid i ett år nå. I starten ønsket vi å holde det hemmelig og gjorde det ganske lenge, nå er det noen få som vet om det, men tenker å fortsette å holde det hemmelig. Ganske uvant at det ikke har klaffet tidligere, ble gravid på første forsøk med nr.1, og nr.2 kom fortere enn vi hadde tenkt! Mens nå lar det vente på seg... Skal inn på sykehuset i august på sjekk hos en gynekolog, tror hormonene mine ikke er helt i gjenge etter p-pillene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at så mange vil bli med da!

 

hva skjerá bagera: jeg har jente fra før, må innrømme at det var det jeg ønsket meg også da jeg var gravid, har liksom alltid drømt om en liten jente.. Men hadde selvsagt blitt like glad i en liten gutt altså! Nå synes jeg det hadde vært moro m en gutt så klart, og tror nok mannen håper på det. Men blir det jente igjen kan de jo bli gode venninner også! Selv drømte jeg alltid om en søster da jeg var liten..

 

arytai: velkommen! Hvor lenge har dere prøvd da?

 

Til alle: kjenner godt til dette stresset rundt prøving ja...og det månedlige håpet, spenningen og skuffelsen. Berg- og dalbane-humør! Men til slutt klaffer det jo, i alle fall for veldig mange! Og da er det verdt det! :)

 

Selv har jeg el-testet for første gang denne syklusen, el kom da mye tidigere enn jeg trodde, og de signalene fra kroppen jeg har pleid å tolke som el kom først etterpå. Håper derfor at aksjeleggingen har vært mer strategisk denne mnd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne være med på en skravletråd:)

Er 28år, mannen 27. Prøver på nr 1, mer eller mindre aktiv siden 2010. Uten prevensjon de første månedene, men så mer aktivt. Har mistet tvillinger ganske tidlig i graviditet og hatt en kjemisk.

Var samboer for noen år siden og vi prøvde i 2 år uten å få til noe, så jeg var på utredning hvor jeg fikk beskjed om det ikke var noe feil.

 

Vi har ikke sagt til noen at vi prøver, kun luftet det for foreldre og besteforeldre, da vi lurte på hva de syntes om at vi prøvde.

 

Mannen min er litt sånn som de over her, han liker ikke å snakke om det og spekulere og sånt før det er reelt liksom.. han er av den typen som ikke helt har forsona seg meg at vi prøver, men vi er enige om at han blir klar mens jeg går gravid..(er et par kamerater av han som vet bare, for det er jo ingen hemmelighet på en måte at et gift par på 27 og 28 prøver..var hvertfall sånn vi sa det)

 

 

Jeg er ikke så veldig flink til å være på nett, men er inne og leser innimellom og svarer på det jeg føler jeg kan svare på og spørre og sånt. Men skal prøve å følge med på det som skjer i denne tråden:)

 

Fikk forresten tantebesøk i dag så da blir det en ny pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd siden 2010 så begynner å bli en stund. Vi er begge utredet og alt er ok. Jeg har 3 SA bak meg med tidligere samboer. Fant ut at jeg har en koagulasjonssykdom og går derfor på blodfortynnende. Skal søkes prøverør til høsten om ikke hormonkurene fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vil også gjerne være med her :D

Jeg er 25, samboer 27.

Jeg har en sønn på snart 2 år fra før så dette blir vårt første felles barn, hvis det klaffer!

Er i 2 PP og IKM er imorgen så er spent!

 

Samboer vil ikke prate om prøvingen og er kun 1 venninne som bor langt unna som vet om prøvingen! Synes det er koselig og spennende å lese om dere andre prøvere!

 

Når jeg forteller kjæresten at nå har jeg el så blir han ekstra gira men er så vanskelig å komme inn på han og få høre hva han tenker om prøvingen. Han er litt redd pga han tror ikke han kan få barn pga han har prøvd med forrige samboer (de prøve bare 2-3 mnd), men jeg prøver å fortelle han at det kan hende de ikke passet sammen eller det kunne være henne, men skjønner han blir litt engstelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mnd skal ikke sambo her vite akkurat når EL er. Han har nok en viss anelse, men sier ikke dagen. Har er redd for å ikke klare å prestere. (har gått bra til nå, men merker at vi begge er litt anspente) så denne mnd skal vi prøve å slappe av litt mer. Håper det gjør susen....

 

Gøy med skravletråd. Har fulgt med på noen andre, men der er det så mange som kjenner hverandre så godt, derfor deilig med en tråd for oss nyere på bim.

 

Er så deilig å ha et sted å være i prøvemodus på. Føler jeg går rundt i min egen lille verden for tiden.

 

Her jager jeg TR ut dag tror jeg. Nedtelling mot EL. Testet forrige runde, og det stemte med kroppen og det jeg selv trodde. Kommer nok til å teste denne mnd og siden jeg har flere tester liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hiver meg på jeg også!

 

Har akkurat fjernet spiralen, så er i 1 pp nå. Prøver på barn nr 2. Den første tok 1, 5 år før spiren satt, så håper det går litt fortere den her gangen :)

 

Jeg er 27 år og samboeren min er 34 år.Bor i Nord Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg gjerne på:)

 

Er 24 år nå, har akkurat begynt prøvingen sammen med min kjære (31). Han er vel omtrent på samme stadie som dere andre skriver om...

 

Slutta på pilla i begynnelsen av mai, så har nettopp begynt på 2.pp. Venter EL på mandag, hvis det er som jeg tror, så får vel legge inn noen aksjer i helga... ;)

 

Har ikke fortalt til noen ennå, så er godt å ha et sted å kunne prate og spørre. Og koselig å bli litt mer kjent med andre nye prøvere:)

 

Lykke til fremover folkens:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at så mange vil bli med da! hva skjerá bagera: jeg har jente fra før, må innrømme at det var det jeg ønsket meg også da jeg var gravid, har liksom alltid drømt om en liten jente.. Men hadde selvsagt blitt like glad i en liten gutt altså! Nå synes jeg det hadde vært moro m en gutt så klart, og tror nok mannen håper på det. Men blir det jente igjen kan de jo bli gode venninner også! Selv drømte jeg alltid om en søster da jeg var liten.. arytai: velkommen! Hvor lenge har dere prøvd da? Til alle: kjenner godt til dette stresset rundt prøving ja...og det månedlige håpet, spenningen og skuffelsen. Berg- og dalbane-humør! Men til slutt klaffer det jo, i alle fall for veldig mange! Og da er det verdt det! :) Selv har jeg el-testet for første gang denne syklusen, el kom da mye tidigere enn jeg trodde, og de signalene fra kroppen jeg har pleid å tolke som el kom først etterpå. Håper derfor at aksjeleggingen har vært mer strategisk denne mnd! ;)

 

Jeg har to tette jenter, og de er veldig gode venninner :) De krangler mer med venninnene sine enn med hverandre.

Senest i dag sa minstemann at hun skulle ønske at hun hadde en lillesøster....elle lillebror :) Glad den siste kom etter litt nøling, man vet jo aldri hva man får :)

Håper bare at det ikke drøyer for lenge, da blir gapet for stort mellom barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...