Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Endelig kommet meg inn i pp1 jeg også med andre mann i sikte.

Tr dukket opp i går, 13 dager forsinket. Så nå er vi i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg blir gjerne med her:)

 

Jeg og samboer (vært sammen leeenge:) men ikke vært klare før nå) prøver på vår første. Vi er 33 og 34. Har prøvd et halvt år, men ikke alle gangene det har klaffet helt på el tror jeg. Bruker tester.

Har akkurat hatt mens og håper nå bare vi rekker tilbake fra hver vår ferie (om 1 og 1/2 uke) til å treffe el... Har tidligere hatt ganske jevne sykluser på 30-32 dager, men i det siste har det variert fra 26 til 34... Hadde en veldig kort syklus nå (26) så håper neste blir lang så vi rekker å prøve denne mnd;) Kjedelig å vente helt til neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse supersnusken :)

 

her kom tr på tirsdag, så nå kan vi begynne å prøve skikkelig igjen. kom et lager med el og g-tester i posten på tirsdag :) håper vi blir fort gravide igjen og at spiren holder seg der i 40 uker :D

 

artig å lese om alle dere nye :) vi har blitt en stor og fin gjeng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan el- tester bruker dere? Jeg synes CB digital er super, da er det i hvertfall ingen tvil enten en runding eller smilefjes, men de er jo dyre da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere nye og gamle! Kjekk tråd:)

 

Jeg bestiller el-tester fra www.billige-tester.no. Men ser nå at jeg skal bestille fra lavpris nestegang, som blå gjør!

 

Når det er sagt, så har jeg foreløpig liten nytte av el-testene. Jeg bruker monitor (clear blue fertilitetsmonitor) første syklus. Og det ser ut til å være rimelig meningsløst. Er på dag 17 i dag, og null tegn til el. Ingen slim (pleier å ha i flere dager før eggløsning), ingen tegn på monitor eller el-testene på at el skulle komme de kommende dagene. Akk. Kroppen er åpenbart ikke i gjenge igjen etter fødsel. Men fødselen var 5.mars 2011 (!!!). Blir sjalu når folk med baby født i 2012 har mensen, er prøvere og gravide. Sukk. Fikk mensen igjen 7.juli. Første mens siden fødsel. Så er vel egentlig naturlig (eller iallefall ikke unaturlig) at de første syklusene etter oppstart etter amming/p-piller etc er lange og teite. Men min oppstart var bare så sein! Sukk.

 

Var hos gynekolog i mai. Han bare lo av meg (på en hyggelig måte altså), sa at alt er i skjønneste orden og at mens kommer snart. hn var mao lite bekymret. Og mens kom jo. Men noen 28 dagerssyklus kan jeg se lenge etter. Sånn med det første. Bestilt ny time til gyn nå, 9.august. Tror jeg skal spørre etter pergo. Er jo dte jeg trenger! Litt eggløsning, sånn at jeg kan prøve. Fikk resept på pergo før jeg ble gravid med sønnen min. Pga det samme. 50-70 dagers sykluser en god stund etter p-pillerslutt. Men. Før jeg rakk å løse inn resepten fikk jeg el på dag 15 og ble gravid! Så vet jo kroppen kan. Men den tar seg jammen god tid.

 

Og apropos vin! : http://tidsskriftet.no/Innhold/Nyheter/2003/September/Vin-gjoer-kvinner-gravide-raskere !!!

 

Greit for meg, for jeg skal nemlig være brud i utdrikkningslag i morgen!!!! :D (skjønner at artikkelen henviser til moderate mengder alkohol, altså). Til vanlig er jeg lite begeistret for overstadig inntak av alkohol. I morgen regner jeg imidlertid med at ingen lar meg slippe unna med mine to asketiske glass. Akk. hehe

 

God helg til dere andre så lenge:) Kjekt å lese andres innspill og tanker omkring prøving:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg også bestilt flere tester hos lavpris:) Clearblue og de er jo fine, men såååå dyre, og de billige funker jo helt fint de også, bare ikke like tekniske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve disse jeg også... :) Ja, kjempe greit og ha noen og dele litt tanker og slikt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på eg og! Var en liten tur innom gravid 1 trimester forumet men hadde en SA forrige uke i 6 uke så då er det bare å flytte tilbake til start!

 

Har en herlig jente på halvannet år og har så utrolig lyst på en liten søster eller bror til henne !

 

Har nå sluttet å blø etter sa og har kjøpt meg clearblue fertilitets monitor så ska begynne å teste meg nå neste uke og satser på full klaff :) tror egentlig ikke vi trenger det siden det gikk på første forsøk her sist men litt gøy å følge med! Noen som har prøvd sånn monitor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd da Anette1987... Men ser ut som du er ved godt mot og ivrig etter ny start:)

Koselig å ha deg med, jeg er ganske ny her og har prøvd ca et halvt år. (Nå spent på om vi rekker et forsøk på neste EL om litt over en uke)

Har lurt litt på hvordan de funker de monitorene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg kommer også inn her igjen. Var i 1.trimester igår jeg og;P Trodde jeg... Var på UL igår og der så vi en tom fostersekk. Hadde en BO:(Trodde hele tiden at jeg var gravid. Kjipt når vi hadde fortalt alle det. Jeg må på utskrapning mandag. Men vi tenker at vi prøver igjen så fort vi kan;) Kanskje vi kommer i samme terminklubb igjen Anette1987? ;) Jeg håper på Mai eller Juni. Blitt raskt gravid tidligere, så håper at det går bra neste gang;) Lykke til til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi tilbake til start..

Livet har vært et fullstendig kaos de siste månedene men nå skal vi flytte og endelig få ro i hverdagen, så nå har vi bestemt for å begynne med prøvingen i etter TR i august/september.

 

Nå skal jeg også begynne på skole som jeg gleder meg til, endelig få noe i hverdagen som krever fokus enn bare EL/G-tester, fortvilelse når det ikke klaffer etc.

 

Tidspunktet er nok ikke gunstig for å få barn men vi har gått mange runder med oss selv og funnet ut det vil aldri bli et "perfekt" tidspunkt i fremtiden før det er forseint. Men jeg vil heller måtte ta utdanningen min på deltid og ha barn, enn å være tidlig ferdig med utdanning og så sitte igjen som barnløs.

 

Så jeg håper jeg er velkommen tilbake i gruppa, siden det er så godt å snakke med andre som driver på med prøving og vet hvor frustrerende det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljeduft : Jeg og er "prøver" og student, og som du sel sier, det er aldri ett tidspunkt som passer å bli gravid, få barn på. Tror man blir klar og tidspunktet passer når barnet kommer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg har fått låne en slik monitor og kjøpt pinner nå:) når du får yr, så setter du den på. Den regner testetidspunkt fra man setter den på og 6 timer frem tror jeg. Innenfor den intervallen skal man teste, helst morgen (tror jeg).

 

Den dagen du setter den på er dag 1, så vil det stå m til og med dag 5, etter det vil den be om en test når du skrur den på. Dvs man holder en testing enten i stråle i 3 sek eller i kopp i 15 sek. Så sette på hytten og inn i monitoren. Den leser av og viser med en stigende skala hvor fruktbar man er.

 

Når den viser høy, maks, høy (før, under og etter el vil jeg tro) så er det bare å legge inn mange aksjer:)!

 

Jeg begynner på min første testedag imorgen og satser på varme dager ved Middelhavet gjør meg extra fruktbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt cbfm siden september. Og det er viktig hvem tidspunkt man stiller inn m knappen på. For resten av syklusen må man teste mellom 3 timer før og 3 timer etter dette tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle kjente og nye:)

Nå har jeg vært på feire og ikke så mye inne her den siste uken, men skal lese meg opp på siste nytt etterhvert:)

 

Her kom tr dagen etter forventet og varte i kun 5 dager, med 2 dager med kun brunt i utfloden, så kroppen lever igjen sitt eget liv.

 

Begynner å legge inn aksjer allerede i kveld tenker jeg, så får vi se hvordan dette går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Får vel begynne å henge her jeg også, sånn at jeg klarer å holde det ca hemmelig at vi prøver =P

 

Jeg har 2gutter fra før (8,5år og 7år), mens samboeren min har ingen egne. Vi har vært sammen i ca 4år og har merket det godt på enkelte rundt oss i ca 2år nå at de bare venter på babyen. Og siden tidspunktet aldri blir helt "rett" for å bli flere i familien så bestemte vi oss i mai for å bare hoppe å ta ting som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg er med godt mot! Var utrolig trist men etter en uke der eg ikke visste om eg var gravid eller ikke så var det nesten en "lettelse" bare å få et svar..

 

Gifter meg 1.september, så var jo veldig redd eg sku få en babykul i brudekjolen siden det er nr 2.. Men nå er det ingenting annet eg kunne ønske meg !

 

Venter på cbfm som eg har kjøpt! Kjempe spent på å begynne å bruke den! Tok en sånn billigtest el strimmel i går og i dag som var positiv men leste etterpå at disse kan slå ut positiv så tett oppi en sa.. Fikk svar på hcg bp i dag som var 59 på fredag så satser på at resten snart er ute av kroppen så eg kan bli gravid igjen!!! :)

 

Kjenner eg er litt redd for å bli gravid igjen no før bryllupet for vi ska feire i Spania og hvis eg blir gravid igjen nå kommer eg til å være like langt som når eg mistet når vi ska gifte oss! Og eg kommer til å være kjempe engstelig neste gang siden eg mistet.. Selv om eg vet at det mest sannsynlig bare var et engangstilfelle ..

 

Godt å ha et forum der du kan slippe alle tankene løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også :) Hadde en MA i mai og er i prøvemodus igjen....Begynte første pp i midten av juli og har hatt en veldig følelse på at jeg er gravid...sånn "at man bare vet man er gravid" følelse....Masse symptomer og bekkensmerter som plutselig kom...Noe jeg aldri har da jeg ikke er gravid! MEN, skulle teste i dag tidlig og da kom jammen meg tanta mens jeg pakka opp graviditetstesten!!BLÆH :P Da får vi bare prøve igjen denne mnd....Spennende er det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spennende er det, Akkurat det der opplevde jeg en gang også Nemo, og det er så kjedelig... det blir liksom en skikkelig nedtur... Men vi får smøre oss med tålmodighet og bare fortsette prøvingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spennende er det, Akkurat det der opplevde jeg en gang også Nemo, og det er så kjedelig... det blir liksom en skikkelig nedtur... Men vi får smøre oss med tålmodighet og bare fortsette prøvingen ;)

Hva skjedde med deg mente du? Bekkensmerter ell att du bare visste du var gravid følelsen??:) Skikkelig dårlig gjort av kroppen å oppføre seg sånn!!!Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spennende er det, Akkurat det der opplevde jeg en gang også Nemo, og det er så kjedelig... det blir liksom en skikkelig nedtur... Men vi får smøre oss med tålmodighet og bare fortsette prøvingen ;)
Hva skjedde med deg mente du? Bekkensmerter ell att du bare visste du var gravid følelsen??:) Skikkelig dårlig gjort av kroppen å oppføre seg sånn!!!Hehe :P
Jeg hadde skikkelig gravid følelse og en hel drøss med symtomer... og sitter der med testen, klar til å pakkes opp, og der kommer TR, snakk om dårlig gjort av kroppen ja.... ;) he he
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...