Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Stinea*2013?<3; Tusen takk for det. :) Jeg håper virkelig det, for denne berg-og-dalbanen kan godt for min del slutte nå :)

 

Jeg skjønner veldig godt hva du snakker om, det ødela totalt det forholdet jeg og xen hadde. Vi ble kalt for soulmates pga vi var en så god match, men til slutt så måtte vi bare innse at jeg ikke kunne få biologisk barn og han ville aldri i livet verken adoptere/fosterhjem.

Det er noe som det ikke går ann å jobbe seg igjennom akkurat.

 

Jeg tror ikke mange klarer å forstå hvilken utfordringer det er med å prøve og ikke få det til, før man har opplevd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og min nåværende samboer, har nå begynt å prøve aktivt, sånn ca i alle fall;p

Han er student i enda ett år, så han er litt på vippekanten enda, men han har veldig lyst, er bare litt redd i tillegg:)

Fikk pakken min fra billigtester i dag, så begynner temping på lørdag og el testing om ca 8 dager tenker jeg, så får vi se hva som skjer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vaklet litt fram og tilbake i de siste 6 mnd, så regner oss som aktive, har varslet fastlegen min om at vi har prøvd også, så hvis det ikke skulle skje noe innen vi kommer til vintermnd så får vi henvisning til utredning:)

 

Ja, det er virkelig en påkjenning og en styrke prøve på ett forhold å ikke få til å få ett barn, når det er det største ønsket:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også henger meg på her.... Trivelig å skravle litt..

Vi prøver på nr 2 å, og har gjort d i 4 år.... var til utredning nå på mai og fikk beskjed om at jeg har pco og samboer har noe redusert sædkvalitet... Fikk resept på pergotime, så er nettopp ferdig med første kur der, så det er vel ingen hemmelighet at ting skal foregå bak lukkede dører noen dager :P

Merker at det å få svar på hvorfor det ikke har blitt barn etter 4 år, har gjort noe med forholdet også... Vi har fått senka skuldrene litt begge to, for nå er det faktisk lys i tunnelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Jeg vil også være med!!:-)

 

Snart 30 år, har tre fra før... en pluss to(tvillinger:-)) Så er det lenge siden jeg har vært på disse sidene, og er utrolig dårlig på disse forkortelsene... skjønner ikke alle enda.. men satser på å bli bedre...

 

Vi prøver også, tok ut sprialen i mai... så vi prøver nå... blir spennende å se om det klaffet om en 14 dagers tid. Har vært veldig heldig de to andre gangene, da det har klaffet på første forsøk:-)

 

Jeg tør ikke si til noen at vi prøver... er litt redd for hvordan folk skal reagere siden vi har tre fra før. Virker som om folk reagerer veldig når folk får mer enn to barn... sier ting som: skal dere befolke hele bygda på egenhånd? eller, dere har vel gjort deres nå, eller nå holder det vel?? Kjipt men sant, derfor venter vi så lenge så mulig å si det til noen.

 

Men jeg gleeeeder meg og syntes dette er kjempegøy, og har ingen planer om å la andre sine meninger ødelegge denne gleden for oss. Blir stas å bli 4 barnsmamma!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen, håperpånr2snart....<3 :)

Supert å høre at dere har fått hjelp og kanskje spira sitter ganske så fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håperpånr2snart....<3

Krysser fingrene for at det vil komme et spire innom kort tid! :) Det er godt å høre at dere har fått noen svar og får slappe mer av :)

 

snartvoksen

Så spennende da! Får håpe du er like heldig denne gangen :)

Helt riktig at du skal glede deg og ikke la andres meninger ødelegge dette!

Jeg har alltid drømt om 4-5 barn og når jeg snakket høyt om dette fikk jeg alltid spørsmål om jeg hadde tenkt å melde meg inn i en sekt eller befolke bygda som du har opplevd. :P Men har man råd, tid og lyst så ser jeg ikke problemet med å få flere barn enn 2 stykker :) Så dere har iallefall full støtte ifra meg på Vestlandet :D:)

 

Velkommen til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinea*2013?<3:

Lurt at du har sagt ifra til legen så tidlig! Da slipper du å vente unødvendig når det er gått et år, uansett hvor aktive dere er med prøvingen :)

Vurderer selv å starte med temping når vi begynner aktivt igjen.. men virker så mye mer styr itillegg til alle EL testinga :) Men gjerne skriv om dine erfaringer med det!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kult jeg at dere prøver på nr tre og fire. Alltid hatt lyst på fire selv, men sambo syns tre får holde. Tiden vil vise. Prøver jo på nr 1 ;-) blås i hva alle andre mener. Så lenge man har tid, økonomi og muligheter tiø å følge barna opp er det vel opp til hvert enkelt par hvor mange barn man vil ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snartvoksen: Jeg er i samme båt som deg. Har tre fra før, og ønsker en til. Fikk spørsmål om jeg hadde tenkt å befolke hele verden alene da jeg ventet nr 3, så derfor er dette hysj hysj.

Er nesten sånn at jeg vurderer å kalle det et "uhell" når det skjer, så slipper vi de skjeve blikkene...

Ikke kjekt at det skal være sånn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen jenter! hyggelig m så mange nye skravlesyke, velkommen til dere alle! moro og høre om alles forskejllige bakgrunn og historie! Godt å bli minnet på at en egentlig er fryktelig heldig, føler med dere som strever med nr 1! Selv har jeg altså en fra før, og prøver på nr 2... Fikk besøk av tanta i dag, 1 dag før IKM...er altså litt deppa over det, men innser at i forhold til mange andres problemer er det en bagatell....

 

Dere som bruker pergo, hva slags problemer hadde dere på forhånd? uregelm syklus, manglede el eller hva? Bare litt nysgjerrig, lurer på om jeg må lage en egen tråd om dette jeg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble gleden kortvarig :-( tror det er en SA jeg opplever idag! :-( blør mye, har veldig vondt i mage og korsrygg :-( skal kontakte legen imorgen og høre om han har mulighet til å ta meg inn å undersøke meg!

 

Dette ble ikke helt som forventet gitt! Men om det er en SA så får vi krysse fingrene for at det går bedre neste gang :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff blå2010 så trist :( Håper legen har tid til deg imorgen:)

 

Til dere som planlegger 3-4 barn, så synes jeg det høres vare koslig ut. Jeg ønsket meg alltid flere søsken, og jeg selv vil gjerne ha minst 3 :)

 

Her er det mensmurringer, men håpet er ikke ute før tanta kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit blå2010. Masse lykke til. Skulle du være så uheldig at det er en sa så prøv og tenk at da var det noe som var galt. Kroppen ordner jo ofte opp selv. Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Blå2010! Det var ikke kjekt å høre! Får bare håpe at det er kroppen som lurer deg, og at spiren sitter som støpt fortsatt!

Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå2010:

 

Kjempe trist å høre! Føler virkelig med deg! Håper som Hva skjer'a bagera? sier: at kroppen din bare lurer deg :)

Hvis ikke så hold motet oppe! Neste gang så sitter det! :)

Stooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er det så mye stress at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart!

Det er blitt masse usikkerhet og uenigheter med svigers om bosituasjonen og den måten de behandler meg på..

Så i dag har jeg gjort alt jeg har kunnet for å slippe å tenke på alt - klipt plen, grillet, vasket, husarbeid..

 

Oppi alt så har jeg fått EL 6 dager tidligere enn forrige gang, så nå kunne vi virkelig ha prøvd men pga alt så må vi vente. Og det er så ... unnskyld banningen .. jævlig!

 

Så i kveld blir det trøstespising av vaniljeis og norske jordbær!

Håper dere andre jenter har det strålende i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå2012-så trist. Krysser fingrene for neste gang! :)

 

Supersnusken - jeg har hatt en dobbel runde med pergo. Jeg har pcos og etter jeg slutta på p-piller uregelmessige sykluser, alt fra 24- 37 dager. Nå har det blitt "litt bedre" så nå varierer det fra 31-36 dager.

Problemet og det jeg syns er vanskeligst er å finne ut når el er i forhold til de ureglemessige syklusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering! Var til legen idag, er litt for tidlig å si enda hva blødningen skyldes men skal tilbake på mandag! De vil følge opp litt på meg siden jeg har vært mye plaget nedentil med diverse! Godt å bli tatt på alvor! Om de ikke finner ut noe på mandag og jeg fortsatt blør så skal de sende meg på ul for å sjekke at ting er som de skal!

 

Takk for all omtanke! Er litt godt å gå inn hit å lese andre sine erfaringer og få tips og råd siden ingen vet at vi prøver! Dere er en gjeng med flotte damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre blå2010, da er håpet virkelig ikke ute! Vil dette si at blødningen har stoppet? Er jo vanlig m litt blødninger i starten har jeg hørt, men det genererer jo masse engstelse og stress! Håper virkelig det går bra for deg!

 

Og liljeduft, det hørtes skikkelig kjipt ut, føler meg deg! men så mye praktisk du fikk gjort da! ;) Alltid fryktlig frustrerende å ha el å ikke få utnyttet det synes jeg...

 

Jeg er på ferie nå, og er derfor litt mindre aktiv enn før kanskje, regner m at det gjelder for flere... Håper dere har en strålende og fruktbar sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter :)

Så kjekt at det er et lite lys i tunellen Blå2010! Håper virkelig at alt er bra :)

 

Liljeduft: Hvilken cd har du el på da? Er frustrerende med svigers som ikke behandler deg bra, har vært der jeg også, og skal si det var frustrerende! Nå har jeg nye svigerforeldre, og de er helt supre! Flink er du som klarer å henge fingrene i annet enn tanker. Jeg sliter mye med det, kjenner jeg..

 

Linus82: Har du prøvd med el tester? Jeg har testet for første gang fra cd 8 denne måneden. Det viser seg at el mest sansynlig var rundt da, og det hadde jeg aldri trodd.. Det hjelper en til å bli litt klokere på kroppen..

 

Supersnusken: Så deilig med ferie. Lengter etter ferie med lange late dager jeg også, men det blir nok ikke noe sånt på oss i år :( Er det sydligere strøk, eller er det hjemligere trakter du er på?

 

Her har jeg fått veldig negative el tester de to siste dagene, så satser på at el har vært. Kommer til å teste etter el frem til evt tr kommer, så får vi se.

Det som er dumt nå er at det er siste pp for oss i år. Klaffer det ikke denne måneden blir det å vente til våren igjen. Vi får bare krysse fingrene og se om det er meant to be :)

 

Ha en strålende lørdag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljeduft: så slitsomt med svigerforeldre du ikke kommer over ens med. Håper det blir ordner seg. Kjedelig hvis det påvirker forholdet til din kjære...

 

Hvaskjerabaggera: hvorfor er pp over for nå?

 

Her er det forhåpentligvis EL i morgen, så homper i vei ;) ladet opp med rihanna konsert i går, det var utrolig bra. Ellers teller vi ned til ferie. En uke igjen å jobbe, så drar vi til Hellas. Skal bli nydelig med sol, varme og total avslapping noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjera bagera: norgesferie i år! mannen har lagt opp tett program m mye besøk rundt omkring, så engster meg litt for hvordan det skal gå m aksjelegging rundt el....

Og hvorfor må dere vente til våren igjen hvis ikke klaff nå? Ble bare litt nysgjerring her...

 

Mbaby: aksjelegging/homping m Rihanna høres bra ut, skulle gjerne vært der selv! Var det bra? Så dere noe i tåka? DPO-land i Hellas høres bra ut, da klarer man kanskje å tenke på noe annet enn testing og symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rihanna var superbra. Storkose meg. Vi sto ganske langt fram så hadde super utsikt. Kjedelig med tåka, men god stemning :) dpo dager i Hellas blir bra. Håper det får tankene over på noe annet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...