Gå til innhold

Noen nye (eller gamle..) som vil være med på ny skravletråd om prøving og alt annet..? :)


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Hei. Vil også gjerne være med her :D Jeg er 25, samboer 27. Jeg har en sønn på snart 2 år fra før så dette blir vårt første felles barn, hvis det klaffer! Er i 2 PP og IKM er imorgen så er spent! Samboer vil ikke prate om prøvingen og er kun 1 venninne som bor langt unna som vet om prøvingen! Synes det er koselig og spennende å lese om dere andre prøvere! Når jeg forteller kjæresten at nå har jeg el så blir han ekstra gira men er så vanskelig å komme inn på han og få høre hva han tenker om prøvingen. Han er litt redd pga han tror ikke han kan få barn pga han har prøvd med forrige samboer (de prøve bare 2-3 mnd), men jeg prøver å fortelle han at det kan hende de ikke passet sammen eller det kunne være henne, men skjønner han blir litt engstelig!

 

Mannen min trodde heller ikke at han kunne. Han prøvde en stund med x-samboeren, og ingenting skjedde. De gikk hver til sitt, og etter en stund ble hun gravid med en annen. Derfor var han sikker på at det var noe galt med ham.

Plutselig var jeg gravid ved et uhel, og vi har i dag to vakre barn sammen. Begge unnfanget ved "uhell". Så jeg tror ikke han har noe å være redd for med det første :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanta kom fredags kveld kl 22, så da tok jeg meg ei flaske vin fra hylla og spanderte på meg;)

Venter bare på posten så el tester os alt kommer til neste pp, pluss akupunkturen, skal snakke med hun som gjør dette når jeg kommer dit

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Jeg klarte ikke holde meg jeg, og tok en g-test i dag. Resultat: blendahvitt :(

 

Men, det er jo bare 9 dager dpo, så alt håp er vel ikke ute enda! Men har en litt dårlig følelse...æsj. Hvis syklusene holder seg stabile passer nemlig neste pp så dårlig, el blir på et helt håpløst tidspunkt!

 

Stinea: så synd, men deilig m litt vin da! Det har jeg tenkt å unne meg også når tanta (sannsynligvis) kommer..

 

Og hei til alle nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, pakken kom ikke i posten i dag, så den kommer vel på mandag så da er det bare å vente på at tanta skal hute seg langt vekk, å begynne temping og el testing;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersnusken - så kjedelig med neg test, men håper er såvisst ikke ute med 9 dpo. Når tester du neste gang?

 

Stinea - kos deg med vin, og håp at det er lenge til neste gang.

 

Her har hodepinen vært litt vel mye til stede i uken som har gått. Slitt veldig med migrene i forbindelse med mensen siste året. Håper det bedrer seg når spiren sitter. Legen min håper og tror det. Vi får se. Jobbet idag, og skulle egentlig vært på st hans feiring med gode venner nå, men pga hodet står vinen min fremdeles i kjøleskapet og jeg ligger på sofan og synes veldig synd på meg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i selskap hvor ikke mindre enn 3 "sto frem" som gravide! Veldig hyggelig...men innrømmer at jeg også kjente et lite stikk av misunnelse...skulle så gjerne vært en av dem! :)

Men noen av dem har prøvd veldig lenge, så ble selvsagt også veldig glad på deres vegne altså.

 

10 dager dpo i dag...lurer på om jeg skal prøve en ny test i morgen tidlig? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder jeg med deg i Supersnusken:) Jeg er bare på CD 5, og er allerede utålmodig! Gleder med til å komme i dpo land igjen, føler at det er litt lettere da. Nå leter jeg etter tegn på el, selv om det er tidlig. Samtidig irriterer jeg meg over at tr ikke kunne kommet med brask og bram denne måneden slik at jeg slapp å være usikker der også!

Og venter på å få el tester i posten, da kan man ihvertfall teste etter noe. He he, selverklært testoman jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg supersnusken, syns og at det er gravide rundt på alle kanter om dagen, og alle blir gravide så lett... Jaja vi prøver videre ;) lykke til med test imårra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dere vil teste. Hadde ikke trodd jeg skulle bry meg så mye om testing men, det klør i fingrene mine etter å teste! Men skal prøve å vente til onsdagen i det minste.. Er 9 dpo idag, men har ingen følelse av at det er noe annerledes i dag enn andre ganger. Har jo ikke vært gravid før så er så usikker på hva som egentlig blir mine "gravid"-tegn, om jeg får dem eller ikke. Kan jo være så heldig at jeg har ett svangerskap uten noen symptomer (annet enn voksende mage) ;) Aller helst vil jeg bare være gravid nå! Prøver å ikke tenke på det, men det kommer liksom inn hele tiden når jeg går å venter på å teste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde heller ikke jeg skulle være opptatt av testing. Men den gang ei... Er jo så grusomt å gå å vente... Og sm deg har ikke jeg heller vært gravid før så vet ikke hvordan kroppen reagerer. En dag har jeg alle symptomer, den neste ingen. Blir spennende å se i denne pp. El til helgen tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som temper?:)

Det skal jeg prøve denne pp, men er fersking når det gjelder dette, så noen tips? :P

 

Hvor på kroppen bør man sette termometeret? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testoman er også ja..! ;) klarte ikke dy meg og tok en i dag også, fremdeles helt blendahvitt 11 dager dpo... De gangene jeg mistet tidligere i vår testet jeg positivt veldig tidlig så mister derfor håpet litt.. men til dere som ikke har sympt, da jeg var gravid første gang var jeg så sikker på at vi hadde bommet på el at jeg ikke testet engang før jeg plutseligoppdaget at jeg var flere dager over ikm...ingen symptomer altså! Men m en gang jeg testet positivt kom de gitt; morgenkvalm og trett som fy..litt psykisk kanskje ;)

 

He, he, som testoman må jeg si at el-tester har vært lykken altså, plutselig kan man teste nesten hele syklus m god samvittighet..! ;) Har vært litt ustabil i syklusene så jeg starter tidlig og tester både morgen og kveld, livredd for å gå glipp av el! Eneste neg er at man "venner" seg til de to strekene, så veldig skuffende når man bytter til g-test og den ene glimrer m sitt fravær.. ;)

 

Stinea: Har aldri tempet, men lurt på om jeg skal begynne m det! Hva slags termometer har du kjøpt? Og hvorfor temper man egentlig, er det bare for å sjekke at el faktisk har funnet sted, sånn at man slipper og håpe hvis den ikke har det? (hvis man har fått pos el-test altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersnusken, jeg har forstått det sånn at man temper for å kunne bli bedre kjent med syklusen og hvis du har gjort det noen mnd så vil du vistnok se en balanse i når el finner sted osv. For el trenger ikke nødvendigvis komme til samme tidspunkt vær syklus:) bestilte mitt termometer fra billigtester.no sammen med el testene, håper de ligger i postkassen nå når jeg skal opp å hente;)

Jeg tenker at temping kan være greit for meg, siden at jeg har hatt litt ustabile sykluser til tider.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg slenger meg gjerne med hvis det er plass til en til her inne :)

29 år, blir 30 neste uke, nygift i hele fem uker :) og drømmer nå om en liten spire i magen.

Har pcos, sluttet på p-piller oktober i fjor. Har tatt en dobbelkur pergo som jeg håpet skulle funke, men dessverre - i dag kom mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Linus, her er det selvfølgelig plass :) Gratulerer som nygift! Og så leit med pergo-kuren, får håpe den sitter neste månde;) Er dette deres første barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg vil også være med her! :D

 

Jeg kan fortelle om min historie :) (OBS! lang!! :P )

Dette har vært en sannelig berg og dal bane for meg de siste 6 årene.

Først så prøvde jeg og xen i 3 år aktivt å få barn, hadde gått på p-sprøyte i et år og 3 mnd, så regnet med det kunne ta opptil 1-1,5 år før syklusen min var blitt "normal", så etter det var gått 2 år med prøving begynte vi å lure på om det var kanskje noe galt.. Vi ble enige om at vi skulle prøve et halvt år til før vi skulle søke hjelp.

Tror du ikke jeg opplevde alle tegnene på sommeren når det var gått et halvt år?! ømme bryst, kvalm, kjente noe som "vokste i magen", TR var borte så jeg var sååå sikker at jeg bare bestilte time hos gynekolog istedetfor å ta en GT.

Det endte med at han snudde vekk skjermen og sa at vi skulle snakke mer sammen etterpå.

Det visste seg at jeg har alvorlig grad av PCOS på eggstokkene, ser ut som noen knudrete saker. Etter x-antall spesialist besøk, både innland og utland så måtte jeg bare slå meg til ro med at jeg ikke kunne få biologisk barn.

 

Så gikk jeg og xen fra hverandre, så møtte jeg min samboer med en herlig sønn som jeg slo meg raskt til ro med å bare bli bonusmamma. Men etter vi hadde vært sammen bare i 3 mnd så var jeg på kontroll. Da hadde jeg gått ned 20 kg og da visste det seg at det så ut til at det var iallefall mulighet for å hente ut egg til prøverør, men burde benytte sjansen tvert.

 

Det var ikke en lett sak å ta opp med en ny partner om barn allerede etter 3 mnd. Men siden vi begge følte oss så sikre på hverandre så valgte vi å begynne å spare til privat (siden vi ikke hadde passert 2 års grensen til å få hjelp) til utlandet.

Da visste det seg at jeg har mye mer alvorlig risiko for blodpropp som gjør at de ikke vil gi med hormonbehandlinger etc. som er nødvendig ved prøverør. Det ble et nytt helvete for å si det rett ut å være så nært men så fjernt.

 

Så i vår, etter 2 år siden jeg og samboeren har begynt å prøve så ble jeg gravid, men SA i 8-9 uker på vei. Og ved første syklus etter SA, så ble jeg dævven gravid igjen! Men ny SA med en gang. Jeg er bombesikker det er pga all stress som er kommet inn i livet vårt de siste to ukene.

Så nå har vi tatt pause ifra prøvingen, til det har roet seg ned rundt oss. Så satser på at 3.gangen jeg blir gravid, så sitter spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg Liljeduft! Det var en tøff historie! Stå på videre, du skal bare se at den etterlengtede spiren sitter snart :)

 

Tar av meg hatten for deg! Og velkommen skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det!

Eneste jeg kan si jeg har lært ut av min reise så langt er at det alltid finnes et håp for et mirakel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre her så er vi også en av de parene som har økt omsetningen til billige-tester.no :P

 

Men for meg som har en TR som lever sitt eget liv til tider med +/- 1 uke så har EL testene blitt utrolig god trygghet. Heldigvis har samboeren min bare blitt like mye gira enn meg når jeg har testet positiv på EL test :)

 

Noe annet jeg har merket etter vi bestemte oss for å prøve - er jo at Alle er jo gravid eller er ute med fruktkurvene sine, spesielt i år :o Det er sånn jeg nesten lurer på om 2011 var et fryktelig kaldt og dårlig år så alle gjorde noe mer morsomt inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på å starte å hekle/strikke babyklær, men siden jeg er råflink til å bare strikke skjerf og grytekluter.. Er det noen som har et tips om nettside/bok som er "strikking/hekling babyklær for dummies"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe vet ikke om den er for dummies, men drops har masse fint. Jeg har strikket masse derfra. Litt av hvert av vanskelighetsgrader vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på å starte å hekle/strikke babyklær, men siden jeg er råflink til å bare strikke skjerf og grytekluter.. Er det noen som har et tips om nettside/bok som er "strikking/hekling babyklær for dummies"? :)

 

drops.no har kjempa masse fint, og oppskriftene er ganske lette å forstå, pluss at de har video av forskjellige teknikker ;)

 

Nå si jeg virkelig beundrer deg Liljeduft, etter alt du har vært igjennom ;D stå på sier jeg bare :)

*Alle gode ting er 3* sies det, så krysser virkelig alt for deg denne gangen :)

 

Jeg og min ex samboer prøvede også aktivt i 3år uten noe hell, fikk utredning osv, var til gyn og tok ul og blodprøver, ingenting galt på ul, men lavt stoffskifte.

Ikke noe feil på mannen.. men pga masse slit med dette å ikke klare å få til ett barn, ødela en god del av forholdet, så vi gikk fra hverandre.

Nå med ny mann, prøver, men ikke 110 % aktivt enda, pga at han er student i enda ett år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh det ser ut til å være håp for meg og etter å snoket på drops.no! Tusen takk dere! :D

Nå skal jeg bli den nye strikke-guroen i bygda :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...