Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Tusen takk, G&G :) Begynner å bli litt mer virkelig nå, nærmer seg 8 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis til dere med positive tester :D hærlig ;)

 

jeg skjønner meg ikke på kroppen min lengre. etter en veldig snodig tr, med kvalme og sitringer i puppene før tr, er fortsatt kvalmen( delvis) og puppene med etter tr.. mulig kroppen ikke er helt i gjenge etter MAen, men aldrig vært borti at den har oppført seg sånn.. jaja.. håper på klaff denne mnd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff bumlebee...det hørtes ikke helt bra ut...bra at du får skikkelig oppfølging da!!!! Hvordan gikk det med de øvrige graviditetene? Husker ikke så godt jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse bumblebee! :)

 

Jeg og samboer fikk vite i dag at søsteren hans er 3 1/2 mnd på vei, er jo så klart glad på demmes vegne, men vi blei litt trist også, alle får det liksom til før oss! :( Håper virkelig vi også får det til snart, for jeg kan ikke si at jeg gleder meg til å gå rundt og se at magen hennes vokser seg stor og fin, mens vi går her og sliter! :( Huff blei litt tungt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Bumblebee! Gratulerer så mye:))

Trøsteklem til deg, Rime. Snart blir det din tur, skal du se. Heier deg framog sender masse god energi!

 

Her er det EL og ohlalaa for tiden....men også en urolig følelse av ambivalens. Fokuset på alt jeg ikke kan gjøre dersom jeg blir gravid har plutselig begynt å spøke i underbevisstheten min. Driver med en del sport som jeg syns er sabla gøy, men også ganske risikofylte og derfor overhodet ikke lar seg kombinere med stor mage samt nyoppstartet ansvarsfull jobb til høsten. En del andre ting også, men det er disse to som "går igjen".

 

Vet jo at det ikke er et stort hinder og at det meste går seg fint til, men plutselig dukker bekymringene og motforestillingene opp likevel. ønsker veldig sistemann velkommen til familien og setter alle kluter til for at det skal klaffe, men kjenner også at jeg blir litt lei meg over min egen egosentrisme som hjemsøker meg, samt at jeg skal la praktiske forhold, som om vi har stort nok hus og hva vil arbeidsgiver tenke, forkludre babygleden. Blir jo også like skuffet når testene bare viser en strek..underlig skrudd sammen. Vil ha alt som er morsomt i livet selv, og gi alt man har til andre så alle er superfornøyd og ikke mangler en knapp i frakken.

 

Er det flere som kjenner det slik av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg kjenner meg igjen. Vi bor i et lite hus, men boligprisene her omkring er enorme. Og med våre heller lave inntekter har vi ikke sjans til å få oss noe større. Vi har allerede flyttet så langt utenfor byen som smertegrensen kan tåle. Og jobb? Huff, skal begynne i et vikariat i en liten barnehage, der de er veldig avhengige av at folk kommer på jobb...skal jeg virkelig begynne arbeidsåret der med et frø i magen?

 

Hos oss er det også helsemessige ting som gjør det hele litt skummelt. Men nå får vi bare kjøre løpet ut. Jeg vil jo gjerne ha dette barnet.

 

Rime: skjønner godt at det er tungt. Jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere snart, slik at dere kan gå med voksende mager begge to. Jeg får nesten litt dårlig samvittighet av å komme inn hit og få klaff på første forsøk.

 

Tussemor: de andre fødslene gikk fint, selv om de var igangsatt. Den gang visste vi ikke om genfeilen.

 

Nå har jeg malt ferdig snuppas rom og venter på at første lag med sparkel skal tørke. Nå blir det grandiosa og litt omsorg til mannen som er syk i dag. Han påstår at jeg ikke bryr meg om ham når han er syk...hehe. Kanskje jeg ikke har så mye medynk som han ønsker, men det er vel fordi jeg har sett så mye, mye verre enn en forkjølelse i løpet av mine ti år som sykepleier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bumblebee: Nei du må ikke få dårlig samvittighet, fint at folk får det til med en gang, unner ingen å gå i laaaang tid før det klaffer. Er veldig glad på andres vegne, og det mener jeg, det gjør bare litt vondt når alle rundt meg får det til og vi går å sliter! Ja det hadde vært kjempegøy om vi blei gravid snart slik at vi får med ikke mange mnd imellom. No bygger jo vi hus ved siden av søsteren hans, så det hadde vært kos! :)

 

En til, please: Hehe, jeg har ingen sånne tanker, men det er jo fordi jeg ikke har barn fra før. Men klarer godt å skjønne at de som har barn kan tenke sånn, tror det er helt normalt, og det må være lov å tenke sånn. Jeg har jo frem til no bare tenkt på meg selv og fått være "egoist", har gjort det i 37 år no, så no trenger jeg andre ting i livet! Men dere som har barn har jo ikke kunne gjort det på samme måte som vi som ikke har barn, så jeg skjønner deg godt, og tror virkelig ikke du skal ha dårlig samvittighet for det! Pluss, siden du blir trist når du får negative tester så viser det jo bare at du sikkert virkelig ønsker et til, og trangen til alt det andr forsvinner sikkert når du sitter de med en positiv test :)

 

Tigerlise: hvordan går det med deg? Håper alt er bra med deg og den lille?

 

Tussemor: Har du testet noe eller?

 

Cayenne: krysser fingrene for at det er en festeblødning!!! :)

 

I dag føler jeg meg bedre etter nyheten i går, håper som sagt det snart klaffer her i gården også slik at jeg kan gå gravid sammen med svigersøster! Det hadde vært så gøy! Og vi SKAL få det til snart! :) Har bestemt meg for ikke å gå til innkjøp av noen g-tester og så får tiden vise! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Rime, men testa akkurat blendahvitt (13 dpo), så er redd løpet er kjørt. Ja ja, da blir det iallfall hvitvin og kos i sommer ;)

Men nå er det virkelig din tur ja! Skal se litt sol, sommer og avslapning er det som skal til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Rime, men testa akkurat blendahvitt (13 dpo), så er redd løpet er kjørt. Ja ja, da blir det iallfall hvitvin og kos i sommer ;)

Men nå er det virkelig din tur ja! Skal se litt sol, sommer og avslapning er det som skal til! :D

 

Her kom tanta i dag, nøyaktig 1mnd siden sist...godt at den stabbiliserer seg litt, så nå er det bare å vente på atter en ny pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt tussemor...men da er det bare å vente på neste el og kjøre på :)

Her er jeg på cd 7. Synes tiden frem mot el er litt vanskelig. Mange tanker surrer i hodet. Likevel synes jeg det er en befrielse å tenke på at vi vil få hjelp fra høsten av om jeg ikke klarer å bli gravid ila sommeren. Jeg kjenner jeg slapper mer av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, hadde jeg satt meg en tanke i hodet om at jeg skulle bruke natten til å sette meg inni alt med dere alle og kommentere hver enkelt osv, meeeeeeeeeeeeen den gang ei. Jeg har nå brukt snart 4 t på å få oversikt over noen få pasienter. Jeg er sur og grinete over hvordan staten tillater å utnytte sitt helsepersonell, som igjen går ut over pasientene. Jeg er lynings sint fordi jeg IKKE kan få muligheten til å gjøre jobben min for de stakkars alvorlig syke menneskene som er her....(Her kan dere tenke dere til alle nordnorske gloser av mer ufin art som kommer som perler på en snor :P) Jeg kjenner bare at jeg er innstendig fortvilet og frustrert....Kjenner at jeg er alvorlig redd for utvilkingen...

 

Nå må jeg jobbe litt, men jeg skriver nok mer gjennom natten...knis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da kan jeg skrive litt mer :P Så lenge det holder seg like rolig :P

 

Ja, tanekreket er her i full mondur og gir seg virkelig til kjenne :P Jeg tenker at det har vært en del "utenom stress" denne ppen med tannlege og mannskit, store mengder ibux, oppstart av Levaxin, gu osv, og stoffskifteprøvene mine var dårligere enn sist, så det er nok ikke veldig rart. Jeg håper på sett og vis på at August blir vår mnd, da er jeg tantefri når vi reiser til syden :P dog med fare for kvalme osv...aller helst hadde det vært greit med september også, men valget er desverre ikke vårt :( Tom gubben er baby syk. Vi sitter å ser på disse to gullene våre som bare vokser og vokser og vi blir reddere og reddere for at de skal bli store for fort :P Vi er liksom ikke helt klare til å gi slipp på småbarnsperioden. Minsten har sluttet med bleie nå og smokk og alt som er, og det er så skrekkelig rart. De har perioder med gode argumenter for hvorfor de vil ha ting som de vil osv...blir helt svett. Da jeg snakket med eldstemann på tlf i helgen kom det spontant: "Mamma, jeg savner deg, jeg"...dååååååååååån ;)

Jeg har som tidligere nevnt mistet troen på at det blir flere babyser på oss, men håpet vil alltid være der!!!!!!!!!!!!!!

 

Rime: Jeg er sikker på at neste gang er det DIN tur, det fortjener du virkelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Bumlebee: Har du fått snakket med Riksen?

 

Hodet mitt er ovehopphetet, sorry ;)

 

HA ei god natt da damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor - kjipt :-(

Cayenne - håper tanta uteblir - og at neste test er positiv :-)

Rime - bra du føler deg litt bedre etter nyheten!

Arytai - Godt å høre at det at dere får hjelp til høsten, gjør at du klarer å slappe litt mer av :-)

 

Her har vi prøvd i over ett år, uten napp. Jeg kjenner at jeg tenker at det begynner å bli for seint å få en til snart, så jeg føler at klokka tikker for oss. Jeg kommer ikke til å søke om hjelp, fordi OM jeg ikke skulle få flere barn, er det ikke noe krise - vi har det jo bra sammen, familien - slik vi er nå. Så OM det skulle klaffe naturlig, vil det være en etterlenktet bonus :-)

 

Her har tempen vært merkelig denne PPen. Er på dag 15, og hadde lave temperaturer fram til dag 11. Så hoppet tempen i været på dag 12 og 13, før den sank som en stein på dag 14, og ytterligere ned i dag. Mulig jeg rett og slett var litt småsyk på dag 12 og 13?.

 

Ja, ja - nå er det snart ferie og varmere strøk - så denne DPO-tiden kommer nok til å gå glattere enn noen andre DPOer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Najaden - har det akkurat slik som deg! Prøvd i 13 mnd, og minstemann har blitt 6 år. Største er 8. Føler av og til at det begynner å bli for seint. Samtidig hadde de blitt supre storesøsken som kan hjelpe til. Men føler likevel at forskjellen begynner å bli stor.

Kommer heller ikke til å oppsøke hjelp, da mannen synes vi har det helt fint som vi har det, og det har vi jo... :) hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå det ikke en oversikt et sted over hvem vi er? Finner den ikke igjen jeg. Men har oppdaget at surfing med mobilen gir en litt begrenset tilgang til enkelte ting.

 

I dag er ikm og jeg har menssmerter i ryggen og har mest lyst å ta en ny test. De andre var jo supersvake. Hadde ikke digitalen sagt gravid så hadde jeg ikke trodd det. Men er vel ikke så uvanlig å teste svakt positivt 3 dager før ikm.

 

Jeg har ikke tenkt å skrive så mye nå. Må se til å komme i gang, klokka er jo elleve alt. Planen er å sparkle ferdig veggen som skal tapetseres, henge opp igjen gardinstang og rullegardin, og prøve å få bort malingssøl. Deretter blir det å begynne å pakke så smått, se om jeg må handle inn noe til ferien.

 

Ha en fin tirsdag jenter, så snakkes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her i kveldens travelhet, ville bare si takk for oppmuntrende ord. Dere er virkelig en flott gjeng her inne! Det er virkelig gøy å følge dere som har fått spiren på plass og jeg ønsker og heier på gjengen som setter alle kluter til. Skulle gjerne kommentert litt på hver enkelt, men må få unngjort mine plikter før Lark Rise, beina opp og kopp med te, he he...

 

Ha en fin kveld superladys:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, hvordan går det med deg?

 

Har ikke så mye å skrive, men tenkte nå å skrive litt! Har hatt et par skikkelige knekker etter helgen med gråt og trøstende ord fra min kjære samboer, herregud så glad jeg er for at jeg har han i mitt liv! :)

No er humøret oppe igjen heldigvis, for det har vært veldig tungt de siste dagene. Så no går jeg bare å venter på at tr skal ta slutt så vi kan satse for fult denne gangen! Tror tr er blitt litt lengre etter jeg startet med levaxin, men håper det vil normalisere seg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Rime, vondt å lese. Men så godt å se at sambo vet å ta seg av deg. Mange menn kan blir tafatte og hjelpesløse.... Ta godt vare på hverandre så skal du se det ordner seg:-)

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Rime, jeg får så lyst å gi deg en ordentlig god klem! Det er virkelig urettferdig at noen skal slite sånn med å få barn. Men det ordner seg dette, det VET jeg!

 

Det går bra med meg. Fortsatt gravid. Kan faktisk glemme det store deler av dagen. Helt annerledes enn første gang, da hadde jeg stålkontroll på hvor mange uker og dager jeg var. Hehe. Men det er vel kanskje en slags forsvarsmekanisme også dette, jeg har hatt et så tungt og tøft år med så mange psykiske belastninger at jeg nesten går og venter på neste. Huff, nei sånn skal jeg ikke tenke. På tide med solskinn nå :)

 

I morgen drar vi nordover til svigers. Det blir trivelig. Masse tanter og onkler og søskenbarn for miniene å leke med. Det er meldt regn, regn, regn, så jeg blir vel å finne på barnimagen noen ganger ;) Spennende å se om vi klarer å holde dette hemmelig. Jeg pleier aldri å si nei takk til et glass med rødt...hm. Pluss at min lille svigerinne er gravid, kan bli mye babyprat.

 

Hvordan er det med dere andre? Noen som nærmer seg ikm?

 

Nå snorker mannen her. Er visst best å proppe ørene og få seg litt søvn, lang dag i morgen.

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime: Her kommer en god og varm tusse klem ======O===== (aner ikke hvordan man lager til slike :P)

 

I kveld da jeg kom på jobb, fikk jeg med meg lydbilde fra en fødsel...Her er varmt og godt og alle vinduene på sykehuset sto på vidt gap, inkludert de til føden (tro meg, der var INGEN tvil om hva som foregikk)...Jeg må innrømme at jeg kjente på smertene laaaaaaaaaaaangt inn i sjela og tenkte, ja,ja...det er nå ikke så ille med denne mensen allikevel :D Jeg har ikke sansen for at fødslene skal være så vonde...hohohoho....Så, dere heldige graverte...LYKKE TIL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

{{{klem}} til deg Rime!

Tussemor - synes det har vært verre å høre andres fødsler, enn å føde selv, jeg :)

Bumblebee - kos deg med ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lydbildet fra en fødsel :) Den var god. Jeg jobbet i avd under føden på gamle Ahus, og det kunne høres godt på rolige nattevakter. Noen ganger spurte tilogmed pasientene hva det var...

 

Selv har jeg synes det var fantastisk å føde. Bare jeg har lystgassen min ;) Jeg var livredd for at jeg skulle være en sånn "screamer", men det gikk veldig bra.

 

Stram timeplan i dag. Latskapen i går får jeg betale for nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg synes det var fantastisk å føde. Bare jeg har lystgassen min ;)

Den beste av mine fødsler, var med bare lystgass - men sist gang hadde de sluttet med lystgass pga helsefaren for de ansatte - bare et par uker før jeg fødte :-(. Savnet lystgassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter for varme ord, det er godt å få!

Det ser ut som tr er over i dag, og det på dagen den skal være over, såda ser det ut som ting begynner å normalisere seg litt, og på tirsdag skal jeg inn til byen og ta blodprøve for å sjekke verdiene igjen, det blir utrolig spennende å høre hvordan de er no! :)

Ellers så gleder jeg meg til masse sengesprell fremover, og for en gang skyld så er jeg og samboer sammen heile tiden no, og han skal ikke bort eller på havet! :)

 

Bumblebee, det var godt å høre :)

 

Jeg kan jo ikke være med i diskusjonen om fødsler, for det nærmeste jeg har vært det er å se det på tv, hehe!

 

Til alle andre jentene, så sier jeg lykke til med prøving eller spirene i magene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime, jeg har sikkert lest det en plass men husker ikke, har dere prøvd lenge å få barn?

Jeg kjenner meg igjen. Vi sliter masse, og kroppen stresser jo ikke mindre av at venninner rundt meg blir gravide uten å ha prøvd en gang... :(

Men jeg har bestemt meg for å klare å bli gravid ila sommeren! Altså innen august skal jeg være gravid. Vi får jo uansett IVF, det kjennes godt å tenke på.

Helgeklem til dere jenter. Nyt mannen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...