Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Bumlebee: nyt livet også i dpo land, det er en del av livet den også!! Jeg for min del gjør det, men har merket meg at det ikke er like godt nå som før...det er derimot deilig å våkne relativt uthvilt uten å føle seg uvel :P og nyte ferien m unger og gubben ;) vi la inn aksjer 2 el 3 dager før el og mens el var her var gubben tilstede med alt annet enn snabelen sin :( men jeg håper jo likevel på klaff selv om troen er liten :P får heller bare nyte ferien til tante kreket dukker opp :P Håper solen skinner på dere alle og at babystøv regner ned på oss som trenger det!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våkne uthvilt er en sjeldenhet, men det skyldes aldri alkohol...drikker aldri mer enn 1-2 glass. Men jeg ligger og leser på senga til langt på natt. Det er liksom min egen tid. Dyrebar. Men må vel endre litt vaner nå som jeg skal jobbe 100% dagtid. Zzz ;)

 

Så ble det seint i dag også.. litt hopping i høyet og vips så er jeg lys våken. Synd el har vært, det kunne blitt gode aksjer i kveld. Hehe.

 

Tussemor: et par dager før el skal jo holde. Ble bare en runde under el på oss, pluss en noen dager før. Ikke så lett å få til alltid når det er folk overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt lakenskrekk, jeg. Elsker å sove, hater å gå og legge meg... :-)

Opplever noe nytt nå. Har brukt p-piller i 15 år, er nå i min 3. pp; altså 3 mnd uten piller. Har spotta en del denne pp, særlig rundt el. Idag er jeg 8 eller 10 dpo ( har to forskjellige apper som har beregnet to forskjellige datoer for el ut fra div symptomer og temp). I dag hadde vi sex, og så når vi var ferdig at jeg blødde ganske mye. Hadde ikke blødd tidligere på dagen,og blør ikke nå lenger. Hva kan det være? Har forøvrig ingen tegn på graviditet, men heller ingen tegn til pms. :-$

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalie78, jeg bor også i troms! :) hehe! Uansett, det med egget, jeg leste en plass at man bør ha sex den dagen man har positiv el test, dagen etter, pluss dagen etter der, for der er enkelte egg som klarer seg i tre døgn! :)

 

elibjo, hihi, jeg lider av samme syndrom, elsker å sove, men hater å legge meg, hurra, det finnes andre som meg, hihi! Det med blødningen vet jeg ikke, har jo hørt om de som spotter når egget fester seg, men tror ikke de blør mye! Det kan ikke være at det er litt kluss med syklusen din ennå da, siden det ikke er så lenge siden du stoppet med pillen, det gikk en stund med meg før det normaliserte seg etter min pille stopp!

 

Bumblebee, hoho, spennende, vet så alt for godt hvor mye de testene ligger å roper etter å bli brukt for tidlig, hihi, vi kan være glad for at de er så billige på nettet ;)

Og når det kommer til alkoholen så tror jeg virkelig ikke det gjør så alt for mye om man nyter et par glass vin i dpo land, det er vel noe annet om man bøtter innpå og blir snydens! De har jo tydligvis funnet ut at franske kvinner er så fruktbare fordi de nyter et glass rødt om kveldene, hehe, så det kan vel ikke skade så mye mellom el og ikm!? :) men klart, dette er jo opp til en hver hva man føler for å gjøre, selv tar jeg gjerne litt rødt i glasset mellom el og ikm, men er måteholden!

 

Tussemor, ikke fortvil så mye, det sies faktisk at de fleste velykkede forsøkene kommer fra sexen man hadde tre dager før el, og som vi vet, så lever sedcellene i 6 døgn før de takker for seg, så der er plenti med muligheter for at dette er mnd din! ;) krysser fingrer!

 

Vel jenter, no skal jeg lese litt til i boken min (holder på å lese the hunger games), som er veeeeeldig spennende, får ikke sove pga mens smerter, så da sitter jeg oppe med et glass vin og en god bok, så blir det en koselig natt, og så kan jeg sove litt lenger i morra <3 men måtte innom å se om det hadde vært noe liv her, og jippi det hadde det! Hehe, jeg er så veldig fornøyd og har hatt en veldig bra dag til tross for mens smerter og tr som dukket opp! Vel dokker får sove godt jenter. Oi, tittet ut no, skyene er rød og ser de letner, så tror fineværet kommer i morra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, jenter. Får se hva testene sier når jeg kommer så langt - typen sa jeg fikk "holde igjen" haha;) Nå er det natta på meg også.

 

Rime: morsomt med fler fra nord;)

 

Natta og gode tanker til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver fra mobilen, så hadde vært flott om noen kunne klippe og limt denne samme. Med andre :)

 

 

32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen til gubben, 79kvinne. Han er jo bare unggutten ;)

 

Rime: æsj.. men tomlene opp for stabile sykluser, da må jo snart spiren sitte.

 

Eggløsning skjer vel mellom 12-36 timer etter pos.el.test. Stemmer ikke det? Så man kan vel regne med at egget er klart for befruktning i ca ett døgn? Ble mye gjetting og synsing her, det er nok en del kloke damer som kan svare deg bedre. Men det sies vel at det aller beste er om svømmerne allerede er på plass når egget slippes.

 

Vi har nydt sola på en forblåst vestlandsstrand idag. Men med ull og fleece var det jammen ikke så verst. Tilogmed ørlite farge i kinnene :)

 

Jeg har bestilt el + g.tester på billigtester. Strimler. De har jeg aldri prøvd før. Regner med å ha de i postkassa i morgen. Jeg er sikker på at jeg kommer til å svi av en test snart, selv om jeg bare er 7 dpo i dag. Jeg har aldri testet pos tidligere enn 10 dpo, så hvis jeg tar en test før søndag/mandag er det akkurat som å kaste den ubrukt i søpla... men men, en gang testoman alltid testoman ;)

 

Hvordan gjør dere med alkohol i dpo-land? Her har det gått med noen glass vin må jeg innrømme, det er ferie og vi har vindunken stående. Jeg tror at hvis jeg skulle avstå fra alt mulig hver pp mellom el og tr, da hadde skuffelsen blitt ekstra stor hvis tanta kom. Jeg får leve som vanlig og slutte med alt "farlig" den dagen jeg står med positiv test i hånda.

 

 

 

Da er det natta her! Vi prates!

 

 

 

Hehe,.jepp, stakkarn fikk en "gammel " dame ;-)

 

Håper det klaffer til deg :-) fikk pos 3 dager før ikm jeg ked billigtestene. Funker fint de ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må finne meg en støttegruppe for testegale. Da billigtestene ikke kom i dag ble jeg nødt for å lure meg ned på Rimi for å kjøpe en rfsu. Argh! Teste 8 dpo med ettermiddagsurin er bare så tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe...du er gal bumlebee :) jeg fatter ikke at du orker ;) jeg er ikke i besittelse av en eneste test...har irritert meg alt for lenge o er alle pengene jeg regelrett har kastet i do :D så nå skal det gå rimelig lang tid over ikm før jeg tester gitt ;) ang det med alkohol osv drikker ikke så mye jeg heller, men skal ikke så mye til før jeg føler det dagen derpå :P avhenger litt av om formen avhenger litt av om jeg tar meg en røyk ved siden av eller ikke :) Uansett, sitter å koser meg i forteltet og synes våre nye naboer kan dra seg dit peppern gror mens gubben mekker og skrur på ett el annet. Jeg har fundert litt over at det er 2 strek på testpinnen som jeg bruker på monitoren, den ene sterkere enn den andre :P koselig å se to strek selv om det er på feil pinne ;) gubben gir ellers sterkt uttrykk for å være babysjuk...Herlig ;) da sier jeg god natt :*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må finne meg en støttegruppe for testegale. Da billigtestene ikke kom i dag ble jeg nødt for å lure meg ned på Rimi for å kjøpe en rfsu. Argh! Teste 8 dpo med ettermiddagsurin er bare så tullete.

 

tror jeg skulle ha meldt meg inn der jeg også ;) fikk 7 positive tester hjemme , og endel negative da det var for tidlig. tror nok jeg har brukt ca 14 tester bare denne perioden;) billibstrimler, refu og cb digital;) nesten så man blir fristet til å kjøpe en nå også, for å virkelig se at det stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg ler meg ihjel. Og den blendahvite testen stakk akkurat så mye som jeg trodde den ville, som om en test en uke etter el kan gi svar på noe som helst. Ikke at jeg tror det har klaffet denne gang, men selv de gangene det HAR klaffet har testene vært hvite 8 dpo. Håååpløøs! *flirer*

 

Gubben var ute og fisket i dag mens jeg og ungene var hos mine besteforeldre. Og han kom jaggu meg hjem med en laks på 4 kg. Det er ikke daglig kost her på sørvestlandet :) Så nå blir det laksemiddag hos mine foreldre i morgen, med søsken og besteforeldre og hele bøtteballetten. Moro det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e tussemor i full gang m feiring av 6 års bryllups dag...dette innbefatter alkohol og jeg kjenner at det kan bli en små tung dag i morgen :P tjoho til dpo land....:P nå skal jeg ta meg en sigg med gubbelure, drikke opp vina å gå til sengs. Har hatt barnevakt i kveld, så vi fikk ut å feire oss selv. Det var godt :) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja... da kom tanta som planlagt! Merket at jeg faktisk ble litt skuffet denne gangen! Kanskje kroppen min har blitt for feit og gammel? Være fornøyd med de man har? :(

Minstemann på 9 mnd har vært dårlig siste måneden, og fikk endelig konstatert astma denne uka. Er nå på medikamenter, og venter på at effekten av kortisonet skal kicke inn! Har vel kanskje ikke vært så mye seriøs prøving, men skuffet allikevel kjenner jeg...

Får benytte muligheten til å male siste stua med oljemaling!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elibjo: 31 år, prøver på første barnet ikm ca 3.august

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn Bor på vestlandet ikm 2.august

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandetikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra før.

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens status: Snøhvit rfsu med morgenurin. Menssmerter. Ultrasvak strek med a1 test, ikke morgenurin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elibjo: 31 år, prøver på første barnet ikm ca 3.august

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn Bor på vestlandet ikm 2.august

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandetikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra før.forlovet, venter hans første :) mista i april..kommer fra sør-trøndelag.

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, spennende, kanskje det er noe på gang! :)

 

Tussemor, gratulere med overstått bryllupsdag! :)

 

Her i gården går det mot slutten av tr, men vet ikke om vi får prøvd denne pp, for det ser ut som samboer må på havet når jeg har el, men vi får bare stå på de dagene vi har muligheten til det og så får vi se :/ Jeg sa det til sambo med litt sarkasme at det ser ikke ut som en der oppe vil vi skal bli foreldre, men gidder ikke ta sorgene på forskudd og håper det ordner seg :) skal prøve aaaaaalt jeg klarer fra no av å bare slappe av, ha godt humør og ta en dag om gangen, for gravid skal e bli, før eller senere! :) I mellomtiden får jeg nyte å se huset vårt bli bygd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e tussemor i full gang m feiring av 6 års bryllups dag...dette innbefatter alkohol og jeg kjenner at det kan bli en små tung dag i morgen :P tjoho til dpo land....:P nå skal jeg ta meg en sigg med gubbelure, drikke opp vina å gå til sengs. Har hatt barnevakt i kveld, så vi fikk ut å feire oss selv. Det var godt :) klem

 

Gratulerer med bryllupsdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To negative, en defekt og en svak positiv. Har mine tvil ja. Men nå har jeg jo hamstra inn el og g tester på billigtester, så alt ligger til rette for ny pp. Om jeg skulle være så heldig å slippe ny pp får jeg heller gi dem bort :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To negative, en defekt og en svak positiv. Har mine tvil ja. Men nå har jeg jo hamstra inn el og g tester på billigtester, så alt ligger til rette for ny pp. Om jeg skulle være så heldig å slippe ny pp får jeg heller gi dem bort :)

 

hvis du tar en EL test, skal den gi utslag på om du er gravid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen el tester enda, venter på dem i posten.

 

Én ting er om det kommer svake streker, det er jo gøy det, men etter forrige runde så jubler jeg slett ikke før ikm vel passert.

:) Natta jeg hadde el drømte jeg at jeg fikk en frisk liten jentebaby. Hadde ikke vært meg i mot å være sanndrømt på akkurat det ;)

 

Flere med ikm denne uka?

Endret av Bumblebee♪♫ ♪♫
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit.... Må være ordentlig surt! Hos meg var det liksom ingen tvil, men det var jo litt spennende hos deg, da. Bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...