Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

da satser vi på at spiren sitter denne gangen :)

er litt mer skeptisk til å si noe til folk denne gangen vi også. mista på april, var ikke artig. får fortsatt spørsmål om hvordan det går med magen eller hvordan formen er :P

 

sender masse babystøv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bumblebee, gratulere, og håper den blir der denne gangen, men skjønner godt at du er litt redd, det er så normalt etter å ha mistet før!

 

Tigerlise, så fint å høre alt går bra! :)

 

Tussemor, jeg er så spent! Ikke la den ligge for lenge på sengen! :)

 

Her ser det ut som samboer drar på havet søndag og kommer på land tirsdag, så da hååååper vi at el kommer tirsdag, og frem til han drar så skal vi humpe en masse, hihi! ;) no er det våres tur også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo svært lovende ut i forhold til el da Rime :) Og siden jeg spår at du har babyen din i armene til sommeren så må det jo bli klaff på denne eller de to neste pp ;) Jeg ser deg nemlig for meg med et lite nurk i armene.

 

Jeg har en teori. Som jeg håper ikke er sann. Jeg har alltid hatt sykluser på nøyaktig 28 dager. De siste mnd ble den plutselig kortere. 1pp hadde jeg 25 eller 26 dager, trodde jeg, men tanta kom på dag 28. Testet ikke etter el. Denne pp har jeg også regnet etter 26 dager...så håper ikke at tanta kommer på dag 28, som da er i morgen eller søndag. Men el testen var jo positiv torsdag for 14 dager siden... Nei dette ble bare tull, det lød så mye bedre inni hodet mitt, hehe :D :D Glem det!

 

Tok forresten en el digital test i kveld, den ble negativ. Men hadde akkurat tissa da. Gravid-billigtestene slår nesten ikke ut. Jeg har vel ikke noe annet valg enn å vente og se. Fordelen med det er jo at om jeg er gravid blir 1.trimester mye kortere, fordi jeg ikke anser meg selv som gravid før kanskje 5-6 uker, istedet for 3+4. Må se det positive i denne usikkerheten.

 

Tussemor! Håper ikke testen ligger på senga enda. Den blir ikke positiv av å ligge der. Til doskåla med den. Spent jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehihihoho....dere er så herlige damer :) jeg har vært kvalm i hele dag, har begynt å roe seg nå, sikkert abstinenser på potetgull :P testen er fremdeles ubrukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tanta på vei vekk for denne gang! Hadde vært deilig om det var leeenge til hun kom tilbake! Har nå pakket for 5 stk personer, og er klare for en uke i Dublin... Helt utrolig hvor mye som skal med til tre små! Godt mulig jeg her gal som ønsker nummer 4 :) Men en til nå er ikke den helt store forskjellen tror jeg!

Må le litt når jeg leser om all testingen deres :) Selv har jeg aldri testet før morgenkvalmen har gjort sitt inntog... Tror hyppig testing hadde stresset meg noe enormt!

Lykke til med prøvingen! Denne måneden skal det ihvertfall prøves seriøst her! Vurderer å trå til med Bisolvon, sengeleie, og høy benføring denne prøveperioden ;) Happy days jenter! Gubben liker ihvertfall prøving!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bumblebee, spår du??? Å håper virkelig du har rett når du ser meg med et nurk til neste sommer! :)

Huff da, håper virkelig tanta di holder seg laaaaangt unna!

 

Tussemor, du må tisse på den stikka i morra, sikker på den lyser med streker opp mot deg!

 

Lykkelig3, hærlig å dra til dublin da, håper du får svingt deg masse i sengehalmen så tanta ikke kommer på besøk igjen før om lang lang tid!

 

Her blei det ikke sengekos i dag, jeg var ikke helt for det i dag, og gidder ikke gjøre det bare for å gjøre det liksom, tror heller ikke det har så mye for seg. Hadde i går og skal i morra og søndag før han drar, så håper de gangene holder før el dukker opp, og så får vi håpe el er tirsdag eller onsdag slik at vi kan stå på da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida jeg spår ikke. Men jeg har en god følelse for deg.

 

Her tror jeg jammen min teori stemmer. Våknet til tanta på dag 28. Akkurat som sist :( :( Det er ingen tvil om at det er tanta som er her. I dag får vi besøk av en liten baby også, bare for å strø litt ekstra salt i såret liksom. Hehe.

 

Men seriøst? Er det noe galt med kroppen min, eller burde jeg bare ikke teste før en uke over ikm? Dette har aldri skjedd meg før, nå er det andre gang på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man har hatt det som kalles en biokjemisk graviditet.

Dessverre er det imidlertid veldig vanlig at svangerskap går galt på et veldig tidlig stadium - gjerne rett før mensen egentlig er forventet. Det befruktede egget har allikevel rukket å produsere nok mengder hCG til at det kan oppfattes på de mest sensitive testene. Kvinner som tester tidlig risikerer derfor å få utslag fra noe som egentlig ikke var ment å bli" fra Lommelegen.

 

Dette er meg i et nøtteskall. En kjempegod grunn for ikke å teste før etter mensen uteblir.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, ånei ånei ånei, stakkar! :( føler med deg. Det sies jo at det er risikofyllt å teste før ikm nemelig fordi, som du sier, det er vanlig at det ikke blir noe. Jeg har også vurdert å ikke teste før etter en eventuell ikm, for jeg tror neg hadde blitt bra knust no hvis det blir positiv test og tr dukker opp! Men har du begynnt å blø? Og IKKE noe gøy akkurat nei å få besøk av en liten på besøk opp på toppen av det hele! Men hvis det ikke gikk denne gangen, så får vi håpe det gjør det neste pp, stoooooor trøsteklem fra meg! :)

 

Håper følelsen din om meg er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig, Bumblebee :( Jeg har også opplevd disse såkalte kjemiske graviditetene mange ganger det siste halvannet året. Vet ikke om det var sånn de 5 årene vi prøvde på førstemann, for da testet jeg ikke... Men tror egentlig det er litt positivt, at det klargjør kroppen på en måte. Virket sånn hos meg i hvert fall. Har jo faktisk har 3 svangerskap det siste året. Ikke verst for meg som gikk 4 år på det lengste uten antydning til spire... Så har go'følelse for at det klaffer for deg veldig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det Tigerlise? Å, jeg håper du har rett, for jeg har visst mistet troen fullstendig idag. Må vel ha en slik svart dag, så kan jeg bygge meg opp til ny pp igjen. Godt å høre at andre også har opplevd det samme, men at det har gått bra :)

 

Tussemor, har du testet?

 

Rime: da går vi for maibaby da! Og alle dere andre som ikke har bolle i ovnen enda joiner oss. Vi skal lage bimbabyboom i mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit Bumblebee :( får krysse fingre og tær for klaff neste pp da, men ikke beina ;) maibaby er hærlige de ;)

 

håper det klaffer for alle neste pp. sender dere masse babystøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bumblebee, mai baby synes jeg høres supert ut! :) Den er jeg helt med på! :) Og kjære deg, du må ikke miste troen, jeg vet så alt for godt hvor tungt det her er, men bare vent å se, vi klarer det til slutt! :) Man må bare samle seg igjen og stå på igjen, jeg har troen på at vi alle skal sitte med en liten baby i armene neste år, bare vent å se! :);)

Klem igjen og så håper jeg du føler deg bedre om noen dager!

 

Her blei det lagt inn aksjer i dag, og så skal vi rekke en runde før han drar på havet i morra, hihi! Ellers så er jeg litt spent på hvordan det blir når søsteren hans kommer hjem i morra kveld, regner med jeg ikke ser ho før mandag, men gruer meg litt til å se kulen ho har fått på magen no, og følge det fremmover, men har bestemt meg for å glede meg også. Kjenner jeg ikke er så "bitter" lenger så det er bra! Dette skal, eller må gå bra! :)

 

Tussemor, har du testet eller? Hvordan går det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppene mine :) klarte å glemme lader til mobilen, så derfor har jeg uteblitt :P snakker om surrehode :P Ja jeg har tatt testen og jeg fikk vel det svaret jeg ventet....gulle negativ :( men jeg sørger ikke, bare venter på at madammen skal dukke opp igjen...Jeg digger all optimismen her før tiden. Skal suge den til meg ;) Jeg er kommet litt dit at jeg bare skal glede meg over de 2 jeg har, kommer det fler er de mer enn hjerte velkommen. Blir det ikke flere så er ikke jeg egnet til å styre med flere og det er ikke meningen. Jeg tror at stress rundt dette med å bli gravid er værste medisin...da blir det i værtfall ikke!!! Jeg skal kreve ytterligere utredning, bare for at alt skal være sjekket, men ut over det byr livet på nok av utfordringer. Nå er det natta her. God varm klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle flotte damer!

Har hatt ferie, og vært lite på nett - men jeg tar opp tråden fra min siste post.

En liten recap: Sydenferie uten g-test tilgjengelig, mensen forsinka tre dager = håpet tent. Tanta kom og knuste alt av håp.

 

Samtidig ble minstemann 2 år, og jeg nådde min egen frist for "hvis jeg ikke blir gravid innen da - skal jeg kaste inn håndkleet". Så jeg tok avgjørelsen - denne prøveperioden jeg er inne i nå blir min siste PP. Til høsten skal mannen min få bestille time til sterilisering.

 

Det er overhodet ikke synd på meg på noen måte. Jeg er svært heldig og har tre herlige barn. Det barnet vi har prøvd på i ett år, ville jo være en bonus, men vi har det jo bra som vi har det, også.

 

Noen spurte om jeg ikke bare kunne fortsette uten å "prøve aktivt". I teorien er det en veldig god i de - men jeg kjenner meg selv litt for godt - jeg klarer ikke å la være å tenke på syklus, telle dager og kjenne etter (uteblivende) symptomer. Det tar rett og slett så mye tankekraft og energi, at jeg rett og slett velger det bort.

 

Så status på denne - min sannsynligvis siste - prøveperiode:

Er åtte dager DPO - ingen symptomer, men fin og høy temp. Krysser fingrene for at den holder seg høy!

 

Det kribler allerede i teste-tankene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg ga etter, og var på apoteket i lunsjen og testa med en gang. Helt klart negativt, men det er jo bare dag 8 dpo, så ingen krise i det hele tatt. Tar den andre testen i morgen tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjipt med negative tester Najaden og Tussemor. Men ettermiddagsurin 8 dpo var jo tidlig da, håpet er slett ikke ute :)

 

Najaden! Så du temper? Kunne tenke meg å prøve det selv. Hvordan gjør jeg det? Jeg er på dag 3 i syklus etter tidlig sa/kjemisk grav. Tror jammen jeg har et termometer med to desimaler liggende.. har du en link til å tolke temp?

 

Ringte en gynekolog i dag, fikk bare snakket med sekretær. Hun mente jeg bare hadde hatt uflaks. Jeg vet ikke hva jeg tror. Legen min er på ferie en uke til, men skal ringe meg på mandag. Jeg har vært/er under utredning for autoimmun sykdom, vi trodde en stund det var MS, så legen min vet mer om hva som foregår enn en tilfeldig gynekolog.

 

Er trist i dag :( Sammenlignet med mange her inne har jeg ingen grunn til å sutre ennå, men dette har vært et fryktelig tøft år med muligheter for alvorlig sykdom, påvist genfeil hos meg og minstemann og tragisk bilulykke i vennekretsen. Jeg håper den triste tiden snart blir snudd til glede! Beklager sutringen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, jeg har også en autoimmun sykdom (sjøgrens), og de mener det kan ha sammenheng med at jeg har mistet såpass mange ganger. Håper du får god oppfølging nå. Høres ut som du har hatt et tøft år, håper det venter en haug med oppturer nå :) Stor tigerklem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, sjøgrens er en av de diagnosene jeg har mistenkt selv, men jeg oppfyller ikke kriteriene. De fant antistoffer i spinalvæsken min, så da tenkte man MS. Men etter to MR av hodet og rygg kunne de ikke finne noe plakk i hodet. Heldigvis. Jeg klarer jo ikke helt å slippe frykten, men må bare stole på legen. Jeg har lest at både sjøgrens og lupus kan gi slike antistoffer i spinalvæsken. Jeg har leddsmerter, plaget med tørre øyne, men ikke tørr munn. Negativ ana. Jeg må vel slå meg til ro med at jeg ikke får noe svar nå, kanskje aldri? Men jeg har antistoffer, sa det er NOE, og dette NOE kan jo være årsak til mine to tidlige sa. Ikke vet jeg. Fikk du noe hjelp til å beholde spiren? Hadde vært intr å høre så jeg har noen innspill til legen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor og najaden, trist at det ikke blei noe denne gangen! :(

Og najaden, 8 dpo er jo tidlig å teste ;) så håpet er virkelig ikke ute! :)

Jeg synes virkelig det skal klaffe for dere no siden dokker har bestemt at det er siste pp!!!

 

Bumblebee, du trenger ikke unskylde deg, lov å ha tunge dager, og du må ikke samenligne din egen motgang og tragedier med andres, for alle bører er tunge å bære uansett, og kjære vene, hadde jeg fått beskjed om det du har med legene så hadde jeg spydd ut mine tunge tanker, hehe, nei det er bare å pøse ut, det er veldig lov! Håper det ordner seg kjære deg, klem!

 

Her i gården går dagene utrolig bra. Møtte min gravide svigerinne i dag, og det gikk overraskende bra, tenkte bare, jaja, snart er det våres tur! Det var så deilig at det ikke gjorde meg noe, og at det er overstått liksom, så no smiler verden til meg og forhåpentlig snart den til meg!!! :) :)

Enig med deg Tussemor, tror det vil hjelpe å slutte med å stresse og bekymre seg over det å bli gravid, jeg har også sluttet med det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, jeg har hatt tett oppfølging hos fertilitetsseksjonen på st. Olavs denne gangen (grunnet habituell abort) i tillegg til oppfølging hos reuma (nasjonalt senter for svangerskap med reumatiske sykdommer. Heter ikke det, men noe lignende...). Hos reuma har jeg fått albyl-e (blodfortynnende) og plaquenil (betennelsesdempende, anbefalt til reumatiske pasienter under svangerskap). Hos fert. fikk jeg mast meg til utrogestan (progesteronstøtte). De tvilte på at det kunne hjelpe, men hadde for lite kunnskap om reum. og aborter til å si at det IKKE gjorde det heller, så jeg fikk lov å prøve :) I tillegg fikk jeg 5 UL undet 1. tri. Fra uke 16-24 får jeg ukentlig UL hos nasjonalt senter for fostermedisin ettersom sjøgrenspasienter har en viss økt risiko for å få barn med hjerteblokk. Kan trygt si at jeg får god oppfølging... ;) Og det verste av alt: Jeg et uforskammet frisk! Har aldri tatt ut en eneste egenmeldingsdag på jobb og har lite plager i hverdagen. Kun småting som litt tørre slimhinner, dårlige negler osv.

 

Vet ikke om du ble så mye klokere, men... Hvilke tester har du tatt for sjøgrens? Full pakke med øyelege, leppebiopsi osv? Er vel 7 kriterier de tester etter om jeg ikke husket feil? Jeg har forresten også utslag på tester for lupus, men det har ikke brutt ut (i hvert fall enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Wow, det var litt av en oppfølging :D Så bra!

 

Har hatt god oppfølging i tidligere svangerskap pga høyt blodtrykk. Nå har jeg jo også fått vite at jeg har en genfeil som kan gi alvorlige hjerterytmeforstyrrelser, i verste fall hjertestans, så nå vil de vel helst at jeg skal føde på Riksen. Kan jo plusse på lavt stoffskifte (aldri merket noe til dette) Skulle tro jeg var 84 år, ikke 34...huff, Hehe.

 

Jeg har bare tatt blodprøver. Tror ikke sjøgrens har vært oppe til diskusjon en gang. Bare i hodet mitt. Det er tatt lungerøntgen, blodprøver, MR, spinalpunksjon og synsnervetest. Eneste funn er de antistoffene i spinalvæsken (som bekymrer meg mest), lett forhøyet (veldig lett forsto jeg, ca 12?) Reumatoid faktor og grenseverdi på anti kardiolipin. Denne er jo forbundet med aborter, men kontroll av denne nå i juni var visst normal.

 

Det høres ut som jeg snart trenger sykehjemsplass, ;) , men det er ikke så ille. Er frisk og rask og i full jobb, men kjenner tankene, psyken får kjørt seg litt iblant.

 

Tror jeg skal dra til en privat gyn og få sjekket innvending med ul og sjekke hormoner og diverse. Er så lei av å spørre legen, redd hun snart legger meg inn på hypokonderklinikken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime - så bra at du reagerte så positivt da du møtte svigerinna di :)

 

Bumblebee - hvis du har en smarttelefon (Iphone eller en Android-telefon) finnes det mange smarte app'er til temping. Jeg bruker en som heter OvuView, der jeg setter tempen - og kan, om jeg ønsker det, tracke blødninger, utflod, cervix, sex ;) , humør + egentlig det du måtte ønske. Svært enkel i bruk, og den markerer sannsynlig fertil fase (som er stort sett fra mensen til to dager etter EL hos meg, mens fire dager før el markeres som ekstra fertile).

 

Metoden jeg bruker er denne:

Temp med samme termometer med en gang jeg våkner. Jeg temper under armen, på tross av at det egentlig skal være for upresist. Det funker likevel helt OK for meg. Jeg forsøker å tempe til samme tid hver morgen, men stresser ikke om det blir en time forskjell. Noen driver å justere tempen om de temper for tidlig eller for sent, men det bryr jeg meg ikke om - jeg skriver et notat om det i OvuView, i stedet.

 

Bumblebee - håper legene finner ut av hva som skjer med kroppen din!

 

Jeg splasher ut med tester denne gang, i og med at det er siste prøveperiode. Resultat fra dagens test (9dpo) er:

 

NESTEN blanco - men det er noe der. Jeg tror vi kaller det en skyggestrek eller en ønskestrek, jeg regner det ikke for en strek.

 

Men ønskestrek er bedre enn ingen strek, ikke sant? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...