Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Så spennende 79kvinne ;) Da krysser vi alle fingre for at tanta holder seg unna så det blir den aller beste 30 årsgaven!

 

Jeg tok en test med ettermiddagsurin i går, den var blendahvit. Da gidder jeg ikke teste mer, regner med at alt er ute av kroppen. Var jo faktisk varw 4+3 da jeg begynte å blø, kan vel nesten ikke regnes som en sa. Men i og med at jeg hadde positiv test 6 dager før så er det vel en spontanabort... er så usikker på syklus nå. Den var litt rar fra før, 26-27 dager. Nå må jeg vel el-teste. I følge gammel syklus er el 16.juli, men hvis jeg regner mensen fra dato for sa blir det 19.juli. Prøve å komme jeg til byen før helga så jeg kan starte testing ca søndag. Hvordan var det igjen, tester man på ettermiddagen?

 

Huff, er så redd det er helsa som gjør at det gikk galt denne gangen. Men må jo bare tro at det var "min tur", en helt tilfeldig sa fordi naturen ryddet opp slik den skal.

 

Vi er i nordnorge hos svigers, masse folk, 7 unger under 5 år og jeg er totalt utslitt. Og full av myggstikk. Egentlig er det veldig, veldig koselig å være her, men akkurat i dag er jeg så lei. Litt tunge tanker ang babylaging, tjue myggstikk for mye, trøtte og sure unger og et meget dystert værbilde den neste uka ifølge yr.no. Beklager! Jeg har ingenting å klage over, men i kveld følte jeg for å syte.

 

Håper dere har en fin sommerkveld. Nå har jeg krøpet til køys med en bok og satser på at natta gjør underverker på humøret.

 

Hilsen sutrehøna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende 79kvinne ;) Da krysser vi alle fingre for at tanta holder seg unna så det blir den aller beste 30 årsgaven! Jeg tok en test med ettermiddagsurin i går, den var blendahvit. Da gidder jeg ikke teste mer, regner med at alt er ute av kroppen. Var jo faktisk varw 4+3 da jeg begynte å blø, kan vel nesten ikke regnes som en sa. Men i og med at jeg hadde positiv test 6 dager før så er det vel en spontanabort... er så usikker på syklus nå. Den var litt rar fra før, 26-27 dager. Nå må jeg vel el-teste. I følge gammel syklus er el 16.juli, men hvis jeg regner mensen fra dato for sa blir det 19.juli. Prøve å komme jeg til byen før helga så jeg kan starte testing ca søndag. Hvordan var det igjen, tester man på ettermiddagen? Huff, er så redd det er helsa som gjør at det gikk galt denne gangen. Men må jo bare tro at det var "min tur", en helt tilfeldig sa fordi naturen ryddet opp slik den skal. Vi er i nordnorge hos svigers, masse folk, 7 unger under 5 år og jeg er totalt utslitt. Og full av myggstikk. Egentlig er det veldig, veldig koselig å være her, men akkurat i dag er jeg så lei. Litt tunge tanker ang babylaging, tjue myggstikk for mye, trøtte og sure unger og et meget dystert værbilde den neste uka ifølge yr.no. Beklager! Jeg har ingenting å klage over, men i kveld følte jeg for å syte. Håper dere har en fin sommerkveld. Nå har jeg krøpet til køys med en bok og satser på at natta gjør underverker på humøret. Hilsen sutrehøna ;)

 

trenger ikkevære morgenurin på el testene, bare du passer på å ta til ca samme tid hver dag den perioden du tester :) jeg begynte å teste på kvelden, til jeg fikk positiv el test.

 

det hender man blir litt sliten og lei ja.. lov å tutre litt da ;) gjør bare godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tussemor p jobb igjen :P Bumlebee vi kan kanskje starte klubb jeg og du!!!!!!! Jeg er også i dårlig humør, lei av ikke å bli gravid, lei av å jobbe, lei av å ha vondt osv....kan vel kanskje ikke si at jeg er lei av ungene, men jeg er så lei av ikke å orke å handtere dem på riktig måte....Sitter å vurderer om jeg skal kaste inn håndkleet resten av helga. Har så sykt vondt i ryggen, og da er vel ikke det beste en gjør å løfte og forflytte på tunge mennesker og ellers ting og tang....Det frister også litt å få litt alene tid hjemme før ferien, uten at det skal veie noe som helst...vi er på høy fertilitet for tiden, ikke eggløsning, men høy på monitoren. Jeg må si at jeg har mistet litt troen på den greia der. Jeg knasker dog Levaxin og folsyre på harde livet, i håp om at det skal hjelpe...men jeg har liten tro...Så en nyfødt liten pode her i stad, det var så vidt jeg ikke måtte sette meg i trappa å grine en skvett (hadde heldigvis ikke tid til slikt :P) MEN nå er det snart ferie og det skal bli knakende godt!!!!!!!!!

 

Jeg håper at dere alle har det veldig bra....tenk Bomsa at du er i 3 trimester allerede... som tiden flyr....

 

Nå er det bare 3t igjen til jeg skal hjem å date senga i maaaaaaaaange timer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, er ca en måned siden jeg besøkte dere (dvs har vært inne og lest men ikke postet). Grattis til alle som har blitt gravide, og lykke til til alle andre :)

 

Jeg prøver å slappe av og ikke tenke på det så mye som mulig, så derfor holder jeg meg stort sett unna forumet utenom når jeg venter mensen.

 

Forrige gang så det bra ut men fikk mensen 16 DPO :(

 

Er jo litt forsiktig med å håpe denne gangen, blir som regel bare skuffet da.... Begynte å spotte i dag, 11 DPO. Veldig uvanlig for meg, har veldig regelmessig syklus... Sjekket livmortappen, den var høy og lukket. Vanligvis er den kun så høy under EL. Så jeg sitter jo her og lurer på om det klaffet denne gangen, men prøver samtidig å ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter, har hatt det så utrolig travelt for tiden så har ikke rukket å komme innom!

 

Bumblebee, jeg blei så veldig lei meg for å se at du mistet, det er så veldig trist når det skjer uansett hvor tidlig det er! Håper du har det bra! Klem!

 

Bomsa, steike, synes nesten det var i går du blei gravid e, hoho, tiden flyr gitt! Såg også at du hadde forsøkt å skremme livskiten av mannen din, må slutte med det! ;) Fint alt gikk bra, og så må du ikke legge ut på sånne langturer igjen! :)

 

Tussemor, du skal se ting ordner seg etter at du har proppet i deg nok levaxin, det går nok din vei også snart skal du se! Oppmuntringsklem fra meg. :)

 

Huff no svikter hukomelsen, så til dere andre jenter lykke til videre! :)

 

Her er el akkurat over, og aksjene er virkelig lagt inn denne gangen, men vi jobber veldig mye på tomten for tiden, opp tidelig og holder på til 11 tiden på kvelden, så håper ikke det ødelegger sjansene. Vet ikke hvordan det er jeg! Har også no fått vite at stoffskiftet mitt er blitt perfekt, så det er nå veldig gode nyheter, håper virkelig at det gjør susen no slik at det endelig blir våres tur. :) Nei no skal jeg gå og legge meg, er helt utslitt etter en lang dag på tomten, og gleder meg sånn til mandag for da starter selve byggingen av huset, det blir stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Rime, heia Rime...nå smeller du til veit du :) åhhhh...gleder meg til du skal teste jeg!! Også gleder jeg meg til å se bilder fra kombinert bryllup og dåp ;)

Håper på å rekke å legge inn noen aksjer her også i løpet av helga, men det ser dårlig ut gitt...jobbing og unger og reising osv gjør det til en utfordring :P men,men...1 natt igjen, så er det ferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hjertesukk fra trebarnsmamma .... HVORDAN får man til prøving med tre små i huset, og ferie med fri fra barnehage etc? Mannen har pappaperm med minsten, jeg har fri... tar oss noen småturer hit og dit... Men vanskelig å kose seg på familierom på hotell med tre små... For ikke å snakke om kvelden, da man er rimelig sliten av å underholde og leke i regnet... Vi ønsker oss begge en til! Men vanskelig å få prøvingen til å klaffe : ) Lite med barnevakter i nærheten også... Hmmm tips????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja ikke sant Tussemor, de bildene gleder jeg meg til også! :) Du må nyyyyyte ferien og så må du prøve så godt du kan å få lagt inn noen aksjer! ;)

 

Lykkelig_3, ikke lett det der, jeg har liksom ikke det samme luksusproblemet, for vi har jo ikke barn fra før og kan gjøre det når vi vil, men dokker får prøve å gjøre det veldig stille, hehe! ;)

 

Her er jeg 4 dpo, og har suuuuperømme brystvorter, auuuu! Vet jeg ikke har hatt det etter el de siste mnd i hvert fall, men klarer ikke huske hva jeg hadde før jul, men klarer å huske at jeg hadde det sist jeg var gravid, men klart det kan jo bare være sånn pms tull, men håper virkelig at det er noe på gang! Hadde liksom bestemt meg for ikke å teste tidlig denne gangen, men lurer litt på om jeg må bestille tester likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det Rime, vent i spenning litt til!!!!!!!!! Da blir det ekstra gøy om de berømmelige strekene dukker opp, eller "gravid" dukker opp ;) Slik har jeg gjort det de gangene jeg har vært gravid ;) å da er det så innmaaaaari gøy....de andre gangene er det så innmaaaaaaaaari trist når testen er blank og en bruker fler foldige hundre kroner (som man kunne brukt på god mat og vin) til ingen nytte...hohohohohohahahahahehehehe....men skjønner veeeeeeeeeeldig godt at du er gira!!!!!!!!

 

Det slo meg i dag at vi har vært særdeles aktivt prøvere i nøyaktig 2 år denne mnd og delvis aktiv i 3 (dvs vi har ikke brukt prevansjon etter at vi fikk siste som snart er 3,5 år)...jeg ble så trist at jeg holdt på å kjøre av veien til jobb...Merker at humøret mitt er labert. Jeg er jo normalt veldig glad i å kose meg med både vin, snop og god mat osv, men nå er det INGENTING som frister...Jeg synes det skal bli godt med ferie, men mest av alt er det godt fordi jeg da ikke trenger å bry meg så hardt om at andre ikke skal se hvordan jeg har det. Lunta er kort (tidlig pms????) og tårene sitter løst...sukk...Sex er sex og ikke noe mer...det beste er å sove eller gjemme seg bort i en god bok eller noe...Jeg føler meg rett og slett en smule deppa...å det liker jeg særdeles dårlig....

 

Lykkelig_3: Hehehehehe...jeg må bare le litt, ser absolutt utfordringen din...se for deg oss 4 i campingvogna da ;P Den er ikke akkurat stor den heller, og det er ikke akkurat meldt heidundrende fint vær heller...knis....men egentlig er det jo særdeles utfordrende og kanskje litt spennende å måtte bruke fantasien litt eller???? Nonstop trikset er vel ikke å forakte også regner jeg med at det kanskje er lås på badet der dere er???? Gode barnefilmer, spille på ipod/ds ol (funker som ei kule her i heimen, ungene er knuskende stille og opptatt til batteriet er flatt...hehehe)..Du må ha lykke til uansett ;)

 

Får jobbe litt igjen, er urovekkende stille her i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen stakkar Tussemor! Det er ikke noe gøy når man har det sånn, jeg vet, var sånn tidligere i uken! Men tenk bare på at det nok er stoffskiftet som har skylden, og du har jo to nydelige unger fra før, det har jeg jo sett, så det vil nok ordne seg til slutt igjen skal du se, bare det forbarkede stoffskiftet blir normalt igjen! Ta deg et glass vin no, og så kommer det nok lysere dager skal du se! Stooooooor klem fra meg!

 

Forresten, jeg har veldig halsbrann også, og nei Tussemor, jeg skal ikke brenne av noen tester på en stund ennå! Dokker får nok høre det når jeg gjør det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussmor.... Har ikke prøvd noe nonstop triks, men forstår filosofien bak dette! : ) Vi skal nok få til litt prøving, men merker at det er mye mer halvhjertig denne gangen! Har vel litt å gjøre med at minsten på 8 mnd holder meg våken om natta... De to eldste på 4 og 5 har langfri fra barnehage, og det er full fart døgnet rundt! Allikevel er jeg gal nok til å ønske en til! : )

Trist å høre at du har prøvd så lenge, og forstår veldig godt at det går utover både det ene og det andre! Har du prøvd noen "kjerringråd"? De tre første brukte jeg Bisolvon på ... satt da alle sammen før 4 pp. Har ikke kjøpt det denne gangen... Tror faktisk jeg innnerst inne ønsker meg en sommer uten oppkast! Jobber du kun natt? Jeg er sykepleier, og har to ganger jobbet på natt... dette er virkelig noe som kan påvirke kroppen negativt over lenger tid! Håper det hjelper med ferie! Ha en herlig sommer, med eller uten non-stop! Sympatiklem i regnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumlebee....ja,jeg jobber bare natt, 2 delt el 3 delt turnus er mer belastende for meg enn å gå ren natt. Jeg har ordnet meg fint, så har myyyyyye fri ;-) Har ikke prøvd noen kjærringråd enda. Har begynt å vurdere akupunktur om vi ikke blir gravid før syden turen vår...;) prøver å ligge med beina høyt da, det er det eneste :P jeg synes ikke du er gal som vil ha en til. Jeg håper på tvillinger slik at vi får minst 4, men det ser jo ikke akkurat lovende ut :( fortsatt god ferie. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal da vel ikke ligge midt på side 2? :)

Jeg har lest litt i kveld og skjønt at jeg har hatt en såkalt kjemisk graviditet. Må innrømme at jeg tidligere trodde dette var noe tull, noe desperate prøvere klamret seg til for å forsvare skyggestreker og pms symptomer. Hehe. Så er jeg der selv. Jeg vet ikke helt, men det ser ut som at veldig tidlig sa blir kalt chemical pregnancy, da helst når mensen kommer til vanlig tid eller litt forsinket, men man har testet positivt i forkant. Det er minuset med testomani. Leste også at kanskje opp mot 50-70% av befruktninger ender i sa. Jeg stusset litt på at testene var så svake, men positive var de, helt til mensen kom 3 dager på overtid.

 

I følge gammel syklus skulle el vært i dag. Ingen tegn til den. Kommer muligens nærmere helga, hvis ikke syklus er helt på bærtur.

 

Hvordan er det med dere? Ikm snart for noen?

 

Jeg vurderer om jeg skal kutte alkoholen når el-testen blir positiv. Litt kjipt å leve som gravid før man er det, skuffelsen blir kanskje enda større hvis det ikke klaffer, men hadde vært deilig å vite at jeg gjorde det jeg kunne for at det skulle gå bra. Blir mye kos i ferien, har vel hatt vin nesten hver kveld.

 

Vi har en uke igjen her i nord. Meldt regn, regn, regn. Det er i grunnen helt ok, gleder meg bare desto mer til Spaniatur i september :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten minnet på hvor skjørt dette livet er, hvor små marginer det kan være noen ganger. I går var vi ute og kjørte for å besøke noen venner på hytta deres. Plutselig kommer en svær trailer imot oss, og den ligger langt inn i vår kjørebane. På andre siden hadde vi autovernet, så vi hadde ingen sjans til å legge oss ut. Det gikk akkurat bra. Jeg ropte ut og skjelte ut idioten i traileren, mannen min sa bare "takk Jesus" da vi hadde passert. I februar mistet et vennepar sin 8 år gamle sønn i en bilulykke, faren er fremdeles på opptrening. Så jeg kjente jeg fikk en støkk i går. Klarer nesten ikke tenke på det. Man kan kjøre så pent og edruelig selv, men det skal bare en tulling til for å ødelegge alt. Kanskje trailersjåføren i går holdt på med mobilen? Var beruset? Skiftet radiokanal? Jeg er så takknemlig for at det gikk bra.

 

Kjør forsiktig jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten minnet på hvor skjørt dette livet er, hvor små marginer det kan være noen ganger. I går var vi ute og kjørte for å besøke noen venner på hytta deres. Plutselig kommer en svær trailer imot oss, og den ligger langt inn i vår kjørebane. På andre siden hadde vi autovernet, så vi hadde ingen sjans til å legge oss ut. Det gikk akkurat bra. Jeg ropte ut og skjelte ut idioten i traileren, mannen min sa bare "takk Jesus" da vi hadde passert. I februar mistet et vennepar sin 8 år gamle sønn i en bilulykke, faren er fremdeles på opptrening. Så jeg kjente jeg fikk en støkk i går. Klarer nesten ikke tenke på det. Man kan kjøre så pent og edruelig selv, men det skal bare en tulling til for å ødelegge alt. Kanskje trailersjåføren i går holdt på med mobilen? Var beruset? Skiftet radiokanal? Jeg er så takknemlig for at det gikk bra. Kjør forsiktig jenter!

Det er ikke alltid det hjelper å kjøre pent selv! Jeg har kjørt ambulanse i 7 år, og sett litt for mye... Før tenkte jeg ikke så mye over det, men med tre skatter i baksetet er jeg faktisk småhysterisk...

Godt alt gikk bra med dere!!!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vell hive mæ inn hær :) 32 år, og har en gutt født i 07, og ei jente født i 08 :) har i den siste tiden begynt å tenke på en nr 3... Men skal flytte fra rogaland, til finnmark... så er vell greit å vente med baby til vi er fremme og utpakka... Selge huset vårt i aug-sep så får vi se... Er ei stund siden jeg har vært hær inne, så er mange forkortelser jeg ikke skjønner... Hehe... Men om jeg skal bli aktiv prøver, så finner jeg vell det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :)

 

Hadde det jeg trodde var el slim i dag, men testen i kveld var negativ. Er ikke helt inne i dette slimgreiene, er i grunnen bare i det siste at jeg har blitt oppmerksom på konsistens på den slags. Kan man ha el slim dagen før el? Venter jo ikke el før i morgen hvis syklus regnes fra min såkalte kjemiske graviditet (hehe :) ) Fikk nå mannen med på en wake-up call i morges, satser på en runde i morgen også og håper det er et egg som vil slippes løs snart.

 

I grunnen merkelig å diskutere utflod og sengeakrobatikk med ukjente ;)

 

Nå er det natta her. Har to småtroll som har fått seg hver sin Elias fiskestang, en blå og en rød, så det blir vel ut på tur i morgen. Fisketur med to barn under fire år krever sin dose tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) jeg lurer litt på dette med el slim... Har aldri hatt dette, før nå nylig... Et pr dager med slik halvstivnet eggehvite greier.... Er det da jeg har el? Var så heldig at jeg ble gravid med begge barna mine, før jeg nesten fikk tenkt tanken baby... Så har ikke vært så inni alt det dær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke så mye om el slim. Men det stemte iallefall, el testen smilte mot meg nå i kveld. Jeg har en stk trøtt mann, masse folk rundt oss, men jeg må få lokket ham med på en runde. Jeg kan ikke si at jeg har el, da tror jeg lysten hans dabber av.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og leser, men er fremdeles så gneldrende sur at jeg ikke orker å skrive. Syk har jeg også blitt, så der så jeg mitt snitt til å gjyve løs på bisolvon...til tross for tørrhoste :-p vi er på ferie nå og begynner så smått å komme i orden. Det har vært ett sant helvette og jeg gleder meg til 1 uke alene med ungene...det positive er at gubben stadig vekk oppdager nye ting m ungene :) nå nyter jeg ett glass rødt :) jeg slimer som bare juling rundt el og like før mens, men hva som er når og hvordan aner jeg ikke. Monitoren slår ikke ut på el denne mnd virker det som og jeg kunne ikke brydd meg mindre...kjenner at jeg rett og slett er lut lei hele greia og tom for mot til å prøve så iherdig....med den starten vi har hatt på ferien er det heller ikke så rart at en ikke er så gira :( Håper dere andre har det helt supert. God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir sliten når "ting" ikke funker som det skal... Så du har låv å være gneldrene sur, som du beskriver... Kanskje greit å ta litt ferie fra alt... Nå kjenner jo ikke jeg hele historien din, men har du fått sjekket at det ikke er noe i veien? Siden du har vært prøver i mange år nå... Var ei venninne av meg som ikke har brukt prevensjon siden 04, og er blitt gravid nå, det viser seg at hun har bakovervent livmor... Tror jeg det het... Håper du får nyte denne ferien, og finne litt overskudd til å komme tilbake til den vanlige liv etterpå. Sender uansett en stor klem, og sier, det er lov å være lei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor, jeg er også lei no! Vet det ikke har gått denne gangen heller, kjenner det på kroppen, og venter tr tirsdag eller onsdag! Sa det til samboer her en kvel at det vi trodde skulle bli en artig og enkel sak da vi bestemte oss for å prøve å få barn for snart tre år siden ikke blei akkurat sånn som vi håpet på. Klart, vi vet jo at vi kan bli det siden vi har mistet to ganger, og vet jo at det var pga stoffskiftet mitt, men jeg må ærlig inrømme at jeg er bra dritt lei! Lei av gang på gang å bli skuffet, og av å se alle andre med voksende mager og at de får babyer, mens vi går her og suller! :( Nekter likevel å gi opp, og håper virkelig at vi skal få det til innen jul så vi slipper ivf over nyttår. Skulle liksom tro at med tiden så ville jeg roe meg ned, men føler skuffelsen er verre no enn noen gang før, men det er sikkert fordi vi har fått en forklaring på hva det var som var galt, og da vil man så veldig gjerne få det til med det samme! Ikke meningen å klage her inne, men må bare lufte tankene! Og som sagt, jeg nekter å gi opp, det SKAL gå til slutt! :)

Kom ikke med akkurat trøstende ord her, men du skal nå vite at du er ikke aleine om å ha det sånn, trøsteklem!

 

Velkommen til mammatil2, det er litt klaging her no, men der er virkelig ikke sånn heile tiden, hehe. Håper du vil trives sammen med oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage, det er lov å være sliten, lei og oppgitt.... og forstår dere så inderlig godt... nå har ikke vi begynt å prøve ennå, pga flytting, men om det blir som de 2 andre gangene , blir jeg nok gravid veldig raskt... og jeg synes det er urettferdig... skulle ønske jeg kunne dele ut litt av" superfruktbarheten " min....

 

første baby, hadde jeg brukt prevensjon i 9 år i strekk, gikk på p-sprøyte, og fikk aldri tr tilbake, før jeg faktisk var gravid... og prøvde ikke så iherdig å bli gravide heller.. baby2 da hadde jeg kontroll på el, og viste ikke at man kunne ha mer enn 1 el i månden... vips... gravid... på den første gangen jeg har hatt mer enn 1 el på en månde.. OG... jeg veide fatisk 130 kg... selv ikke vekten stoppet meg... .. så.. hvis jeg kunne, så hadde jeg delt ut litt av "gravidstøvet" mitt, slik at de som sliter, blir gravide... for det er noe jeg unner alle kvinner i verden.. det er den mest fantastisk følelsen i verden... ! <3

 

så, ikke vær redd for å klage, i forhold til meg i allefall... kanskje jeg kan komme med noen trøstende ord :) klemmer hele veien rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...