Gå til innhold

andre med uttak/innsett i juni?


monky

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Takk for varme tanker. Dagen har så langt gått greit (travel arbeidsdag), men sinne/frustrasjon/tårene er ikke lagt vekke. Har heldigvis verdens beste samboer som støtter meg 100%. Men tenker likevel "hvorfor meg?"

 

Nica123: Du må ikke gi opp. Jeg er 35 år og har også fått beskjed at jeg har lav amh. Legen sa at jeg skulle vite om eggdonasjon, men at det hadde skjedd under/mirakeler før og ville at jeg skulle prøve minst 3 IVF først. Legen anbefalte CFC eller Hausken.

Jeg gikk på 450 Fostimon (max dose) fra syklusdag 2. Fikk ut bare 2 egg. Det ene egget var av topp kvalitet. Jeg ble dessverre ikke gravid, men eggkvaliteten var god. Ikke gi opp, prøv igjen!

 

Monky: Gratulerer så masse :-)

 

Klem

 

Det er så lett å gi opp når andre har gitt meg opp, et sykehus som liksom skal vite bedre enn meg. Kunne ønske jeg fikk gjennomført di 3 forsøka jeg skulle ha hatt, ikke bare bli kastet ut under 1.forsøk. Beundrer deg for din optimisme og håper jeg en dag kan se at det ser litt lysere ut for meg å.

 

Hvilket forsøk er du på nå og hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle jenter. Jeg føler litt på at jeg har bringt mye negativitet dette døgnet, det er ikke meningen å svart male alt når fler av dere er godt i gang og noen også har fått gode nyheter.

Men jeg vil gjerne si at jeg er veldig glad for alle støttende ord og råd, det hjelper mer enn dere tror :) Tusen takk.

 

Føler som sagt jeg ikke har no mer her på denne gruppen å gjøre men jeg synes det er godt å få pratet med dere.

 

Må sommeren bringe dere lykke :)

 

 

å så må jeg bare spørre om en ting : Er det kun et fåtall med lav amh som får diagnosen tidelig overgangsalder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har i dag vert til ul igjen å hadde en slimhinne på 11mm og egg som var ca 16,5 på de største:) måtte ut å hente noen papirer så får vite da når uttake blir håper eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Hei, det er med tungt hjerte jeg må må melde meg ut. Dette gikk virkelig ikke veien. Jeg hadde ikke noen egg og pga lav amh sier legene nå at det er ik mer di kan gjøre fordi jeg er ved starten av overgansalderen. 32år er jeg.

Det var som en døds dom, jeg har grine nesten konstant siden kl 10, og jeg husker knapt noe fra reisen hjem. Var kun meg så jeg kjørte selv, ca 1 time.

 

Jeg er så lei meg, jeg orker ikke så mye mer nå.

 

Men jeg ønsker dere andre riktig lykke til og håper dere får det dere ønsker dere :)

 

Nei, ikke ta det sånn bare pga 1 lege sier det og fordi kroppen din hadde lav amh denne runden her, ikke gi opp! Oppsøk andre leger, andre sykehus, eksperter på området! Noen kan hjelpe deg det er jeg sikker på!!! Tror du på astrologi så kan jeg prøve å se for deg, men da må du sende meg måned du er født og år på PM. HUff så utrolig vondt beskjed å få :(

 

Føler meg rådløs og vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre, hvem jeg skal kontakte og hvordan jeg skal klare å gå videre rent psykisk akkurat nå. Lest litt på nette og som jeg har forstått forandres amh lite, å vis den gjør det er det gjerne ikke riktig vei. Jeg skjønner meg ikke så veldig på alt, men jeg forstod det sånn at det at jeg ikke hadde egg nå, eller eggeposer, så ville jeg heller ikke få fler...

 

Vet ikke helt om jeg tørr å blii "sett", vet ikke om jeg orker ennå en negativ beskjed til (selv om jeg allerede vet hvordan det ligger ann nå), men jeg skal gjøre det senere vis jeg klarer å ta motet til meg. Er redd du ser ingenting positivt...

 

Hvor i landet bor du? Jeg fikk ekstra god hjelp av en av gynekologene i kommunen der jeg bor, han er også en av overlegene på gyn.avd på sykehuset her, og han tok meg inn samme dag og hjalp oss videre. Hvor i landet bor du? Jeg kan i det minste gi deg tlf. nr. hans... han er veldig dyktig, og kjenner de rette folka. Hvis du trenger.

 

ønsker deg alt godt og håper du beholder kontakten med oss og at du kommer tilbake for å prøve å bli gravid. Aldri gi opp vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er med tungt hjerte jeg må må melde meg ut. Dette gikk virkelig ikke veien. Jeg hadde ikke noen egg og pga lav amh sier legene nå at det er ik mer di kan gjøre fordi jeg er ved starten av overgansalderen. 32år er jeg.

Det var som en døds dom, jeg har grine nesten konstant siden kl 10, og jeg husker knapt noe fra reisen hjem. Var kun meg så jeg kjørte selv, ca 1 time.

 

Jeg er så lei meg, jeg orker ikke så mye mer nå.

 

Men jeg ønsker dere andre riktig lykke til og håper dere får det dere ønsker dere :)

 

Nei, ikke ta det sånn bare pga 1 lege sier det og fordi kroppen din hadde lav amh denne runden her, ikke gi opp! Oppsøk andre leger, andre sykehus, eksperter på området! Noen kan hjelpe deg det er jeg sikker på!!! Tror du på astrologi så kan jeg prøve å se for deg, men da må du sende meg måned du er født og år på PM. HUff så utrolig vondt beskjed å få :(

 

Føler meg rådløs og vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre, hvem jeg skal kontakte og hvordan jeg skal klare å gå videre rent psykisk akkurat nå. Lest litt på nette og som jeg har forstått forandres amh lite, å vis den gjør det er det gjerne ikke riktig vei. Jeg skjønner meg ikke så veldig på alt, men jeg forstod det sånn at det at jeg ikke hadde egg nå, eller eggeposer, så ville jeg heller ikke få fler...

 

Vet ikke helt om jeg tørr å blii "sett", vet ikke om jeg orker ennå en negativ beskjed til (selv om jeg allerede vet hvordan det ligger ann nå), men jeg skal gjøre det senere vis jeg klarer å ta motet til meg. Er redd du ser ingenting positivt...

 

Hvor i landet bor du? Jeg fikk ekstra god hjelp av en av gynekologene i kommunen der jeg bor, han er også en av overlegene på gyn.avd på sykehuset her, og han tok meg inn samme dag og hjalp oss videre. Hvor i landet bor du? Jeg kan i det minste gi deg tlf. nr. hans... han er veldig dyktig, og kjenner de rette folka. Hvis du trenger.

 

ønsker deg alt godt og håper du beholder kontakten med oss og at du kommer tilbake for å prøve å bli gravid. Aldri gi opp vennen.

 

Jeg bor i vestfold. Håper jeg finner di rette folka, men jeg føler tiden er knapp og at jeg må snart finne ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nica123 han her holder til på A-hus i Lørenskog. Vil du ha tlf nummeret hans?

 

ja gjerne:)

 

men hva skal jeg si. skal jeg si at jeg er itidelig overgangs alderen?

og at jeg har vært i Porsgrunn og blitt kasta ut der fordi di mente jeg aldri vill få egene barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skreve en Mail til hausken og aleris og bare for å høre ka de tenke. Vet aleris jobber med mange pasienter med lav AMH. Men gjør det når du blir klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovitrelle blir satt i kveld:) eg skal ha uttak på fredag:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skreve en Mail til hausken og aleris og bare for å høre ka de tenke. Vet aleris jobber med mange pasienter med lav AMH. Men gjør det når du blir klar for det.

 

leste litt på siden til Aleris og mener det var der det sto at di ikke tok i mot pasienter vis man hadde fått påvist at man ikke kunne bli gravid ved andre klinikker.. tror det var der jeg leste det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>

Ville skreve en Mail til hausken og aleris og bare for å høre ka de tenke. Vet aleris jobber med mange pasienter med lav AMH. Men gjør det når du blir klar for det.
leste litt på siden til Aleris og mener det var der det sto at di ikke tok i mot pasienter vis man hadde fått påvist at man ikke kunne bli gravid ved andre klinikker.. tror det var der jeg leste det..
</p>

<p> </p>

<h2>

Det finnes noen unntak som ikke kan behandles:</h2>

<ul>

<li>Par der kvinnen er over fylte 44 år ved beregnet tid for egguttak/inseminasjon. Mannen må være innen rimelig aldersmessig avstand fra kvinnen og ikke eldre enn fylte 60 år.</li>

<li><span style="line-height: 18px; font-size: 12px;">Par der utredning har vist at muligheten for vellykket behandling må anses som helt minimal. Dette gjelder for alle, uansett alder.</span></li>

<li> </li>

</ul>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvemusene
Nica123 han her holder til på A-hus i Lørenskog. Vil du ha tlf nummeret hans?
ja gjerne:) men hva skal jeg si. skal jeg si at jeg er itidelig overgangs alderen? og at jeg har vært i Porsgrunn og blitt kasta ut der fordi di mente jeg aldri vill få egene barn?

 

Sender deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var i går og tok ut egg og skal inn i morgen og sette inn.. Spennendes :) Har hatt innmari vondt etter uttaket i går og det fortalte jeg sykepleieren som ringte i stad for å fortelle hvordan det hadde gått. Så legen ringte opp igjen og ville ha meg inn på en ekstra sjekk for å se hva det kan være.. Nå er jeg veldig redd for at de ikke setter inn egget.. Men får bare krysse fingra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge alt ser bra ut på fredag, blir det mest sannsynlig innsett :D

 

Er helt mørbanket i magen nå, men det er vel normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er normalt, men forskjellig... jeg fikk vondt begge gangene men mest 2 gang, kanskje fordi jeg var mer stimulert?

første uttak fikk jeg vondt når medisinene gikk ut men var helt fin dagen etterpå..

2 gang hadde jeg vondt rett etter og dagen etter... jaja hva vi går igjennom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar monky:) var det jeg regnet meg! Ligger på sofaen mens mannen løper rundt som en slave for meg ;)

 

Satser på en bedre dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for varme tanker. Dagen har så langt gått greit (travel arbeidsdag), men sinne/frustrasjon/tårene er ikke lagt vekke. Har heldigvis verdens beste samboer som støtter meg 100%. Men tenker likevel "hvorfor meg?" Nica123: Du må ikke gi opp. Jeg er 35 år og har også fått beskjed at jeg har lav amh. Legen sa at jeg skulle vite om eggdonasjon, men at det hadde skjedd under/mirakeler før og ville at jeg skulle prøve minst 3 IVF først. Legen anbefalte CFC eller Hausken. Jeg gikk på 450 Fostimon (max dose) fra syklusdag 2. Fikk ut bare 2 egg. Det ene egget var av topp kvalitet. Jeg ble dessverre ikke gravid, men eggkvaliteten var god. Ikke gi opp, prøv igjen! Monky: Gratulerer så masse :-) Klem
Det er så lett å gi opp når andre har gitt meg opp, et sykehus som liksom skal vite bedre enn meg. Kunne ønske jeg fikk gjennomført di 3 forsøka jeg skulle ha hatt, ikke bare bli kastet ut under 1.forsøk. Beundrer deg for din optimisme og håper jeg en dag kan se at det ser litt lysere ut for meg å. Hvilket forsøk er du på nå og hvor er du?

 

Legen jeg bruker i Bergen sa at det offentlige ikke ville gi meg en sjanse, men at private klinikker ville vurdere det.

Jeg holder til hos Klinikk Hausken i Haugesund. De gav meg ikke store sjanser for å bli gravid, men ville prøve.

CFC (Copenhagen Fertility Center) gir også oss med lav amh en sjanse. Dessverre koster det masse penger...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...