Gå til innhold

andre med uttak/innsett i juni?


monky

Anbefalte innlegg

det kan absolutt gå den rette veien Løvemusen, eneste du kan gjøre nå er å fortsette med testingen å se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei alle damer hvordan går det med dere?? min mormor døde igår så det har vært en trist helg, men fint å være sammen da det skjedde..... rd 11 og nerver på utsiden av kroppen!!!!!

 

uff da,kondolerer...d var trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her skjer det mye! :)

 

Først og fremst, kondolerer så mye, monky!

Det er fryktelig tungt å miste dem man er glad i, men du skal se at hun har det så mye bedre der hun er nå :)

Og tenk om dere skapte liv når hennes ebbet ut? Livet kan være både trist og vakkert på en gang :)

 

Og masse lykke til med testingen i morgen, Lykke! :D

 

Skjønner godt at du ikke klarte å stå imot teste-trangen, Løvemusen ;) Men du må ikke test så tidlig på kveldsurinen! Ta en ny på morgenurinen i morgen, og du blir nok litt klokere :D

 

Så spennende, AkPa :) Men det var da veldig tidlig å teste? Som Millemy forklarer så kan eggløsningssprøyten sitte i enda, og den slå ikke nødvendigvis ut på en eggløsningstest nå, men derimot vil den slå ut på en graviditetstest, pga hcg'en :) Vent noen dager til du, så er du ihvertfall sikker! Men utrolig spennende er det jaggu meg :D

Krysser fingrer og tær for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ble delvis presset av en utålmodig bestevennine til å ta en test ikveld, å jaggu var den positiv :o på RD 6, i kveldsurin...:-) har tatt eggløsningstest å den er negativ...

 

åkjære Monky... :( kondolere, å masse klemmer <3

 

Har du tatt eggløsningssprøyte? Er det den som muligens sitter i? RG 6 er vel vel tidlig å få postivt utslag eller???

Håper jo du er gravid da! Masse lykke til! :)

 

Den skal etter teori være ute av kroppen + negativ eggløsningstest...:-) så tror ikke det er den :) skal teste i morgen tidlig for å se hvordan utslaget blir i morgenurin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningstest slår bare ut på luteiniserende hormon LH som er feks i menopur og disse for å gro egg. Ikke på hcg som vi tar for å få eggløsning. Litt omvendt fra naturlig gang i det.

Men når den da var positiv for to dager siden ? Må jo ha en sammenheng ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i morra er det Titta sin tur, lykke til :) skjønner at teste hysteriet er igang for fullt i juni gjengen.. spennende nå!

ja synes det hadde vært spesiellt fint å tenke på at det kom ett nytt liv nå som hun ble borte, kan bare håpe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menopur, puregon eller hva du gikk på som henger igjen. Pluss at eggstokkene lager noe selv etter hcg sprøyta.

 

Men til slutten av uka krysser jeg fingrene for positiv test for deg!!

Klem.

 

Og monky. Kondolerer så mye med tapet av bestemoren din. Trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Ja det stemmer at eggløsningssprøyta skal være ute rundt 10 dager har jeg hørt, men kan sikkert variere fra person til person også hvor lenge den sitter i.

Om det stemmer at du er gravid skal du se at det er TRILLINGER du får siden testen slo ut så tidlig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er nok sikkert ute av kroppen din nå :)

 

Og eggløsningstester slår jo også ut på hcg, siden det ligner veldig på LH hormoner :)

Eggløsningssprøyter inneholder hcg, som fører til eggløsning, som igjen fører til utskillelse av LH hormoner, men dette skal ikke henge igjen i kroppen særlig lenge :)

 

Frustrerende som det er, så vet man ikke sikkert før man tester videre ;)

Venter spent på resultatene videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AkPa: du skal se at dette ordne seg denne gangen:) eg sitter nå på buss til ul å gruer meg mer en noen gang:/ har ikke heilt peiling på hvorfor men tror de e pga svar på når uttaket er:/ har ikke klart å roe meg ned på de punkte i hele helgen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitte eg som et spørsmåls tegn:/ de var mangen små eggposer men ingen i god nok størrelse til uttak enda. Så fikk beskjed om at eg måtte nok på en ny kontroll og mer medisiner. Berre dette går nå:/ venter spent på svar fra Haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvemusene

Noen som vet flere grunner til hvorfor man ikke skal teste på kveldsurin før testdag? Er det kun pga at man drikker mye på dagtid og urinen blir utvannet?

 

For jeg har trodd at det er nok å holde seg i 8 timer og så tisse på pinnen på kvelden, men når jeg tenker meg om så drakk jeg en del også i går.

 

Jeg Må til apoteket i lunchen og kjøpe flere tester altså, dette var nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak endten fredag eller mandag:) kommer an på ul på onsdag:/ sykemelding i boks å sjefen er sur:( like ikke når de skal være sånn men de blir sånn kver gang:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i dag, 4 dager før, og negativt :-(

 

Tror virkelig ikke den konmer til å snu til positivt....

 

Huff. Blir så utrolig utrolig lei...........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny test idag, å streken er så si dobbel så sterk i forhold til i går :-) ny test på onsdag... Rart om det er eggløsningssprøyten som henger i å gjør testen dobbel så sterk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Gratulerer så mye AkPa, dette fortjener du!!!! :)

Nei, eggløsningssprøyta blir ikke sterkere vet du :) Herlig herlig.

 

Superklar86: ikke vær lei deg!! Du har testet 4 dager for før testdag, kan hende egget festet seg for bare noen dager siden. Gi det litt mer tid.. masse lykke til og tolmodighet til deg...

Jeg fikk også negativt i går, med en ønskeinnbilning om en nesten usynlig blå skyggestrek som forvirrer huet av meg. Skulle ønske jeg ikke så etter den, for da hadde jeg begynt å forberede meg på negativt svar torsdag.

 

Reiser du inn til Riksen for å ta blodprøven torsdag?? Jeg vurderer å ta den hos fastlegen, men da får jeg vel ikke svar før mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Tok ny test idag, å streken er så si dobbel så sterk i forhold til i går :-) ny test på onsdag... Rart om det er eggløsningssprøyten som henger i å gjør testen dobbel så sterk :-)

 

å så spennende! Du hadde fortjent å lykkes nå, for jeg mener å ha lest at dere har strevd lenge med å bli gravid? Er dette ditt siste forsøk?

Jeg sender masse lykkeønskninger og så får du kose deg med dobbel så sterk strek så lenge ;)

Jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke strevd lenge, første forsøk i januar i år, begynte på egenhånd i mars 2011.. men jeg er operert for eggstokk kreft, å må fjerne eggstokkende og livmoren i løpe av 2012 om vi ikke lykkes med ivf..:-)

Fikk egentlig ikke dette forsøket pga fare for egen helse, men pga gode prøver og en time samtale med ivf overlege så fikk vi ett til, men blir mest sannsylig det siste..:-) må se ann prøvene osv i fht kreften om vi ikke lykkes nå :-) så håper virkelig dette er vårt mirakel så vi får oppleve den gleden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Vi har ikke strevd lenge, første forsøk i januar i år, begynte på egenhånd i mars 2011.. men jeg er operert for eggstokk kreft, å må fjerne eggstokkende og livmoren i løpe av 2012 om vi ikke lykkes med ivf..:-)

Fikk egentlig ikke dette forsøket pga fare for egen helse, men pga gode prøver og en time samtale med ivf overlege så fikk vi ett til, men blir mest sannsylig det siste..:-) må se ann prøvene osv i fht kreften om vi ikke lykkes nå :-) så håper virkelig dette er vårt mirakel så vi får oppleve den gleden :-)

 

åH! Ja da håper jeg inderlig du lykkes!!! Det må være ufattelig tøft å oppleve det du har gått igjennom og jeg må bare si igjen at du fortjener å få premien din nå! Jeg ønsker deg inderlig lykke til og sender deg de beste tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AkPa du har klart de:):) dobbler seg ikke av sprøyten:) Eg e litt vel hormonell her eg sitter:) *snufs* Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, AkPa! Streken er sterkere, og ingenting er bedre enn det! :D Gratulerer!

 

Og jeg venter spent på resultatet, Løvemusen :D

Akkurat hvorfor man bør teste på morgenurin så og så lenge før IKM, er jeg ikke sikker på... Den er jo mye mer konsentrert, men hvis man holder seg og ikke drikker noe på over 8 timer og deretter tester på seg på kvelden, så skulle det vel ikke ha noe å si?

Jeg hadde derimot ikke klart å gå 8 timer uten noe drikke, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss så mye som skjer!! så spennende! jeg hadde heller aldri klart 8 timer! går det bra med deg da RT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...