Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hannah- Her har det også virket som han har vært redd på natten når han har våknet, derfor har vi testet ut en del ting uten særlig hell. Vi har prøvd med endel lys, lite lys og uten lys.. Virket ikke som han reagerte anderledes på noen av tingene, men det vi har gjort nå den siste tiden er at vi har kjøpt en blå stjernelampe, som vi har en svak lyspære i.. Det blir da et lunt og godt lys til ham..

 

1down: æsj, dårlige netter liker vi ikke.. Får håpe det går seg til snart :) Høres ut som du har en sosial liten prinsesse :)

 

Harfåttprinsen: Så godt at natten ble bedre :) Potetmel gjør som oftest underverker, og det er bra :)

 

Natten her har vært som vanlig, mange smokkerunder, men heldigvis ingen lengre våkenperioder :) Så det er jeg fornøyd med :) Idag skal vi på handlerunde med en venninne :)

 

Er det noen av dere som har noen allergier? Pollen o.l? Jeg er allergisk mot pollen, så må vel ta meg en tur til legen for å få meg medisiner, men er litt spent på om jeg må slutte å amme når jeg tar de medisinene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har spøka lys fra ikea, de er geniale, har det mørkt mestparten av natta, men på kvelden når vi legger henne så har vi det på, blir bare et svakt lys rundt den og den ligger på senga vår, slår den også på om natta hvis jeg skal amme osv. http://www.ikea.com/no/no/search/?query=SP%C3%96KA+Lysplugg Den bare lades opp i blant, trenger ikke ha i ledningen ellers, så den ligger i senga sammen med oss :)

 

prinsen og mamman det er organisert babysvømming ja, veldig morsomt :)

 

I dag skal vi på kafè med ei venninne. Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia damer :) Håper alle har kost seg?? Her har vi kost oss masse.. trillet, lekt masse...

Her sikkler han sååå myye nå at han har begynt og bli sår på haken :( Hva smør man med der da tro?

Han er også endel sutrete på ettermiddagene og kveldene nå.. Og nå ser jeg mer av tanna :)

Nå er det like før han sovner :)

 

Håper alle får en fin fin kveld og en goood natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prinsen: Så gøy at tanna har kommet til syne! :) Jeg hadde smurt haka med a-krem, det fungerer jo på alt. Men vet ikke om det hjelper. Har brukt det i fjeset til mini når han har vært tørr og det har hjulpet.

 

Hannah: Vi har hatt på litt lys (wakeup-lighten på lav styrke) frem til nå, men etter vi var på hyttetur fant vi ut at han sov bedre uten lys. Så fra i dag blir det helt mørkt på rommet. Kan jo hende hun er mørkredd, er ikke noe å tulle med det, er kjempe mørkredd selv jeg! :P

 

1down: Håper dere får en bedre natt! :)

 

Prinsen og mamman: Jeg har pollenallergi, men tar ikke noen piller før jeg drar ut på "landet", bor såpass inne i byen at jeg ikke reagerer noe særlig før jeg legger med i gresset.

 

Vi har hatt en super dag, vært på jobben og fått massasje :D Og lillegutt har vært kjempeblid i hele dag!

 

Imorgen skal vi til fotografen og hente bilder! ååååååå!!! Jeg gleder meg så masse! Er bilder fra jeg var gravid og fra babyfotografering fra da mini var 14 dager gammel! :D I tillegg skal vi ut og kjøpe gå-bil! :) Han klatrer opp i alt mulig, så nå må han få noe han kan klatre i uten at jeg roper "neeei"... :P

 

God natt, håper dere får en super natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Her har natta vært bedre, våknet først kl 03, fikk pupp og sov til 06.15 - da var det morgen. Litt irriterende at hun har begynt å spise på natta igjen, men hun spiste masse i natt og var tydelig sulten.

 

Zassy: den lampa så jo helt genial ut! Da blir det vel nok en tur på ikea i nærmeste framtid :)

 

Harfåttprinsen: Stakkars prinsen som er blitt så sår på haka :( Jeg ville nok smurt med a creme ja, tar det meste det!

 

Mamma i lykkerus: Spennende med gåbil-shopping og babybilder! Har dere vært flinke til å ta bilder av mini opp igjennom? Føler at vi har tatt altfor lite :( Tar jo masse med mobilen men det blir liksom ikke like bra som ordentlige bilder. Må bli flinkere til å ha med kameraet rundt!

 

Prinsen og mamman: Jeg reagerer på gresspollen men ikke så ille at jeg går på medisiner. Kan man ta zyrtec når man ammer?

 

Har fått et par kommentarer i det siste på at jeg fortsatt ammer! Flere som tydeligvis syns det er rart og at snuppa er for stor til det. Skjønner ikke det, trodde det var helt normalt å amme dem fortsatt?? Ammer jo myyye mindre enn før såklart men likevel! Flere som har fått høre dette??

 

I dag skal vi inn til byen og besøke pappaen på jobben + noen av mine kolleger, blir stas! Hva er planene deres i dag?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen :) Natten er har vert grei :) noen oppvåkninger men er til og leve med.. :)

Idag er det litt husarbeid idag :) Så må vi vell ut en tur :)

Jeg føler meg ikke helt vell med magen min fortiden.. jeg veier over hode ikke for mye.. er 59kg og 167 lang så ikke noe med det, men etter fødselen ble jo magen litt slapp :P hehe.. hva gjør dere for å stramme opp litt??

 

Jeg ammer jo ikke :/ så har ikke noe erfaring med disse komentarene...

 

Hvordan har natten deres vert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :) 1down ang det med amming, det er faktisk flere som har bemerket det her også, noen sier at det er jo mest for kos at man ammer nå og at man godt kan slutte! :o Blir veldig overrasket jeg også, vet jo at det er anbefalt å fullamme til 6 mnd, men er jo likevel anbefalt hele det første året, og snuppa mi ammes fortsatt mye og jeg tror hun har bare godt av det. Flere har også spurt om jeg ikke gleder meg til jeg er ferdig, men jeg synes det er veldig koselig jeg, selvfølgelig blir jo lettere å komme seg steder alene etterhvert, men det er overhodet ikke noe jeg engang tenker på nå, koser meg med lillemor jeg :) Vi skal bare slappe av hjemme i dag, vært mye de siste dagene så trenger en hjemmedag, kanskje trille en tur nå på første duppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Etter anbefaling fra Hs smører vi med Ceridal. Det er en type kuldekrem. Den virker godt når prinsen er blir tørr rundt munnen. VI brukte A-Krem før og den virket også..

 

Mamma i lykkerus: å forstår at du gleder deg til å hente bilder ja, så spennende.. Det blir sikkert mange fine bilder :) Kan være greit å ha noe som er lov å klatre på ja, her har han ikke kommet så langt enda..

 

1down: I felleskatalogen står det at man ikke bør bruke Zyrtec mens man ammer.. Jeg har vært skikkelig plaget med allergien, og vært tett fra mai-juni til august, så må nok bare slutte å amme da.. Var ille nok å gå hele sommeren uten medisiner i fjor.. Har et håp om at allergien skal bli bedre nå etter svangerskapet, for det er visst mulig har jeg hørt..

Svigermor spør stadig om jeg ammer enda.. Syns det er veldig enkelt å amme og ammer stort sett bare 3-4 ganger pr dag, så er ikke akkurat så mye.. Syns barna blir for store når de passerer ett år, men før det er det helt greit med amming :)

 

I natt har vi nok en gang vært våkne mange ganger, men han sovnet faktisk av seg selv 2 ganger før jeg gikk inn til ham.. Gleder meg til den dagen jeg skal skrive at vi har sovet 6 timer i strekk ;) Dagen idag skal vi ut å trille etter på, så blir det å rydde bort vinterklær, nå er vinteren over :)

 

Håper dere får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 down: Jeg ammer fortsatt en del og har ikke fått noen kommentarer på det. Synes du skal amme til du føler det er nok, det er deg og din baby som vet best hva som er best for dere.

Vi angrer på at vi ikke kjøpte et ordentlig kamera før mini ble født. Men jeg har tatt en del bilder med vårt gamle kamera og mobilen. Ettersom jeg blogger så har det blitt litt bilder.

 

Her har natten vært grusom! De to siste nettene har ikke fungert i det hele tatt.

Han legger seg fint og uten problemer kl 19.30, sovner som en stein i egen seng.

MEN, så våkner han kl 22.30 og bare gnir seg rundt i senga. Han er i søvne, men uler og drar knærne oppunder magen.

Er veldig vanskelig å få til å sove igjen. Inatt endte jeg med å la han sovne inntil puppen i vår seng og lurte han ned i egen seng igjen når han sov godt.

Våknet igjen 01.30 med samma problemet, roet seg ikke med smokken.. Så da fikk han tilslutt sove i vår seng (....) og der sov han til 07, pappaen løftet han over i egen seng når han dro på jobb, og da våknet han... Han pleier å sove til 08.30.

 

Noen tips? Kan virke som det er magevondt, siden han drar beina oppunder. Hvordan får dere de til å sovne med smokken etter at de har våknet? Tar dere de opp og bærer? Synger? Koser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Jeg har kjøpt dvd`n 30 days shreed, og prøver å trene til den hverdag. Er ikke alltid det blir tid.. Har ikke holdt på så mange dager enda, så ser ikke noe resultat enda.. Går også tur med vogna hver dag.. Har endel kilo som jeg vil bli kvitt også, men de sitter vist fast ;)

 

Mamma i lykkerus: hva er bloggen din? det er morsomt å lese blogger:) Jeg har desverre ingen tips å gi deg, men det kan virke som det er magevondt ettersom at han trekker opp beina.. Når han våkner på natten her, så dersom han bare skriker litt, så bysser jeg ham i senga.. Men om det er skikkelig skriking så bysser jeg ham i armene.. Det har fungert her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman: http://etlivblirtil.blogg.no/?c=1329345468

Det har blitt mye bilder og lite tekst i det siste, men om du blar deg litt tilbake er det iallefall litt å lese :P

 

Han har alltid sovet godt i egen seng på natten, kun laget litt knirkelyder når han har vært sulten. Men etter all denne ferien og reisingen har det gått litt over stokk og stein.

Tror kanskje det er 6mnd-grøten som gir han magevondt. Den er jo ganske mye tykkere enn 4mnd-grøten.

Skal prøve å blande i litt fruktmos i grøten ikveld. Da blir det litt friskere, det er så "limete", ser liksom for meg at det klumper seg i magen hans. :P

 

Nå er vi straks klare for 6mnd-kontroll på helsestasjonen før det bærer avgårde på storhandel i Sverige, og ikke minst innom fotografen og hente bilder! :D Jippi! :D

 

Ha en super dag der ute! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(klaaage litt i parantes... er så sliten i dag at jeg nesten kunne bedt samboer komme hjem fra jobb..gjør det selvfølelig ikke, snuppis var mye våken i natt og sov bare en halvtime på duppen sin til tross for rugging av vogn..hun sutrer og er utilpass og jeg har null energi og hodepine..ååh bare klokka blir fire så pappaen kommer hjem...)

 

Men sånn ellers har vi det jo bra :) Skulle ønske jeg hadde noen som kunne avlaste i blant, slitsomt å ikke ha noen rundt seg av familie osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt den beste natten på lange tider. :) Første amming var 01:30 og før det var han bare våken to ganger hvor han ble bysset i søvn igjen ganske kjapt og greit. 01:30 flyttet jeg han over til oss, ammet, også merket jeg ikke noe mer til han før 06:00. Helt utrolig, han pleier alltid å våkne ofte når han sover sammen med meg, og kreve puppen som hjelp til å sovne igjen. Jeg har sovet såååå godt i natt. :)

 

Jeg synes det var litt tidlig å få kommentarer på ammingen ja... Jeg har ikke fått noen, men så ammer jeg ikke når vi er blant folk lenger heller, da har han absolutt ikke tid til sånt. Eneste er moren min som har påpekt at jeg kan jo slutte å amme helt for å forhåpentligvis få slutt på at han skal ha puppen hele natten, for "han trenger det jo strengt tatt ikke lenger". Det er vel forsåvidt sant det, men jeg synes tanken på å slutte er litt trist jeg. Det er jo kanskje noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen for alt jeg vet...

 

zassy, du kan bare komme hit med henne, så kan jeg avlaste deg, jeg er så full av overskudd i dag så. ;) Skjønner godt at det er slitsomt, jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten familie i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja vi skulle bodd i nærheten av hverandre og byttet på å være barnevakt :D Vi har jo valgt å bosette oss her selv pga skole/jobb osv, har bodd her i mange år og trives så godt så føles feil for oss å flytte tilbake til hjemstedet også, dette er liksom hjemme for oss nå :) Men må innrømme at jeg er litt misunnelig på venninnene mine som til stadighet forteller at besteforeldrene har hatt ungen en hel dag, eller noen timer hist og pist. Jeg har knapt vært fra tulla mi siden hun ble født. Gruer meg til permisjonen er over og det er jobb igjen, men gleder meg også, selv om jeg skal jobbe så ser jeg for meg at jeg kanskje får litt overskudd igjen!?

 

Noen av dere som har tenkt på å ha dem på eget rom? Jeg var så bestemt på å vente til hun nærmet seg året, men etter lange tider nå der hun våkner HVER bidige gang vi legger oss + når samboer står opp å drar på jobb så begynner jeg å revurdere..

 

Så flott at du har hatt en fin natt Hannah :) det fortjente du etter alt slitet :D hva gjør du med overskuddet i dag da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bruker overskuddet til å få gjort ferdig regnskap og selvangivelse. :P (Selvstendig næringsdrivende.) Ikke det jeg har mest lyst til, men det må jo gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ.... Her var det skrevet masse :) Koselig :)

 

Mamma i lykkerus :) Håpe dere ble fornøyd med bildene.. Her prøver jeg og roe i sengen å går ikke det tar vi han opp og bysser... er endel byssing på dagtid,men skjeldent på natten....

 

Her har prinsen hatt eget rom siden han var 3,5mnd, pga at han våknet vær kveld når vi kom og la oss, og var våken tusen ganger i løpet av natten. det fungerte kjempe bra og har ikke angret :)

 

Idag har vi hatt besøk,vert på trilletur x2 og ikveld kjente jeg taggene på tanna hans :)) så nå er den oppe :)

 

Håper alle får en fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Kjenner også veldig på det at det hadde vært godt med en barnevakt i nærheten.. Bare for å fått litt avlastning i ny og ne, og at man kan dra til legen bla uten at sambo må ta seg fri fra jobb.. Men nå er det nå slik at vi har bosatt oss her, så vi må vel bare godta det..

Vi flyttet prinsen på eget rom når han var 5,5 mnd.. Han ble vekket av oss hele tiden, og når han itillegg våknet av seg selv var det ikke mye søvn.. Det har jo ikke akkurat bedret seg siden han flyttet dit, men det skal jo bli bedre snart ;) Men det har fungert veldig greit for oss fordi om han har vært mye våken :)

 

Harfåttprinsen: Endelig kom tanna :D

 

Vi har bare kost oss hjemme, vært ute og trillet en tur :) Prinsen har begynt å spise på tungen sin, og smatte skikkelig når han venter på mat :D Så søt der han sitter ;)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen så flott at tanna er oppe :) Håper plagene slipper også nå da :)

 

Har dere ikke vært bekymret for krybbedød da? Det er egentlig hovedgrunnen til at jeg vil ha henne inne hos oss fram til 1 år, men samtidig har det bare vært koselig og lettvint å ha henne så nært når jeg har ammet mange ganger per natt, men nå som hun viser tendenser til å sove lenger i strekk og spise mindre på natt så vurderer jeg å flytte henne så hun skal slippe å bli forstyrret av oss hele tiden. Litt pes å få det gjort fordi sprinkelsenga må demonteres og settes sammen på nytt på hennes rom så kan liksom ikke bare prøve å ha henne der noen netter for å se hvordan det går heller for så å evt flytte henne tilbake :P

Får tenke litt mer på det, + kjøpe babycall først.

 

Prinsen og mamman nesten så jeg kunne tenkt meg å prøve å fått noen reservebesteforeldre til snuppa, eller spørre noen naboer om de har lyst å bli kjent med henne, hehe, men føles så vanskelig å liksom gjøre det, vil ikke plage noen heller..

 

Jeg startet med en ny (u)vane i kveld da, er så sliten og lei av å bysse henne ved legginga så når hun våknet første gang så la jeg henne rett og slett i vår seng, der roer hun seg med en gang og hver gang hun våknet i kveld så var det bare å gå inn å ligge litt ved siden av henne, såå mye lettere enn å stå med hodet ned i sprinkelsenga eller bysse på henne..men spørs hvor lurt det egentlig er, men uff..jeg er så sliten nå av at bare jeg må ta legginga og at hun våkner så mange ganger i løpet av kvelden at nå velger jeg det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman nesten så jeg kunne tenkt meg å prøve å fått noen reservebesteforeldre til snuppa, eller spørre noen naboer om de har lyst å bli kjent med henne, hehe, men føles så vanskelig å liksom gjøre det, vil ikke plage noen heller..

 

Du kjenner ikke noen i nærheten som er ufrivillig barnløse da? Jeg hadde i allefall blitt kjempeglad for å få delta i et barns liv de årene jeg ventet på å få gutten min... Hadde sett på det som at jeg fikk en gave selv, ikke som at jeg hjalp noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Gratulerer med første tann :) Her er tann nr 2 på full fart opp, men hun virker ikke særlig plaget, heldigvis :)

 

Mamma i lykkerus: Ang det at han drar knærne oppunder seg og uler på natten - det kan ikke være pga utviklingssprang da..? Har lest et sted at babyer gjerne drømmer om det de akkurat har lært eller driver og lærer (har han ikke akkurat begynt å krabbe?), og at de da "øver" på dette i søvne. Høres jo helt merkelig ut men :)

 

Den 30 days videoen har jeg også tenkt å kjøpe nå! En venninne bruker den, med gode resultater. Her er det slapt som fy, går masse tur men må nok sterkere lut til :-)

 

Zassy: Her har hun sovet på eget rom fra 3,5 mnd og det har gått veldig fint. Syns imidlertid det er slitsomt nå som hun er så urolig om natten, for jeg føler jeg flyr inn og ut av rommet hennes en million ganger i løpet av natta! Hadde vært deilig å ha henne ved siden av meg nå, men da måtte vi som dere demontere senga for å få den inn til oss igjen, så nei.

Har selvsagt tenkt på dette med krybbedød men ligger med babycallen inntil meg og hører henne puste igjennom den, hører hver minste lyd + rommet hennes er 2 skritt unna så tror ikke det hadde hatt så mye å si om hun lå inne hos oss egentlig.

Skjønner godt at du er sliten og har behov for litt avlastning! Her har vi familie og venner i nærheten og mamma er her minst 2 ganger i uka og hjelper (triller, leker/koser, bader, steller osv) og det er kjempeherlig :)

 

Ang ammingen så kommer jeg til å fortsette en stund til tror jeg, i hvert fall morgen og kveld. Syns egentlig amming var bare stress i starten men nå syns jeg det er kjempekoselig og kjenner jeg ikke er helt klar for å slutte. Denne tiden går jo så fort og vi får den ALDRI tilbake :( Folk får si hva de vil :)

 

Herregud snuppa er blitt så rar i det siste - lager HøYE lyder av forskjellig art, ser på meg og det er som hun ser an hvilken reaksjon hun får på de forskjellige lydene. Hvis jeg ler så skratter hun godt og gjentar lyden om og om igjen :) Småpinlig å gå på butikken med en baby som kommer med de merkeligste utrop, i tide og utide :)

 

Leggingen gikk utrolig greit i dag, sovnet omtrent i det jeg la henne i senga og siden har det vært stille gitt :) Spent på hvordan natta blir - håper på det beste og forventer det verste :)

 

Gir dere kjøpegrøt til babyene deres? Hvilke typer liker de i så fall best? Jeg switcher mellom 7 ulike typer nå, for hun blir fort lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha 1down jeg leste feil og trodde du skrev: "når det gjelder amming så kommer jeg til å fortsette en stund til tror jeg. I hvert fall i morgen" :D Helt enig ang amming, det er så kos og så lettvint, egentlig mer mas å introdusere fast føde, hehe, men det er jo gøy og da. I dag var jeg litt slem og lot lillemor smake på en lime :D fikk en surgrimase i retur, tihi. Jenta vår roper og snakker også masse når vi er ute blant folk, synes det er kjempegøy jeg, man får oppmerksomhet i hvert fall, alle snur seg og smiler, hehe.

 

Gir både kjøpegrøt og lager grøt jeg. 7 typer?? så mange har ikke hun fått en gang. Prøvd å gi mer annen mat da? brød/grønnsaker osv?

 

Hannah kjenner ingen som er ufrivillig barnløse, heldigvis kan man vel si, men kjenner såvidt ei som har sitt eneste barnebarn i utlandet og får møtt henne kjempesjelden, har tenkt litt på å spørre henne, men er så redd for at det kanskje ikke blir godt mottatt så blir liksom ikke til at jeg gjør det. Vil ikke at noen skal føle de Må si ja, er vel typen som er litt for redd for å være til bry jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, siden sist er det 41 nye innlegg og jeg har tråla igjennom bare de siste :D

 

Jeg har vært å handla babycall idag faktisk.. Litt med tanke på eget rom etterhvert. Vi har leilighet så jeg hører han men ikke før han er nokså høylytt. Vi kjøpte brukt babycall som jeg var sååå misførnøyd med.. Den bare skurra og funka ikke her nedi bunkersleiligheten vår. MEN idag hadde vi barseltreff her hjemme og ei av damene hadde med sin. Funka som bare juling når vi prøvde den ut. Dermed gikk turen rett til butikken å kjøpte inn. Barseltreff og shopping oppsummerer min dag. Pappa har passa og lagt mini og jeg tror han er sliten.. Sutrete og misførnøyd liten kar i ettermiddag vistnok :(

 

Vi sitter å venta på tenner (har venta leeenge) men nei da ingen tenner..

 

Jeg gir det meste i kjøpmat (ikke noen kokk dessverre). I grøt har vi prøvd litt forskjellig på dagtid, på kveld bruker vi Nestles god kveld grøt. Nå er ikke min lille tass kresen så han spiser det meste med god appetitt :D Er dere flink å lage mat selv? Vi har fått kjempefin stavmikser av bestemor (som ER kokk :)) Så jeg vil prøve litt på middager. Noen tips om hvor jeg finner informasjon om hjemmelaga barnemat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia damer :) Her har det blitt skrevet mye :)

Natten har vert bra.. Noen runder med smokk, ikke spist inatt :) Men var tidlig morgen :P 0630... Nå sover han igjen.. tror det tar på og få tann :/

 

Zazzy.. Jo vi tenkte jo på krybbedød, men jeg så ingne annen løsning dessverre :( Såå lite søvn.. han var jo konstant våken... Har kort vei til rommet hans og babycall... så føler meg rimelig trygg...

Uff ikke enkelt å være så sliten nei :/ Men må si at vi bor ganske nært familie, men min mor er gammel,og søsteren min har to selv på 4 og 6.. så vil ikke belaste henne heller... Men er litt missunelig på venner som har foreldre som er "Unge" som passer slik at de får litt kjærestetid ja.. men men, vi berger godt ;)

 

Prinsen og mammaen... Kan godt være han har litt separasjonsangst ja... Men tror det er viktig og kose masse på dag/kveld :)

 

Her går det i kjøpegrøt, Han liker ikke hvetegrøt med eple... men går mye i havregrøt her da.. Ikke 7sorter nei.. men 3 :) Har begynt med havregrøt naturell go natt grøt til kvelds nå, lager av 180ml mme, og det går ned ;)

Middag varierer jeg med og lage selv å glass... Lager ofte fiskekake,potet og gulerot... Pølse og grønnsaker..

 

Idag er det babytreff :) Og i kveld skal jeg og noen venniner ute en tur :)

 

Hvordan har natten deres vert? Planer for dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Det er jo en mulighet å spørre noen ja.. Men det er litt ekkelt å spørre, føler som du sier at man maser.. Noen av vennene våre som ikke har barn enda, har sagt at de kan ta han noen timer, men vil at han skal sove litt bedre både på kveld og dag før noen utenfor familen kan passe han.. Synes det er så ekkelt når man må bysse å bære i langsommelige tider for at han skal sove..

Ang, krybbedød så har vi vært litt bekymret.. Men som de andre sier, vi har babycallen slik at vi hører hvert minste knusk, og rommet er 3 meter unna.. Så vi hører nok det samme der som vi ville gjort på vårt rom.. Men skjønner at du er skeptisk, men kanskje vil det føre til bedre søvn for dere alle :)

 

1down: Her går det i kjøpegrøt ja.. vi bytter oftest mellom 2 typer, men har en god del frukt og div i grøten..

Her kommer det også mange rare lyder når han er i pratemodus ;) Det er veldig morsomt :)

 

Nimas: Prinsen har ikke vært så veldig begeistret for hjemmelaget mat før, det har som regel kommet opp igjen.. Men nå vil han spise det vi spiser.. Så viss vi har mat som han kan spise, så tar jeg bare av litt mat til han før jeg har på salt eller annet krydder.. Men spiser glass når vi er borte o.l

 

Natten her har vært tja, som vanlig ;) Sov 1,5 time mellom hver oppvåkning.. Morgen halv 7..

Idag skal vi rydde og vaske til helgen, så skal vi gå på åpen helsestasjon for å høre om helsesøsteren har noen tips og råd ang aaaaaaaaaaaalt for lite søvn..

 

Hvordan gjør dere det med vedovn? Om dere har det i stuen? Vi må fyre enda, da det er litt kalt.. Og den er veldig spennende, prinsen skal dit hele tiden.. Har tenkt på å montere grind fremmom den, men så hadde det vært greit å lære ham at han ikke skal bort til ovnen, men tanke på når vi skal andre steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...