Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Zazzy: Vi skrev visst samtidig vi ;) så flink hun er å tisse på potte :) Det er deilig å komme seg ut når det er nydelig vær..

æsj, dårlige netter liker vi ikke, de er vi lei av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og god (?) morgen!

Er i skikkelig dårlig humør dessverre! Men det skal nok hjelpe med en god frokost! :)

 

Mini nektet å sove igår og sovnet til slutt på skulderen til pappaen sin mens han bar han rundt. Ca 21. Våknet 03.30 og sov sammen med oss etter det, turte ikke ta sjansen på at han skulle våkne av at jeg la han over i senga si. Har kommet helt ut av rutinene bare etter en kveld med feil legging... :S

 

Håper på å få gjort litt her idag, slik at vi kan flytte han over på eget rom snart. Gjesterommet er fullt av møbler som skal flyttes til boden, så får se om sambo gidder å ta i et tak ikveld! ;)

 

Ellers ser det ut som om sola har tenkt til å titte frem snart, så kanskje vi skal ta oss en lang gåtur etter formiddagshvilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mini drømt mye i natt, han har vel ikke vært våken, men ynker og smågråter i søvne. Jeg har ligget på vakt å hørt etter og stappa smokken en del ganger. Men heldigvis så kom vi i sengs selv noenlunde tidlig så jeg er opplagt selv. Sjefen selv er i storform på morgenkvisten. Leker på gulvet, kommer rundt til magen, men ikke tilbake så jeg er jevnelig borte å snur han over :)

 

Her ser det også ut som en dag med sol, så vi skal få trilla oss en god tur tenker jeg. Vi har bytta til sportsdelen nå, noen andre som har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bytta til sportsdel for ganske lenge siden, gikk helt smertefritt ;) Nå skal vi ut på tur! Ha en fin dag alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: Æsj, håper rutinene deres kommer igjenge snart igjen :)

 

Nimas: Vi skiftet til sportsvogn for 1,5 mnd siden ca.. Vi har Simo Kombivogn.. Han hadde ikke plass i bagdelen lengre, han synes det er veldig stas at vi har byttet.. Han later som han er kongen på haugen og sitter å ser på alle som går forbi når han sitter i vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peacock

Hei! Vi har også hatt en fin natt, måtte bare dytte gutten ned i sengen et par ganger siden han dytter seg opp og stanger hodet i sengekanten, stakkar! Han ligger på tvers hver gang :-) Ikke noe mat eller noe, og fikk han til og med til å sove halvannen time ekstra når han våkna kl 630 :-) Han lå da og snakkede med bamsen i en times tid og fik litt mat, og så sto vi opp kl 9!

 

Flinke babyen din Zazzy! Kanskje dere helt kan slippe bleier neste sommer?

 

Vi byttet til sportsdel når han var 6 mnd, han ville rett å slett i ikke ligge nede i bagen lenger. Bagen kunne nok ha blitt brukt leeeenge enda (den er vist 90 cm på bugaboo). Vi har i tillegg kjøpt en mountain buggy terrain som jeg nyter å trille på tur. Vi går mye i skogen, og da var ikke bugabooen så veldig bra. Nå sitter minien vendt fra meg, men ettersom han oftest sover er det ikke noe problem. Om han er våken synes han det er gøy og se på hva som skjer rundt og sitter og prater og prater :-)

 

Ser ut som som om solen kommer til å titte frem her etterhvert, men blir først tur på andre duppen. Tenker meg en tur i marka da, det er så herlig med alle blomstene som titter frem og treerne som blir grønnere og grønnere! Pleier jo å sitte å lese meg ihjel på studiet på denne tiden av året, så det er noe helt særlig å ha tid til å bare nyte våren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimas: Vi byttet når han var ca 6 mnd, vi har Brio combivogn.

 

Prinsen og mamman: Minner mye om hvordan det er her på trilletur! Han er så stolt, titter på alt og alle og gliser og prater.

 

Nå har jeg tatt en hvil sammen med mini, og ble utrolig slapp! Kan virke som om vi brygger på noe her i huset. Så lurer på om vi må utsette trilleturen idag. Men dere får ha en super tur dere er flinke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) Her har vi blitt forkjølet både prinsen og mammaen...:( prinsen har så masse snørr og gørr så han tettnet helt i natt og kastet opp... så hær var vi våken fra 02-05... sakkar prinsen.... :( kastet opp i går ettermiddag også... Tann nr to ser vi goodt ;) så det er vell håp om fine netter ;) Ser dere har skrevet masse :) skal prøve og svare på noen, (klarer ikke huske alle :P)

 

Mensen fikk jeg en mnd etter fødsel... mn er uregelmessing pga at jeg bruker cerazette.. :)

 

Vi har brio combi og har brukt sportsdelen siden han var 5mnd :)

 

Håper alle har hatt en fin dag og at mamma i lykkerus og prinsen ikke blir syk.. Forferdelig kjedelig og bli forkjølet :/ vertfall når det er så fint et vær :(

 

Hva har dere på miniene i vognen nå når det er sol og +grader?? Hva har dere i vognen??

 

Jeg synes det er såå vanskelg :P

 

Skriver mere ikveld :)

 

Må si det er gooodt å ha denne siden :) Dere er supre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Harfåttprinsen! Er så godt å skrive og lese her inne når man isolerer seg inne, slik som vi har gjort idag! Dere er fine å ha! Er måte på hvor mange måneder folk gidder å høre på babyprat som farge på bæsjen og hvor mye gulp det kommer pr dag! :P :P

 

I vogna nå har vi det vi har på inne; langarmet body/kortarmet body og genser og nedentil har vi strømpebukse/bukse. Han sitter oppi voksiposen sin og har på seg lue. Han er en veldig varm baby og svetter veldig fort, så det er perfekt for oss. Har med en liten dress i tilfelle han må opp av posen.

 

Nå kommer snart gubben hjem! Det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimas har tfk twister vi.

 

peacock hehe, er ikke noe mål i seg selv å bleieavvenne henne fortest mulig, men tenker det er like greit at hun blir vant til potta så tidlig som mulig så kanskje hun synes det er greit å sitte der etterhvert også :) Tenker også på å kjøpe tannbørste og gjøre henne vant til å pusse tenner selv om hun ikke har en eneste tann! hehe, er litt føre var jeg ;)

 

mamma i lykkerus, håper dere ikke blir syke!! Her har snuppa vært forkjølet kjempelenge, henger så lenge i.

 

Harfåttprinsen masse god bedring til dere! Så fælt når de er så tettte, her sliter hun med å puste når hun skal sove så våkner mange ganger. Stakkars prinsen som har oppkast også da. Håper dere blir bedre snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig hatt en tynn fleecedress på henne i posen, men begynner å kjenne at det kan bli varmt enkelte dager, men hun legger seg ofte langt opp i posen slik at overkroppen blir ute så da må jeg nesten kle henne litt også. Særlig nå når hun er forkjølet. Har kjøpt ny tynnere lue og en vårjakke også. Så nå kan jeg ha henne i posen med bare strømpebukse nedentil og body + jakke oventil så har hun bena i posen, veldig greit på tur når hun vil sitte litt opp :) Men er en vanskelig årstid nå egentlig, i hvert fall hvis man vil kle dem både så de kan ligge i vogna og også bli bært litt. Her er det sol og rundt 10 grader men blåser veldig kaldt så er lett å la seg lure å bli syk tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Huff da, god bedring til dere, Harfåttprinsen!

 

Mamma i Lykkerus, håper ikke dere følger etter Harfåttprinsen, da! Sykdom er ikke noe gøy :-(

 

Zazzy, ja det skal vel være bra for tennene å begynne å børste gummene før tennene har kommet frem? Vi har også kjøpt tannbørste, men ikke begynt å bruke den helt enda.

 

Har to vognposer som vi bytter på nå som det er vår; en 7am dun/fleece pose som vi bruker opp til ca 5 grader og en logder fleecepose som vi varierer med 1 eller 2 lag fleece avhengig av temperaturen. Uansett snurper vi ikke posen sammen øverst når det ikke er så veldig kaldt så da er den ganske åpen øverst. I sportsdelen på vogna vår er det ikke noe trekk, så posen er det eneste han har rundt seg bortsett fra klærne.

 

I posen har vi hatt vanlige tynne bomullsbukser med fot og en body i bomull eller ull. I tillegg har han hatt på seg en tynn ullue, hjemmestikkede sparkeullbukser som går opp i halsen og en tynn luftig hjemmestrikket ulljakke med sånn hullstrikk.. Da har han hatt to lag på brystet når det har vært kaldt. Nærmer det seg 10 grader har han bare på seg jakke og lue, ikke strikkebukser.

 

Vogna vår er ganske åpen, så når posen er åpen øverst er det viktig å ha nok klær øverst så ikke ungen blir forkjølet eller får vondt i halsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zazzy:Vi har også begynt å bruke tannbørste, selv om han ikke har en eneste tann :) Han synes det er veldig morsomt, og da ligger han i ro i en liten stund, så er man heldig rekker vi å ha på bleien før han snurrer rundt ;)

 

Harfåttprinsen: GOOD BEDRING! Håper dere blir snart frisk! Her ligger han i en skinnfell, og hadde i dag på seg body, en tynn ullgenser, strømpebukse og bukse og lue og votter. Dette ble tydligvis for varmt, så måtte ta av både bukse, votter og genser under veis.. Han sparket også av seg skinnfellen, men var like varm og god når vi kom inn, så må nok pakke bort skinnfellen nå tror jeg,. Men det er veldig vanskelig med påkledning ja..

 

Mamma i lykkerus: GOOD BEDRING:)

 

Her har vi hatt en fin kveld, håper natten blir god hos alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere kjøpt tannbørste da, apoteket? har ikke somla meg til å gjøre det enda jeg, bare tenkt på det :) hehe prinsen og mamman, kjenner meg igjen..her vrir hun seg rundt på stellebordet så det å få på bleia er et evig mysterium! :P og strømpebuksa må iallefall alltid tas på mens hun ligger så og si på magen.

 

Fått henne til å sove i egen seng i kveld så håper det holder en stund. Nå skal jeg legge meg, er stuuptrøtt.

 

Forresten så har jeg og samboer funnet ut noe lurt, for vi fikk babycallen i posten i dag, er til lading nå :) Så da begynte vi å snakke om å flytte henne til eget rom, men så tenker vi å heller legge oss på det andre rommet selv noen netter for å se om hun sover bedre, for hvis det fortsatt bare er mye uro selv om hun ligger alene så venter vi med å flytte henne. Var ikke det lurt? Så slipper vi å skru ned senga for så bare å finne ut at vi må flytte henne tilbake igjen! Legger oss nok på gjesterommet i morgen natt da kanskje hvis vi får testet at babycallen fungerer greit i morgen. Blir spennende! :) Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Zazzy, det hørtes kjempe lurt ut! Kanskje hun kan leke på rommet sitt på dagen til å begynne med, og så sove sine dagsdupper der etterhvert (evt i gjestesengen om du ikke orker å flytte hendes seng frem og tilbake)... :-)

 

Husker ikke hvor vi kjøpte tannbørsten, men det er en slik: http://www.vitusapot...PID-816322.aspx :-)

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda ikke greid å slå av pcn jeg.... :P

 

Ja er et rotrom uten like der inne da så om hun finner en ledig plass å leke på så! hehe, er liksom der vi slenger inn alt rot og alle klærne og utstyret hennes. Men vi pleier å ta henne med inn dit en gang i blant og da blir hun sååå glad, hehe, det er så morsomt, tror det er fordi hun er så utrolig lei av resten av leiligheten så det å komme inn i et nytt rom er himmelen :D Men skal få ryddet opp så vi får brukt rommet til det det skal være, men kommer fortsatt til å være litt trangt ettersom vi skal beholde gjestesenga en stund til og det er dobbeltseng.

 

Men god ide med å legge henne der på dagdupper, det må jeg prøve de gangene jeg ikke orker legge henne ut :)

 

Skal kjøpe tannbørste i morgen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Vi fikk tannbørste av helsesøster på 6 mnd kontrollen..

Så lure dere er, håper natten i natt har gått greit? Hehe, det er ikke så mye som skal til for at de blir glade :) Gutten her bruke å få leke med noe kjøkkenutstyr i plast noen ganger, og det synes han er så topp.. Så de blir nok leie av de samme tingene hver dag de og.. :)

Vi har også dobbeltsenga stående på samme rom som han enda.. Det er ikke så mye plass igjen, men det går bra helt til han begynner å leke på rommet sitt :) Vi har ingen annen mulighet for gjesterom, så da blir det slik.. Vi har også gjort det slik at ved veldig vanskelige netter så ligger en av oss der inne sammen med han, så får den andre sovet litt..

 

I natt har vi hatt en god natt :) Han har kun vært våken kl 01 og 04, og da var han våken rundt 10 min, før han sovnet :) Sov til 06 da var det morgen :)

 

Kjenner jeg får mye mer energi av at jeg trener litt hver dag, og at det er sol ute :)

 

Håper dere får en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit at dere fikk tannbørste av helsesøster, det gjorde ikke vi! urettferdig!! hehe. Har prøvd å gi henne noe kjøkkenutstyr, øse osv her også men hun har ikke vært videre interessert, hehe, men plastposer er toppen! men det er jo litt skummelt å leke med..

 

Hun fikk mat 04.30 i natt og sto opp halv sju. Men har ligget med oss hele natten..så er litt spent i natt om det ender med at jeg legger meg på rommet vårt igjen og har henne sammen med meg i senga, hehe, men skal prøve å legge henne i egen seng, men regner med det blir mer oppvåkninger, blir spennende uansett :)

 

Hva skal dere i dag da?? føles som en så lang dag når man står opp så tidlig. åå så flink du er prinsen og mamman, må trene jeg også, men gjør det aldri :P hva trener du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det skrevet masse :)

 

Nimas: vi byttet til sportsdel da hun var 6 mnd, altså for 1,5 mnd siden. Har en emmaljunga edge duo.

 

Vi har samme tannbørste som dere peacock, og hun elsker den :) Mener vi kjøpte vår på matbutikken jeg.

 

I går kjøpte jeg sånn krabbestrømpebukse til henne, i håp om at det skal bli lettere for henne å krabbe. Er jo verdt et forsøk :) Noen andre som har prøvd det?

 

Her har pappaen lagt henne 3 dager på rad nå, og det har gått kjempefint! Så i går dro jeg til en venninne FøR leggetid, herlig :) I morgen skal mormor sitte barnevakt så pappaen og jeg skal ut og spise + kino, etterlengtet kjærestekveld!

 

Her svinger været veldig om dagen så bytter på å bruke voksiposen og fleeceposen. Bruker voksiposen opp til 5 + grader, og har da bare body,strømpebukse og en tynn tynn ulldress + lue på henne. I går var det rundt 10 + her (men en del vind), da hadde jeg på henne body, strømpebukse, nøstebarndressen og fleecepose. Syns også det er vanskelig med påkledning om dagen altså!

 

Zassy: høres ut som en god ide at dere legger dere på gjesterommet, så slipper dere så mye styr om det ikke skulle funke :)

 

Litt urolig i natt, men helt ok. Fikk smokk kl 2, pupp 2.30 og pupp igjen kl 6 - da var det morgen gitt :)

 

Hva er planene for dagen damer? Trenger tips! Orker rett og slett ikke være inne med henne en hel dag, dagen blir sååå mye bedre om vi kommer oss ut :) God bedring til dere som er syke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy; Hehe, trodde det var noe alle fikk jeg... men det er kanskje bare her da.. Jeg trener til den Jillian Michaels DVD, 30 days shred.. Føler det går ganske bra, svetter som en gris, men er veldig godt etterpå :) Det er veldig tiltak å gjøre det, men så godt når det er gjort..

 

1down: Så bra at leggingen har gått greit :) Blir herlig med en kjærestekveld da, kjenner jeg er sjalu på alle dere som skal ha det ;) Vi har hatt en krabbestrømpebukse til vår, og den funker greit.. Han krabber ikke "skikkelig", han krabber på sitt vis, men kommer seg godt frem.. Om det var den strømpebuksen som gjorde det vet jeg ikke, men de buksene er utrolig gode i seg selv :)

 

Man får mye ut av dagen når man er oppe så tidlig ja.. Her må jeg nok brette litt klær, og legge på plass.. Så skal vi ut på trilletur, og handletur.. Før vi reiser bort i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Så spennende med eget rom, Zazzy! Håper det går bra for dere :-) Vi prøvde å flytte gutten vår når han var 6 mnd, men jeg måtte gi opp rett og slett...

 

Kanskje man skal bli så flink til å trene som deg, Prinsen og mamma'en. Blir imponert av hvor mye du orker selv om nettene til tider er som sendt fra h****** :-)

 

1down: Så deilig med en kjærestekveld, da! Gleder meg til den dagen vi får tatt oss tid til det. Foreløpig klarer vi oss med store tv-en i stua når mini har lagt seg... Vi har ikke krabbestrømpebukse enda, men jeg har kjøpt sånn anti-skli på tube på strikkebutikken. Da kan vi ha anti-skli på de strømpebukser vi allerede har - vi har arvet kanskje 1000 (hehe!) :-) Er sånt man selv kommer på og så legger man tøyet i ovnen på 90 grader i 3-4 min, så skal det puffe seg opp. Har ikke testet det enda, men er jo billig i alle fall :-)

 

Vi har hatt en fin natt uten spising, men det var morgen 6.30.. Starta dagen med en kjempe sprutgulp ut over hele sengen, så da var det bading på morgenkvisten, gitt. Må også bytte sengetøy før pappaen legger seg - han er akkurat kommet hjem fra jobb :-)

 

ønsker dere en fin dag og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1down, kjøpte en sånn strømpebukse fra name it jeg men sklien havnet på leggen hele tiden, hvor har du kjøpt og holder det seg på knea?

 

Så herlig med kjærestekveld, heldig som har barnevakt :) kos dere!

 

prinsen og mamman ja begynte med den videoen jeg og, men når gjør du det da? når han er våken, eller i en dupp eller på kveld?? måå få rørt meg i dag, i hvert fall gått en tur eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det enten når han sover dupp, eller på kveldstid når han har lakt seg.. Som regel rekker jeg akkurat å bli ferdig før han våkner, så tar jeg han bare med på badet mens jeg dusjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer! Ser ut som om vi fortsatt er friske og er i mye bedre form idag! :)

 

Igår la vi oss 21.30 hele gjengen! Veldig deilig!

 

Hvor kjøper dere strømpebukse med antigli?

 

Anbefaler å vende de til å pusse tenna to ganger daglig fort som fy! Her kjøpte vi tannbørste dagen før første tanna kom. Er ikke veldig intr i å pusse, sutter i seg tannkremen og biter på alt annet enn selve børsten. Vi har den typer med bitering under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...