Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

ja er vel mange som strever med den tannpussinga, skal sikkert bli noen kamper og overtalelser opp gjennom! ;) vært på laaang gåtur i sola i dag vi, kjempegodt!

 

Er jo fortsatt ikke så varmt ute, men er det veldig dumt at vogna står i sola nå som hun tar duppen sin? blåser litt her også, men hun står midt i solsteiken nå, hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk også tannbørste på helsestasjonen. :) Har begynt med tannpuss før bading, og han synes det er kjempegøy, men jeg har lett for å glemme det. Men det blir vel en vane snart det og. :)

 

Så flinke dere er dere som trener (eller planlegger å gjøre det ;)) Selv har jeg akkurat sendt mannen for å kjøpe godteri. Suget blir så utrolig sterkt når vi sliter med soving, sutring og skriking...

 

Strevde i over en time med å få til siste dupp i dag, og det har blitt mer og mer vanlig nå at han er veldig vanskelig å legge på dagtid. Så jeg lurer på om det er på tide å kutte ned til 2 dupper, har inntrykk av at de fleste på hans alder (8,5 mnd) allerede har gjort det?

 

Men så er det det at han blir trøtt så fort, han er jo tydelig trøtt når han legges, så jeg føler jeg ikke kan vente lenger. Nå våkner han fra andre dupp i 13 tiden, så det blir vel for lenge å holde han våken helt til kvelden da. Jeg legger han når han gjesper og gnir seg i øynene. Noen sier jo at det allerede er for sent da, men hvis jeg skal legge han FøR det så blir det veldig kort våkentid. Han er våken ca 2 timer før første dupp, 2,5 før andre og 3 timer før siste. Men begynner å bli trøtt allerede 1,5 time etter han har våknet om morgenen...

 

Føles litt bakvendt å skulle kutte ut en dupp når han blir så fort trøtt, men samtidig tenker jeg at han kanskje sover lenger på de to duppene da... Alle 3 er bare på en halvtime nå, før var den midterste på 1-1,5 time.

 

Noen som vet hva som er det riktige å gjøre her? :P

Og er det noen som får dette puslespillet til å gå opp uten sutring på kvelden før leggetid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah vi har kuttet ned til to dupper for en god stund siden, noen sider bak i denne tråden, hehe! og det var litt overgangsproblemer i starten, måtte streve litt for å få henne til å sove lenger osv, men nå har hun begynt (nesten) fast å sove 2 timer på første lur og 30-40 min på andre lur, perfekt, og er kjempelett å legge når hun er ordentlig trøtt og har fått nok våkentid (3-4 timer).

 

Jobbet en til to uker med å forlenge førsteduppen, gikk mye tur osv og nå sover hun lenge av seg selv, hender jeg av og til må rugge på vogna underveis, men stadig sjeldnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hun også alltid vært halvtimesdupper. Våre dager nå er slik:

Står opp 07. sover fra 10-12 (eller 11.30) neste dupp 14.30 (eller 15 litt ettersom forrige). Legger seg sju`ish :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.. Her har det vert en koslig og sløv dag... natten var jo ikke bra... Noen runder frem til 0230, våknet da ogkastet opp igjen :/ Sengeskift og klesskift på prinsen, var da våken og urolig frem til 05,sov da til 0730... Heldigvis gikk sambo opp og satt fra 0330 til han dro på jobb 06 :)

 

Zazzy: masse lykketil med eget rom :)

 

1down : kos dere med kjæreste kveld :D

 

Her må vi starte med tannbørste nå, jeg har kjøpt på apoteket :)

ellers er jeg klar for en fin natt inatt :)

 

Her prøver jeg og få til bare to dupper,men er vanskelig noen dager,vist vi våkner tidlig... Men zazzy, når står dere opp og når er første å andre dupp? ca tid da ;)

Trener ikke så mye annet enn å trille og gå tur jeg da, ingen trenings senter i nerheten heller :/

Her blir det sofakveld med noe godt og spise :)

 

Hvordan har dagen deres vert??

 

Håper alle får en magisk kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Vi gikk over til 2 dupper ved ca 6,5 mnd. Dette har gjort at han er mye lettere å legge for kvelden - det ble senere og senere når han fikk sove siste duppen. Her er første våkentid på på ca 3 timer , neste rundt 2,5-3 og siste 3-4 timer. Hvor lenge han sover varierer, men som regel en lang dupp (ca 2 timer) og en kort (ca 1 time).

 

Han legges for kvelden engang mellom 19 og 20 alt etter når siste dupp var over og når han blir trøtt.

 

Kanskje vi skal prøve tannbørsten i kveld, nå fikk jeg lyst til å gå i gang med det :-)

 

Her har vi hatt en stille og rolig dag med trilletur, deilig det! Etterpå blir det også sofakveld her med samboeren når han kommer hjem :-)

 

Mini la ut med å kjempegulpe ut i hele sengen i morges så vi starta dagen brått med å bade før kl 7 (gjesp!). Skjønner ikke helt hvorfor han gulpa, det er vel kanskje 5 gangen på en uke. Han er bli og i toppform etterpå, og gulper ikke ellers i løpet av dagen. Ikke har vi endret kost og han får bare MM på morgenkvisten. Spiller heller ingen rolle om vi har rapet, og det kan gå alt fra to sek til en halv time før det kommer. Og så tømmer han seg helt - brekker seg til der ikke kommer mer med opp. Har dere noen ide om hva det kan være? Er litt lei av å måtte bytte på sengen konstant...

 

ønsker dere en finfin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har hun også alltid vært halvtimesdupper. Våre dager nå er slik:

Står opp 07. sover fra 10-12 (eller 11.30) neste dupp 14.30 (eller 15 litt ettersom forrige). Legger seg sju`ish :)

 

Her ser jeg nå etter jeg har skrevet at du har jo svart på spm jeg skrev :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, har dere begynt å tenke på bilsete nr 2 ? Eller har dere allerede handlet? Her er mini allerede over 9 kg og vi har begynt å tenke på å bytte setet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt for å finne ut hvilket sete nr to som er best ja, men finner ikke noe entydig svar. Vi skal bytte ut bilen i neste mnd, så jeg har kommet til den konklusjonen foreløpig at jeg må vente å se hvilken bil vi ender opp med, om den har isofix og hvor god plass det er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen hehe ja svarer før du spør jeg ;)

 

Her legger samboer i kveld..det er skriking ja..men etter bare ti minutter nå har hun perioder der hun er stille for så å gråte igjen..så har håp for at han kanskje greier å legge i kveld. Fælt å høre på da, stakkar lille, men jeg er så sliten av å alltid måtte legge så vi må bare prøve å ta tak i det :/

 

Vi har ikke kjøpt bilsete nr to enda, men det er vel kanskje på tide å tenke på det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er i forkant zazzy ;)

Vi har ikke kjøpt bilstol.. men vi må vel kjøpe det snart ;)

 

Skjønner hvordan du har det zazzy.. ikke enkelt når det er slik.. men er man sliten er det ikke enkelt og få disse små til og sove heller.... :(

Her var leggingen vanskelig ikveld :/ Holdt på i en time... Ville bare bysses i søvn.. sovnet tilslutt.. men for en tolmodighetsprøve... Nå skal vi kose oss med pizza :)

 

Håpe alle får en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovnet etter litt over en halvtime når pappaen la henne :) er fælt å høre på gråten, men håper ikke det kan skade henne?? må jo nesten venne henne på at pappaen kan legge også..uff har så motstridende følelser, på den ene siden tenker jeg at dette er midt i separasjonsangstalderen og jeg vil være der slik at hun er trygg osv. På den andre siden henger jeg nesten ikke sammen av at jeg må ta alt av legging og natt osv. og at han er jo tross alt pappaen og ikke en fremmed.. blæh.. skal prøve at han tar leggingen i morgen også og se om det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Zazzy, om hun ellers er blid og glad med pappaen sin tror jeg ikke du skal være nervøs :-) Er vel i så fall bare protester over at rutinene endres? Men dere får vel prøve noen dager i strekk og se hvordan det utvikler seg :-)

 

Er jo kjempetungt å må ta alt på natten i tillegg - skriker hun også om pappa prøver seg da?

 

Vi har ikke tenkt på bilstol, hvor langt er det de første setene går? Kan de sitte i dem til de blir for store eller går det på vekt? Vi har et maxicosisete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet akkurat hva du mener zassy, har det på samme måte selv. Har tenkt frem og tilbake i flere uker nå, og har vel nesten bestemt meg for å la min mor ta han en natt i neste uke, og nattavvenne han samtidig. Han ser henne ofte og kjenner henne godt, så det skal ikke være noe galt i det sånn sett... men jeg lurer også fælt på om det kan skade han på noen måte.

 

Det er jo det med at bare mamma er bra nok for tiden, og man vil jo gjerne gi dem all tryggheten i verden. Men jeg kjenner at jeg ikke har noe valg snart hvis jeg skal fungere på dagtid. Får mindre og mindre tålmodighet med han, og det er ingen god følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Vi har vært på ikea og brukt alt for mange penger idag, så nå var det mange poster å lese gjennom her! Må være rask for gubben maser om å sette på Titanic..! Haha! Han er litt av en raring! ;)

 

Vi har to dupper, første dupp er alltid 2 timer etter at vi står opp. Så venter han som regel mellom 2-3 timer før neste. Og så prøver vi å holde han våken til han skal legge seg. Men noen dager er han bare for trøtt og trenger 30 min på ettermiddagen.

Vi står opp 8.30

Sover 10.30 - ca 12.00

Sover 14.30-16.00/16.30

Legger seg 19.30, kommer an på hvordan dagen har vært og når han er trøtt, men sovner som regel før 20.00.

 

Vi har ikke tenkt på nytt sete enda, han veier kun 7100.

 

Nå er det Titanic og sofakos som står for tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen jenter :) her er det så vidt jeg gidder og snakke om natta :P like lite koselig som de siste nettene :/ må si det verste som finnes er lite søvn altså.. Men prøver og trøste meg med at det er en periode og snart får vi søvn :)

 

Hvordan har natten deres vert??

 

Spurte om dette tidligere også,men var nesten ingen som svarte.. Har dere gåstol??

Hvordan leker dere men babyene nå?

Her er det sitting og rulle/kaste ball... Leking på matta selv/noen ganger i lekegrin, sang, gåstol,rulling :)

ser i bok,ser litt tv.. men begynner og gå tom for idere :P hehe

 

Ellers har vi ingen spesielle planer i dag...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Harfåttprinsen! :)

 

Her var natten et helvete frem til kl 03... Jeg skulle egentlig sove på gjesterommet men orket ikke fordi det stod så mye gammelt treverk der (pusser opp i gangen) og jeg fikk skikkelig allergisjokk.

Endte opp i senga vår og det luktet tydeligvis lille vampyren med en gang og begynte å vri og oje seg. Så da var det opp og ned, frem og tilbake i senga helt til 03. Da hylskreik han når jeg la han ned i senga hans. Og ble helt stille når jeg tok han opp, så da skjønte jeg tegninga. La han ned, koste han på ryggen og sørget for at han hadde smokken og kaninen sin. Så sovnet han godt til 05. Da kom han over til oss og vi sovnet i en klump i senga alle tre.... :P

 

Lekingen her går mest ut på at mini krabber og mor løper etter og passer på så han ikke slår seg helseløs....! Mye på lekematta si, han et lite tog av dyr som han liker å kjøre rundt med. Han har også en ball som vi leker med. Men innebandyballen til pappaen er kulest :P

Ellers har han en gå-bil, kjøpte en på br-leker. Kan brukes på tre måter, forskjellig ettersom hvor stor han blir. Helt genial!

Vi ville ikke bruke gå-stol siden de anbefaler å unngå det.

 

Nå er det kakebaking i heimen her! Får middagsbesøk ikveld og skal slå på stortromma med 3-retters ;) Må forresten bare dele denne med dere, den er så god!

 

Gulrotkake Til 16 kakestykker: (form på 20x20cm)

 

4 egg

3 dl sukker

3 dl hvetemel

2 ts natron

2 ts kanel

1 ts salt

1 ts vaniljesukker

1,5 dl solsikkeolje

7,5 dl revet gulrot

 

Frosting:

200 g naturell kremost

2 ts vaniljesukker

100 g romtemperert smør

250 g melis

 

ev. marsipan til pynt

grønn og orange konditorfarge

 

Sett stekeovnen på 160 grader.

Pisk sammen egg og sukker til en tykk, hvit og luftig eggedosis.

Tilsett oljen.

Bland sammen mel med de øvrige tørre ingrediensene i en bolle og pisk alt inn i eggedosisen. Deretter vender du inn revet gulrot.

Fordel røren i en bakepapitkledt form og stek kaken på nederste rille i 35-40 minutter. Sjekk at kaken er gjennomstekt ved å stikke en bakepinne e.l i den, dersom pinnen kommer ut ''tørr'' er kaken ferdig. Ta kaken ut og avkjøl på rist til den er romtemperert.

 

Pisk sammen alle ingrediensene til frostingen til den er hvit og luftig. Fordel frostingen jevnt ut over kaken og kutt den opp i biter. Jeg skjærte først bort en tynn stripe langs alle kantene for å få pene stykker, og delte deretter i 16 biter.

 

Til pynt farget jeg litt marsipan orange og grønn som jeg laget små gulrøtter ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Åh, den kaken sÅ god ut! Kanskje det er dét som skal til for Å piffe opp en hjemmelørdag med tøy- og husvask? :-P

 

Sender masse sovestøv til dere, Mamma i Lykkerus og HarfÅttprinsen (og dere andre med babyer som sover dÅrlig) - er sÅ imponert over hva dere orker! Synes selv jeg kan merke pÅ kroppen at jeg ikke fÅr sovet nok sammenhengende søvn, men dere har det jo 1000 ganger verre enn meg!! Sender et klapp pÅ skulderen til dere for velutført mammatjeneste :-)

 

Vi hadde en hyggelig natt, mini vÅkna for mat kl 2.30 og for kos (?) 3.15. Skjønte ikke helt tegningen andre gangen; han lÅ og prata og prata og prata med bamsen sin til kl 4.30. Da fikk han en bitteliten tÅr melk og sovna pÅ et blunk til kl 7.30 :-) SÅ lenge det bare er prating gÅr det fint an Å legge han mellom os og sÅ snu ryggen til han - da sovner han som regel av seg selv, men i natt var han tydeligvis litt mer sulten :-)

 

Idag har vi vasketid, sÅ da skal vi prøve Å komme til bunns i vasketøyskurven - skjønner ikke hvordan den fyller seg sÅ fort! NÅr vi er ferdig med det skal jeg gÅ ut pÅ en shoppingtur alene. Har stort sett ikke kjøpt tøy siden graviditeten, bortsett fra et par kjoler og et par nye sko, sÅ det er tiltrengt med litt nytt i garderoben... Og sÅ blir det sÅÅÅ godt med lidt alenetid! :-)

 

HÅper dere fÅr en finfin lørdag, og hÅper du ikke er sÅ trøtt at du sovner med hodet i kaken i kveld, Mamma i Lykkerus! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Kan jo forresten også dele min yndlingskake med dere nå vi snakker om kakeoppskrifter! Fant denne på nettet og har lagt til litt endringer. Synes rett og slett den er fantastisk!

 

Dansk jordbærtærte (mørdeigsbunn, marsipanfyll, sjokolade, vaniljekrem, jordbær og ripsgele - NAM!):

 

http://www.dk-kogebo...ft.php?id=17213

 

Mine endringer:

 

Mørdeigsbunn: redusert sukkermengden i bunnen til 25 g. Deigen kan være litt fettet, så jeg plejer egentlig å droppe å rulle den ut, og bare trykker den ut i formen med hendene...

 

Marcipanfyll: 75 g sukker, 75 g smør, 150 g marsipan (bruker en med 60% mandler - 50% går helt fint), 0,5 egg

 

Sjokoladefyll: Smelt ca 5-10 g smør sammen med sjokoladen, så blir den ikke så hard når den blir kald

 

Vaniljekrem lager jeg av 2,5-3 dl melk, 1 egg, sukker og vanilje etter smak, 1,5 spsk maizena, litt mandelessens. Kokes (rør hele tiden). Jeg kommer 2 blad gelatin i vaniljekremen (må stå i kaldt vann i 5 min før bruk) - så holder den konsistensen selv om den får lov å stå litt. Gelatinen kommes i når kremen er varm. Når vaniljekremen er kald rører jeg grundig igjennom den med en gaffel før den blandes med 2,5 dl pisket kremfløte.

 

Jordbærene halveres og legges på i et fint mønster - start fra midten. Legger de så tett som mulig, og skjærer noen biter til så de passer og hele kaken blir dekket - ikke helt som på bildet altså.

 

Ripsgele på toppen: Jeg dekker jordbærene med 200 g smeltet ripsgele når kaken er kald.

 

La kaken stå å trekke noen timer i kjøleskapet - den er best når den er lidt kald. Er også veldig god dagen etterpå når smakene har satt seg :-)

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i natt SKAL vi ha en fin natt Mamma i lykkerus :D det har jeg bestemt :) Takk for at du deler oppskriften på kake med oss ,hørtes deilig ut :)

 

Her har jeg vasket kjøkkenet idag,rydding osv... Man må bare ha noe og holde på med når man mangler søvn:p da blir dagen lettere :)

 

peacock :) Takk for det :) man gjør jo alt for disse små :) hehe Bra dere får sove godt :) Snart er det vår tur til og sove masse på natten :( takk for at du deler oppskrift du også :) tror sannelig jeg må bake i dag ;) er egentlig best på og bake gjærbakst jeg :P

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Og igjen takk for at vi har denne supre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender masse sovestøv til dere, Mamma i Lykkerus og HarfÅttprinsen (og dere andre med babyer som sover dÅrlig) - er sÅ imponert over hva dere orker! Synes selv jeg kan merke pÅ kroppen at jeg ikke fÅr sovet nok sammenhengende søvn, men dere har det jo 1000 ganger verre enn meg!! Sender et klapp pÅ skulderen til dere for velutført mammatjeneste :-)

 

Jo takk (jeg er blant "dere andre med babyer som sover dÅrlig":P), men man har jo ikke akkurat sÅ mye valg. Det synes jeg faktisk er noe av det verste mens det stÅr pÅ. At man MÅ bare holde ut, for Å gi opp er ikke noe alternativ selv om man egentlig ikke orker mer. Babyen er jo der, og har ingen pauseknapp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper lørdagen har vært fin sålangt? Vært på lang trilletur i dag vi så kjenner det i beina!

 

Ellers gikk første natt på eget rom ganske bra. Hun våknet kl 02, prøvde å få henne til å sove igjen på flere måter, men måtte til slutt bare amme henne, hun hadde ikke spist siden kl 19 så var tydelig sulten. Sov da fint i egen seng igjen til kl 06, da ammet jeg henne og tok henne i senga sammen med meg og sov til 08, deilig :)

 

Nå holder pappaen på å skal legge henne igjen..skrikinga begynte med en gang de gikk fra meg og inn på soverommet, UFF altså :/ skal gå å ta meg en dusj jeg nå og håper det er stilt til jeg kommer ut. Når hun våkner til andre legging i kveld skal jeg gå inn, så blir det ikke så altfor mye på en kveld.

 

Men må si jeg lurer på om dette er dumt eller ikke.. før i dag da pappaen skulle legge henne i vogna og vente på meg ute før gåturen så hyylte hun helt til jeg kom ut..det har aldri pleid å være sånn på dagtid, så lurer på om dette er med på å gjøre henne mer utrygg? at hun nå er redd jeg skal "bli borte" igjen og reagerer sterkere enn før??

 

Skal lese alt dere har skrevet når jeg har dusjet, fint at det er så mange innlegg her! måtte bare få ut alt jeg hadde på hjertet først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zassy, jeg hadde nok latt pappa få legge henne :) Du får jo selvfølgelig kjenne på det selv for du/dere vet hva som er rett. Men som du selv skrev er det jo pappa og ikke en fremmed. Dere vil begge tjene på i lengden at dere begge kan legge henne, og som med alt annet er dette helt garantert en overgangsfase. Her ble vi tvunget til å ta denne kampen pågrunn av kolikk det gikk rett og slett ikke rundt uten å være flere. Og jeg tenker dere kommer dit dere også, tror du/dere vil bli kjempe slitne av at bare du kan legge.

 

Når det sto på med oss hadde vi klare avtaler, jeg lovet å ikke sabotere for pappa ved å ta over (gaad så lyst jeg hadde avogtil). Dersom pappa ble for sliten måtte han be om hjelp og vi byttet. Når mini hadde sovnet og pappa var ute av rommet, var det min tur å roe ned dersom han våknet igjen. Neste gang pappa osv.. Men altså igjen,dere må gjøre det som passer for dere :)

 

Her har vi hatt en kjempe dag :) Han fikk to dubber idag, siste dubben sov han leeenge i vogna, mens vi hadde en kjempe opprydding i hagen. Men merka at siste våken tid var laaang, tøtt og grinete før jeg fikk han i seng nå litt før 19. (30min-1t tidligere enn vanlig). Men en super dag med en kjempe fornøyd liten gutt. Han var såå stuptrøtt så legginga var grei. Nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre... gubben er på guttekveld og jeg er alene !! Rydde litt og kanskje ta en skikkelig sofa og tv økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah litt godt at noen har det likt, er ikke lett å vite hva som er rett nei. Skal du la moren din legge eller? godt at han er trygg på henne også da. Det med tålmodigheten er et godt poeng, jeg kjenner også at jeg raskere blir stressa og "lei" når jeg legger henne, noe hun sikkert merker også, ond sirkel det der.

 

peacock ja hun har vært veldig på at det skal være meg hvis jeg er der på natta, har egentlig alltid tatt natta jeg og hun har stort sett ikke vært så mye våken kun for mat så har ikke vært så tungt heller bortsett fra perioder. Men merker at det sliter meg mer og mer ut nå og særlig hvis hun har urolig netter.

 

Harfåttprinsen får du hvilt nok på dagen når du har slike netter? håper det for din skyld :) Vi har ikke gåstol nei. Ikke lekegrind heller, har barnesikret tv-bordet her i dag og skal kjøpe sånn for å ha på dører og skuffer nå. Ellers er hun overalt for tiden, kommer seg lynkjapt rundt, hehe så må passe på. Elsker å være alle andre steder enn på lekematta nå som hun endelig kommer seg raskt fram og kan utforske verden :D Leser mye bøker vi også, går tur både med vogn og bæresele, møter andre mammaer og babyer fra barselgruppa, er på svømming, babysang, triller ball, bygger sånne små bøtter i et tårn som hun velter, synger og har mye sangleker, ja kommer ikke på så mye mer om hva vi egentlig gjør :) sitter på potte!! hehe. Hun liker veldig godt å leke med plastpose, tomflasker, og ark/brev :) alt annet enn lekene sine er gull.

 

Mamma i lykkerus den kaka hørtes kjempegod ut, er så godt med gulrotkake, nam nam! å jordbærterte.. sukk, kan ikke lese innpå her skjønner jeg! Hvordan gikk det på shopping peacock?? har jeg og lyst til, vil føle meg litt ny og ikke sliten mamma ;)

 

Nimas ja jeg må vel bare holde ut og bite tenna sammen. Det tok en halvtime med legginga i kveld og, men pappaen sa at hun hadde ikke skreket så mye som i går, mer av og på så han var positiv og mente det gikk mye bedre. Så fælt når jeg kom ut av dusjen og hørte henne gjennom babycallen, hun gråter liksom så sårt, nesten så jeg også begynner å gråte, uffuff, men nå skal jeg gå inn på neste legging når hun sikkert våkner nå snart og holde henne godt inntil meg, nesten så jeg gleder meg, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :)

 

Hannah :D uff ja det er forferdelig med såå lite søvn... Her prøver vi og dele natten, eller ta vær sin natt... Men ikke enkelt når det ikke fungerer med pappaen, her går det bra at pappaen kommer inn...

Men flott vist moren din kan ta en natt da :)

 

Peacock :) fant du deg noe fint idag??

 

Zazzy ;) prøver og hvile meg da, men blir jo såå lite energi av det.. Men vi har byttet på og ta han på natten da :) men uansett er det slitsomt når det står på for oss begge... Men det går nåkk snart over :) Uff synes jeg kjenner på meg hvordan du føler det når hun skriker slik :/ man får såå vondt inni seg.. og det dukker opp mange spm, er det meg hun trenger,er dette riktig og dette riktig.. Jeg synes enn skal følge magefølelsen og gjøre det som føles rett for vær enkelt.. Men viktig og prøve å skille på lei seg skriking og når det bare er fordi de ikke vil... Her prøver vi og skille på det så godt vi kan :)

 

dagen her har vert fin :) En trøtt mamma, men det har gått bra :)

 

Nå er det lasagne og vin her :)

 

Håper dere får en fin kveld og en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...