Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Gjest peacock

Hehe ja det var litt komisk ;) Vi venter fortsatt på babycall så flytter vi når den kommer i posten tenker jeg, skal holde deg oppdatert ;)

 

Men har lurt litt på hvordan jeg skal sette senga inne på rommet hennes, har liksom to valg (er så mye andre møbler der inne nemlig). Det ene valget er klin inntil veggen til stua vår..litt dumt tenker jeg i forhold til bråk om kveldstid når vi er oppe, hvis vi har besøk osv. Men det andre valget blir kortenden av senga under et vindu, dumt i forhold til trekk?? hva ville dere valgt??

 

Ville nok ikke satt den under vinduet altså, kanskje dere kan sette den et par cm ut ifra veggen til stuen? Da tror jeg ikke lyden blir noe særlig høyere enn under vinduet :-) Kommer også litt an på hvor var hun er for lyder da, her er ikke lyd noe problem (bortsett fra hvis det er reklamer på tv og han sover i stuen, da kan han gjerne våkne og vri seg for å se, og så sovne om igjen når de er over, haha!).

 

Så fint at det også begynner å gå seg til med å la pappaen legge hende, sikker på han kan gjøre det alene snart også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zazzy: Akkurat samme dilemma har vi, enten må vi gjøre om på hele rommet (brukes som gjesterom/kontor nå. Ellers så må senga hans stå ved vinduet. Tror nok vi må gjøre om, for det blir så lett tung luft på det rommet, så vinduet må stå åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Har dessverre ikke så mye ork til og skrive.. er såå sliten nå.. natten var akkurtat lik den i går... :/ Men nå ser jeg den andre tanna også, så håper det er det som gjør at han er våken konstant på natta...

Potte hørtes spennende ut zazzy:) Jeg har ikke villet hatt hun under vinduet.. kan bli trekk...

 

Ellers skal jeg slappe av litt nå som han sover :)

 

Flott att alle har fine netter :) håper lykken kommer til oss snart :)

 

Ha en fin ettermiddag... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er jo akkurat trekken jeg er redd for, men litt dumt at hun skal være vegg i vegg med stua også, det er veldig lytt :/ får se om jeg finner en annen løsning.

 

Må si jeg gruer til tannframbrudd her når jeg hører dette Harfåttprinsen, håper prinsen din får hvile litt nå når de kommer gjennom. Og at DU får hvile litt ;) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: ja, det må være lov å drømme om at nettene skal være gode for alltid, men vi får se hvordan det blir til natten :)

å, så flinke dere er med rutiner da :) Det er sikkert lurt å gjøre det sånn..

 

Zazzy: Ville nok satt henne litt unna trekken ja, får håpe dere finner en praktisk løsning på rommet :)

Haha, ser det for meg med potte og greier ;) Hun tissa nok på stellebordet bare for å vise hvem som er sjefen ;)

 

Harfåttprinsen: Nå ønsker jeg virkelig at disse tennene til prinsen din skal slutte å plage ham, slik at dere får hvilt dere opp.. Som Zazzy sier, jeg gruer meg virkelig til min skal få tenner......... Håper dere får en god natt :)

 

Her har vi hatt en fin dag, prinsen min er blitt så stor gutt plutselig :) i dag tok han tak i handtaket på kjøkkenskoffen og reiste seg opp og sto på kne.. Stolt kan man trygt si :D

Han sovnet ved puppen i kveld og har vært våken en gang allerede, men vi håper på en god natt :)

 

Håper dere får en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tanker jenter :) Ja disse tenna.... men de må nå komme :D Husk noen merker ingenting mens andre merker det.. Så det varierer... :) Men jeg håper vi får gode netter snart :) trenger det virkelig... er kjempe glad for at samboern hjelper til på natta... har bare vert nødt til det nå,når det har vert såå ekstremt med oppvåkninger og våken tid... Imorgen blir han hjemme fra jobb vist natten blir like ille... Prinsen fikk en paracet ikveld,se om det kan hjelpe han...

 

Prinsen og mammaen :) Flink prins :D Hvordan er netterne hos dere nå da?? Vi så ikke så mye til tanna før det nermet seg gjennombrudd.. ikke godt og vite hva som plager disse små altid... Men ekstremt slitsomt og være såå mye og ofte våken på natta....

 

Har dere gåstol til deres små?? Her elsker han den og vi må begrense bruken... :)

 

ønsker alle en fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest peacock

Så gøy da, Prinsen og mammaen! Det er så stas når de plutselig klarer nye ting :-)

 

Harfåttprinsen: Nei. vi har ikke gåstol, har hørt at det frarådes? Men så lenge man begrenser bruken går det sikkert bra :-) Paracet fungerer sikkert bra, dere kan jo gi en i løpet av natten om den slutter å fungere. Håper tennene snart er oppe :-)

 

Vi har hatt en merkelig kveld. Minsten spiste middag før vi gikk tur kl 15, og da vi kom hjem rundt 17 spiste han en pupp som vanlig. Når han skulle ha kveldsgrøten sin 1830 NEKTA han å spise! Prøvde igjen kl 19 og 1945, men fortsatt ikke sulten. Har aldri opplevd det før og i alle fall ikke med favorittgrøten, men måtte jo ligge han i seng siden han hadde vært våken i nesten 4 timer.... Han spiste begge pupper før han skulle sove, men gruer meg til natten. Melken metter jo ikke så farlig lenge når man er 7 mnd! Jaja, i verste fall får vi stå opp og lage mer grøt, hehe :-)

 

God kveld og godnatt til dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Håper paracetn gjør at dere får en god natts søvn :) bra at pappaen trår til på natters tid, det er viktig å dele på når det blir så mye nattevåk over sålang tid.. Det var natt til i dag, som var kjempe.. Ellers så er han stort sett våken en gang pr time gjennom hele natten. Det er godt mulig at det er tenner som plager han, men han har holdt på slik i ca 2 mnd nå, men det tar jo tid med tennene, så det kan være.. Ikke vet jeg.. Hadde vært mye enklere om han hadde kunne fortalt meg hva det var... Kjente dere ikke noen kuler eller hovenhet i munnen før tennene kom?

 

Peacock: Det er ikke alltid det stemmer med måltid og inntak slik som vi ønsker.. Får håpe at natten blir god fordi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Huffamei... Sender dere litt sovestøv ;) Håper tanna kommer snart! Vi har gåbil :P En bil han kan reise seg etter og trille foran seg, men ikke gåstol.

 

Prinsen og mamman: Vi kjente ingenting før tennene kom, men så at tannkjøttet ble hvitere.

 

Peacock: Sikker på at han ikke er litt matlei? Eller grøtlei? Mini her er ikke så stor fan av samme grøten mange dager på rad.

 

Nå er vi hjemme fra vellykket kjærestekveld, mini sovnet i bilen og nå stuper jeg til sengs!

 

Prates imorgen! Måtte vi alle få timesvis av dyp, deilig velsmakende søvn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå stolt mamma i dag!! Hun tisset på potta! :D

 

Satte henne på i dag på morgenstellet, slo på krana og sa tissetissetiss og så tisset hun! Jeg ble jo helt gal og glad, hehehe og hun lettere forundret over min oppførste :D Vi ringte pappaen med en gang og fortalte den store nyheten!

 

herregud..permisjonsnyheter og ting som skjer med babyene får litt store perspektiver gitt.... :P

 

Uansett jeg er stolt av lillejenta mi som tisset på potta! :D

 

Ok natt ellers, våknet halv seks for mat som hun pleier og sto opp 7. Har dere hatt en fin natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: Så bra at kjærestekvelden gikk bra :)

 

Zazzy: å, flinke jenta di :) Kan tro du er bra stolt nå ja :) Man blir veldig opphengt i små detaljer under permisjonstiden ja, det meste dreier seg om baby kan man si ;)

 

Natten her har vært ett mareritt.. Så det var nok bare den ene gode natten vi skulle ha.. :( Var våken hver time frem til kl 03, da skulle han plutselig være våken hver halvtime,, Så i dag er jeg trøøøtt...

Men men det er sol ute og jeg har gått ned 2 kilo på en uke :) Så jeg er ganske positiv til dagen uansett ;)

Håper deres dag blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Åh nei da, Prinsen og mamma´n, vÅkner han fordi han har vondt? Kanskje du kan legge deg ned sammen med han i løpet av dagen? Har dere mulighet for Å dele natten i to i helgen f.eks, sÅ dere kan sove pÅ gjesterommet/sofaen en halv natt hver? Da kan dere fÅ litt sammenhengende søvn begge to... Men gratulerer med 2 kg!

 

Zazzy, sÅ morsomt med potten, kanskje man skulle kjøpe seg en sÅnn! Var det babybjörn du endte opp med? SÅ fÅr vi hÅpe gutten min lærer seg Å sitte stødig snart :-)

 

Mamma i lykkerus: Jeg prøvde først med en grøt han ikke har fÅtt sÅ mye av tidligere, før jeg prøvde med yndlingsgrøten, men kan jo hende han er generelt grøtlei... FÅr se hvordan det gÅr idag...

 

Uansett sov han ok i natt ogsÅ. VÅkna etter halvannen time for mer mat og igjen en time etter det fordi han lÅ og stanga hodet inn i sengekanten. Ellers fikk han mat kl 3 før det var morgen kl 6.30, sÅ skal ikke klage pÅ det :-)

 

Fin dag til dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Zazzy: Så moro at jenta di tissa på potte! Det nærmeste vi er pottetrening er at mini ligger og drar i tissen sin når vi bader.. Haha! Gubben står og klapper ved siden av og sier " Det er gutten sin det"..... :o

Ja, permisjonsnyheter er veldig viktige! Vi ringer til pappaen så fort noe skjer ;)

 

Prinsen og mamman: Huff, håper dagen blir bra på tross av lite søvn. Men gratulerer med kiloene, her og raser jeg ned i vekt selvom jeg fortsatt spiser som en løve! Gjør ikke meg noe!

 

Her våknet mini kl 05!! Krabbet rundt oppå ansiktene våre og var helt klar for å stå opp. Lot han ligge å leke litt, men måtte til slutt flytte han inn på gjesterommet og amme han i søvn. Heldigvis sov han til 08.30. Nå har jeg lagt han i senga si og håper han kan sovne selv slik han var så flink og gjorde i går.

 

I dag skal vi ut på besøk i tolv-tiden, skal bli godt å komme seg ut litt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅneeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiii.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Huff, huff, huff! Dette var tidenes skuffelse! Jeg har fÅtt tilbake menstruasjon... Har dere det?

 

NÅ sitter jeg her med pledd, varmepute og kaffe...! Er det paracet man kan nÅr man ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma i lykkerus, jippi nå kan du bli gravid på nytt!!! hehehe ;) kanskje ikke det som frister mest i disse søvnløse tider! Går du på noe prevansjon hvis jeg kan spørre? trenger ikke svare altså. Du kan ta paracett ja. god "bedring".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;) Nei, har ikke begynt på noe enda. Men nå må jeg vel det. Leste nettopp om ei som hadde fått den tilbake etter 6 uker, så jeg er vel ikke så uheldig ;P

 

Da stapper jeg i meg noe paracet og drar på besøk!

 

Ha en fin dag, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg fikk min etter nokså raskt etter renselsen, ca 8 uker så jeg synes du er heeeldig som Mamma i lykkerus ;)

 

Vi koser oss her inne idag siden vogna ble med bilen som pappa tok med på jobb. Mini har hatt en dubb idag på 1t30 min :D Nå skal vi spise litt å rydde leilgheten til vi får venninne besøk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅneeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiii.......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Huff, huff, huff! Dette var tidenes skuffelse! Jeg har fÅtt tilbake menstruasjon... Har dere det?

 

NÅ sitter jeg her med pledd, varmepute og kaffe...! Er det paracet man kan nÅr man ammer?

 

Næmmen allerede, stakkars deg da. ;) Jeg fikk den tilbake etter knapt 2 mnd. Er tydeligvis ikke like plaget som deg da, men det er noe herk likevel. Spesielt nÅr det absolutt ikke er aktuelt med en baby til enda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått mensen, men går på minipilla i tillegg da. Var hos gynekolog for en liten stund siden og da sa hun at det så ikke ut som jeg kom til å få mensen på en god stund enda..kan de se sånt? hehe, hørtes sånn ut da :P

 

Har dere alle en fin kveld? Har vært skikkelig daff i dag jeg, enda det har vært strålende vær ute så har jeg bare daffet inne og føles som jeg har null energi. Håper på bedre dag i morgen, skal komme meg ut å få litt luft i hvert fall. Hva gjør dere på i kveld da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Oi, nei har ikke fått mensen endda, men går på cerazette, så det er sikkert derfor:-)

 

Idag har vi vært på babysvømming - kjempestas! Vi fikk bildene de tok på timen forrige uke. De var helt super! Men ungene ser jo så rare ut under vann, var nesten så jeg ikke kjente igjen gutten min, hehe! I tillegg hadde vi med kamera og undervannskamerapose så fikk tatt litt fler bilder og video når minsten dykket :-)

 

Ellers har vi vært på en shoppingrunde, fant to fine kjoler mens samboeren gikk rundt med mini - gleder meg til sommeren :-) Har hatt samboeren hjemme i hele dag, men nu skal han snart sove litt før nattevakt. Fin fin dag altså :-)

 

Har dere også hatt det fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah: Nei, ingen hast med noen ny baby enda. Kunne godt gitt beskjed til kroppen når det var aktuelt slik at den kunne satt igang da. Ikke nå..! ;P Er ganske plaget, får så himla vondt i magen........

 

Zazzy: Veldig rart at de kan se sånt? Haha!

 

Peacock: Så kos at dere har vært på babysvømming, jeg har kjempelyst til å begynne med det.

 

Mini her skulle vært i seng for lenge siden, men han er i full gir her! Gnir seg i øya og leker, ikke intr i å legge seg enda. Jaja, får vel bare la han holde på litt..

 

Her i huset er det hockey idag, gubben følger med på NHL så her er det heiing og frustrasjon på en gang! :P Når mini har lagt seg skal jeg varme opp varmeputa og ta et glass rødvin! Deilig å kunne gjøre det på en hverdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peacock: Idag har han sovet bare halvtimersdupper, så har ikke rukket å sovnet mens han har sovet, men har hvilt på sofaen i værtfall..

 

Mamma i lykkerus: åå, så heldig du er :) Siden den dagen jeg kom hjem fra sykehuset har jeg hatt 8 kilo fra startvekten.. Har vel egentlig alltid hatt mye lettere for å legge på meg enn å ta av meg, så du er heldig :)

Jeg fikk tilbake mensen 10 uker etter fødsel, 5 uker etter renselsen.. Men så har den vært litt frem og tilbake, så den er ikke regelmessig enda.. Vet ikke hvor lang tid det tar før den blir det?

 

Zazzy: Ja, det var rart at de kunne se det.. Men det er jo bare greit å vente litt med å få den tilbake, når man ikke har bruk for den ;)

 

Nå har jeg trent litt og skal spise litt kveldsmat før det blir senga.. God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman: Aner ikke hvor lang tid det tar før den blir regelmessig igjen. Så flink du er til å trene da! Nå ble jeg motivert! Kanskje vi skal ta oss en skikkelig trilletur imorgen! ;)

 

Nå er det natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spurte om vi kjøpte babybjørn potte og ja vi endte med den, men ikke den pottestolen, synes den ble litt for svær og litt for mye penger å legge i det. Hun tisset forresten i dag også :)

 

Flink å trene ja prinsen og mamman!! Jeg vil også komme i gang igjen, har liksom falt litt ut etter strevsomme dager, men nå er det sol og fint i dag og vi skal på lang trilletur i det minste :)

 

Vært urolig natt i natt, nesten godt når det ble morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamman i lykkerus: Føler jeg får mye mer energi når jeg trener, og det trengs i disse tider :) Man blir veldig stolt etterpå ;)

 

Natten her har ikke vært så ille egentlig.. Endel våken har han nå vært, men ikke så mange som sist natt.. Solen skinner ute og det er nydelig vær, så man blir i litt bedre form da :)

Idag skal vi bare kose oss, og trille en tur på jobb, er et møte der som jeg skal på, er spent på hvor lenge lillemann orker å sitte i ro ;)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...