Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Her var det mye aktivitet, så gøy :)

 

Har hatt et par fine dager her, blid unge, greie legginger og fine netter! I går la pappaen henne for første gang :) Kjente at jeg ble nesten littegrann snurt for at det gikk så greit....! Men han var kjempestolt og glad da, veldig gøy for han :) Mormor prøvde i dag men det gikk ikke så bra, må vel bare prøve flere ganger.

 

Og så har vi fått til 2 dupper i dag! Begge på nesten 1 1/2 time! Jippiii :) Var ikke ute og rugget vogna en gang, hun sov fint selv hele veien. Skjønner ingenting jeg.

 

Mamma i lykkerus: Så bra at flyturen gikk såpass greit, det var jo en ganske lang tur og! Vi var ute og fløy for litt siden (bare 2 timer) og min ble også veldig varm på flyet, var klissvåt av svette så måtte kle av henne. Jeg som egentlig syns det pleier å være ganske kaldt på fly, jaja.

 

Prøvde brødskive med leverpostei i går, det var stas det! Fikk spise selv og grise og kose seg :) Var et par ganger jeg måtte dunke henne i ryggen for hun holdt på å sette i halsen, men gikk heldigvis greit.

 

Zassy: vet du hva, jeg tror jeg bare hadde lagt henne i vogna et par kvelder jeg, for å få litt pusterom. Føler virkelig med deg! Blir jo at man går og gruer seg til kveldene og leggingen når det er sånn. Håper det bedrer seg for dere snart!

 

Vi har ingen planer i påsken, får noe familie og venner på besøk bare, ellers blir det og styre i huset og hagen, har litt å gjøre her :)

 

Hvor i landet er dere fra, hvor gamle er dere og når er miniene født? Mulig dere har vært igjennom dette før, men det har jeg ikke fått med meg i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er fra Oslo, jeg er 23 og mini er født 29.september! :)

 

Idag har vi hentet pappaen på Gardermoen og det er såå godt å ha han hjemme igjen. (Vært borte fra han i 10 dager)

Og leggingen gikk som smurt idag! :D

 

I påsken skal vi reise til Hedmarken, til gubbens familie. Det blir koselig!

 

Hvor mange måltider grøt gir dere? Og hvor mye ammer dere ved siden av? Mini her har jo nettopp rundet 6 mnd og jeg føler han får litt vel mye grøt. Men han har mistet intr for pupp på dagen og bare sutrer frem til han får grøt.

 

Han får litt pupp i senga før vi står opp, litt grøt før formiddagshvilen.

Så prøver jeg med puppen når han begynner å bli sutrete, men han er ikke intr, bare BITER!!! Så da får han grøt.

Ammer litt innimellom her.

Før legging og bading får han godnatt-grøt og litt pupp i senga.

 

Imorgen skal jeg prøve å bytte ut grøten midt på dagen med potet og gulrot. Synes det blir veldig mye grøt...

 

Han mistet jo litt intr for pupp sist det kom tenner også, så kan jo være fordi han holder på å få tenner oppe at han holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dåkke mødrene på dagen?? Eg berre Måå sove litt på førstedubben med jenta mi :) Eg er firebarnsmor (tre jenter på då 5 og ein halv mnd, ei på to og eit halvt og ei på snart fire + ein tenåringsgut som snart blir 14), så eg treng all søvn som eg kan grabbe til meg ;) Eg er snart 36 år! PS: Få unger når dåkke er unge! Tips frå meg ;) hi hi

 

Hei, jeg er 35 år og har 3 barn. Jeg sover ikke på dagen. Men min baby sover hele natta og har gjort det i flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: Jeg føler jeg ammer veldig mye! Ammer vel 7-8 ganger i døgnet og mini har 3 måltider med fast føde, 2 av dem er grøt og ett middag (som regel grønnsaksmos). Men hun spiser sjelden fulle porsjoner, har alltid vært småspist - liker å spise ofte og lite tydeligvis :) Tenker at jeg må ha litt mer fokus på fast føde fremover, prøve litt forskjellige oppskrifter og variere den maten hun får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det skrevet mye,

 

Nimas ååh jeg blir såå sjalu!! hehe, drømmer om slike legginger :) Vel det fungerer ikke noe særlig, hver legging ender med at jeg står med hodet neddi senga slik at hun kan stryke på ansiktet mitt, eller hvis det ikke er godt nok må jeg bysse henne i halvsøvne/veldig trøtt og så legge henne ned, ofte flere ganger.

 

Pappan har prøvd å legge noen ganger nå når han har hatt flere hele dager med henne, men det går bare ikke, hun skriker skikkelig hardt og både jeg og han gir bare opp..føler at hun sikkert lærer for hver gang at bare jeg skriker nok så kommer mamma..men vi holder det bare ikke ut at hun skal gråte helt til hun gir opp når hun greier å holde på så lenge som hun gjør uten å vise tegn til å roes i det hele tatt. Kjipt for pappan og SLITsomt for meg. I morgen er min sovedag, gleder meg!! håper jeg får sove denne gangen.. I natt tenkte jeg å prøve å tilby henne vann istedet for pupp bare for å se hvordan det blir møtt..kommer ikke til å være veldig streng på det, men se om hun kanskje roer seg på bare vann.

 

Nå er det natta her! Ha en fin natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgen :) Jeg blir 25 iår, er fra trøndelag og fikk min sønn 11september :)

I gpr gikk dagen veldig bra, koste oss masse og var på trilletur ;)

I natt var han veldig urolig først på natten men sov godt sist på natten.. Håper på og få en natt med masse søvn snart :D

Idag skal vi besøke familien :)

 

Hvordan har natten deres vert? Planer for dagen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, hadde en uroperiode i natt igjen, først hadde hun masse luft i magen som kom ut.. og så anspenner hun hele kroppen i bue og skriker, kan det være magen hun plages med? prøvde å massere og hjelpe henne, men det eneste som hjalp tilslutt var å få pupp..nyttet ikke med vann.. Slik har det vært de nettene som hun har vært urolig så er ikke noe nytt.

 

I går lagde jeg hjemmelaget grøt for første gang, av sammalt hvete grov, etter oppskrift i den mat for spedbarnboken, det ble suksess! Hadde litt sviskemos oppi og hun likte det kjempegodt! Ble stolt av meg selv som lagde mat som hun likte, hehe! Har til nå bare kjøpt grøt og laget middagsmat, men nå tenker jeg å lage grøt i ny og ne også, greit å variere litt :)

 

Skal satse mer på middagsmåltidet nå, til nå har hun vært "vegetarianer" hehe, bare spist potet og grønnsaker mest, nå må jeg få inn litt kjøtt/fisk også, må bare sette meg litt mer inn i det for er så usikker på hva jeg kan/skal bruke. Prøvde et kjøpeglass med kalkun men det ville hun overhodet ikke ha, så satser på å prøve å lage noe selv.

 

Synes det virker som det er en trend at de som er vant til hjemmelaget mat ikke vil ha glass og de som er vant til glass ikke vil ha hjemmelaget? Eller hva er deres erfaringer?

 

I dag skal vi på babysvømming og pappaen skal være med, gleder oss til familieaktivitet :) Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: den natten med mye søvn er etterlengtet her

også..

 

Zazzy: det er dumt at det blir slik, at man gruer eeg til legging.. håper det snart løsner for dere:)

 

Obs; nå skal jeg klage, videre lesning på eget ønske;) natten var tragisk.. blir like skuffet hver gang prinsen våkner og klokka er så lite.. våken utrolig mange ganger, var våken en time rundt 03 og kl 05 var det morgen.... hvorfor sover han ikke mer? Jeg blir så oppgitt..

 

Håper dere har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman er det fortsatt like vanskelig på natta? Hm, sover han mye på dagen??

 

Var vanskelig med legging i går, hun virket overtrøtt så skal prøve å ha mindre våkentid i kveld. pappan skulle prøve igjen å gikk inn da hun våknet etter en time, det ble tjue min med hyling :( Hun viser ikke tegn på å roe seg i det hele tatt..jeg gikk inn tilslutt og hun ble stille med en gang. Pappan mener han bare må ta "kampen" slik at hun kan roes av han også, mens jeg synes det er så fælt, så vet ikke helt hva vi kommer til å gjøre..

 

Men natta var fin iallefall, hun våknet bare for mat kl 01 og så sto hun opp kl sju :) Ha en fin dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: ja, nettene er veldig tunge enda.. leggingen går litt bedre nå.. han sover 2 eller 3 dupper, rundt en halvtime hver dupp.. noen ganger sover han en time på første dupp, og da har han bare 2 dupper.. jeg aner virkelig ikke hvordan vi skal få ham til å sove lengre..

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd å gi deg angående legging, men det har jeg desverre ikke.. skjønner det er vanskelig både for deg og pappaen..

 

Idag skal vi på påsketur:) håper alle får gode dager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skjønner at det er tungt. Har ikke noen råd jeg heller, sliter jo selv så skal ikke si noe. Og når vi har gode netter eller gode legginger så virker det helt tilfeldig. Håper du får til å hvile deg skikkelig innimellom. Og kanskje får litt avlastning nå i påsken?? Jeg synes iallefall det er veldig godt at samboer står opp med henne annenhver dag, det hjelper på å få hentet inn noen timers søvn på morgenen :)

Kos dere på påsketur! Her holder vi på å snø bort så blir ikke noe tur i dag, men vi skal på påskegodttur i butikken! hehe. Har handlet for påsken nå mangler vi bare å fylle egget vårt :D

 

Forresten, det er så spennende nå for lillemor står i krabbestilling og så "hopper" hun liksom fram med knærne og kommer seg litt fram på den måten, hehe, veldig morsomt! Spent på om hun knekker krabbekoden snart eller om hun bare går for froskehopp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :) Her er det akkurat slik som hos deg nå prinsen og mamamen... Prinsen her våkner flere ganger på natten og har en laaang våken periode :/ SLITSOMT.... I natt våknet han først 00,0230(fikk melk,prøvde med bare vann men gikk ikke) var da våken til 0415 :o Pappaen gikk da opp og satte seg oppe på stuen og tok prinsen så jeg fikk sove.... Er såå sliten jeg også av såå mye uavbrutt søvn.... Men HåPER tannen kan komme snart.. Ellers legger han seg til kvelds med litt om og men... sparker av dynen HELE tiden...

 

ellers har vi hatt en fin dag, trilletur,baking,kosing,synging og litt husarbeid :) Pyntet til påske også ;)

 

Nå ligger han og små kjefter i sengen..

 

Har deres små mange dupper nå?? Merker at det kanskje er på tide og ha bare to, har tre nå... men sover ganske kort tid...

 

Zazzy ;) FLink lillemor er :) Det blir sikkert krabbing snart da ja :)

 

Håper alle får en fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff skjønner godt hvordan dere har det HArfåttprinsen og prinsen og mamman, har hatt en god del våkennetter her også, det er så tungt!! håper dere snart får bedre netter og litt hvile altså!

 

Her har jeg og samboer lest en del om separasjonsangst i kveld og funnet ut at vi ikke skal tvinge lillemor gjennom noe, det er tydelig at det er derfor hun gråter fordi hun blir engstelig når jeg ikke er der. Får bare gi henne så mye trygghet vi klarer, men samtidig kommer pappaen til å bli med på alle leggingene slik at hun blir vant til at han er der og så får vi prøve med jevne mellomrom om han kan legge. Leste faktisk noe som var interessant og det var at når de begynte å bevege seg rundt (åle, krabbe, gå osv) så var det typisk at de ønsker ekstra trygghet i denne perioden. Føles nesten litt godt å føle at vi har "funnet ut av" hva som plager henne. Så får jeg bare stå i det til det forhåpentligvis går over av seg selv. Er slitsomt men litt lettere likevel når jeg vet at hun gråter fordi hun trenger trygghet. Jeg nøler ikke lenger med å ta henne opp av senga og gi henne det hun trenger av kroppskontakt og samsover hvis hun vil det. Alt for at lillemor skal ha det trygt og godt :) Er jo fortsatt tungt at jeg må ta hver legging/natt men litt lettere nå som jeg endret innstilling litt, nemlig at jeg tenker at slik er det for en periode nå, heller enn at jeg ventet hele tiden på at det skulle gå over. Så får jeg være flink å hvile på dagtid og la pappaen ha henne masse på ettermiddag så jeg får koblet av og hentet meg inn :)

 

Ble mye om meg og oss her nå! Håper alle har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Så gøy zassy! Da blir det vel krabbing snart ja :) Her er vi ikke i nærheten men I DAG KOM TANNA!! Stas :) I dag morges så jeg den veldig tydelig gjennom tannkjøttet, og nå i kveld var den såvidt trengt igjennom, kjempeskarp :) Hun la seg greit kl 19 men har vært oppe med smokk og trøst flere ganger allerede, er tydelig at den plager henne. Er forberedt på en urolig natt :)

 

Logisk det du skriver zassy, om seperasjonsangst og utviklingssprang - er nok veldig lurt av dere å bare møte behovene hennes nå. For det er som du sier, alt går i perioder og dette er bare en kort kort periode i livet vårt :)

 

Utrolig kjipt å lese at dere sliter så fælt med nattesøvnen! Vi hadde en lang sånn periode men virker som den er over for denne gang - har hatt et par uker med kjempebra netter nå. I natt sov hun 19-6 uten å våkne :) Tenkte på det her i dag mens jeg gikk tur, om det er noe jeg gjør annerledes nå ift til tidligere, og det er det jo faktisk:

 

-har kuttet ut lammeskinnet i senga (det ble for varmt)

-har vinduet på rommet hennes på gløtt og lukker det når jeg legger meg rundt 22, da er temperaturen på ca 18-19 grader hele natta.

-hun sover nå uten sokker

-har hevet hodeenden på sprinkelsenga med sånne baby bed blocks

 

Kan jo aldri vite om det er dette som gjør at hun plutselig sover så bra da, men bare en tanke :) Og så vet jeg jo at det kommer dårlige perioder igjen :) Derfor håper jeg aldri på en bra natt, men prøver å være innstilt på det verste :)

 

I dag har vi vært på bytur med mormor som kjøpte ny og populær musikklekedings til henne, lest bok og kost oss på terrassen i finværet. Ser fram til noen fine dager nå med pappaen hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen: Vi har hatt 2 dupper nå de siste dagene og det er en drøm! Første lur rundt 9.30 (står opp 6.30), sover da 1 t 15 min, andre lur ca 14.30, sover da 1 time. De første dagene vi drev med dette sov hun korte lurer, men de er blitt lengre bare på få dager! Virker som hun er i ferd med å skjønne at det er 2 lurer og at hun da må sove lengre på hver dupp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Vi har akkurat kommet hjem fra en liten tidlig påskeferie. Det har gått overraskende bra å være borte fra det kjente, og ikke ha fått fulgt rutinene til punkt og prikke. Vi har prøvd å gjøre som han er vant til når det gjelder mat og søvn, men det går jo ikke alltid når man er på tur. Men han har stort sett tatt det med godt humør. :) Han har hatt mye folk rundt seg da, og fått mye oppmerksomhet, og det liker han kjempegodt. :)

 

Når det gjelder sovingen om natten har vi nok tatt et skritt tilbake, ved at jeg har tatt han opp i sengen til meg første gang han har våknet etter jeg har lagt meg, for å forstyrre de vi var hos minst mulig med skriking. Det har gått fint det, vi har sovet godt begge to. Han sover ikke lenger så urolig sammen med meg som han gjorde før vi begynte å legge han i egen seng, og har lært seg å sove videre uten pupp selv om han våkner til litt. Ikke hver gang selvfølgelig, men ofte.

 

Så jeg tror jeg har bestemt meg for å fortsette på denne måten nå så lenge det går bra. Vi har prøvd så lenge nå med å ha han lengst mulig i egen seng, jeg føler det ikke går fremover i det hele tatt, og det koster mer enn det smaker. Vi prøver heller igjen senere, når det blir nødvendig. Synes det er så koselig å ha han hos meg også, når han ikke vekker meg hele tiden. :)

 

Er det forresten flere som har vært borti slektninger som mener babyen er bortskjemt, og bestemmer seg for å gjøre det til sitt prosjekt å "fikse" det?? Her var det en som mente vi hadde tatt for mye hensyn ved å være stille når han sover (han er veldig var på lyder, og han var det FøR vi begynte å være stille), så vedkommende begynte å bråke mest mulig HVER gang vi hadde lagt han både dag og kveld! Grrrr.... Tusen takk for hjelpen liksom, det var jo trilling og byssing jeg hadde mest lyst til å bruke denne turen på! Mens de andre satt i stua og koste seg og skravlet om hvor merkelig det er at det ble folk av de som vokste opp før i tida, når de ikke skjemte dem bort, og ikke visste om alle disse nymotens anbefalingene osv.... (Jeg syns nå ikke det ble folk av alle jeg da!)

 

Jaja, det gikk stort sett greit da, men holdningen irriterte meg noe grenseløst, så vi reiser neppe dit igjen med det første. Godt å være hjemme igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud Hannah ;) Jaaaa jeg kjenner til den type mennesker! Godt gjort av deg Å ikke klikke :) Min svigermor er en av dem. Hun sa en gang (lille var vel 3,5 mnd) at jeg bare mÅtte legge henne bort nÅr hun skrek, hun mÅtte ikke venne seg til Å fÅ oppmerksomhet hele tiden. Det var nemlig bare trass det der! Kommer stadig med liknende kommentarer og jeg biter tenna sammen men kjenner at begeret begynner Å bli fullt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :) her var det van og smokk 00,03.04 og 05 var det en time våkentid... Sto opp 07.30 :( Håper dette endrer seg snart :) Blir små gaaal... I dag venter vi besøk....

 

Hvordan har natten deres vert??

 

Ha en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morgen, her har natten vært veldig bra, han la seg greit og bare en runde i 23 tiden for smokk. Våknet 0630 og skulle ha en dubb ca 0830 mente pappaen. Men den dubben var på 30 min så var det bare å stå opp. Tror vi også skal begynne å prøve oss på 2 dubber.

 

Hehe ja absolutt, mange som har meninger om hva som skjemmer de små bort. Jeg bruker å svare bare å svare at jeg er så glad jeg kan få gjøre samme feilene som så mange har gjort før meg :) Og smiler bredt.. Bruker å få temaet over på noe annet. Det er nok bare godt ment, men tydeligvis har disse menneskene kjent litt på hvordan det er å "skjemme" bort selv :P

 

Her er mini "godt vant", dette vet vi og kunne ikke tenke oss å ha det på en annen måte.

 

Vi skal på besøk i dag ellers bare kose oss hjemme. Været er elendig så blir nok ikke trilletur idag heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Blir ikke så mye tid til forum på meg om dagen. Leggerutinene her går veldig bra, så jeg kan jo forklare hva vi gjør ;) Kan jo hende det kan hjelpe noen!

 

Han våkner som regel kl 09.00, vi turner litt i senga før vi tar morgenstellet.

Han leker på badegulvet mens jeg dusjer.

Så er det tid for frokost, pupp eller grøt, alt ettersom.

Han er som regel trøtt 1,5-2 timer etter han våknet, så jeg drøyer til ca 11.00.

Legger han i vogna eller lar han sovne inntil brystet. Sover som regel 1,5 times hvil.

 

Etter hvilen står han opp og leker på lekematta si en stund.

Får som regel grøt/middag i 14-tiden eller når han er sulten.

 

Når det kommer til dagens siste hvil er vi veldig nøye:

Han Må sovne før kl 16.00. Denne hvilen er aldri lik. Er vi ute og triller kan han sove flere timer, men som regel er vi inne og da sover han ca 30 min - 1 time.

 

På kvelden leker han en del med pappaen sin.

Når klokka blir 19.30 får han godnattgrøt og et bad.

Vi går i seng og han får et bryst.

Så legger jeg han over i senga hans og går ut.

 

Om han blir utålmodig kommer vi inn og løfter han opp. Lar det aldri gå så langt at han gråter.

Legger han ned når han har roet seg og går ut.

 

De fleste dager sovner han etter en gang opp. (ca 15 min)

Noen dager må han sovne inntil brystet.

Noen dager ligger han og moser fjeset ned i madrassen og krabber rundt, da sitter en av oss inne hos han og stryker han over ryggen til han sovner.

 

Vi tenker vel mer på at han skal føle seg trygg, enn når han sovner. Tror han sover bedre og får lettere for å sovne alene dersom han er trygg på at vi er der.

Ser for oss å fortsette å la han legge seg kl 20 en stund og nærme oss 19 ettersom tiden går.

 

Han våkner som regel første gang ca 23.30/01.00 og får bryst. Legger han over i egen seng igjen og han sover til ca 04.30, får bryst og over i egen seng. Sover til 09.00.

 

Nå er vi på Hedmarken hos svigers og skal nyte påsken!

 

GOD PåSKE, JENTER! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dagen vert fin fin :) Kost oss med masse:) Nå sover han søtt i sengen sin :) håper på en fin natt :D det er lov og håpe :)

 

Håper dere har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Ja, det er fint med påske slik, får sovet litt ekstra på morgenen, men kjenner at jeg alltidl igger etter med søvn og er veldig sliten for tiden.. Er klar for senga kl 20 om kvelden og orker ingenting..

 

Orker ikke å skrive hvordan nettene våre er, de er bare kaos uansett ;)

 

Dagene er veldig gode, så lever lenge på det ;) Idag er det tradisjonell påskefest her oppe, og skulle gjerne tenkt meg å være med, men føler ikke jeg har noe der å gjøre.. Er bare trøtt, og vet at vi må ta prinsen i natt når han våkner uansett og da er det liksågreit å bare sove tidlig.. Har sendt bort pappaen da, så nå skal jeg slappe av på sofaen med godis, påskekrim og svigers ;)

 

Håepr alle får en god natt og at dere har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

lenge siden jeg har vært her nå!

min lille jente blir 7 mnd i morgen og denne uken har jeg hatt to episoder hvor hun har reagert av gråt da hun har møtt andre. jeg har vært ved siden av henne men gråt allikevel. så...er dette seperasjonsangst tid?? håper ikke dette påvirker nattesøvnen hennes:/

zassy..leser at du også er i denne tiden. vet du om noen artikler eller info om dette? prøver å finne info om det går Ann å forebygge . så i morgen skal jeg ta henne til svigers og jeg tar turen til shopping alene.

Av de 7 mnd hun har vært i verden har samboer vært hjemme i 15 uker(halve livet) og han kommer hjem på torsdag...spent hvordan tiden fremover vil gå iforhold til det. jeg skal bort to helger også så håper d går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman her har vi hatt besøk av svigers men jeg har måttet legge meg senest 22 uansett, heeelt ferdig, men de skjønner jo det da, så forstår godt at du ikke orker noe særlig annet når du bare er trøtt, viktigst å få sove. Enig i at det er vanskelig å få tatt igjen søvn, til og med de morgenene jeg skal sove lenge så får jeg ikke sove noe særlig lenger enn halv ni, men skal prøve å ta meg en lur midt på dagen i dag istedet så jeg slipper å være heelt ferdig på kvelden.

 

MEN gode nyheter, vi har hatt to gode netter her! Leggingen er jo fortsatt ganske styrete, men går bra så lenge jeg bysser henne... Men hun har sovet begge nettene nå i et strekk fra 22.30 til 05.30, heeelt sykt og deilig! Vel og merke sammen med oss i vår seng, hun sover bedre der, men det er helt greit nå, tenker at kanskje hun blir vant til å ikke spise på natta og så kan vi prøve etterhvert å legge henne tilbake i egen seng også. Nyter det så lenge det varer :) Da har hun spist siste gang halv ni og så ikke mat igjen før halv seks neste morgen, det er utrolig godt! Jeg har supersprengte pupper da men, hehe, det skal jeg tåle ;)

 

Neen 7-8 mnd er vel det de sier er typisk at separasjonsangsten slår inn, etter å ha lest litt om det har jeg kommet fram til at det jeg ønsker å gjøre er å bare gi henne all den tryggheten hun trenger til hun kommer over dette igjen. Veldig mange prøver å "plukke av dem" vanen med å skulle til mamma osv, men jeg tror heller på å trygge henne slik at hun vet hun kan stole på oss og da tror jeg det vil gå raskere over. Men er jo veldig individuelt fra barn til barn dette i hvor sterk grad de får det. Det kan være lurt hvis hun begynner å gråte når du går i et annet rom å f.eks prate hele tiden til du er tilbake så hun vet at du ikke "forsvinner", jeg pleier å si at jeg skal bare på kjøkkenet en liten tur og kommer raskt tilbake osv, hehe, vet hun ikke skjønner betydningen enda men hun forstår nok likevel etterhvert når hun har hørt det noen ganger og erfarer at jeg kommer tilbake. Og når det gjelder fremmede eller andre hvis hun gråter når hun skal til dem så tar jeg henne til meg og setter meg ved siden av f.eks, da pleier det ikke ta lange tiden før hun vil til dem likevel så lenge hun vet at jeg også er der.. slitsom tid dette, men det går vel over det også! :) Synes denne artikkelen var fin: http://www.hjemmemamma.com/smart-mammadalt

 

Her har det påvirket natta mest egentlig slik at hun bare vil jeg skal legge og trøste og vil sove sammen med meg, vanskeligere å legge fordi hun blir redd når hun blir alene/ eller redd fordi hun tror jeg blir borte? så legginga tar lenger tid og hun trenger MYE kroppskontakt. Vi gir henne det hun trenger og fokuserer på at pappaen har mye kvalitetstid ellers på dagtid, han bader f.eks nesten alltid og tar de fleste stell, og leker mye osv. Her kan jeg ikke dra bort akkurat nå fordi hun blir hysterisk hvis jeg ikke er her ved legging.. så hvis det er viktig at du skal bort de helgene ville jeg overlatt leggingen til pappaen med en gang, kanskje at han tar dem alltid f,eks så vet dere at det går fint :) Jeg føler meg veldig sliten av å være den hun hele tiden tyr til, og veldig mye av arbeidet blir jo på meg da, men prøver å se det koselige i det også at hun er såå knyttet til meg og blir stille med en gang hun kommer i armene mine, at hun koser ansiktet sitt langt ned i halsgropen min, at hun klamrer seg til meg når hun skal sove osv, hehe, tenker at tiden går så fort og vips så vil hun kanskje ikke en gang gå ved siden av foreldrene sine :D

 

Ha en fortsatt god påske alle sammen, håper dere har fine dager og netter med de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...