Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Her har lillegutt vert ekstremt kosete og rolig idag... virker litt slappis...så er sikker på at det er tanna... Sovet lenge på vær en dupp idag :) Hvordan har dagen vert???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen har vært ganske grei. Styret litt med duppene og ble bare to stk så hun er hyper og trøtt allerede, blir vel senga halv sju. Har dere rolige babyer eller av den mer aktive typen? hehe, her er det full rulle.

 

Spent på legginga i kveld, vi sliter litt med soving igjen.. eller egentlig generelt med legging, natta er grei nok, bare et par ganger mat og ellers sover hun i sin seng eller litt i vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med disse duppene når det blir slik... :/

Min prins er kjempe aktiv til vanlig, dagene går i ett.. ;) men idag har han vert rolig :) å da er nåkk ikke formen på topp :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi hatt noen dager med sol som vi har benyttet, gikk tur å grillet på lørdag, skulle gå tur i går men når vi kom ned den bratte bekken med meg så bestemte storebror seg for a han ikke ville gå tur likavel.måtte bære han opp den tunge bakken med vogn. det var tungt. skal aldri gå tur alene med 2unger igjen. så var det jo vaffeldagen i går så den feiret vi hos mamma. sammen med søsteren min og hennes samboer og 2 unger. de eldste koste seg på trampolina til min eldste kastet opp i den. hehe. ble litt voldsom leking i den.

i dag har det vært helt nydelig dag. vært inne da eldsten er blitt forkjølet. håper det går fort over.

minien sier mamma nå.

er spent på skatten min jeg. har ikke fått den enda. men må sikkert betale tilbake som alltid. nå skal snart storebror legge seg. håper det går greit siden det er så lyst ute..

 

ha en fin kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh blir det noengang bedre?? :( legging nr 1 gikk relativt kjapt, på ti minutter, litt opp og ned så roet hun seg. Men så våkner hun jo etter en halvtime som vanlig..så vi må alltid gjennom 2 legginger på kvelden, og nå har jeg holdt på en halvtime for å få roet henne..nå er pappaen inne, hun skriker og skriker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff zazzy ;/ vi sliter med at han er trøtt kl 19, men etter vi stilte kl, er jo kl egentlig bare 18.. så han ligger og styrer frem til kl 20 rett tid :P da er kl 19 i gammel tid... men kan ikke dryge han en time lengre oppe heller da blir det bare styr :/ Ikke enkelt dette.. Og jeg kjenner att om kvelden er jeg tom for energi... Nå gruer jeg meg til natten... føler den blir like urolig som i natt :(

 

Håper alle får en fin natt :) her er det snart kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på at det kan være klokkestilling her også, men samtidig så har duppene vært greie i forhold til klokka så skulle tro hun var trøtt til rett tid. Hun har nå sovnet, litt over to timer siden legginga startet. gruer til natt jeg også og til dagen i morgen..i dag var dagduppingen et evig styr også. Lurer på om det er noe som plager henne eller om hun rett og slett har "mistet" evnen til å sovne selv.

Håper du også får en fin natt Harfåttprinsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Håper snart at duppingen går seg til :) Her sliter vi også litt, vi har bestemt oss for å ikke bysse eller ta han opp.. Vi er en del i nærheten av sengen, og han skriker en del.. Har prøvd dette noen dager nå, og men det blir ikke noe bedre..

Det er så vanskelig å prøve å gjøre noe riktig virker det som..

 

Dagen har vært grei her, vi har en svært aktiv gutt.. han krabber ikke, men han kommer seg over alt fordi..

 

Håper vi alle får en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsen og mamman, jeg tenkte også i går at vi skulle prøve å ikke ta henne opp og bare sitte ved siden av å stryke på henne og trøste, men jeg ga opp ganske raskt, holder bare ikke ut å høre på skrikingen når den når nye høyder, og mammahjertet mitt bare roper ut at dette er ikke rett for meg. Ja vanskelig å gjøre noe riktig, vi venter besøk om få dager også og jeg gruer meg til å ha folk boende her i tillegg når det er slik :( sukk. litt deppa og lei i dag kjenner jeg! Natta til deg også prinsen og mamman :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter her også... det å sitte med han på fanget til han var i dyp søvn ser hvertfall ikke ut til å ha vært et sjakktrekk, så det anbefales ikke! Gjorde det igjen i kveld, forskjellen var bare at denne gangen våknet han likevel da jeg la han i senga. Og våknet igjen og igjen og igjen.... skriker hysterisk og gir seg ikke før jeg tar han opp... slokner i det jeg løfter han opp og rykker til og skriker med en gang han legges ned.

 

Da jeg satt med han på fanget så hulket han i søvne leeenge. Rykket til flere ganger og sjekket om jeg var der, småklaget litt og sov videre. Fikk så vondt av han og lurer fælt på om jeg har gjort noe som har fått han til å bli redd eller noe... eller om han hadde vondt noe sted. Virket i allefall som noe virkelig plaget han. Tror han sover nå...

 

Er så sliten og lei, aner ikke hva jeg skal gjøre, har bare lyst å legge meg ned og grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her merkes det ogsaa at tennene er paa vei, ja.

I dag har han värt litt mer sutrete enn han pleier. Har villet ha mer kos og oppmerksomhet, og hatt 4 Bäsjebleier (mot normalt 1).

Han har ogsaa vaaknet flere ganger etter at han la seg. Vanligvis er det bare aa dytte inn smokken igjen, og saa er det bra. I dag var ikke det godt nok. Har maattet holde haanden, stryke paa kinnet (han tar haanden min og stryker den over kinnet sitt - smelte hjerte-) og til slutt maatte jeg tilby en pupp.

 

Naa er det snart natta for min del. Er steintrött etter klokkestillinga, og i morgen er det opp tidlig (igjen..).

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Nå Må den tanna komme snart altså!! Evig sutring, sikling og gnaging på alt! Kan sitte og kose og være smørblid, men plutselig hyyyler hun til. Samme på natta, plutselige skrik i babycallen, før det er like stille og rolig igjen. Og leggingen er ikke akkurat hyggelig om dagen.... "godt" å høre at vi er flere som sliter med legging :)

 

Her har vi startet med "prosjekt 2 dupper" i går! Vanligvis legger jeg henne etter max 2 timer våkentid om morgenen, men i går drøyde jeg det til nesten 3 timer. Gikk fint, var bare blid før hun plutselig ble overtrøtt og jeg måtte hive henne i vogna ;) Sov da 1 time og 15 min! Så 3 timers våkentid igjen, og dupp nr 2 ble også på 1 time og 15! Måtte riktignok trille hele dupp nr 2, for hun våknet så fort jeg stoppet vogna.... Men satser på at det går seg til etter hvert. Våknet fra siste dupp 15.45, så det var jo egentlig helt perfekt :) Er forberedt på at de kommende dagene ikke blir like bra, er så vanskelig å treffe med duppene sånn at våkentiden før natta ikke blir altfor lang = overtrøtt baby. Spent på hvordan det går i dag!

 

Må bare dele en gårsdagens bæsjehistorie med dere: sitter og gir henne frokostgrøten, og plutselig blir hun HVIT i ansiktet, tar tak i bordplaten og gjør en megakomisk grimase. Det SMELLER bokstavelig talt, og det flyr bæsj opp av bodyen og opp i håret hennes, over skulderen og fram på brystet! Holdt på å dø av latter :) Var jo bæsj over hele ungen så måtte sette henne i dusjen med en leke og spyle henne :) Hadde ventet protester men hun satt og pludret og var like fornøyd :) Er det ikke typisk at disse bleiene uten unntak kommer når pappaen er på jobb??

 

her har natta vært fin, våknet kl 5, fikk mat og sov til 6.30 - mor er veldig fornøyd med denne utviklingen :)

 

Hva er planene for dagen? Her skal vi på babytreff, og så kose oss på terrassen hvis dagen blir like fin som i går (19 grader og sol) :) Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1down startet prosjekt 2 dupper i går vi også :) I går ble det egentlig bare sånn, men i dag skal jeg også fokusere på å ha lenger våkentid å se hvordan det går, håper det kan løse ting her.

 

Haha den bæsjehistorien!! går det an!! hva matet du henne med?? :D

 

Her blir det roligdag tror jeg, blåser masse ute og ikke noe særlig fint vær. Kos dere alle mann!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zazzy: Nei det er ikke noe særlig når de gråter, så blir det for ille så tar jeg og han opp.. Skjønner ikke hvordan dette skal gå egentlig...

 

1down: Haha, herlig ;)

 

Natten her var egentlig grei, våken 3 ganger for smokk, sovnet raskt igjen.. Sov til 08!! :D Så ja, jeg er fornøyd :)

 

Idag skal vi besøke en venninne og vi skal på shopping..

 

I forhold til facebook, er dere skeptiske til å legge ut bilder av deres nydelige baby, eller legger dere ut mange bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da zassy, om vi får til dette dagduppe-styret :) hold meg oppdatert!

 

Hun fikk bare havregrøt, skulle ikke tro det ga en sånn eksplosiv reaksjon he he :) Har tenkt i ettertid at det kan ha med den tanna å gjøre - blir de ikke gjerne litt løse i magen av det?

 

Så godt han sover Prinsen og mamman! Herlig da :)

 

Ang facebook så har jeg vel lagt ut 4 bilder siden hun ble født. Er ikke så skeptisk egentlig men prøver å begrense meg, selv om jeg selvfølgelig har lyst til å legge ut MASSE bilder av den nydelige snuppen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan damer :) Ja disse barna ;) hehe... her er det endel opp ned på dagtid nå... men han sovner til slutt :P I natt sov han bra.. en runde smokk og en runde mat.. sov til kl 08 :) I dag blir det bare rolig her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor MÅÅÅÅÅ denne gutten grÅte, i stedet for Å sovne pÅ kvelden? Han er sÅ trøtt at han vet ikke hvordan han skal fÅ holdt opp øynene, men sovne det vil han ikke.. æsj...

 

Ellers har dagen idag vært fin og god, har hatt bare 2 dupper i dag, en pÅ 30 minutter og en pÅ 40 minutter..

 

Hvordan gÅr det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle justert seg til sommertid eller? Jeg tenkte vi bare skulle droppe det. Gjør ikke noe at leggetid blir 20 i stedet for 19, så kanskje han sover lenger enn 6 om morgenen tenkte jeg... Men nå har han vært sutrete lenge, og begynte å gjespe for en stund siden. Kanskje han kan klokka likevel...

 

Jaja, nå skal vi gå og bade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ fine dagen! Den trengte jeg nÅ :) Første dupp 2 timer, andre dupp 25 minutter. La seg fint kvart pÅ sju, vÅknet igjen kvart pÅ Åtte, vært litt strev med Å soven igjen men ingen skriking, litt pupp og trøst og nÅ hÅper jeg hun sover. Tar gjeeerne flere slike dager!!

 

ups, hører at hun prater litt i senga nÅ..best Å ikke ta noen gleder pÅ forskudd gitt! ;)

 

Ha en fin kveld og natt alle sammen!

 

Vi har lagt kl sju uansett, men hun har jo stort sett styret pÅ fram til over Åtte - ni sÅ kanskje hun er i sommermodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig zassy :) Her gikk det også over all forventning i dag! Første dupp 1t40 min (!!) og andre dupp 1 time! Eneste dumme var at dupp nr to var ferdig allerede kl 15, så det ble litt lenge fram til legging. Resulterte i overtrøtt unge og brukte lang tid å leggingen i dag. Men alt i alt fornøyd :) Krysser alle fingre og tær for at dette fortsetter, for fyttikatta så deilig det er med bare 2 dupper :)

 

Hannah: vi er justert til sommertid her - vet ikke helt hvordan det skjedde, hun justerte seg selv :)

 

Vet ikke om dette er svart på lenger opp i tråden, men hvordan ligger deres an motorisk?? Hva kan de liksom? Her er det ingen tegn på hverken åling eller krabbing enda... Dvs hun dytter hodet ned i parketten, rompa i været og dundrer håndflatene i golvet, blir veldig frustrert og ligger ikke lenge før det er klikkings :) Ellers så sitter hun ganske stødig, men kan ikke sette seg opp selv da. Lager utrolig mye lyd, skravler hele tiden :) Var på barseltreff i dag og flere av de andre krabbet jo rundt som bare det, og to av de holdt i bordkanten og dro seg opp! Føler jo at vi ligger laaaaangt bak, men det er kanskje bare de som er tidlig ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zazzy: Så bra :) Det har du fortjent :) Håper dette fortsetter.

 

Hannah- : Vi er vel justert inn etter sommertid.. Det ble vel egentlig bare slik tror jeg...

 

1down: Han åler seg bakover,og forflytter seg rundt ved å rulle seg bortover.. Han reiser seg opp i krabbestilling, men kommer ikke lengre.. Sitter ikke så veldig stødig, og kan ikke sette seg opp selv heller.. Er nye lyder hver dag, og han prater som en foss når han har tenkt det selv.. Har han ikke tenkt det er han stille som en mus..

Min er 7 mnd 1 april.. Hvor gammel er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman: da der han jo kommet langt syns jeg! Hun blir 7 mnd 3. april så de er jo jevngamle :) Men tydeligvis veldig stor forskjell motorisk da. Hun roterer en del rundt sin egen akse, men bortsett fra det er hun ikke mobil i det hele tatt :) Jaja det kommer når det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Prinsen og mamma`n :)' timestamp='1332876388' post='144112716]

1down: Han åler seg bakover,og forflytter seg rundt ved å rulle seg bortover.. Han reiser seg opp i krabbestilling, men kommer ikke lengre.. Sitter ikke så veldig stødig, og kan ikke sette seg opp selv heller.. Er nye lyder hver dag, og han prater som en foss når han har tenkt det selv.. Har han ikke tenkt det er han stille som en mus..

Min er 7 mnd 1 april.. Hvor gammel er din?

 

Akkurat likt her, og han er straks 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer... Her har natten vert grei ;) vann 02 og mat 04 :) Morgen 0730, så nå tror jeg han snart har kommet inni sommertid ;) hehe sovnet 1940 igår og det er jo flott :) er jo 20 min tidligere enn va som har vert etter vi stilte klokken.. :) Men duppingen er det vanskelig og få han til og sovne av seg selv ja... men men sikkert en periode dette også ;)

Hvordan har natten vert??

 

Motorisk åler han framover,ruller rundt over alt,går opp på knær og armer,men ikke samtidig ennå :D snakker endel,men har endret lyder,roper, elsker og stå,kan sleppe han i noen sekunder vist han holder seg i noe... Leker seg og griper godt ;) Han sitter ikke selv, men vi øver litt på det ;) hehe

Han blir 7mnd 11 april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, fint du hadde en god natt Harfåttprinsen, er det ikke det ene er det det andre ;) Her er det leggingen vi sliter med, duppene var fine i går og natten forholdsvis fin, ble litt byssing og uro 3 ganger i natt. Men hun sto ikke opp før halv ni, godt å sove litt! Sov hele natta i egen seng da, bortsett fra de to siste timene :)

 

Er deres babyer utålmodige på gulvet? Her er det litt opp og ned men stort sett er hun ikke så lenge før hun begynner å gråte å vil opp..prøver å motivere henne til å være der lenger men ikke så lett!

 

Her åler hun seg rundt seg selv og bakover og står i krabbestilling og svaier. Sitter ikke selv enda, bare med støtte. Er forsiktig med sittingen i stol til hun kan det selv jeg, er redd for ryggen hennes så venter til hun tar det i sitt tempo, men gleder meg til hun kan sitte selv! Det vil gjøre alt mye lettere med mating osv :) Hun er ei veldig blid jente, men ute blant fremmede er hun sparsom med smilene og veldig alvorlig når andre prater med henne, hehe. Hun er straks 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...