Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Natta her var fin :) Sovna som en stein når vi la han 1930, mat 0030 og våken kl 0630, fikk litt mat men var ikke veldig interessert. Jeg syntes det var grøsseligtidlig og fikk flytta han over i senga vår og der pludra han, reiv i håret mitt og klora ansiktet mitt før han sovna i en liten time :)

 

Nå sitter han i vippestol og ser barnetv !! Noen andre som har tvinteressert babyer. Her har jeg den uvanen at tv`n står på selv om vi ikke ser på noe. Har lagt merke til at dette distraherer mini og han mister litt fokus så jeg skal bli flinkere å skru av når han er våken. Men hva er akseptabelt i forhold til så små tasser? Har observert han en stund nå, og han prater tilbake, smiler og hyler (omtrent på de rette stedene :) ) og veiver med armene, skikkelig ivrig altså. Noen som har erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en natt! :D Var en bra start på oppned altså!

 

Han sov fra 21-01, spiste og sovnet med en gang jeg la han tilbake i senga si. Men etter ny spising kl 03, sovnet han hos meg til 07. Så tilbake i senga si og sov det til 08. Fikk pupp og sov hos oss til nå. 10.45! :)

 

Så her gikk leggingen utmerket, men var litt verre med sovingen! Alt i alt ganske for fornøyd! :D Nå er det turning i senga som gjelder! ;)

 

Hatt en bra natt, damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta her var fin :) Sovna som en stein når vi la han 1930, mat 0030 og våken kl 0630, fikk litt mat men var ikke veldig interessert. Jeg syntes det var grøsseligtidlig og fikk flytta han over i senga vår og der pludra han, reiv i håret mitt og klora ansiktet mitt før han sovna i en liten time :)

 

Nå sitter han i vippestol og ser barnetv !! Noen andre som har tvinteressert babyer. Her har jeg den uvanen at tv`n står på selv om vi ikke ser på noe. Har lagt merke til at dette distraherer mini og han mister litt fokus så jeg skal bli flinkere å skru av når han er våken. Men hva er akseptabelt i forhold til så små tasser? Har observert han en stund nå, og han prater tilbake, smiler og hyler (omtrent på de rette stedene :) ) og veiver med armene, skikkelig ivrig altså. Noen som har erfaringer ?

Mini her ELSKER tv, og han reagerer annerledes på barnetv (sikkert pga lydene og alle fargene) enn på andre programmer. Her og står dessverre tven på fra vi står opp til vi legger oss. Må bli bedre der.

Vi har en stor lekematte på gulvet i stua, han leker som regel der mye av dagen, når han er sliten legger han seg ned på siden og ser på tv fra matta. Ellers er tven veldig intr når vi ammer i stua, så den må som regel mutes, eller slås helt av.

 

Aner ikke hva som er normalt, mamma sier hun ikke kan huske at vi var så opptatt av tven som små. Mest sannsynlig fordi tven ikke stod på så mye da? Her er han jo vandt med lyd fra tven helt fra han lå i magen. Og på slutten av sv.skapet var det MYE tv-titting og sofaligging! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go dag damer :) Her sov han til 04, mat og var våken en halvtime, sov en stund,våknet igjen,sov en stund ja å slik gikk d frem til kl 07,da var det morgen :) Grei natt uansett :)

 

FLott og se at opp ned metoden fungerer, alle har sovet litt i natt og at alle har det bra :)

 

Her ser han mest tv om morgenen, men tv står på en god del her også :) tror alt med måte er greit :)

 

Her har vi vert en runde på shopping idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV er populært her også. Hjemme har vi den stort sett bare på etter han har lagt seg, men når vi er hos besteforeldrene så blir det en del disney channel, og det er kjempegøy ;)

 

Her hadde vi en oppvåkning 22.40, mannen gikk inn til han og han sovnet igjen etter 15 min. Så våknet han igjen 01.30, ammet, la han våken i senga og gikk tilbake til min egen seng, også sovnet han helt av seg selv igjen! Helt utrolig, storfornøyd med første delen av natten.

 

Men så våknet han igjen i 3 tiden, var ilsint, vred seg og kastet på seg i armene mine. Ble litt skremt, men han roet seg så fort han fikk pupp, så det kan jo ikke ha vært noe farlig eller veldig vondt som plaget han(?) Synes det var litt vel kort tid siden forrige amming, men må jo prioritere å få roet han når han holder på sånn. La han i senga igjen, så begynte det igjen, roet seg ikke selv om jeg tok han opp, var helt hysterisk. Så jeg måtte frem med puppen igjen. Sovnet endelig igjen i 4 tiden. Er jo ikke unormalt med en times oppvåkning her, men lurer litt på hva som plaget han sånn...

 

Men så sov vi hvertfall videre til 6, da konstaterte han strålende blid og fornøyd at nå var det morgen. :) Leverte han til mormor en stund så jeg fikk sove litt lenger. Godt med helg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hun faktisk ikke sett på tv, altså hun ser jo av og til på skjermen hvis den står på, men ikke fulgt med sånn lenge av gangen, har ikke tenkt så mye på det heller, har en tendens til å ha tvn litt mye på om dagene her også, men har blitt litt flinkere i det siste til å skru av når vi likevel ikke ser på.

 

Nå sover hun en litt sen sistedupp fordi vi har vært på besøk i dag, ble egentlig bare en slitsom dag for hun har vært så sutrete, antagelig fordi hun ikke har fått de vanlige duppene, bare små tjueminuttere hist og pist. Håper på en god kveld likevel!

 

Her blir det pizza og øl i kveld! ( EN hel øl har jeg kjøpt gitt! hehe) kos dere på lørdagskvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Må bare skryte litt av vår første natt med avvenning her i heimen.

 

Lillegutt sovnet kl 18:30 (fikk da pupp) og sov til 23. Litt misfornøyd og måtte da bysses før han sovnet igjen. Sov til kl 02, da sleit han litt med å sovne igjen og var våken i 30 min - men han var helt rolig i sengen sin hele tiden. Våknet igjen kl 05, da holdt det at vi puttet inn smokken så snudde han seg over og sov til kl 06:00 (fikk pupp igjen).

 

Jeg trodde vi skulle slite med skrikende misfornøyd baby hele natta, men dette gikk jo over all forventning.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en fin dag i svømmehallen, han storkoste seg. Så nå blir det nok babysvømming på oss! :) Men han ble ganske sliten og slapp, så han tok også en sen hvil. Nå er vi igang med middag og skal kose ISS med litt vin! :) Vi forsøker oss på hjemmelaget bearniesaus, hjemmelaget potetchips og løvbiff! Tenkte til og med å prøve oss på hjemmelaget mojito når minsten er i seng! Får nå se! :)

 

God helg, jenter! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) Her har natten ikke vært så god akkurat, men men.. en dag kommer vi nok til å få sove hele natten vi og ;) eller i det minste sove mer enn 2 timer sammenhengende ;)

 

Idag har vi bare kost oss, vært ute å trilla i det fine været og bare hatt det fint :)

 

Nå blir det tandori kylling, og ja kanskje en øl, og film, må bare putte prinsen i senga :) I natt skal prinsen sove hele natten, det har vi bestemt ;)

 

Isimagen: For en god avvenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld sålangt! Snuppa har virkelig blitt så lett å legge igjen etter at vi begynte med badinga, men om det er badinga i seg selv som gjør det eller at det blir mer faste rutiner av det er ikke så lett å vite. Skal prøve en kveld uten bading etterhvert men likevel legge henne rett etter kveldsstellet og se om det har samme effekt.

 

Vært våken en gang etter hun la seg, men fikk bare smokk og roet seg på den :) Denne natta skal bli go! det har vi også bestemt prinsen og mamman ;)

 

mamma i lykkerus mye godt hjemmelaget hos dere i kveld da! Her er det hjemmelaget pizza på menyen hvert øyeblikk, gleder meg veldig til å spise og kose oss og til å ta en øl, så nå får ikke snuppis mat før det minst har gått tre timer, så hun bør sove :P

 

isimagen så greit det gikk! flink gutt du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg virkelig leggingen skulle by på store problemer... han var nok overtrøtt da jeg la han, har bare vært rot med duppene i dag. Jeg la han i senga etter amming og gikk ut av rommet, akkurat som i går, men så begynte han bare å styre noe fryktelig. Bablet og lo og klappet og ropte. ;) Etter en stund gikk det over til gråt, og jeg gikk inn og tok han opp, roet han og la han ned igjen. Så gikk jeg ut i full fart igjen, og jammen sovnet han... helt utrolig. Flinke gutten min. :D

 

Dette hadde jeg aldri i verden turt å drømme om. Tidligere når jeg har lest diverse råd om hvordan man kan få babyer til å sovne alene, så har jeg bare tenkt "Hah, de kjenner ikke min baby. Det kommer aldri i verden til å fungere her." Kanskje han til og med kommer til å sove hele natten en gang også. ;) Men jeg er ganske fornøyd foreløpig, med tanke på alt styret som har vært med soving tidligere så er dette helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :) Her har vi spist taco nå :)

Vi har kost oss masse idag :)

Prinsen sovnet kl 1930 :) Han har virkelig begynt og drømme fortiden... Hyler plutselig og ler plutselig :P

Ja nå skal vi ha en god natt dere damer :) La oss virkelig gå inn for det :D Flott at legging går bra for de fleste nå og at vi har hatt en fin dag :) Også flott at nattavvenningen går bra :)

 

Ha en fin fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isimagen: Håper virkelig det går så enkelt her og! Når den tid kommer! Han driver å mister litt interessen for puppen, litt trist, men får bare fortsette å tilby og se hva som skjer.

 

Nå er mini her i seng, gjort alt det samme som igår, bortsett fra å bade (siden vi dusjet etter svømmehallen). Nå ligger han og prater og styrer, kaster smokken på gulvet og gurgler. Får håpe han slokner snart! Så a`mor kan ta seg en mojito! ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sovnet prinsen av seg selv i kveld:) må bare skryte litt;) nå har jeg sovet meg guennom trolljegeren, morsom film:)

håper alle har hatt en veldig fin kveld, og koser dere med mannen i huset:) vi har endelig klart å være litt kjærester i det siste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har natten vært hos dere?

Her var han våken kl 23, 01, 03, 06 og sto opp kl 07.. kl 0| var han våken i 30 minutter og kl 03 i 90 minutter.. Så det blir litt våkentid iløpet av natten.. Håper virkelig dette går seg til snart, man blir så utrolig sliten av dette.. Men nok klaging fra meg, det er nydelig vær ute, så i dag blir det en fin trilletur :)

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :) Her var natten så som så :P han skriker i søvne og drømmer tydelig masse fortiden.. Mat 04 og sov veldig varierende etter det også... Men men.. Håper det blir bedre i natt :)

Hvordan har natten deres vert??

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. jeg har en gutt på 5mnd og noen dager. min vil ikke sove om dagen. hjelper ikke å trille en tur heller. brånekt er det. så han er våken fra storebror våkner kl6 til storebror legger seg kl7 på kvelden. minien min elsker å sitte. han ruller begge veier. det begynte han ganske tidlig med. han var 3mnd da. så kom det en tann opp i dag på morgen. så da blir det vel biting. han blir bare ammet. han er en blid unge. elsker å rekke tunge..å sutte på fingeren til storebroren på 3år er bare kjempegodt..han vil ikke ha sutt så.. andre som har det problemet? at ikke minien vill ha sutt?

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go "morgen" i dag har jeg sovet til kl 11!! Samboer sto opp med lille og det er første gang jeg har greid å sove så lenge etterpå :) Typisk nok sto hun ikke opp før halv ni i dag, men når jeg hadde ståoppdag så var det våken kl 6..

 

Hatt en super natt da! Fikk littegrann mat rundt 20 og så våknet hun ikke før 04.45!!Fikk da mat både da og 05.30 og sov som sagt helt til halv ni. Flinke jenta :) I dag skal vi ut på skogstur i finværet! kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta var litt rar :)

 

Klokken 23 vaaknet han og holdt det gaaende ca 1 time. Det pleier han ikke. Det er vanligvis litt mat og/eller smokk og saa sover han videre.

Han sov ikke lenge. Kanskje en time eller noe, og saa tok jeg han oppi til meg. Da sov han faktisk til nesten kl 08!!! Det er jo ikke hver dag...

Tenk saa deilig om det kunne bli en vane?

Har iallefall bestemt at DENNE uka (fra i morgen..) skal jeg väre flink og la han sove i sin egen seng.

Vi har ingen store greier denne uken. Ingen besök eller annet "tull", saa naa er det ingen unnskyldning. Gjör ikke noe om jeg er trött om dagen.

Den som lever for se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har leggingen fungert helt supert to dager på rad!

 

Igår sovnet han 21, så klarte vi å vekke han kl 23 (skulle knuse is til mojitoen :P ), da fikk han mme og sovnet. Så våknet han igjen kl 24 av lyder når vi skulle legge oss. Da lå han våken ca en time, men roet seg med smokk og sovnet. Våknet selv igjen kl 04.30, våknet 06.30 av at jeg skrek i mareritt... (Verste marerittet jeg noen gang har hatt) og sov til 08, sovnet med pupp og sto opp 10.

 

Ingen drømmenatt, men kan jo skylde oss selv når vi bråker ettter han har lagt seg.

 

Selve leggingen går veldig bra, men han er fortsatt en del våken om natten.

 

Har dere hatt en fin dag? Vi har vært i skogen og grillet og han sovnet på bakken helt av seg selv. Han storkoste seg i skogen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer :)

 

Drømmer deres barn mye??

Idag har vi vert hos bestemor og kost oss :) Kjempe godt og ta en tur :) Han har vert kjempeflink til og sove dupp i dag 3x 1 time :) Han har jo somregel bare sovet i 30 min... Håper det varer :) Gleder meg masse til vi skal på 6mnd kontroll tirsdag :)

 

Nå sover han søtt i sengen sin :) Håper natten blir god :)

 

Missnordheim :) Her tar han sutt så har dessvere ingen råd...

 

Zazzy :) flink jente du har da :) Håper det fortsetter slik :)

 

Lanzarotejenta :) Lykke til med sove i egen seng :) Ja skulle ønske vær natt hadde vert så god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj for en kveld vi har hatt. Dagen har vært fin og vi har vært på besøk med en venninne. Siste dubben skulle han ha i bilen på vei hjem, noe lovelig seint iforhold til sovingen men shit la gå tenkte jeg.. Kom hjem her og skulle starte med litt grøt så brøt han løs med hysterisk gråt. Helt utrøstelig og jeg fikk MEGA flashback til tiden med kolikk og smerter pga brokket. Jeg tenkte kanskje han var litt forstoppet siden han har hatt noe problem med magen tidligere og ikke bæsja i dag.. Prøvde med febermåler å stimulere osv men nei... I desperasjonen fylte jeg i badebaljen innimellom flaskelaging og grøtspytting alt samtidig som mini hylgrein. Ingenting hjalp.

 

Bah.. Ikke fikk jeg han til å spise, tilslutt fikk jeg han i senga og han roet seg. Mistenker at han rett og slett var overtrøtt og at jeg tolka han særdeles dårlig.. Fy for en følelse, kjennes ut som han fikk komme til en av de dårligste mammaene på jord !! Han halvsov litt og så fikk jeg blanda til en ny flaske som jeg endelig fikk han til å spise av før han slokna helt.!! Nå håper jeg han sover godt og at jeg blir tilgitt imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Lanzarotejenta, blir med på planen din jeg også! Nå skal hun sove i egen seng, jeg skal iallefall gjøre en større innsats og prøve å ikke være så lat på natta :P Vi snakket faktisk i dag om å kanskje legge henne på eget rom snart, rett og slett fordi vi vekker henne så lett, bare vi ser inn til henne så våkner hun ofte, og når vi legger oss vekker vi henne ofte hvis vi ikke greier å være muuusestille da. Litt kjedelig at vi aldri kan prate på kvelden i senga eller ha på lys også, men samtidig så er hun så lita enda også, så vi drøyer det antagelig enda litt :)

 

Mamma i lykkerus, vi har også vært på skogstur i dag, hadde med oss kakao og koste oss, hun sov i vogna si og fikk en god dupp, vært herlig vær her i dag så det var godt å nyte dagen!

 

Hun våknet veldig tidlig fra duppen etter turen vår så jeg tok henne med i senga da vi kom hjem og skulle prøve å få henne til å sove en liten halvtime fra halv fire..endte med at jeg våknet 17.40!! måtte vekke henne faktisk, og jeg ble såå irritert på samober som ikke hadde vekket oss tidligere, han vet jo han også at hun pleier å legge seg kl halv sju..åh.. ga likevel grøt kl 18 som vanlig og badet henne etterpå, prøvde å legge henne 19, men hun sovnet ikke skikkelig før 19.45, ikke så merkelig da, er bare glad legginga ikke ble forskøvet enda lenger enn den ble. Spent på hvordan natta blir nå da. Kjenner at jeg ikke er helt i form så skal hoppe i seng straks, håper virkelig ikke jeg brygger på noe.

 

Natta alle sammen, håper det blir en rolig natt hos alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimas: her og hoppet han over en hvil idag, og vi lot han ta siste hvilen i 17.30-tiden. Siden han ikke står opp så tidlig på morgenen er han som regel ikke "leggeklar" før i 20-tiden, så vi tenkte å legge han 21. Etter grøt og bad bar det i seng, vet ikke hvor mange ganger han har vært opp og ned...! Han sovnet inntil puppen kl 22.30, og er fortsatt litt urolig (ligger alltid å snur på seg etter han har sovnet). Er nok best å gjøre søt man kan for å unngå at de blir overtrøtte!

 

Har dere hatt navnefest/dåp enda? Hva hadde det av sanger/dikt på festen etter seremoni? Vi skal ikke ha seremoni annet enn at barnets oldefar skal si litt om livet osv. Også holder jeg og sambo på og skrive b sang til babis. Hvordan gjorde/skal dere gjøre det?

 

Håper alle får en fredelig natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurrrra for en natt :) jaggu kan gutten min å sove om han bare vil :) sov fra 21 til 03, fikk da smokk sovnet med en gang og sov til 05, fikk smokk og sovnet igjen, sov da til 0630 :)

 

ang dåp: vi hadde dåp, men ingen sanger o.l...

 

Nimas: han syns nok du er verdens beste mamma uansett :) Det blir noen feilberegninger av og til, slik er det bare :)

 

Håper alle har hatt en god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...