Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Go kveld damer :) idag har vi vert på babysang, besøkt bestemor og kost masse :) Fin dag...

Nå sover han søtt i sengen sin :) Håper natten blir god, i natt sov han fra 19-0430 og til 07 :)

 

Prinsen og mammaen: ungå klor, lammeskinn,bruk nautral vaskemiddel,ikke såpe i badevann, kjøp apoteketsbadeolje :)

Kommer ikke på noe mer i farten :) Men bare spør om tips :)

Jeg ville prøvd kortison før medisin... er ikke for medisinering av barn,men er det nødvendig så er det ok... :)

 

ønsker alle en fin fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var veldig rart jeg og.. Vi har bestemt at vi ikke skal bruke det, men at vi skal bruke kortison en uke for å se om eksemet blir bedre.

 

Takk for mange tips ang eksemet :)

 

Harfåttprinsen: Skal man ikke bruke lammeskinn ? Vi har det i sengen hans.. Han har eksemet mest i ansiktet.. Rundt munn, i pannen og i kinnene.. Så bra at dere har hatt en fin dag :) Er han våken bare en gang om natten nå? Flinke gutten din :) Vi har hatt en fin dag i dag vi og :) Han har sovet en god dupp på nesten to timer idag, så jeg og samboeren min fant ut at han hadde forstått at legen mente han skulle ha sovemedisin, så derfor skulle han sove bedre ;) Nå sover min og godt isengen, så håper de sover lenge begge to :)

 

Håper alle får en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulltøy har jeg også hørt ikke er bra med eksem.

Hun gikk litt eksem men startet med badeolje og krem morgen og kveld og ingen ull og nå er hun fin etter par dager:)

 

Dagene går bra. Hun har gått over til korte soveøkter om dagen igjen. Hun krever masse oppmerksomhet og det er slitsomt så prøver å være streng så at hun ikke legger uvaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at en ikke skal ha ulltøy direkte inn på kroppen. Er ikke noe særlig med kløe og eksem, herres man vet jo hvordan det er selv å klø men ikke komme til. Håper virkelig det hjelper med kortison Prinsen og mamma`n. Så får dere smøre og smøre.

 

Her har min lille hatt laange dubber i dag. Hvor mange dubber har dere iløpet av en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Har vært på en liten utenlandstur vi, snuppas første flytur :) Gikk over all forventning! Har alltid slitt med sovingen hennes, men å reise med fly er tydeligvis søvndyssende, for hun sovnet momentant da flyet begynte å rulle og sov hele veien, også på hjemturen :) Ellers så oppførte hun seg eksemplarisk hele turen! Sov fint i vognbagen om natta til og med :)

Må tipse dere om et par ting: vi hadde med sånn reisestol i stoff, som man bare trer på stolryggen og spenner rundt babyen - helt uvurderlig! Er ikke alle steder som har barnestoler så den ble mye brukt! Vår heter sack'n seat og vi har fått den i gave, så usikker på hvor den er kjøpt.

Vi hadde ikke med bilsete og det skulle vi absolutt ha hatt med! Evt må man sørge for å bestille taxi med bilsete på forhånd, for det var umulig å oppdrive da vi kom om kvelden og skulle ta drosje til hotellet. Var nødt til å ha henne på fanget i drosjen og jeg hadde klump i halsen hele veien! Tenk om det hadde skjedd noe.... Følte meg som tidenes dårligste mor :( Heldigvis gikk det fint, taxisjåføren kjørte som en prest etter strenge formaninger fra oss, og det var kun en kort biltur til hotellet, men aldri mer!

Ser det er snakk om atopisk eksem - jeg har hatt dette selv sien jeg var liten, men nå er jeg nesten helt kvitt det. Jeg opplevde at langvarig bruk av kortison gir veldig tynn hud og gjør det lettere for eksemen å komme igjen. Det funker veldig bra når eksemet er hissig, men ville ikke brukt det over lengre tid på babyen min. Jeg har veldig god erfaring med locobase repair, kan anbefales!

 

Ellers så har snuppa her i går og nå i kveld vært utrolig vanskelig å legge! Hylgriner så fort jeg legger henne ned i senga, blir bare verre når jeg prøver å trøste og roe henne i sengen. Må ut og inn av rommet 100 ganger, roer seg ikke før jeg tar henne opp og gir litt pupp (dvs hun drikker ikke, ligger bare og kosesuger!). Vært ekstremt suttrete i hele dag, kun jeg som får lov å holde henne, sitte på armen hele tida. Sikler syke mengder og gnager på alt hun får tak i, så det er vel en tann på gang..? Har deres fått tenner enda? Dårlig matlyst også, vil ikke ha fast føde, kun pupp. Noen som vet om dette er vanlig i forbindelse med tannfrembrudd?

 

Nimas: her har vi 3 dupper om dagen; 1 kort (30 min) om morgenen, 1 lengre (1 1/2 time) midt på dagen og 1 kort igjen på ettermiddagen. Har prøvd å gå ned til 2 dupper men det var nok for tidlig - har bestemt meg for å la henne styre dette selv jeg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Prinsen og mamma`n :)' timestamp='1331664809' post='144076414]

Synes det var veldig rart jeg og.. Vi har bestemt at vi ikke skal bruke det, men at vi skal bruke kortison en uke for å se om eksemet blir bedre.

 

Takk for mange tips ang eksemet :)

 

Harfåttprinsen: Skal man ikke bruke lammeskinn ? Vi har det i sengen hans.. Han har eksemet mest i ansiktet.. Rundt munn, i pannen og i kinnene.. Så bra at dere har hatt en fin dag :) Er han våken bare en gang om natten nå? Flinke gutten din :) Vi har hatt en fin dag i dag vi og :) Han har sovet en god dupp på nesten to timer idag, så jeg og samboeren min fant ut at han hadde forstått at legen mente han skulle ha sovemedisin, så derfor skulle han sove bedre ;) Nå sover min og godt isengen, så håper de sover lenge begge to :)

 

Håper alle får en fin natt :)

 

Lammeskinn gjør at det blir veldig varmt og kan gi kløe, men vist han ikke har eksem på rygg/mage/føtterog armer så har det jo ikke så mye og si...

Flott at dere har hatt en fin fin dag :) Håper natten blir god :) Ja han får mat x1 ja :) Flott med såå lang dupp da :)

 

Ha en fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vi hadde en super helg paa Tenerife, hvor Leo badet i basseng for förste gang og storkoste seg!

 

I dag har vi mött en gammel kompis av meg som er her paa ferie, og hatt en fin dag i det straalende väret.

 

Meeeen... Saa tente Mor paa alle plugga her i sta.

Pappa kommer ikke hjem fra jobb för 16.30-17.00. Naar Leo da spiser middag kl 18.00 og legger seg etterpaa saa faar han ikke saa mye tid med han. I dag fikk han Leo overbrakt naar han kom hjem, og jeg gikk for aa trene litt. Naar jeg rett för kl 18.00 er klar for aa gi bebis mat, finner jeg de i studioet foran pc'n med en konsert. Hva skjer HVER GANG Leo sitter paa fanget og "ser" en konsert? Jo, han sovner. I dag var intet unntak. Arghhhh..

Da han vaakner kvart over seks, kjörer vi vanlig rutine paa middag, pysj, sang og natta. Vanligvis sovner han paa 10minutter, i dag tok det 1.5 time.

Fy faen! Jeg ble forbanna!

Faar haape at han har lärt noe naa da, Pappa'n..

 

Puuuust uuuuut, og iiiinn.

 

Naa spiser jeg suppe, og er snart blid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode tips :)

 

Lanzarotejenta: Da er det lov å bli sint og irritert ja.. Får håpe at han ikke gjør dette igjen.. Men at han har lært nå :)

 

Natten her var som nettene bruker å være, maange oppvåkninger... Startet å skrive logg, men glemte det etter oppvåkning nr 2.. Men jeg og prinsen har sovet i samme seng i natt, og han har sovet helt inntill meg og jeg har holdt rundt ham, dette var eneste mulighet til å få roet ham i natt.. Helt sikkert domt å gjøre det, og at vi bare får ham på enda dårligere vaner, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre........

 

Håper dere natt har vært god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen :)

Lanzarotejenta, man har lov til og bli sint når slikt skjer.. skaper jo bare mer jobb :/ Flott og høre at dere har kost dere :)

Prinsen og mammaen... Ja det kan være dumt og gjøre slik,men søvn må man jo ha, og man blir jo desperat til slutt... En venninde av meg tok sønnen i samme seng da han var 6mnd, nå er han over ett år og sover kun fra 20-23 i sengen sin og nekter og sove i sengen sin etter dette, gråter,raser ... hun har prøvd og latt han styre imens hun sitter innpå der, men fungerer ikke han holdt d gående i 4t, da ga hun opp.... Så det er nåkk både fordeler og ulemper ... men enn må gjøre det som føles best for en selv :)

 

I natt sov prinsen til 06, ville ikke ha mat,men vann sovnet igen til 07 :)

 

Hva skal dere i dag da??

VI skal trille en tur på jobben min :)

ønsker alle en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, snuppis her har ikke vært helt i form siste dagene, men nå ser det ut til å bedre seg :) Men derav har hun fått lov å sove i vår seng... sover godt på natta igjen! men tror det blir litt styr å få henne tilbake i sin egen seng, skal prøve igjen i kveld. Men må innrømme at det har vært deilig å bare ha henne mellom oss, vi sover godt hele gjengen, når hun skal ha mat (1-2 ganger) er det bare å gi henne det mens vi ligger og så sove videre, veldig bekvemmelig! :) Føler likevel at det er lurt å venne henne på å sove i sin egen seng, så vi får se hvordan det blir!

 

Her har jeg fått gjort litt husarbeid i dag, skiftet på sengene og ryddet + at vi har gått en tur, veldig godt. Lillemor krabber jo ikke enda, men nå har hun begynt å stå i "planken" hehe, for dem som er kjent med det fra trening, eller i strak push up :P Spent på hva neste steg blir! Er så morsomt å følge med. Hun kommer seg ellers bare bakover. Kjøpte en strømpebukse med skli på knærne men fikk den dessverre for liten, den antisklien ble på leggene så må dra å bytte den, hadde håpet den skulle hjelpe henne litt å få feste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! letteste leggingen jeg har hatt på ukesvis!

 

Jeg kom til å tenke på i dag at når vi startet å plages med leggingen var omtrent da vi sluttet å bade på kvelden, hun ble plaget med tør hud så vi fant ut at vi skulle redusere badingen til bare 1-2 ganger i uka, men så ble det mye mindre pga vi var ute å reiste osv, så i kveld fikk hun seg et bad etter grøten og så pupp og rett i seng, la seg på 10 min, ikke skriking bare litt sutring, deeet er lenge siden!

 

Kan det være så enkelt (vanskelig) som det? what to do i såfall..vil jo ikke at hun skal bli plaget med tør hud heller. Men får vente å se om det bare var tilfeldig eller om hun legger seg greit med bading i morgen også.

 

Har dere noen erfaring rundt dette?? Hvordan gjør dere kveldsstellet og merker du om babyen legger seg lettere ved at dere gjør spesielle ting??

Endret av zassy☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLOTT og høre zazzy :D

Vår prins er også veldig var på at ting blir som det pleier og være :) så det kan godt hende det er det som har manglet hos dere :)

prinsen vår er i bra humør helt til han får pysj på,da vil han rett i sengen :P så det er ikke og strekke ut tiden noe mer... Nå sover han søtt i sengen sin :) Kjøp apotekets badeolje zazzy,den er bedre vist dere Må bade vær dag :)

 

Vi har hatt en kjempe kos dag :) hvordan er det med dere andre??

 

ønsker alle en gooo natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Melder" meg inn her jeg og, har en liten gullgutt på 5,5 mnd.

Vi har begynt med litt mat, grøt 2-3 ganger om dagen.

Tenkte å gi litt mer middagsmat etterhvert.

 

Vi har planer om å få igang faste leggerutiner nå, har ikke stresset noe med det. Men nå kjenner jeg at det hadde vært godt å få litt rutiner i hverdagen igjen.

 

Lille har fått to tenner og er på vei til å krabbe skikkelig.

 

Noen andre med tenner der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gikk også leggingen kjempe greit, spent på om han våkner etter den berømte timen eller ikke. Min er jo rene storspiseren synes jeg, kjempe morro når maten går så greit. Grøt og litt mme til kvelds så da satser jeg på samme oppskrift som natt til idag, nytt måltid først kl 0530 for så å sove litt til :) Er så fullstendig klar over at vi er super heldig men mini og legging. Vi har våre kvelder og netter vi også men guri jeg har kommet lett unna. Sikkert flere av dere som kjenner dere blir litt småkvalm bare av beskrivelsen :P

 

Her er det ingen tenner, min lille kar på 6,5 mnd kryper ikke (er nok ett stykke unna), har heller ikke begynt å rulla over av seg selv heller. Han bikker seg over på siden mer og mer da, så det kommer vel. Han var noe prematur og sleit med kolikken i 4,5mnd så han har liksom starta litt seint med det meste :)

 

Morro med tenner da, sleit hun noe iforbindelse med det eller Mamma i lykkerus ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble først forkjølet, og etter noen dager poppet en tann opp.

Så hadde han noen urolige netter der han bare gnei munnen nedi madrassen frem og tilbake for å klø....(!) Selv med Dentinox klødde det fælt, men slapp unna for mye skriking.

 

Her har han rullet fram mage og tilbake en stund, er en liten men kraftfull kar.

 

Nå er vi igang med første forsøk på "sovne i sin egen seng"....! Han pleier å få pupp til han sovner. Jeg sitter i stua og hører han hyle..... Han har spist grøt, badet og fått litt pupp tilslutt.

 

Er så grusomt å høre han ligge å hyle.. Nei, nå tror jeg vi gir opp for idag. Skal jo til syden om en uke, så da mister vi jo rutinene igjen, gjør vi ikke? Huff, stakkars prinsen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha snakk om å lage ris til egen bak ved å skryte av leggerutinen :P Han sov ca 20 min før han våknet, siden har han makket og ikke funnet igjen søvnen. Nå har gubben tatt over, satser på at han har bedre hell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner her heller mamma i lykkerus... Håpe han slipper unna med for mye ubehag :) Her ruller han rundt hele leiligheten og reiser seg opp på knær og hender,men ikke knekt krabbekoden ennå.. men det kommer da :)

Leggerutinene blir nåkk forstyrret ved sydentur ja.. Men jeg anbefaler opp ned metoden når dere kommer hjem:) den har fungert supert her.. liker ikke at prinsen min skal ligge og skrike jeg :)

 

Nimas, det var synd :/ håper pappaen har hell ;)

 

Drømmer deres små mye? plutselig hyler prinsen vår,vi går inn og han sover søtt :P så tror han fordøyer alle inntrykk iløpet av dagen jeg... :)

 

Ha en god natt damer :)

 

Koslig å skrive med dere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp ned? Har ikke fulgt med på tråden så lenge, hva er dette fornoe?

 

Her er det full drømming hver natt, han ler og smiler og andre ganger hyler han av full røst! Men jeg har lest at man ikke skal vekke de, men bare trøste mens de sover. Det er visst for at de ikke skal forbinde marerittene med virkeligheten. Men det er så vanskelig, noen ganger er det umulig å trøste han uten å ta han opp og vekke han. :/

 

Nå er det natta her, morsomt å bli med på en tråd igjen. Har ikke vært så mye inn på bim/db siden jeg var poppeklar.

 

God natt, damer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen, så at jeg greide å skrive tør hud TO ganger i innlegget, mente selvfølgelig TøRR!! hehe herregud, irriterer meg selv :P Apotekets olje ja, vi har en olje vi bruker som er økologisk og ikke tilsatt noe osv, men hvilken fra apoteket da?

 

Mamma i lykkerus, hyggelig at du joiner oss skravlesjuke :) anbefaler oppnedmetoden jeg også, det går i korte trekk ut på at når ungen skriker tar du han opp, og roer ned/trøster så legger du ned igjen når han er rolig, tar opp på ny ved gråt osv, kan bli en god del opp og ned i begynnelsen, men som regel går det seg raskt til, jeg for min del syntes det var enda bedre for oss at jeg stakk hodet ned i senga til jenta mi hehe, for da roet hun seg når hun fikk ta på ansiktet mitt og jeg hysjet nært ansiktet hennes, når hun så ble rolig gikk jeg ut av rommet, ble hun sutrete igjen gikk jeg inn og gjorde det på nytt osv. Men i blant må jeg fortsatt ta henne opp av senga hvis hun er veldig urolig, liker ikke la henne ligge å gråte, vet jo aldri hva hun gråter for, om hun har en rap som skal opp, om det klør noe sted, ligger vondt osv. eller om hun bare vil ha litt mammakos ;) Håper dere finner en metode som passer for dere!

 

Er usikker på om hun drømmer eller om hun bare skal sjekke om vi er her, for noen ganger hyler hun til, men når jeg bare går bort å stryker litt på henne og sier så-så, så legger hun seg til å sove igjen med en gang. Er vel mye som skjer i hodene på de små :)

 

Da skal jeg også hoppe i senga! Natta allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer ;) Her var jeg oppe en gang forde han hylte på rommet sitt,drømte tydeligvis... sov som en stein da jeg kom inn:)

Mat 0330, lå da våken en halvtime :)

 

Zazzy den oljen heter apotekets badeolje ;) fås kjøpt på alle apotek, er mot tørr hud ;)

 

Mamma i lykkerus,ser zazzy har svart deg ;) Dette kan gå raskt og det kan ta tid :) Vi bært/bysset til han nesten sovnet og så la vi han ned, bysset og bært bare kortere og kortere perioder etter vert :) la han mer og mer våken ettersom han aksepterte og bli lakt ned litt våken.. det er jo på en måte avvenning ;)

Masse lykke til med det dere måtte velge og gjøre, viktig at man velger det som føles best for seg selv :D

 

Hvordan har natten vert ??

 

¨Her får vi besøk idag ;)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Tror nok oppned-metoden er noe som kan passe oss utmerket. Har hatt en liten runde med svigermor ang legging osv, for hun er av den gamle skolen og mener at de får sterkere lunger av å ligge og skrike.

Hverken jeg eller sambo er komfortable med at han ligger og hyler. Det er som om han ikke trives med å ligge der og sutrer litt for det, så får han kos og sang i senga, roer seg litt før det braker løs, også henger han seg opp der, og roer seg ikke før han får ligge inntil meg og tilslutt puppen. Dette kan like så godt skje i bilen som i senga. Han må liksom trøster ned for å få roen. Så dette må vi prøve ut! Men lurer litt på om jeg skal vente til etter syden eller ikke. Skal reise neste fredag.

 

Idag skal vi til helsestasjonen og ta vaksine og ha kontoll! Gleder meg, for jeg har litt spm ang mat og litt diverse. Pluss at han har fått en føflekk på underarmen som jeg vil at de skal se på. Kan aldri bli for sikker på at alt er bra med lille gullklumpen min! :)

 

Han har hatt noen skikkelig slitsomme netter i det siste, ca en uke. Han våkner og må inntil meg hver halvannen time.. Vi skal prøve å bytte plass i senga inatt, se om han lukter mindre melk om jeg ligger lenger bort. Vi har senga hans inntil den ene siden.

 

Idag er sola borte i Oslo, skyer og tåke her. Så blir nok ikke noe veranda-kos på oss i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en strålende kveld i går ble natta ikke så god. Hun ville bare ligge sammen med oss, og ikke bare det, men heeelt inntil meg, ble "sur" hvis samboer prøvde å nærme seg eller holde i hånda, kan dette være noen slags separasjonsangst tro? Hun har blitt veldig sånn at hun skal være nær meg, fysisk nær, kjenne på hele ansiktet mitt og være helt nær med sitt ansikt. Hun våknet forsåvidt ikke så mange ganger på natta, hadde tisset gjennom en gang så ble et skift og fikk mat et par ganger, men hun var urolig og jeg lå svært dårlig for hvis jeg rørte på meg begynte hun å sutre, så kjenner i dag at søvnen har vært dårlig. Får se an hva jeg gjør i natt..vil jo helst at hun sover i egen seng, samtidig gråter hun så sårt og klamrer seg til meg om natta så da trenger hun vel nærheten. Har nettopp vært litt syk også så har ikke hjerte til å være så veldig streng akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mini her og, klatrer opp på armen og opp i ansiktet, skal helst ligge inntil kinnet og bare kose. Men han har alltid vært en skikkelig kosegutt da.

Han tar også etter ansiktet mitt når han sitter på fanget for å kose.

 

Her i huset samsover vi/han sover i senga si ved siden av vår. Vi går litt etter det at føles det vondt er det feil, derfor vi ikke har orket å sette igang med leggerutiner enda heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er gutten din mamma i lykkerus? vi har henne også litt i sprinkelseng ved siden av vår og litt i vår seng, noen netter sover hun bare i sin seng, alt går seg vel til etterhvert tenker jeg så stresser ikke så mye med det egentlig :) Hvor skal du ut å reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyller 6mnd den 29. Jeg og tror det går seg til etterhvert, her er egen seng toppers en dag og forferdelig dagen etter.

 

Har vært hos hs og tatt vaksine nå, hun sa at hansi dårlige nattesøvn kunne skyldes at vi har hatt en litt for sein hvil på ettermiddagen. Så da får vi prøve å gjøre om litt på dagrutinene.

 

Vi skal en uke til gran canaria :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...