Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Glemte å svare ang sommerplaner! Her blir det vel noen turer på hytta, men jeg har veldig lyst på en uke i syden også.... Kan jo bli interessant med en baby men regner med det går veldig greit. Eneste er jo varmen, og det at man må være forsiktig med sola. Hvilken faktor bruker man på babyer? 50? De bør vel også ha solhatt og noe som dekker det meste av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zazzy: Litt samme som her det da, han var en stund flink å sovne av seg selv, men ikke så flink som di jente som la seg selv ;) hehe :) Håper det som plager de små snart løser seg :)

Til sommeren har vi ikke planlagt noe særlig enda, vi skal være hos mine foreldre og hans foreldre en god del, så blir det en liten ferietur en plass tror vi, men skal ikke legge ut på lang tur..

Vi har søkt barnehageplass fra høsten ja, men er født 1.september, så vi har ikke krav på plass.. Så er spent, får vi ikke plass vet vi ikke hva vi gjør...

 

1down: Så bra med en god natt :) Vi skal på 6mnd neste uke, men på 5 mnd var han 70 cm og 8,3 kg, så han er nok litt større :) hehe, tenker det passbildet var veldig søtt :)

Ang. amming på offentlig sted, så er det like ille som å amme hjemme, når vi ammer må det være helt stilt rundt oss, ellers går det ikke....

 

Natten her har gått greit egentlig.. Joksa litt, og la han i vognbaggen i senga vår.. Han har ikke våknet og vært hysterisk i natt, men har vært våken men da var det bare å gi smokk så sovnet han igjen.. Så om det var det som gjorde det, det vet jeg ikke.. Prøvde å gi han mer mat i går, men gulpet opp en del.. Så får bare fortsette å prøve :)

 

I dag skal vi kjøre på besøk til søsteren min, vi skal være der i helgen :)

 

Hve med dere andre? Håper det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo fantastiske damer :) Ser det er skrevet mye siden sist jeg var innom :) Skal skjærpe meg ;) Her var dagen i går fin, har bestemt meg for at jeg ikke orker og stesse med denne dagsovingen, tar det når jeg ser han er trøtt... Natten var god,Han sovnet 1930 og sov til kl 04, fikk mat og sov til 07...

Uff zazzy, slitsomt når det blir slik ja... Men jeg sier det igjen, PERIODER... det endrer seg plutselig...

 

Prinsen og mammaen, slitsomt når man har prøvd alt og ingenting fungerer... Kanskje han føler seg utrygg i sengen sin, prøv evt å sette vognbagen i sengen hans??!! Kan kanskje virke det.. :)

 

Zazzy og prinsen og mammaen, vet ikke om dere husket jeg fortaltet at prinsen min plutselig nektet og bli lakt ned isengen å sovnet ikke av seg selv?? Jeg startet da med opp ned metoden igjen, tok han opp når han begynte og skrike og bysset til han nesten sovnet, så la jeg han ned, holdt på i ca 2uker og nå sovner han av seg selv..

 

Her har vi ingen spesielle planer for sommeren enda, jeg skal jobbe hele juli og ha ferie i aug... Men det blir vell noen turer ;)

 

Idag skal vi på babytreff :) Gleder oss masse :)

 

Håper dere får en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ jeg blir sÅ sur pÅ idiotfolk!! Gikk nettopp tur med snuppa mi i vogna, hun sov, det er sÅ mye snø her nÅ sÅ det er umulig Å gÅ pÅ fortauet, det er ikke brøytet, er heller ikke mye trafikk pÅ veien jeg gÅr pÅ sÅ jeg gikk helt i kanten pÅ den ene siden. Plutselig kommer det en bil bak meg (som kjører pÅ andre siden sÅ jeg er ikke i veien for ham i det hele tatt!) og tuter skikkelig høyt og lenge i det han kjører forbi meg. Hva er poenget?????? Ble sÅ sur, selv om jenta faktisk ikke vÅknet.

 

puh, nÅ mÅ jeg bli blid igjen, hehe, blir bare sÅ irritert pÅ sÅnn tankeløshet, og det var bare pÅ en smÅvei og ikke "hovedveien" liksom.

 

1down vi skal ogsÅ ut og reise med jenta vÅr men det er enda mange mÅneder til, kan vi skaffe pass allerede eller bør vi vente til like før? tenker at hun kommer nok til Å forandre seg en god del, er ikke før til høsten at vi skal bort. Gleder meg til Å se hvordan passet hennes blir, hihi.

 

HarfÅttprinsen sÅ fint at det har ordnet seg med leggingen! Det mÅ være godt. Ja du har rett, perioder perioder, bare sÅ frustrerende nÅr man ikke finner ut hva som er i veien, men tror det er overtrøtthet sÅ i dag prøver jeg litt nye intervaller mellom dupper og legging og ser hvordan det gÅr :)

 

Natta var ok, fikk mat halv ett og halv fire..vÅknet sÅ halv sju, ammet litt for Å prøve Å fÅ henne til Å sove videre, halv Åtte sto vi opp.

 

Det er sÅ morsomt for nÅ har jenta begynt Å komme seg mer og mer opp pÅ alle fire, men hun er ikke helt sterk nok i ryggen enda, men ser hun strever fælt, kanskje hun dropper Ålestadiet og gÅr rett pÅ krabbingen?

 

Ha en fin dag alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal prøve det å se om det virker :) Kanskje er han utrygg i

sengen sin ja..

Må vel til med oppned metoden, men jeg tror vi må finne ut hvorfor han virker så utrygg først, mulig vi bare gjør det verre for oss selv med denne byssingen, ikke vet jeg..

 

Zazzy: Vi har samme problem her, men heldigvis ingen som har tutet på oss enda.. Skjønner ikke hvordan tankegang disse menneskene har, de har tydligvis ikke vært ute å trillet selv..

å, så morsomt at hun snart et på tur til å krabbe :) Det er jo veldig forskjellig hvordan de utvikler seg, så noen går rett på krabbing og noen hopper over krabbingen :) Her går det bare i rygging enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Hei damer,

 

Her har vi hatt en runde med omgangssyke, så har ikke fått vært innom på en stund.

 

Stakkars lillegutt fikk sin første tann her om dagen. Utvilsomt at det er vondt for han, for her er det mye gråt, fortvilelse og tidvis også sinna gutt. Dårlig med søvn blir det også, og jeg har ikke hjerte til å begynne nattavvenning nå.

 

Noen andre som sliter med tenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer,

 

Her har vi hatt en runde med omgangssyke, så har ikke fått vært innom på en stund.

 

Stakkars lillegutt fikk sin første tann her om dagen. Utvilsomt at det er vondt for han, for her er det mye gråt, fortvilelse og tidvis også sinna gutt. Dårlig med søvn blir det også, og jeg har ikke hjerte til å begynne nattavvenning nå.

 

Noen andre som sliter med tenner?

 

Her sliter lillegull til tider veldig med tennene! Har enda ikke fått en eneste tann, men kjenner at flere er på vei.. Lurer på hvor lang tid dette tar egentlig :S Når kan man begynne å gi skiver? De bør vel ha en tann eller to da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Kveld damer :) Her har vi hatt en kjempe kos dag :) Babytreff,shopping og pappa kos :) Han var en sliten prins kl 19, sovnet ganske raskt :) vi har kost oss med taco nå, så blir det bare kjærestekos resten av kvelden :D Hvordan har dagen deres vert da damer ?? I morgen skal pappsen her i huset bort og sitte barnevakt, så jeg og prinsen blir alene :) får kanskje besøk av en vennine så kanskje vi tar ett glass vin...

Dag duppene har vert greie her, men merker godt at han trenger mindre søvn på dagtid nå enn tidligere...

 

Her har han også begynt og klappe :P såå moro vettu :) Han er dessuten over alt nå får tiden, åler og ruller...

Zazzy: skal se at hun kryper snart Ja , kjempe gøy og følge disse nydlige skapningene våre, de utvikler seg for hver dag :)

 

Håper vi alle sammen får en kjempe fin natt :)

 

Ha en fin kveld fantastiske damer og en goood natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull2011 vi har gitt brødskive selv om hun ikke har en eneste tann enda, hun "tygger" med gommene :) gir veldig små biter da. Lurer også på hvor lang tid det tar før disse tennene kommer, føler hun har plagdes med dem i en eevighet,

 

Harfåttprinsen klapper han selv med hendene?? så flink han er! :D

 

Ha en fiin kveld alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer :) Hvordan har natten vert?? Her sov han fra 1930 - 03 mat og sov til kl 0645 :) da var det morgen :)

Han klapper selv ja :) vi går jo på babysang så det er etter det han har begynt og klappe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille idag :P:D

Idag har vi trillet tur :) vert og besøkt en venninde, og bare kost oss :)

Nå er jeg og prinsen hjemme alene :) Prinsen har lakt seg og jeg koser meg med kveldsmat :) Hvordan har dagen deres vert da damer??

Hvor mange måltider får deres babyer og når? er så usikker på om jeg mater prinsen for mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er da! Her holder hun bare i hendene mine når jeg klapper, hehe.

 

Jeg begynner å bli litt smårar av leggingen for tiden, hun gråter å gråter..i går la jeg meg sammen med henne i storsenga bare for å slippe en kveld med gråt og så lurte jeg meg opp etterpå. Hun vil bare bli holdt/ha kroppskontakt hele tiden ved legging.

 

I kveld prøvde kjæresten en stund å legge henne men hun raste! Ble HELT still med en gang jeg kom og tok henne... men skal ikke legges i senga si, bare bysses i armene..en stk sliten mamma her. Daglurene går fortsatt bra, sover ute i vogna si ofte over 1 time på hver lur.

 

Her er det vel ca 4-5 måltider i løpet av dagen, ca 9, 12, 15 og 18. i blant en ekstra mellom her og der. Og varierende på natt. 2 grøtmåltider og 1 middagsmåltid + frukt. (ammer i tillegg på alle måltid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff slitsomt når leggingen blir slik ja zazzy :( Rart att ting skal plutselig endre slik.. Men kanskje du skulle prøve å legge henne i sengen ved en av duppene på dagtid?? Kanskje hun "forventer" at hun skal ligge i vogna?!! Man vet jo aldri med disse små :P

 

Hvor mye grøt/middag ca spiser hun til vert måltid??

 

Håper alle får en fin fin natt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) vi har det bra:) prinsen har ikke våknet å hylskreket de siste nettene.. han har vært våken 6-7 ganger pr natt, men har roet seg med smokk.. i går var han riktignok klar for morgen kl 05.. så jeg er trøtt for tiden og gleder meg til mannen i huset kommer hjem idag:)

 

Usj, zazzy.. det er ikke noe gøy når leggingen blir ett slit.. ønsker at dere får gode kvelder snart:)

 

Harfåttprinsen: her spiser han grøt morgen ca kl 09 og kveld ca kl 18, får da 1,5 porsjon.. mm og frukt rundt 12, ett helt middagsglass rundt 14, mm rundt 16, grøt ca kl 18, 1,5 porsjon.. og mm rundt 19... så han er nok et matvrak..

 

Håper dwgen blir god:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfåttprinsen ja vi snakket faktisk om det i går om det kunne ha en sammenheng med at hun sover ute i vogn på dagtid at hun sover dårlig på natta for det var akkurat når vi begynte å legge henne ut at dette styret startet. Men så sover hun så godt ute i vogn på dagtid også så orker nesten ikke legge henne inne igjen, kanskje gi det litt tid til så hun venner seg på det. I natt fikk hun mat siste gang for natta kl 20 og så kl 03 og så ikke før på morgen kl 07. Helt supert matmessig, men våknet en stund hver time og sutret og roet seg ikke uten kos/byss. Jeg ER så trøtt i dag.. siden dette styret begynte har jeg begynt å drikke kaffe også, så nå lurer jeg på om det kan være grunnen til urolighetene..men hun ble urolig før jeg startet kaffedrikkingen..skal uansett begrense/kutte noen dager å se om det har innvirkning. Samboer har stått opp med vesla begge dagene så jeg har sovet litt da, men jeg sliter med å ikke få sove noe særlig på morgenen, har dere det slik? Jeg er kjempevàr på lyd og hører hver gang hun skriker litt i stua, men har uansett fått slappet av til 9.30 istedet for sju halv åtte. Ikke så sent akkurat men orker ikke ligge lenger når jeg ikke får sove :/ I kveld lurer jeg på å legge meg kjempetidlig bare for å få litt søvn for jeg sover greit på kveld og natt.

 

Hun spiser en full porsjon grøt til kvelds og en halv til lunsj. Middag så får hun så mye hun vil ha av potet/gulrot/brokkoli osv, ca 2-3 store isterninger foreløpig + vann.

 

prinsen og mamman så godt at han ikke har hylskreket men skjønner godt du er trøtt hvis han har våknet så mange ganger. Bra du får mann i hus i dag da :) Håper dere også får bedre netter snart!

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mammaen flott at det har blitt bedre :D Ingenting som er mere gledelig enn det :) Men det er slitsomt når de våkner maaange ganger ja.. og man blir jo såå dårlig opplagt av det, bedre og får sove i 2t i strekk enn og bli vekt mange ganger.. det synes jeg i vertfall :) Idag er prinsen min 6mnd :D I natt sov han fra 19.30 - 0430, fikk mat og sov til 07;) så jeg er fornøyd:)

Zazzy: Det kan jo være såå mye som gjør det, ikke godt og vite med disse små, men koffein kan jo skape uro.. Jeg drakk koffein fri kaffe da jeg ammet lille gutt, jeg er jo helt avhengig av kaffe :P hehe :) i dag er det ekstremt dårlig vær her... så vi blir bare inne :)

Hva skal dere da damer ?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kost oss masse og bakt brownis idag :) venter besøk i morgen :) Gleder oss til det :) Iriterer meg at det er sååå dårlig vær :( har lyst til og ut på trilletur :)

 

Hvordan har dagen deres vert??

Er så stille inne her :P Blir kanskje mer aktivt til uken :)

 

ønsker dere uansett en fin kveld og en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Vind og regn her på Vestlandet.. Lei ass:(

I morgen blir jeg alene igjen i nye fire uker:(

 

Vesla har våknet 1-2ganger de siste nettene.. Forskjølet? For mye søvn på dagen? Tenner? Ikke lett å vite. Har dere deres fått tenner og hvordan var oppførselen dems?

Hun har vært litt tett denne uken og hun har sovet ute som vanlig hvor hun har sovet opptil 5,5 time på dagen. Forskjølet baby trenger vel mer søvn?

Ellers bra her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :) jeg prøver og holde tråden gående jeg :D

Inatt våknet han for mat 0330- sov til 0645 etter en matbit :) Idag har vi trillet,hatt besøk, lekt oss og masse sang :)

Nå sover han og jeg skal kose meg med blad,kveldsmat og brownis :)

 

Neen: Kan jo være hun er forkjølet vist hun er tett i nesen osv, og de trenger nåkk mere søvn vist de er forkjølet.. Tenner kan det også være :P kan jo være såå mye.. ikke enkelt og vite med disse små:/ nei prinsen her har ikke fått noe tenner så jeg vet dessverre ikke..

Hvordan har dagen deres vert da damer??

 

Håper alle får en fin kveld og natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen her har vært veldig fin, men vi kjeder oss inne. Nå har vi hatt noen dager med skikkelig surt, masse vind og regnvær. Vi vil gjerne ut å trille :)

 

I dag har min lille vært veldig enkel å ha med å gjøre. Etter kolikkrunden +++ så er han som helsesøsteren sier "godt vant". Her betyr det at han liker oppmerksomhet 100% og helst skal vi sitte sammen med konstant, bære på og øyekontakt. Joa, både hyggelig, men også litt slitsomt tiltider. Vi øver på å kunne leke litt alene og det går bedre og bedre. Vi har noenlunde bra balanse på soving og mat også. Så dagen idag har rett ogslett vært perfekt med en fornøyd, blid og kosegutt :)Herres så heldige vi er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Her har de to siste nettene vært tragiske.. Han sover minimalt, og våkner med hyl.. Har vært på 6 mnd kontroll idag, han var 8750 gram og 70 cm, store gutten :) Legen mener han har atopisk eksem, så skal smøre med kortison en uke for å se om det ble bedre.. Hun mente også at det var grunnen til at han sov så dårlig.. Derfor skrev hun også ut vallergan til ham, noe som er et sovemiddel samtidig som det blir brukt mot allergi... Men kjenner jeg er litt itvil om jeg skal bruke det, noen med erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt vallergan selv, men har hørt andre beskrive det som "apedop" før. Forklaringen bak denne beskrivelsen er at man blir veeeldig sløv og surrete i hodet selv etter en natts søvn, dvs at det sitter i en stund utover dagen. Men hva var hensikten med resepten da egentlig? At han skal sove bedre eller at det skal fungere mot en påvist allergi?

 

Her har vi jo også vært plaget med utslett, vi har smøra og smøra og må si det ser MYE bedre ut og han virker ikke plaget med kløe og sover bedre. Hva med å smøre først å se om det blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har følgt veldig med dere på både denne siden og den forrige 4 mnd - veldig koselig!

 

Jeg har selv en sønn som er 6 mnd, og som har fått påvist atopisk eksem. Har snakket med ørten leger og fått både vallergan, zyrtec og polaramin til småen. Men han våknet for det om med medisinen. Hvis du velger å bruke det så vær klar over at han kommer til å virke dopet når han sover... Vi syns det var skremmende..

 

Bruker ingen allergimedisiner nå for vi skal ta allergitest på torsdag. Som i natt så våknet han 8 ganger på 50 min og klødde.. Brukt alle råd som finnes og i tillegg har et helt lager med kremer som vi har prøvd. Så anbefaler å se om han er allergisk mot noe om kortison ikke hjelper. Her er vi på 8ende uke m kortison, middels sterk, men blusser opp asap når vi slutter m det. Har ikke brukt kortisonen sammenhengende vel å merke..

 

Er sinnsykt frustrerende med atopisk eksem!!!

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Prinsen og mamma`n :)' timestamp='1331636209' post='144075120]

Hei :) Her har de to siste nettene vært tragiske.. Han sover minimalt, og våkner med hyl.. Har vært på 6 mnd kontroll idag, han var 8750 gram og 70 cm, store gutten :) Legen mener han har atopisk eksem, så skal smøre med kortison en uke for å se om det ble bedre.. Hun mente også at det var grunnen til at han sov så dårlig.. Derfor skrev hun også ut vallergan til ham, noe som er et sovemiddel samtidig som det blir brukt mot allergi... Men kjenner jeg er litt itvil om jeg skal bruke det, noen med erfaring med det?

 

Uff :( Fin og stor gutt du har da :D Min sønn har atopisk eksem, det blir værre når de legges i sengen og blir varm... Vi bruker ikke hel pysj,todelt pysj, da blir det litt luftigere.. Smører ennå med kortison kur, og masse blå apobase i løpet av dagen... og ligger masse naken og tørker.. Han har blit smurt med to forskjellige kortisonkremer nå, locoid og mildison smører vi med 1g daglig nå. viktig med god smøring til kvelds... hvor på kroppen har han det? vår sønn sov ekstremt dårlig før vi begynte med kur, legen vår sa at det klør når det blir varmt og føles som biller kryper på innsiden av huden.. så er ikke rart de ikke får sove,når de ikke kan klø seg..

Men har ingen erfaring med den medisinen...

 

Håper kortisonen virker fort og dere får gode netter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...