Gå til innhold

5-6mnd :)


Harfåttprinsen:)

Anbefalte innlegg

Prinsen og mamman, hurra! Så flink han var :) Godt for deg å få sove litt.

 

Her har vi ikke hatt noen bra natt :( aner ikke hvor mange ganger jeg har ammet eller hvor mange ganger hun har vært våken, mye skriking og uro..er så utrolig sliten og trøtt i dag og sur ikke minst..hehe, blir så irritert når jeg ikke får noe søvn, vet jo hun ikke kan noe for at hun har urolige netter men jeg kjenner jeg blir irritert..herlighet, for en mamma!

 

Får se hva vi gjør i dag, gleder meg bare til første dupp så jeg også kan sove litt. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei.. igår var retten og sletten en helt forjævlig dag. minsten ville ikke sove, så han var grinete. storebroren på 3 ville ikke høre på noe av det jeg sa.

og det blir en sånn dag i dag oxo.. 3åringen våknet 0545 og var retten og sletten helt umulig.

kjenner jeg er sliten og litt lei nå.. hodet værker som bare det. og jeg er kjempe trøtt.. må bare klage litt. har ingen å klage til.. da jeg er alene med de.

ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer ;) her sov han helt til 0545 :) fikk melk og tok han sammen med meg, sov til 0730 :D jeg er FORNØYD.. Men det rareste er at jeg har vert våken flere ganger i lØpe av natten og sett på klokken :P hehe

 

Flott prinsen og mammaen :)

 

Zazzy :) Uff du er da en super mamma alikevel, tror alle har behov for sØvn og blir slik når d blir masse våken tid... Jeg blir i vertfall slik som du :) Sov godt under fØrste dupp :)

 

Vi får besØk i dag :)

Vi hadde en privat navnefest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missnordheim :) Flott at du klager hær :) viktig og få ut frustrasjonen...

Skjønner godt du er sliten og klar da ja, jeg blir sliten av en ;) hehe prøv og slapp av når du kan :) ønsker deg en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen og mamman og Harfåttprinsen: Heldiggriser! :)

 

Zazzy og missnordheim: Håper dagen blir bedre etterhvert, her har vi hatt en dårlig natt. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har ammet og båret.

 

Han bare kavet rundt i sengen og ula, ikke roet seg ved puppen heller. Lurer på om ikke det er en tann til på vei.

 

Men, her har vi hatt avføring 1 gang pr uke siden fødsel, og nå har han gjort fra seg 7 ganger på et døgn!? Kan det være fordi vi har begynt med god natt-grøt (6mnd) ? Tidligere har han fått 4mnd-grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en slitsom natt her også. Beklager å si det, men det er litt godt å se at det ikke er bare oss. ;) Føler av og til at han begynner å bli så stor at jeg burde få til dette nå. Men sånn vi har det er tydeligvis ganske normalt. :P

 

Heldigvis sto mannen opp med han i dag, så jeg er rimelig uthvilt likevel. Og etter å ha erfart hvor lett det KAN gå, så er jeg nå ved godt mot og har (endelig) tro på at det kan gå seg til. Og det gjør det bare Så mye lettere å holde ut i mellomtiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann hoppsann!

 

I natt synes jeg det gikk ganske saa bra.

Vi har senket sengen til Leo, for han har begynt aa dra seg litt oppover. Har enda ikke dratt seg opp i staaende, men vil heller väre före var. Det er en liten utfording for ryggen med opp og ned av senga, men det gaar seg vel til.

 

Han sovnet rett för kl 19, vaaknet bare klokken 01, og 02.40 (sjekket klokka i natt ;) ).

Meeeeen, den siste gangen tok jeg han opp i senga. Arghhhh!

I natt er det slutt paa det.

Tror jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus :) Kan godt være tenner ja :) kjenner jeg har en følelse av at en tann dukker opp her også snart :)

 

Hannah :) Vi er mange i samme båt :) og godt er det :) Håper natten i natt blir bedre :) flott at du har fått sovet lenge :)

 

Håper alle har en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omgangssyken som har kommet..... Han bæsjer allerede før han har ammet ferdig..... Og med tanke på fargen vet jeg at frokosten lå i bleia allerede før formiddagshvilen var over.... Mmmm! Har aldri bytta så mange bleier på en dag! :o

 

Noen tips? Fått beskjed om å prøve å få i han så mye melk som mulig. Lager litt grøt nå før han tar ettermiddagshvilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbær binder magen :) Få i han masse veske,viktig så han ikke blir dehydrert :) Masse god bedring.. ikke gøy når de blir syke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma i lykkerus: Det er ikke morsomt når de er syke nei.. Får håpe det bare er pga tenner, og at det snart blir bedre :)

 

Zazzy: Du er slettes ingen dårlig mamma!!!!! Du er nok verdens beste for din lille prinsesse :) Noen dager er slitsomme, det vet vi nok alle.....

 

Det er veldig godt å kunne ha en plass å klage og skryte, for dere vet jo alle hvordan dette er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld damer ;)

Her har dagen vert kjempe fin :) Sovnet litt over 19 ikveld :) Har drømt noen ganger siden han la seg :/ så er spent på natten... I morgen skal vi på 6mnd kontroll, gleder meg veldig...

 

Hvordan har dagen vert?

Håper alle får en fin fin natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi hatt besøk og har hatt en veldig fin dag :) Sovna ca 1930. En gang har vi vært inne med smokk, tror han drømmer her også.

 

Vi skal også på kontroll imorgen, (6,5mnd er han nå). Skal bli spennende å se målene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en enkel kveld igjen. :) Gikk inn på soverommet klokken 19.00, ammet, la han i senga og gikk ut 19.15 og har ikke hørt noe etterpå. Det gjenstår jo å se hvordan resten av kvelden og natten blir, men jeg er kjempefornøyd så langt. :)

 

 

Her har vi ikke hatt noen bra natt :( aner ikke hvor mange ganger jeg har ammet eller hvor mange ganger hun har vært våken, mye skriking og uro..er så utrolig sliten og trøtt i dag og sur ikke minst..hehe, blir så irritert når jeg ikke får noe søvn, vet jo hun ikke kan noe for at hun har urolige netter men jeg kjenner jeg blir irritert..herlighet, for en mamma!

 

Tror det er helt normalt altså. Håper i allefall det, for jeg kjenner på det selv iblant også. ;) Man vet jo egentlig bedre, men følelser er vanskelig å styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også hatt en god kveld :) Sovnet greit uten alt for mye ramaskrik ;) Håper på en natt slik som vi hadde, men prøver å ikke glede meg for mye, for jeg blir så skuffet om det blir lite søvn igjen....

 

Gulper deres barn? Han her gulper svært mye til tider, noen dager helt uten gulp og andre dager fullt.. Nesten så det ser ut som oppkast......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gulper nesten hver gang han har spist, fordi han absolutt vil rett ned på gulvet og herje etter maten. Og legger seg selvfølgelig rett over på magen selv om jeg legger han på ryggen. Prøver å få han til å holde seg i ro på fanget og la maten synke litt, men det er ikke så interessant som regel. ;) Er som regel bare litt som kommer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi! Her gikk kvelden råbra! Ammet i vår seng og la ham over i sin, lå alene i 25 min og så sov han. Ikke hørt noe siden. Så deilig altså! Godt å se at dere andre også har en bra kveld!

 

Prinsen og mamman: Her gulpes det mye noen dager, og andre dager ikke. Ifølge min hs er det oppkast hvis det er blankt med klumper. Noen ganger blir det litt mye mat, er som regel da det renner over her! :P

 

Nå skal jeg nyte resten av kvelden på sofaen med kjæresten! :D God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmf... våken fra ti til tolv med skriking, amming, bæring, byssing, mer amming og mer skriking... da han satte i gang igjen i to tida orka jeg ikke mer og tok han over i vår seng... også skulle vi opp halv seks fant han ut. Herlig. Mye luft i magen i natt virka det som.

 

Nå ligger han på gulvet og leker, babler og ler, mens jeg sitter her og er trøtt og sur og irritert på meg selv fordi jeg ikke befant meg i senga mellom tolv og to. :P

 

Men det gjør det jo litt greiere å bli vekt tidlig da, når verdens skjønneste smil lyser mot deg når du omsider klarer å samle krefter til å åpne øynene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn! I natt var hun våken i ca en time fra halv ett til halv to og skrek, var urolig selv om hun fikk komme i vår seng, selv om jeg ammet, prøvde å bysse henne men hun var helt stiv i kroppen og vred seg ut av armene mine, veldig urolig, mulig magen plaget henne? masserte magen litt og pjusket og til slutt sovnet hun og sov da helt til kl 7! I vår senga da. Så har vært både en dårlig og god natt. Har iallefall fått meg litt søvn :)

 

Nå baker jeg brød og snuppa skal snart ha sin første dupp :)

 

Her er hun også fæl å gulpe, mest rett etter måltid fordi hun ruller seg på magen, men det er mindre enn før, hun har alltid vært en gulpeunge, vi har utallige smekker.

 

Sitter å luuurer på om jeg skal komme meg på trening i dag, men jeg har null ork i kroppen..ah, men energien kommer vel ikke av seg selv heller. Er dere flinke til å trene/være i bevegelse? Vanskelig når man sover dårlig å ha overskudd til å gjøre noe synes jeg. Men skal jo til syden etterhvert så har jo lyst å stramme opp litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei natta har vært super, mat kl 0400 og vi sto ikke opp før 0830 :)

 

Her har jeg en som ikke gulper, kan telle på ei hånd de gangene jeg har tørka det som for andre fremstår som spytting. Ihvertfall ikke vært plaga med gulping her nei :)

 

Skal til helsestasjonen idag, innom både helsesøster og lege. Så jeg grubler nå på hvordan jeg skal få det til iforhold til lilleguttens soving idag iforhold til timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg prøver alltid å planlegge det med soving når vi skal til helsestasjonen, men han saboterer hver gang enten ved å ikke sovne når jeg har tenkt, eller å sove mye kortere enn han pleier. Gjerne begge deler. Mulig det har en sammenheng med at jeg blir stresset og han merker det. :P

 

Tror jeg fant ut hva som plaget han i natt, hadde to svære bæsjebleier i dag tidlig. Hadde nok litt vondt i magen stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere flinke til å trene/være i bevegelse?

 

Absolutt ikke. :P Har store planer om å skifte til sportsdelen på vogna og begynne å gå masse tur. Det er bedre enn ingenting hvertfall. Bare jeg kommer i gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go dag :D her sov han fra 19-06 inatt ;) 0645 sto vi opp :) Har vert på 6mnd kontroll idag :) 8420g og 69 cm :) Alt bare bra me gullet ;)

 

Nå sover han dupp i vogna, men d varer vell ikke lenge ;) hehe

I ettermiddag skal vi på babysang...

 

Jeg trille endel og går turer ellers er jeg ikke så flink til og trene :P

Han gulper en dag og en annen dag gulper han ingenting :) Så d varierer.. men han skal jo rett på magen når han kommer på gulvet,så prøver og ha han i vippestolen en stund før han får på gulvet :)

 

Håper dere har en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en smily som gjesper? :o

Det skulle jeg hatt i dag.

 

Leo vaaknet 3 ganger for smokk mellom ca19-24. Det er helt greit! Jeg la meg ca 24 (Har endelig begynt aa lese litt igjen, og det var saa spennende at jeg ikke kunne legge meg för kl tolv :)

 

Ammet han i ett tida, og saa vaaknet han kl 2, 2.30, 3.30, 4 og 4.30. Da hadde jeg faatt nok og tok han opp til meg. At det gaar ann.

Klokka 07.00 var han vaaken og helt i 100. Rulla rundt i senga, og styra og ordna. Kan jo ikke annet enn aa le da. Naar man lukker opp öynene og saa er det et kjempestort baby-smilefjes der. (Selv om han bruker nesa og öra mine som haandtak..)

Jeg er fullstendig zombie i dag, og han er like blid og full av energi som vanlig.

Oh lord, gi meg styrke! (Evt kaffe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også vært en del våkne i natt, men på langt nær så mye som det har vært, så det er fremgang :)

 

Zazzy: Jeg er absolutt ikke flink til å trene.. Triller tur som regel hver dag, men det blir ikke akkurat noen treningsøkt.. Har enda mange kilo som burde vært av, og som jeg gjerne vil ha av til det blir sommer, så nå må jeg snart komme i gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...